Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 07:45

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bescherming van Israel
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2016 21:46 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Een bijzonder natuurverschijnsel op de Golan laat zien hoe Israel wordt beschermt.
https://www.breakingisraelnews.com/7956 ... SbAmFMj.97

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bescherming van Israel
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 20:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Israël is het volk van God. Hij zegt in Jeremia dat Hij er vreugde in vindt hen te zegenen. Dat Hij hen in hun land zal planten met hart en ziel. Wie Gods hart leert kennen, komt Zijn liefde voor Israël tegen. Wat hebben wij, als Kerk, voor Israël gedaan? Welke houding verwacht God van ons ten aanzien van Zijn geliefde volk in deze tijd van moeite en verdriet voor hen?

Herstel na verwoesting
Dit zegt de HEER: Zoals de hoogte van de hemel niet gemeten wordt, de diepte van het fundament der aarde niet gepeild, zo verwerp ik niet het nageslacht van Israël om alles wat het heeft misdaan, spreekt de HEER (Jeremia 31:37).

God zegt hier dat zolang de hemel onmeetbaar blijft en het fundament van de aarde niet kan worden gepeild, zo lang zal Hij de natie Israël niet verwerpen. Hij zal hen niet uitsluiten van Zijn verbond met hen. De werkelijkheid is zelfs dat hoe meer we proberen de hemel te meten, hoe onmetelijker ze blijkt te zijn! Hiermee zegt God dus dat Israël voor eeuwig Zijn verbondsvolk is. Hij zal Zijn volk nooit afschrijven.

In vele gedeelten van de Bijbel openbaart God tot in detail hoe Hij Israël gaat herstellen. Ik geef twee citaten om te laten zien hoe nauwkeurig deze voorspellingen zijn, en hoe ze op dit moment voor onze ogen in vervulling gaan.

Maar toch, dit zegt de HEER, de God van Israël, (merk op dat Hij de God van Israël is) over deze stad, waarover jullie zeggen: “Door het zwaard, de honger en de pest valt ze de koning van Babylonië in handen”: Ik zal de inwoners samenbrengen uit alle landen waarheen ik ze in mijn grote woede en toorn verdreven heb, ze terugbrengen naar deze stad en ze er in vrede laten wonen. Zij zullen mijn volk zijn en ik zal hun God zijn. Ik zal hen één van hart en één van zin maken, zodat ze altijd ontzag voor mij zullen hebben en het hun en hun nageslacht goed zal gaan. Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, ik keer mij nooit meer van hen af en zal hen altijd zegenen. Ik zal hen met ontzag voor mij vervullen, zodat zij zich nooit meer van mij zullen afkeren. Ik zal er weer vreugde in vinden hen te zegenen en zal hen voorgoed in dit land planten. Met hart en ziel zal ik dat doen. Dit zegt de HEER: Zoals ik over dit volk al dit grote onheil heb gebracht, zo zal ik het al het goede brengen dat ik hun beloof. (Jeremia 32:36-42)

Dit is een duidelijke, gedetailleerde en realistische parallel. Zoals God alle oordelen over Israël bracht, de verspreiding onder de volken (diaspora), de angst, de ballingschap, en alle andere dingen waar Israël onder heeft geleden in de afgelopen tweeduizend jaar (en de geschiedschrijving geeft ons vele details), net zo echt is het herstel dat God voor Israël heeft gepland, en net zo reëel is Zijn plan om haar voorspoedig te maken. God zegt: “Ik ga hen veranderen. Ik ga hen een hart geven dat zich zal verheugen om Mijn wil te doen en Mijn wetten te houden. Ik zal nooit stoppen hen te zegenen.”

Ik zal mijn grote naam, die door jullie bij die volken is ontwijd, weer aanzien verschaffen. Die volken zullen beseffen dat ik de HEER ben, spreekt God, de HEER. Ik zal ze laten zien dat ik heilig ben; ik leid jullie weg bij die volken, ik breng jullie bijeen uit die landen en laat je naar je eigen land terugkeren. Ik zal zuiver water over jullie uitgieten om jullie te reinigen van alles wat onrein is, van al jullie afgoden. Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en je er een levend hart voor in de plaats geven. Ik zal jullie mijn geest geven en zorgen dat jullie volgens mijn wetten leven en mijn regels in acht nemen. Jullie zullen in het land wonen dat ik aan je voorouders gegeven heb, jullie zullen mijn volk zijn en ik zal jullie God zijn. (Ezechiël 36:27-28)

Iedere christen die deze woorden leest of hoort, zou zich moeten verheugen. Het is een getuigenis van Gods trouw aan Zijn volk, een God Die zich houdt aan Zijn verbond. Israël is een getuigenis van de absolute accuratesse van de Bijbel.

Een veelvoudige schuld

Gods trouw aan Israël is dus een getuigenis van Zijn karakter, en van de betrouwbaarheid van Zijn Woord en Zijn beloften. Maar dit getuigenis is niet het enige dat het volk Israël ons gegeven heeft. Als Israël niet had bestaan, dan waren er geen aartsvaders geweest en geen profeten, geen apostelen, geen Bijbel en geen Redder. In Johannes 4:22 heeft Jezus Zelf al deze dingen samengevat in een enkele uitspraak: …het heil is uit de Joden. Christenen hebben een onbetaalbare geestelijke erfenis te danken aan de Joden. Elke geestelijke zegen die we ooit ontvangen hebben, hebben we te danken aan het Joodse volk.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.