Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 16:13 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De bediening van de Heilige Geest:

https://www.youtube.com/watch?v=zAEZQCYkSZw

In het hele verlossingsplan van God zien we dat God de Vader verlangt naar een relatie met zondige mensen. De Vader maakt die relatie mogelijk door zijn Zoon, Jezus Christus. Maar het is de Heilige Geest die deze relatie met God de Vader levend maakt. Voor veel christenen is de Heilige Geest echter een abstract, theologisch begrip. In deze studie leert Derek Prince dat de Heilige Geest geen onpersoonlijke kracht is, maar een Persoon. Als je Hem op die manier leert kennen en benaderen, zal dit je leven als christen enorm veranderen. Daarnaast behandelt hij in deze studie ook vijf specifieke opdrachten van de Heilige Geest aan de Gemeente.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 08:59 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De bediening van de Heilige Geest:

https://www.youtube.com/watch?v=zAEZQCYkSZw

Ik wil het nogmaals benadrukken. Deze studie is zeer leerzaam. Elders las ik:

Koningsdochter schreef:
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat sommige de Heilige Geest van nature meegekregen hebben. Die krijg je alleen bij de bekering / wedergeboorte. Ze zijn, zonder Jezus hooguit humanistisch.


Hier ben ik het volledig mee eens. Juist daarom is het van groot belang de Heilige Geest te kennen, en je te bekeren tot de enige ware God, de Vader, Zoon en Heilige Geest. Bekijk bovenstaande film, zeker de moeite waard!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 14:17 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat een goede leraar is Derek Prince . Hij legt alles zo goed uit.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018 23:55 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: do 24 nov 2011 23:23
Berichten: 67
Dirk schreef:
De bediening van de Heilige Geest:

https://www.youtube.com/watch?v=zAEZQCYkSZw

In het hele verlossingsplan van God zien we dat God de Vader verlangt naar een relatie met zondige mensen. De Vader maakt die relatie mogelijk door zijn Zoon, Jezus Christus. Maar het is de Heilige Geest die deze relatie met God de Vader levend maakt. Voor veel christenen is de Heilige Geest echter een abstract, theologisch begrip. In deze studie leert Derek Prince dat de Heilige Geest geen onpersoonlijke kracht is, maar een Persoon. Als je Hem op die manier leert kennen en benaderen, zal dit je leven als christen enorm veranderen. Daarnaast behandelt hij in deze studie ook vijf specifieke opdrachten van de Heilige Geest aan de Gemeente.


Beste Dirk,

Ik kan nergens in de bijbel lezen dat de heilige geest een persoon is.
Wel wordt de heilige geest gepersonifieerd, net zoals het Woord in Johannes, of de zonde in genesis 4 wordt gepersonifieerd.

Wat het filmpje van you tube betreft, voor mij is het een mening van een mens, voor mij persoonlijk
interessant om zijn uiteenzetting te kennen, jammer genoeg niet overtuigend te bewijzen vanuit de bijbel.
Simpelweg omdat zijn meningen zijn gebaseerd op interpretaties van teksten en niet op wat er werkelijk staat.

Mvg, amadeus

_________________
Gds geest is als de wind.
Je kunt het niet zien, maar je voelt het in heel je lichaam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2018 12:27 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat sommige de Heilige Geest van nature meegekregen hebben. Die krijg je alleen bij de bekering / wedergeboorte. Ze zijn, zonder Jezus hooguit humanistisch.

Bij nader inzien is natuur een verkeerde woordkeuze van mij geweest .
Inborst , innerlijk hart is hier veel beter !
Dus zal ik het volgende vragen .
Je kunt dus niet in wezen een inborst , innerlijk hart hebben dat altijd het vlees blijft volgen en een inborst dat de
vruchten van de H.Geest meedraagt in het hart ?
(( de gave van de H.Geest is te lezen 1 Korintiers 12 is iets anders ))

Gave = liefdevolle wijsheid , kennis , geloof , genezing , wonderen , profetie ,
onderscheiding van geesten , tongentaal ,

---------------------------
Wat de wet betreft schreef Paulus volgende puntjes : romeinen 13 : 8 ( vruchten en gave )
-De liefde vervult de wet .
-Zorg dat gij niemand iets schuldigs zijt , uw enige schuld blijve de onderlinge liefde
-Bemint uw naaste als uzelf
-De liefde berokkend de naaste geen enkel kwaad enz.....
Romeinen 2 :12 Geweten , wet , heidenen ( gave )
Die zonder de wet hebben gezondigd , zullen ook zonder de wet omkomen
en die met de wet hebben gezondigd zullen door de wet worden geoordeeld .
Niet de hoorders van de wet zijn gerechtvaardigd in Gods oog , alleen de onderhouders van de wet
zullen worden gerechtvaardigd .
__
Wanneer heidenen die de wet niet hebben , uit zichzelf doen wat de wet verlangt zijn zij zichzelf
tot wet , al bezitten zij de wet dan niet .
Door hun daden tonen zij , dat de wet in hun hart geschreven staat ( vruchten ),
waarbij komt het getuigenis van hun geweten , waarbij hun gedachten hen over en weer beschuldigen of
ook wel vrijspreken .
In afwachting van de dag waarop God volgens mijn Evangelie over de verborgen daden van
de mens zal oordelen ,
door Jezus-Christus . ( gave )

-
--------------------------------------------------
Een van de vruchten van de H.Geest is goedheid !!! woorden , daden , enz.... toch ?
Maar op de eerste plaatst staat liefde !
1Johannes 4
citaat:
Geliefden laten wij elkaar liefhebben , want de Liefde is uit God en IEDER die
liefheeft is uit God geboren en kent God .
WIE NIET liefheeft , kent God niet :
WANT GOD IS LIEFDE
-----------------
In mijn boekje staat het nog mooier vind ik ( 1Johannes 4 )
7 )Vrienden laten wij elkaar liefhebben , want de liefde komt van God .
IEDEREEN die liefheeft is een kind van God , en kent God .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De bediening van de H.Geest . :

De bediening van de H.Geest zijn : de gave EN de vruchten samen !!!
En de goede vruchten die beschreven zijn , zijn voor diegene die willen werken aan hun tekortkomingen in deze .
Daarom dit vraagje :
De Goede vruchten : in naastenliefde voor een ander , dat je meedraagt in
je hart moet je daarvoor wedergeboren zijn ?
Is wedergeboorte niet meer op zijn plaats wat de gave van de H.Geest betreft ?


Als men reeds een kind van God is .( de vruchten )
Met de wetenschap waar geschreven staat een kind van God kan niet zondigen ?
Een kind van God doet een ander geen kwaad .
---------------------------
Jezus-Christus is ons voorbeeld en HEM moeten wij volgen als men het geloof gekregen heeft !
Het geloof : vruchten en gave van de H.Geest .
Maar als men barmhartig , liefdevol en eerlijk is voor een- en tegen een- ander en zonder
een geest van vrees en slapte deze drie in het hart gekiemd is , is men een kind van God .Toch ?

Als men liefde , barmhartigheid voor een ander heeft , je partner , kind ,ouders enz........iedereen ...
Waar Christus zegt ( Mattheus 25 : .....))en waar Christus zegt : wie veel liefde betoont word veel
vergeven ....Bid voor je vijanden .....
----------------------------------------------------------
Dus ja ik zie echt niet in wat de vruchten van de H.Geest te maken heeft met wedergeboorte .
Zeker niet als de liefde het allergrootste is om na te streven .
Een vernieuwing van denken houd veel meer in dan alleen de woorden :
wedergeboorte of bekering !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2018 06:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik weet niet of volgende persoon een wedergeboren persoon is
( wat sommigen als wedergeboorte denken te verstaan weliswaar ), maar toch wil ik in het kort het volgende proberen duidelijk
te maken , over traditie , wet , onrecht en liefde .
--------------------
Er bestaat nog steeds , dat kleine meisjes besneden worden ( details laat ik achterwege : te gruwelijk te onmenselijk )
met als doel uitgehuwelijkt te worden .
De jonge leeftijd dat ze aan een oudere man weggegeven worden , weggerukt van de schoolbanken speelt voor de ouders ,
omgeving geen rol . Niet besneden : geen vrouw , geen huwelijkskandidaat .
Mannen daar willen alleen een kind tot vrouw nemen ,
dat besneden is .
Het is traditie , hun cultuur , ondanks het verboden bij wet is .Deze barbaarse cultuurgerichte traditie speelt zich reeds ellenlange
jaren af .
__________________________
Onlangs hoorde ik het verhaal van een vrouw die reeds een tijdje in Belgie woont .
Zij is op 6 jarige leeftijd besneden , maar wist nog elk detail . Alleen het jurkje was ze aan had niet .
Ze heeft er een boek over geschreven .
Wat mij opviel in haar verhaal , buiten de fysieke pijn van toen , de pijn dat haar mama dat toegelaten had bij haar enz....
De verlatenheid , de hulpkreet die niet gehoord werd enz....
----
Dan werd haar vriendinnetje van 11 jaar plots uit het klaslokaal geroepen .
Ze mocht niet meer leren want ze moest gaan trouwen .Met een oudere man weliswaar .
Dat was een schok voor de nu Belgische vrouw , en zijzelf had haar voorgenomen ik wil niet dat dit mij ooit overkomt .
Door dit inzicht , moed , doorzettingsvermogen en omstandigheden ( hulp ) is ze voor dit onrecht gespaard gebleven .
Ze heeft nu zelf een kind , schrijft boek(en ? )
____________________________________
In Belgie wonende betekende natuurlijk niet dat ze geen contact met haar familie had .
Ondanks het feit dat er iets geblokkeerd was tussen haar moeder en haarzelf , heeft ze haar moeder laten
overkomen naar Belgie toen ze vernam dat haar vader aan polygamie deed .
De verhouding tussen moeder en dochter ondanks de wederzijdse liefde was niet goed .
Ze konden mekaar niet begrijpen en praten over wat er gebeurd was en nog steeds gebeurd .
De moeder zat nog vast in haar achtergrond en toen het boek verscheen ,
en door wat op het voorblad stond , zij zei :
wat gaan de mensen ervan denken .
Ze had het boek nog niet gelezen .
Eenmaal het boek gelezen ging ze naar haar dochter toe en het enigste wat ze zei :
Je had een blauw -rose jurkje aan .
Deze woorden brak de pijn en ze omhelsde mekaar .
_____________________________________________________________________________________________
Op de vraag aan haar wat vind je van de Europese politiek standpunt in de kwestie van besnijdenis en vrouwenrechten in het
algemeen (( kinderenrechten ook vind ik in deze )) Ze zei laf en hypocriet !!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haar verhaal van pijn , onrecht , wet , politiek en liefde is een van de honderdduizenden .
Ik vind dat men de bediening van de H.Geest veel tekort doet als men steeds focust op wedergeboren zijn en bekering .
Als deze vrouw nog steeds tranen in haar ogen heeft , als ze denkt aan de nog zoveel kleine meisjes die deze
gruwel ondergaan en dat aankaart in een boek enz....
Dat is de goede strijd strijden . Toch ?
Verdrijf het kwade met het goede !
En ontmasker het kwade hoort daar ook bij .
-----------------
De Liefde doet een ander geen kwaad


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2018 14:22 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Ter orientatie>
Onder ARTIKELEN vind je op deze side / Wie of wat is de Heilige Geest? en> Geest, ziel en lichaam.

Dat inzicht kun je terug vinden in het boek De geestelijke mens van Watchman Nee.

Omdat er in de Bijbel aan te wijzen valt dat de Heilige Geest handelt, daarbij denk ik b.v. aan dat de Heilige Geest Jezus naar de woestijn leidt om verzocht te worden, beschouw ik de Heilige Geest als Persoon.
Efeziƫrs 4:30 (NBG51)
En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing.
Jesaja 63:10 (NBG51)
Maar zij waren wederspannig en bedroefden zijn heilige Geest; daarom veranderde Hij voor hen in een vijand.

God is Geest. Vader, Zoon en Heilige Geest worden onderscheiden in de Ene.

God is Geest. De mens is naar zijn beeld geschapen. Zo is de mens een geestelijk wezen. De mens heeft een lichaam, de mens heeft een ziel, maar de mens is Geest. De mens is een geestelijke mediamieke begaafdheid door dat de Schepper de mens Adam zijn adem inblaast, zodat deze met God in verbinding mag staan. Daarvan zegt Jezus > Johannes 4:24 (NBG51)
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid.

Johannes 18:36 (NBG51)
Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier.
Het Koninkrijk waarvan Jezus Koning is is niet van deze wereldorde. Het is het koninkrijk van de geest.

1 Korinthiƫrs 15:44 (NBG51)
Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook een geestelijk lichaam.
Lucas 12:12 (NBG51)
Want de heilige Geest zal u op het eigen ogenblik leren, wat gij zeggen moet.
1 Petrus 2:5 (NBG51)
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn door Jezus Christus.

Shalom

p.s zie ook bijbel.startkabel.nl/forum/?id=1005

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018 20:11 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dirk schreef:
De bediening van de Heilige Geest:

https://www.youtube.com/watch?v=zAEZQCYkSZw

Ik wil het nogmaals benadrukken. Deze studie is zeer leerzaam. Elders las ik:

Koningsdochter schreef:
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat sommige de Heilige Geest van nature meegekregen hebben. Die krijg je alleen bij de bekering / wedergeboorte. Ze zijn, zonder Jezus hooguit humanistisch.


Hier ben ik het volledig mee eens. Juist daarom is het van groot belang de Heilige Geest te kennen, en je te bekeren tot de enige ware God, de Vader, Zoon en Heilige Geest. Bekijk bovenstaande film, zeker de moeite waard!


De Heilige Geest is altijd en overal aanwezig, omdat God overal is. Ook in ieder mens. Zonder dat kan een heiden onmogelijk liefde geven. Echter heb je ook "de uitstorting" van de Heilige Geest. Dat komt als reactie op het levende geloof. Ik zie het als een verschil tussen stilstaand water en een donderende waterval.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018 20:13 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Maar bedenk ook dat geloof een vrucht is van de Heilige Geest. Je kan niet eerst geloven en dan pas de Heilige Geest ontvangen. Zonder God kan je niet bekeren. De Heilige Geest doet daarom ook een voorbereidend werk.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.