door Theo Bert » zo 14 feb 2010 20:24
Mijn zorg is dat u veel te gemakkelijk denkt de moeilijkheden met de islam te kunnen glad strijken.
Het is een illusie dat de islam op den duur democratische principes zal respecteren. Daarom is het noodzakelijk dat u een helder standpunt formuleert ten aan zien van de voortgaande islamisering. Met een al te tolerante houding zult u veel kiezers van u vervreemden.
De lange adem van de Islam. Die zien we in de expansiedrift doorheen de geschiedenis.
Wat we van Mohammed weten, kan dat gezegd worden? Er is geen reden om Mohammed hoog te achten wanneer je zijn geschiedenis weet. Het leven van Mohammed was vol van geweld. Mohammed bracht de Koran. Er zijn teksten die gelijkenis tonen met de Bijbel, en die zijn zo vervormd dat zij een verdraaiing zijn.
Hoe kan ik christen zijn en ooit de islam erkennen?
Is de Allah van de Koran dezelfde als God de God van Abraham, de God van Isaäc, de God van Jakob? (zie ex3:15)Ik kan de volgelingen van Mohammed respecteren, maar Mohammed niet. Niet Mohammed verdient navolging, maar Jezus. Aan Jezus onderwerp ik mij en nooit aan de islam.
Wat is het belangrijkste? Paulus zegt: Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, Wie dat niet nazegt verloochend het evangelie. Het verhaal van de verloochening van Petrus, wat heeft dat voor boodschap? Die vraag moet mijn attitude tegenover de leer van Mohammed bepalen.
De mohammedanen laten zich liever islamieten noemen (onderworpenen), omdat zij hun geloof baseren op de Koran. Daarnaar handelen ze. Ze onderwerpen zichzelf, maar willen ook anderen onderwerpen. Velen die Christus hebben aangenomen zijn vermoord of komen in de gevangenis. Zij die Isa, dat is in de koran de (profeet) Jezus, aannemen en daarom gevlucht zijn, verwachten zij van de christenen een zo zwakke houding?
De islam produceert stromen vluchtelingen. Die worden hier in vrijheid ontvangen. Maar wat Boumedienne verklaarde lijkt waar te gaan worden. "Op een dag, miljoenen mannen zullen het zuidelijk halfrond verlaten naar het noordelijk halfrond. En zij zullen er niet gaan als vrienden. Zij zullen daar heen gaan om het te veroveren. En zij zullen het veroveren met hun zonen. De baarmoeder van onze vrouwen zullen ons de overwinning bezorgen - aldus Boumedienne, 1974 in een toespraak voor de VN
Nog menen velen veilig te zijn. Maar moslims die zich bekeren weten zich niet veilig. Zij staan onderdruk. Zij worden aangevallen. Christenen gevlucht uit Armenië vertellen mij hoe hun kind, een van de twee kinderen is op een basisschool in een grote stad in Nederland de rest van de klas is moslim. Hoe hun zoon huilend thuis komt omdat hij zo gepest wordt omdat hij christen is, een vieze christen, haram…. In Zweden kennen we een echtpaar dat met soortgelijke problemen wordt geconfronteerd.
Het Luther lied: Een vaste burcht is onze God” verdragen onze oren nauwelijks . Het is immers een strijdlied. Wij houden niet van strijd, we willen vrede. Het lijkt erop vrede voor iedere prijs. Maarten Luther heeft het lied mogelijk gecomponeerd toen de Turken bij Wenen werden verdreven. Een eeuw later was er weer een aanval op het toenmalige hart van Europa door de islam.
We zien hoe islamitische bezetting uitwerkt in Noord Cyprus. Daar worden we stil van.
rkkerk.nl/actualiteit/2009/detail_objectID692567_FJaar2009.html
En de politieke leiders lijken niet onder de indruk van de signalen. Zij trachten de breuk van mijn volk op het lichtst te genezen door te zeggen: Vrede, vrede, terwijl er geen vrede is. Jer. 6:14
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.