Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 08:17

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017 12:47 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 13 okt 2006 12:01
Berichten: 3
Bs"d

Ja, er is een relatie tussen de economie en de joden.

Iemand op een religieus forum startte eens een discussie met het volgende bericht:

"In de bijbel staat dat wie de joden zegent gezegend word door God en die de joden vervloekt zelf vervloekt zal worden.
Is dat ook niet aangetoond in de oude en moderne geschiedenis?
Als in een land de joden goed behandeld werden ging het ook goed met dat land en als de autoriteiten zich tegen hen keerden ging het meestal snel bergafwaarts met dat land. `Als je in de huidige wereld kijkt zie je: VS- steunt israel en de eigen joodse amerikanen; Economisch en militair een supermacht.
Europa- Soms positief, meestal neutraal of kritisch tov israel en de jooden: 2de rangs economische supermacht en militaire dwerg.
moslimlanden-Sterk vijandig tegenover Israel, in het bijzonder en joden in het algemeen: Economisch, militair en
cultureel achterlijk.
Wat vinden jullie hiervan?

Voorbeeldje: In de 16de eeuw verdreven de Spanjaarden de joden. Ze werden welkom geheten in de nederlanden en in het ottomaanse rijk. Cultureel en economisch ging het, ondanks hun coloniale rijk, vanaf toen bergafwaarts met de spanjaarden. De hollanders en turken ging het toen voor de wind.

Hierop antwoordde ik toen:

Het bovenstaande is simpelweg een feit. Dit wordt ook nog is bevestigd door een ongelooflijke jodenhater, namelijk de stichter van de autofabrieken, Henry Ford. Hij schreef een vreselijke anti-semitisch boekwerk, "The International Jew", en daarin bevestigd hij het bovenstaande. Hier is een uittreksel daaruit:

"Er is een eigenaardig verschijnsel waarneembaar in verband met de vervolging en de daaropvolgende omzwervingen van de joden door Europa, en dat is: Waar ze ook gingen, het handelscentrum scheen met hen mee te gaan. Toen de joden in Spanje vrij waren, toen was daar het goudcentrum van de wereld. Toen Spanje de joden deporteerde, verloor het het financiele leiderschap, en het heeft het nooit meer teruggekregen. Mensen die de economische geschiedenis van Europa bestudeerden hebben zich altijd afgevraagd waarom het handelscentrum verschoof van Spanje, Portugal en Italie, naar de noordelijkere landen, zoals Holland, Engeland, en Duitsland. Zij hebben de oorzaak gezocht in vele dingen, maar geen enkele gaf een bevredigende verklaring. Maar wanneer je in aanmerking neemt dat de verschuiving samenviel met het verdrijven van de joden vanuit het zuiden en hun vlucht naar het noorden, wanneer men in aanmerking neemt dat toen de joden arriveerden in het noorden daar een commerciele opbloei plaatsvond die tot op heden voortduurt, dan lijkt de verklaring niet moeilijk. Keer op keer is het bewezen dat het een feit is dat wanneer de joden verdreven werden, het wereldcentrum van edelmetalen met hen mee ging."

Dit boek kan in het engels hier gevonden worden: http://www.biblebelievers.org.au/intern_jew.htm
Voor mijn quote ga naar het eind van hoofdstuk 13.

Deze opzienbarende feiten betreffende het joodse volk zijn het teken dat God in het joodse volk gezet heeft.

_________________
Lees hier waarom JC niet de messias was: bergzion.notlong.com http://bergzion.notlong.com

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van
J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017 07:31 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jezus-Christus :
Geef aan de keizer wat de keizer toekomt , en aan God wat God toekomt !
-------------------------------------------------------------------------------------------
De God van Abraham , Isaak en Jacob !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 07:24 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Franny schreef:
Geef aan de keizer wat de keizer toekomt , en aan God wat God toekomt !


Hoe moet dit in praktijk ingevuld worden? Moet iedereen zelf bepalen wat de keizer toekomt?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 12:16 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Een interessante vraag inderdaad: "In de bijbel staat dat wie de joden zegent gezegend word door God en die de joden vervloekt zelf vervloekt zal worden. Is dat ook niet aangetoond in de oude en moderne geschiedenis?"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 18:29 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
GeertN schreef:
Franny schreef:
Geef aan de keizer wat de keizer toekomt , en aan God wat God toekomt !


Hoe moet dit in praktijk ingevuld worden? Moet iedereen zelf bepalen wat de keizer toekomt?

Belastingen betalen is in ieder land afzonderlijk bepaald .
Dus betaal je wat de regering enz.... je oplegt .Dat is je burgerplicht .Niet?
Je moet gehoorzamen of je maakt schulden en krijgt sancties , straffen hier en daar .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar bij God ligt het heel anders .
Daar moet je niet in geld of goederen betalen .
Daar moet je gewoon liefde geven : gratis en voor niets ,
en krijg je liefde gratis en voor niets .
_______________________________________________________________________________________
Maar dat wist je ook wel he .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 14:38 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Franny schreef:
Maar bij God ligt het heel anders .
Daar moet je niet in geld of goederen betalen .
Daar moet je gewoon liefde geven : gratis en voor niets ,
en krijg je liefde gratis en voor niets .


Als mijn broeder honger heeft, en ik geef hem liefde, maar geen geld voor brood, dan houdt hij honger. Als ik hem iets anders wil geven, kost het mij toch geld, of zie ik dit verkeerd?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 16:31 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
GeertN schreef:
Franny schreef:
Maar bij God ligt het heel anders .
Daar moet je niet in geld of goederen betalen .
Daar moet je gewoon liefde geven : gratis en voor niets ,
en krijg je liefde gratis en voor niets .


Als mijn broeder honger heeft, en ik geef hem liefde, maar geen geld voor brood, dan houdt hij honger. Als ik hem iets anders wil geven, kost het mij toch geld, of zie ik dit verkeerd?

Als je zelf geen brood hebt , ben je zeer arm .
Anders deel je het brood toch gewoon of schenkt .
Je hebt zelf misschien je buikje niet volgegeten : maar delen is zo veel mooier .
________________________________________________
Het ligt natuurlijk anders als je niet in de mogelijkheid bent om aanwezig te blijven en daardoor te helpen .
Nadat je actie genomen hebt uit naastenliefde voor een lijdende .
Daar kan je geld of macht een zegening worden

Denk maar aan de barmhartige Samaritaan .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 13:48 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Franny schreef:
Als mijn broeder honger heeft, en ik geef hem liefde, maar geen geld voor brood, dan houdt hij honger. Als ik hem iets anders wil geven, kost het mij toch geld, of zie ik dit verkeerd?

Als je zelf geen brood hebt , ben je zeer arm .
Anders deel je het brood toch gewoon of schenkt .
Je hebt zelf misschien je buikje niet volgegeten : maar delen is zo veel mooier .
________________________________________________
Het ligt natuurlijk anders als je niet in de mogelijkheid bent om aanwezig te blijven en daardoor te helpen .
Nadat je actie genomen hebt uit naastenliefde voor een lijdende .
Daar kan je geld of macht een zegening worden

Denk maar aan de barmhartige Samaritaan .[/quote]

Nee, dat bedoel ik niet. Je hebt het vaak over geld. Het lijkt erop dat je er een hekel aan hebt, en dat alles wat met geld te maken heeft slecht is. Dat denk je vast niet. Liefde is gratis, daar heb jij gelijk in. Maar, stel je hebt geld, en jouw broeder of zuster heeft honger, wat geef je dan? Liefde, of koop je een brood, of doe je allebei? Jezus leert ons toch ook dat de mens moet eten? Geef je broeder of zuster dus zowel geestelijk voedsel (liefde) als ander voedsel (brood, een jas of geld). Of heb ik het mis?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 15:06 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Natuurlijk heb ik geen hekel aan geld .
Ik zou anders een heel hypocritisch leven leiden .
Want ik eet brood gekocht met geld .
-----------------------------------------------------------------------
Bijna alles wat ik heb ,is gekocht met geld .
Wat ik bedoel te zeggen is het volgende .
Als je een bedelaar ziet , geven de meeste , meestal geld omdat het gemakkelijker is een centje in het bakje te smijten .
Als je ze een wafel of vers brood zou geven kunnen ze er tenminste geen drank of dergelijke mee kopen als de bedelaar verslaafd is bv .
Plus die willen : het goede dat ze gekregen hebben : verder delen met andere behoeftigen onder hun.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jezus zegt : geef brood aan de hongeringen, water aan de dorstigen , kleren aan de naakten enz.......
Mensen nemen Jezus Woorden soms niet letterlijk : wat tot eigen interpretatie leid en afwijkt van het Woord .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als je toch geld wil geven en je hebt

geen kleingeld bij en je wil toch iets geven , kan je 5 euro geven en misschien wat meer
als je een vrijgevige gever bent .
Maar als je nu alleen werkt met bankcontact : wat dan ?
Dan kun je denken , ik kan er niets aan doen , oftewel ergens eerst iets afhalen bij de bank .
Ofwel eerst een brood kopen , als je weet dat men honger heeft .
Nog schoner is en blijft , te geven wat je reeds hebt .
Kleren , warmte , drinken , enz.............................
Plus warmte geven kan je niet kopen als je ziet dat iemand kou leid .
Je kan hem meenemen naar huis .
Maar niet eerst een jas gaan kopen als de winkels toe zijn .
Idem voor iemand die dorst heeft .

______________________________________________________
Wat als er geen cash geld meer in omloop is ?
Als alles via het betaalverkeer via smartphone gebeurd ?
----------------------------------------------------------------------------
Ik kan er niet aan doen , maar ik vind het ook ongeoorloofd : als men op reis gaat :
ergens waar in de buurt een sloppenwijk of extreme armoede is .
Je gewoon lekker blijft genieten van je duurbetaalde reis .
Iets wat men niet nodig heeft : allemaal zelfgenot zoekerij .
Idem met sportfanaten gelinkt aan idoolschap .
Denk maar aan het wereldkampioenschap voetbal Brazilie , nog niet zo lang geleden .
------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 16:40 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Franny schreef:
Natuurlijk heb ik geen hekel aan geld .
Ik zou anders een heel hypocritisch leven leiden .
Want ik eet brood gekocht met geld .
-----------------------------------------------------------------------
Bijna alles wat ik heb ,is gekocht met geld .
Wat ik bedoel te zeggen is het volgende .
Als je een bedelaar ziet , geven de meeste , meestal geld omdat het gemakkelijker is een centje in het bakje te smijten .
Als je ze een wafel of vers brood zou geven kunnen ze er tenminste geen drank of dergelijke mee kopen als de bedelaar verslaafd is bv .
Plus die willen : het goede dat ze gekregen hebben : verder delen met andere behoeftigen onder hun.

Plus warmte geven kan je niet kopen als je ziet dat iemand kou leid .
Je kan hem meenemen naar huis .
Maar niet eerst een jas gaan kopen als de winkels toe zijn .
Idem voor iemand die dorst heeft .


Fijn om te lezen dat je geen hekel hebt aan geld. Je hebt gelijk dat een bedelaar of een zwerver wel eens iets anders van het geld kan doen. Ooit vroeg een zwerver mij om geld, omdat hij honger had. Ik bood hem toen een heerlijk broodje van een bakker aan. Dat weigerde hij, want "hij spaarde voor een warme maaltijd". Ik wist toen hoe laat het was. Als je honger hebt, ben je blij met brood. Ik koop ook liever iets voor iemand, dan dat ik geld geef. Maar, soms is geld wel nodig. Een kerk moet bijvoorbeeld verwarmd worden en er moet ook een lamp branden. Het moet ergens van betaald worden. En, zonder geld kan je ook geen huis hebben, om iemand mee te nemen. Verder geloof ik wel dat we eerst Zijn Koninkrijk en Gerechtigheid moeten zoeken. Dan worden al die andere dingen, dus eten, drinken, genezingen, een huis, ons toegeworpen. Dat staat in de Bijbel, dus geloof ik daarin. Jij toch ook?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 18:49 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Als je bedoeld
wat in Mattheus 6 vers 33 staat zie ik het heel anders .
Zeker als je heel Mattheus 6 leest .
--------------------------------------------------------------------------
Hier zegt Jezus dat men niet bezorgd moet zijn .
Zelfs niet voor je eigen leven .
Dat de heidenen al deze dingen nalopen .Zelfs bidden in het openbaar .
_________________________________________________________
De hemelse Vader is een Levende God en ziet alles in het verborgene .
Dus maakt het eigenlijk niet uit , of je in een kerkgebouw zit .
Een kerk of gemeenschap dient enkel om mekaar te bemoedigen in standvastigheid en bij te groeien in Jezus leer .
En dat is prachtig !
En schatten moet men vergaren voor de hemel , niet voor een gebouw op de aarde .
Jezus zegt : want waar uw schat is , daar zal ook uw hart zijn !
-------------------------------------------------------------------------------
De tijd van Salomons prachtige tempel is voorbij , de eerste christenen werden vervolgd en leefden in rotsen onder de grond .
Waar ze trouw bleven in geloof in Christus .Er werden zelfs christenen massaal vermoord , net als nu .
________________________________________________________________________
Een kerk moet inderdaad verwarmd worden , toch niet deels voorzien door de staat .
Want zo sluipt soms ongemerkt werelds denken langs de voordeur binnen .
------------------------------------
Zou het zo kunnen zijn dat Jezus-Christus de tempel is ? Want HIJ leert hoe je schatten voor de hemel kan vergaren .
Er zijn zelfs mensen die nu in vluchthuizen of tenten aanwezig zijn : zonder verwarming : maar met de Liefde Gods
in hun midden .Met arbeiders , herders die de mensen oprichten in liefde voor elkaar en tot het Koninkrijk en kracht
en heerlijkheid die God hen geeft .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2017 12:41 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 10 mar 2006 07:26
Berichten: 1
Franny schreef:
Als je bedoeld
wat in Mattheus 6 vers 33 staat zie ik het heel anders .
Zeker als je heel Mattheus 6 leest .
--------------------------------------------------------------------------
Hier zegt Jezus dat men niet bezorgd moet zijn .
Zelfs niet voor je eigen leven .
Dat de heidenen al deze dingen nalopen .Zelfs bidden in het openbaar .
_________________________________________________________
De hemelse Vader is een Levende God en ziet alles in het verborgene .
Dus maakt het eigenlijk niet uit , of je in een kerkgebouw zit .
Een kerk of gemeenschap dient enkel om mekaar te bemoedigen in standvastigheid en bij te groeien in Jezus leer .
En dat is prachtig !
En schatten moet men vergaren voor de hemel , niet voor een gebouw op de aarde .
Jezus zegt : want waar uw schat is , daar zal ook uw hart zijn !
-------------------------------------------------------------------------------
De tijd van Salomons prachtige tempel is voorbij , de eerste christenen werden vervolgd en leefden in rotsen onder de grond .
Waar ze trouw bleven in geloof in Christus .Er werden zelfs christenen massaal vermoord , net als nu .
________________________________________________________________________
Een kerk moet inderdaad verwarmd worden , toch niet deels voorzien door de staat .
Want zo sluipt soms ongemerkt werelds denken langs de voordeur binnen .
------------------------------------
Zou het zo kunnen zijn dat Jezus-Christus de tempel is ? Want HIJ leert hoe je schatten voor de hemel kan vergaren .
Er zijn zelfs mensen die nu in vluchthuizen of tenten aanwezig zijn : zonder verwarming : maar met de Liefde Gods
in hun midden .Met arbeiders , herders die de mensen oprichten in liefde voor elkaar en tot het Koninkrijk en kracht
en heerlijkheid die God hen geeft .


De tempel staat voor veel. Voor Jezus, voor de tempel in Israel, voor ons lichaam. Of niet?

_________________
Hi, ik kom hier omdat Kate het me heeft gevraagd, al een stuk of duizend keer, omdat ik momenteel van credible ben gebanned en niet zonder een forum kan, omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik gewoon niet zonder medechristenen kan en wil.
Liefs, Helena


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2017 19:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja de tempel staat voor meer in de bijbel : maar de TEMPEL Jezus-Christus is de allerbelangrijkste .Waar he ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 20:51 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 22 jun 2009 16:42
Berichten: 9
Franny schreef:
Ja de tempel staat voor meer in de bijbel : maar de TEMPEL Jezus-Christus is de allerbelangrijkste .Waar he ?


Is Jezus Christus de tempel?

_________________
Ri 6,24b De HEERE is vrede!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Joden en de economie
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 09:51 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
gideon schreef:
Franny schreef:
Ja de tempel staat voor meer in de bijbel : maar de TEMPEL Jezus-Christus is de allerbelangrijkste .Waar he ?


Is Jezus Christus de tempel?

Rechtstreeks antwoord ik niet , maar wel dit !
-----------------------------------------------------------------------------
De tweede brief van Johannes :
Schrijver , Lezers , Groet
__________
1-De oudste van de uitverkoren Vrouwe en haar kinderen , die ik waarachtig liefheb - en niet alleen ik , maar
allen die de waarheid hebben erkend 2- terwille van de waarheid die in ons blijft en met ons zijn zal tot in de
eeuwigheid .3- Genade , barmhartigheid en vrede zal met ons zijn , vanwege God de Vader en Jezus-Christus ,
de Zoon van de Vader , in waarheid en liefde .

Het gebod van de liefde
___________
4-Het heeft mij zeer verblijd , enige van uw kinderen te hebben ontmoet , die in waarheid leven volgens het gebod , dat wij van de Vader hebben ontvangen . 5-En nu bid ik u , Vrouwe , en het is geen nieuw gebod
waarover ik u schrijf , maar het gebod dat wij van het begin af hebben gehad : laten wij elkaar liefhebben .
6-En hierin bestaat de liefde , dat wij een leven leiden naar zijn geboden .En dit is het gebod , dat gij van het
begin af hebt vernomen : dat gij leeft in de liefde .

Waarschuwing tegen dwaalleraars
____________
7-Want veel verleiders zijn tot de wereld uitgegaan: zij loochenen de komst van Jezus-Christus in het vlees .
Dat is het kernmerk van de verleider en de antichrist .8- Neemt u in acht , anders zult gij , in plaatst van het
volle loon te ontvangen , de vruchten van uw arbeid verliezen .9- Al wie te ver wil gaan en niet blijft bij de leer
van Christus , heeft God niet .
Wie bij die leer blijft , hij heeft zowel de Vader als de Zoon .10- Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt ,
ontvang hem niet in uw huis en heet hem niet welkom .11-Want wie hem welkom heet , deelt in zijn boze werken .12 -Hoewel ik nog veel te zeggen heb , doe ik het liever niet met pen en inkt .Ik hoop bij u te komen
en mij mondeling met u te onderhouden ;dan zal onze vreugde volkomen zijn .
13 -U groeten de kinderen van uw uitverkoren Zuster .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.