Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 17:49

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 17:34 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Onlangs zag ik in nieuwsuur dat de fundamentalistische islam Frankrijk overneemt, zie https://www.youtube.com/watch?v=pak95KiFpf4. Is dit een werkelijk gevaar, en moeten we hiervoor in Nederland ook vrezen? Of valt het allemaal wel mee?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 13:11 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Gevaar

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 13:42 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Gevaar


Waarom is dit een gevaar, volgens jou?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 14:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Omdat ik uitgelachen werd toen ik al jaren geleden, bij het begin van IS, zei om voor hen op te passen.
Toen overschatte ik hen zogezegd.
Dit is net hetzelfde waarschijnlijk. Islam zal oprukken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 15:11 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Omdat ik uitgelachen werd toen ik al jaren geleden, bij het begin van IS, zei om voor hen op te passen.
Toen overschatte ik hen zogezegd.
Dit is net hetzelfde waarschijnlijk. Islam zal oprukken.


Ik denk dat het grootste gevaar is dat mensen misleid worden door de islam, inclusief moslims.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 20:55 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wacht maar. Je zal wel zien.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 09:11 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Wacht maar. Je zal wel zien.


Klinkt bijna als een dreigement. Je bedoelt het vast anders.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 10:57 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja ik ga niks doen maar ik weet al wat er gaat gebeuren denk ik. De Islam gaat een groei kennen. In Nederlandse, denk ik, scholen gaan ze al op visite naar een moskee, kinderen moeten daar al knielen en bidden. Hier in België nodigden moslims anders gelovige en niet gelovige uit om de ramadan met hun af te sluiten.
Het is mooi verpakt maar het is een soort van evangelisatie maar ik ken het betere woord er niet voor.
Dit komt door wat IS doet, nu moet Islam laten zien dat ze niet zo slecht zijn.
Daarom zal de Islam nu in de verf gezet worden om te laten zien dat het hier over extremisten gaat en dat de Islam vrede is.
Na de schandalen van de Kerk zoeken mensen iets anders.
Ik zie de Islam de komende jaren oprukken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 11:36 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ja ik ga niks doen maar ik weet al wat er gaat gebeuren denk ik. De Islam gaat een groei kennen. In Nederlandse, denk ik, scholen gaan ze al op visite naar een moskee, kinderen moeten daar al knielen en bidden. Hier in België nodigden moslims anders gelovige en niet gelovige uit om de ramadan met hun af te sluiten.
Het is mooi verpakt maar het is een soort van evangelisatie maar ik ken het betere woord er niet voor.
Dit komt door wat IS doet, nu moet Islam laten zien dat ze niet zo slecht zijn.
Daarom zal de Islam nu in de verf gezet worden om te laten zien dat het hier over extremisten gaat en dat de Islam vrede is.
Na de schandalen van de Kerk zoeken mensen iets anders.
Ik zie de Islam de komende jaren oprukken.


Misschien heb je gelijk. Is het dan toch geen tijd voor een tegengeluid?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 11:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Kunnen wij er dan iets aan doen? Als wij niks doen gebeurt het misschien en als we wel iets doen ook want dan zijn wij de slechteriken. Kunnen wij iets aan de loop van de wereld doen of moeten soms sommige dingen gebeuren? Ik hoop dat ik verkeerd ben in wat ik denk dat er aan het gebeuren is. Het kan ook de andere kant opgaan, zo zag ik dat europese Kerken nu vele ex moslims binnen krijgen en dat er weer een toestroom is. IK ga daarom niet te veel redeneren over wat er kan gebeuren en dat voor mezelf houden zodat ik later geen dwaas ben lol.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 12:10 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Kunnen wij er dan iets aan doen? Als wij niks doen gebeurt het misschien en als we wel iets doen ook want dan zijn wij de slechteriken. Kunnen wij iets aan de loop van de wereld doen of moeten soms sommige dingen gebeuren? Ik hoop dat ik verkeerd ben in wat ik denk dat er aan het gebeuren is. Het kan ook de andere kant opgaan, zo zag ik dat europese Kerken nu vele ex moslims binnen krijgen en dat er weer een toestroom is. IK ga daarom niet te veel redeneren over wat er kan gebeuren en dat voor mezelf houden zodat ik later geen dwaas ben lol.


Het evangelie verkondigen en bidden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 07:14 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Jimmy schreef:
Gevaar


Het valt dus niet mee, als ik jou goed begrijp? Je staat daar natuurlijk niet alleen in. Lees maar eens:

Citeer:
"Helft Belgische moslims is fundamentalist"

Onderzoeker vindt het geen toeval dat uit België zoveel jihadi's naar Syrië zijn vertrokken


De rest is te lezen op https://www.demorgen.be/binnenland/-helft-belgische-moslims-is-fundamentalist-b2344ae6/.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 11:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik weet het niet, ik heb men eigen gedachten over wat er aan het gebeuren is maar heb hier tastelijk bewijs voor. Ik weet wel dat als mijn redenatie klopt er binnenkort niet veel meer mensen gered kunnen worden, en daar staat iets over geschreven.
Want als het Christendom verdwijnt op de achtergrond en de Islam komt op de voorgrond te staan dan zit de kans er dik in dat er niemand meer te redden valt want iedereen bekeerd zich dan tot de islam.
En dat gaat u niet redden vrees ik, ik zal het maar zeggen en dan loop ik maar het risico van een dwaas te zijn, maar ik denk dat het einde in zicht is. Maar dat is maar een theorie natuurlijk, er kunnen zoveel zaken gebeuren. Het erge is dat ik niet weet of ik erop moet hopen of niet. Langs de ene kant kan Jezus niet vlug genoeg komen maar langs de andere kant mag hij ook nog wat wegblijven, ik heb geen zin om een onderdrukking te moeten ondergaan of dat mijn hoofd eraf gekapt word omdat ik geloof in Christus. Ik verlang naar Christus maar niet naar de tijd die ervoor komt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 08:59 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ik weet het niet, ik heb men eigen gedachten over wat er aan het gebeuren is maar heb hier tastelijk bewijs voor. Ik weet wel dat als mijn redenatie klopt er binnenkort niet veel meer mensen gered kunnen worden, en daar staat iets over geschreven.
Want als het Christendom verdwijnt op de achtergrond en de Islam komt op de voorgrond te staan dan zit de kans er dik in dat er niemand meer te redden valt want iedereen bekeerd zich dan tot de islam.
En dat gaat u niet redden vrees ik, ik zal het maar zeggen en dan loop ik maar het risico van een dwaas te zijn, maar ik denk dat het einde in zicht is. Maar dat is maar een theorie natuurlijk, er kunnen zoveel zaken gebeuren. Het erge is dat ik niet weet of ik erop moet hopen of niet. Langs de ene kant kan Jezus niet vlug genoeg komen maar langs de andere kant mag hij ook nog wat wegblijven, ik heb geen zin om een onderdrukking te moeten ondergaan of dat mijn hoofd eraf gekapt word omdat ik geloof in Christus. Ik verlang naar Christus maar niet naar de tijd die ervoor komt.


Misschien zijn we voor die tijd al weg?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Fundamentalistische islam
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dat gebeurt nu al dat die hun hoofd er word afgekapt. Dus nee, het kan zijn dat wij niet op tijd weg zijn. Maar dan zal God ons op het gepaste ogenblik wreken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.