Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 02:25

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 07:12 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Nederlanders laten zich intimideren door moslims, stelt opiniemaakster Ebru Umar, na onderzoek van het SCP waaruit blijkt dat in ons land de conservatieve islam oprukt. De overheid is volgens haar verantwoordelijk voor de zorgwekkende trend. „Wetten kunnen worden veranderd. Tijd dat dat eens gebeurt...

Telegraaf, 9 juni


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 07:59 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
In Oostenrijk zijn ze begonnen met moskeeën te sluiten en imams uit het land te zetten.


Oostenrijk sluit moskeeën en pakt imams aan
De Oostenrijkse regering sluit zeven moskeeën en wijst meerdere imams uit. Bondskanselier Sebastian Kurz zei dat in zijn land geen plaats is voor ,,parallelle samenlevingen, de politieke islam en radicalisering''.
De autoriteiten onderzoeken of imams een verbod hebben overtreden op financiering vanuit het buitenland, zei minister Herbert Kickl (Binnenlandse Zaken). In zeker twee zaken zou al zijn vastgesteld dat geestelijken het land moeten verlaten.

De autoriteiten doen nog onderzoek naar tientallen andere imams. Zij kunnen worden uitgewezen of naast een visum grijpen. Het gaat volgens de autoriteiten om leden van de ATIB, een vereniging die nauwe banden heeft met de Turkse overheid. ,,Dit is nog maar het begin'', beloofde vicekanselier Heinz-Christian Strache, op de gezamenlijke persconferentie met meerdere bewindslieden.
Coalitie

De rechts-populistische FPÖ (Vrijheidspartij van Oostenrijk) van Strache vormde eind vorig jaar een coalitie met de christendemocratische ÖVP (Oostenrijkse Volkspartij) van Kurz. Het verbod op buitenlandse financiering voor religieuze groeperingen dateert uit 2015.

De actie heeft al een boze reactie ontlokt aan de Turkse regering. Een Turkse regeringswoordvoerder zei dat het optreden van de Oostenrijkse autoriteiten volgde op een golf van ,,islamofobie, racisme en discriminatie'' in het land. In Oostenrijk wonen ongeveer 600.000 moslims. Velen zijn van Turkse afkomst.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 21:28 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Nederlanders laten zich intimideren door moslims.
Ik vraag mij werkelijk af of dat het geval is. Ik vermoed eerder door kennis gebrek erkent de overheid de islam als godsdienst.
Wanneer de overheid zou inzien dat de islam een politiek systeem is met - valse - godsdienst als inspiratie bron. deze anti democratische beweging bestrijden. De islam nestelt zich in de westerse maatschappij door immigranten. In Zweden en waarschijnlijk ook in Engeland is men met een dergelijke uitlating strafbaar . Duidelijk is dat men zich daar neerlegt bij de eis de islam te respecteren als godsdienst. Zodra men geen kritiek toestaat op de wereld van de islam met hun god Allah de koran en Mohammed geeft men de islam ruimte om de democratische vrijheid te beperken. Democratisch recht en islamitisch recht - de sjaria- kunnen niet samen. Daarom alleen al zou de overheid zich tegenover de islam moeten stellen en de sjaria moeten verbieden.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 02:52 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Er komt een dag dat Islam en het ware christendom (niet de vrijzinnige) hier worden verboden, door de atheïsten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018 18:59 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Er komt een dag dat Islam en het ware christendom (niet de vrijzinnige) hier worden verboden, door de atheïsten.


Dat klinkt als een "profetie". In feite is het ware geloof al verboden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 14:54 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ja Nederlanders laten zich intimideren en zijn politiek correct geknecht.
De wereld kijkt er met argusogen naar.... Pim Fortuyn gaf nog hoop.
Wat er nu in jullie moskeeen gepredikt wordt ... En dan heb je Nederlanders die dat beschermen met de godsdienstvrijheid.
Dan zijn er Nederlanders met moed dit te confronteren, maar dan wordt de betoging afgelast omdat men geen conflict met moslims wenst.
Waarop dan nog iemand die zelf moslims is (burgemeester van Rotterdam) Nederlanders en moslims op de Nederlandse identiteit moet wijzen. Een moslim wijst Nederlanders op hun identiteit, ver gekomen echt.

Als een moslim het al voor een Nederlander moet voorkauwen vind ik dat bijzonder triest...
Als Wilders het had gezegd was het hek van de dam... Vreemd die mentaliteit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 17:23 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Ja Nederlanders laten zich intimideren en zijn politiek correct geknecht.


Ken jij Derke Prince, beste Fundamenteel? Hij sprak vaak en veel over het occulte. Een van de kenmerken daarvan is intimidatie. Waar gedurende lange tijd problemen geconstateerd worden - en dat is het geval m.b.t. de islam (!) - en waar sprake is van intimidatie, is het occulte bijna altijd de oorzaak. Is de islam occult? Zeker! De qoran is het boek van satan. Hun "god" is niemand anders dan satan, de qoran bewijst dat zelfs. Moslims zijn ernstig misleid. Niet alleen Nederlanders laten zich intimideren, ook moslims zelf. Vrouwen door hun mannen, doordat ze die vreselijke boerka's of hoofddoeken moeten dragen, burgers door hun overheden en imams. De islam is een religie van intimidatie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 17:50 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Bijbelonderzoeker schreef:
Fundamenteel schreef:
Ja Nederlanders laten zich intimideren en zijn politiek correct geknecht.


Ken jij Derke Prince, beste Fundamenteel? Hij sprak vaak en veel over het occulte. Een van de kenmerken daarvan is intimidatie. Waar gedurende lange tijd problemen geconstateerd worden - en dat is het geval m.b.t. de islam (!) - en waar sprake is van intimidatie, is het occulte bijna altijd de oorzaak. Is de islam occult? Zeker! De qoran is het boek van satan. Hun "god" is niemand anders dan satan, de qoran bewijst dat zelfs. Moslims zijn ernstig misleid. Niet alleen Nederlanders laten zich intimideren, ook moslims zelf. Vrouwen door hun mannen, doordat ze die vreselijke boerka's of hoofddoeken moeten dragen, burgers door hun overheden en imams. De islam is een religie van intimidatie.


Ken je Warlocks? :)
Inderdaad, men heeft “principalities” in de islam. Mij moet je die dingen allemaal niet meer leren. Ik heb diep, zeer diep in het occulte gezeten. Ik ben er eigenlijk in opgevoed, maar mijn moeder wist niet beter. Ik was onderweg naar mijn eigen meesterschap, tot ik bad tot God en toen kwamen er Jehova Getuigen aan mijn deur. De rest is geschiedenis, maar ik ben nog zeker niet waar ik behoef te zijn. Ik weet wel na mijn laatste openbaring dat ik niets maar dan ook niets meer in mij moet opnemen. Enkele leden weten hier hoe fanatiek ik over de islam bezig was en dat ging ten koste van mijn persoonlijk leven. Daarom heb ik me ook een tijd terug getrokken van dit forum en in het niets verdwenen.

Ik wil toch even duidelijk maken aan alle christenen hier dat jullie woorden zijn doorgedrongen. Sorry dat het zo laat was. Maar ik voelde het geloof toen niet zoals nu. Nu heb ik het ervaren en beleefd en tot in de kern gevoel dat ik alles bij Jezus mag leggen, niets hoef ik nog in mij op te nemen. Werkelijk niets. Verlost door Jezus.... maar er is nog een lange weg te gaan. Psalm 23.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 18:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Nu heb ik het ervaren en beleefd en tot in de kern gevoel dat ik alles bij Jezus mag leggen, niets hoef ik nog in mij op te nemen. Werkelijk niets. Verlost door Jezus.... maar er is nog een lange weg te gaan. Psalm 23.


Dat is mooi om te lezen, Fundamenteel. Echter, de Weg is al gegaan door Jezus! Daarom mag (nee, moet!) je belijden dat je de gerechtigheid Gods in Christus bent! Niet vw. eigen daden, maar omdat Hij alles gedaan heeft, ook voor jou. Alles is volbracht. Fijn dat je beseft dat je alles, maar dan ook alles bij Hem neer kunt leggen. Wanneer je vragen hebt, stel ze gerust in dit forum. Voldoende mensen die graag met je in gesprek gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 18:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Bijbelonderzoeker schreef:
Fundamenteel schreef:
Nu heb ik het ervaren en beleefd en tot in de kern gevoel dat ik alles bij Jezus mag leggen, niets hoef ik nog in mij op te nemen. Werkelijk niets. Verlost door Jezus.... maar er is nog een lange weg te gaan. Psalm 23.


Dat is mooi om te lezen, Fundamenteel. Echter, de Weg is al gegaan door Jezus! Daarom mag (nee, moet!) je belijden dat je de gerechtigheid Gods in Christus bent! Niet vw. eigen daden, maar omdat Hij alles gedaan heeft, ook voor jou. Alles is volbracht. Fijn dat je beseft dat je alles, maar dan ook alles bij Hem neer kunt leggen. Wanneer je vragen hebt, stel ze gerust in dit forum. Voldoende mensen die graag met je in gesprek gaan.


Ik wil daar toch aan toevoegen dat ik niet vind dat alle Nederlanders zich laten intimideren hoor ;) Maar het is zo’n beetje de mentaliteit in heel Europa geworden, niet eigen aan Nederland hoor. Dat speelt overal, maar die transformatie is nu geleidelijk aan het veranderen van richting. Ik denk dat ik me dan ook tijdig heb terug getrokken uit die wereld. Omdat ik die wereld nu werkelijk uit de hand zie lopen, zo ver wil ik echt niet gaan. No way! Ik leg mijn kruis neer en ga naar Hem die het al reeds gedragen heeft voor mij.

Ik wil belijden dat ik die gerechtigheid waardig ben. Maar met God spot ik totaal niet. Ik ga niet met open armen lopen terwijl ik nog zoveel op mijn kerfstok heb. Eerst moet ik echt herboren worden. Ik zou graag meer begeleiding in het echte leven daar rond krijgen, maar dan echt leidingschap en geen misleiding in het geloof. Geen make belief zoals de EU-versie.
Ik ben daar ook heel onzeker in. Ik durf niet snel interactie met mensen aangaan. Het is al een wonder dat ik een Jehova getuige bij me op de koffie nam. Maar ik heb dat allemaal afgesloten en in strijd gaan leven. Daar pik ik nu de draad terug van op...


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.