Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 08:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 13:29 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dit las ik vandaag in de krant:

Militanten van Islamitische Staat hebben in de Syrische stad Raqqa een dertigjarige vrouw geëxecuteerd omdat ze via sociale media harde kritiek uitte op de terreur.

In 2014 werd de Syrische stad Raqqa uitgeroepen tot de hoofdstad van het zogenoemde kalifaat van Islamitische Staat. Buitenlandse strijders en aanhangers van de terreurorganisatie zakten in groten getale af naar de stad. Voor de honderdduizenden inwoners werd het een gevangenis.

Sadistische executies

Onder de terreur van Islamitische Staat veranderde alles in Raqqa. Op de belangrijkste rotonde van de stad vinden sadistische executies plaats, waaronder ook kruisigingen. Sigaretten en muziek werden verboden. Vrouwen mogen niet langer reizen zonder een man. Scholen werden gesloten. Alle muren werden zwart geschilderd.

“Vrouwen kunnen niet meer buitenkomen zonder helemaal in het zwart gesluierd te zijn”, weet de 27-jarige Raheb Alwany, een arts uit Raqqa die een jaar geleden naar het Verenigd Koninkrijk is gevlucht. “Als je de regels niet volgt, word je heel streng gestraft. Je kunt geslagen, gearresteerd of beboet worden. Nu is het zelfs zo erg dat niemand de stad mag verlaten zonder toestemming.

Volgens Alwany hebben de inwoners maar twee mogelijkheden meer. “ISIS proberen te ontwijken, wat het leven onmogelijk maakt. Of trouw zijn aan hen, gewoon om te overleven.”

Sarcastische commentaar

Maar de 30-jarige Ruqia Hassan deed geen van beide. In de plaats uitte ze haar afschuw op sociale media. Hassan, die in het dagelijkse leven een stille en verlegen vrouw was, documenteerde het leven onder ISIS met brutale eerlijkheid op haar Facebookpagina.

Onder de schuilnaam Nissan Ibrahim postte ze berichten over de erbarmelijke omstandigheden in de stad. Over hoe de inwoners gevangen zijn onder het bewind van ISIS, geteisterd worden door de aanvallen van het regime van Assad en geraakt worden door luchtaanvallen van coalitietroepen. Op sociale media toonde ze geen angst:

“Elke dag is hetzelfde: verbod, verbod, verbod...”, schreef ze spottend. “Ik wacht op de dag waarop ze eindelijk iets toelaten.”

“Vandaag heeft ISIS willekeurige arrestaties verricht. God, ik smeek u... Beëindig deze duisternis en versla deze mensen.”

“Vandaag werd ik tegengehouden door een Tunesische strijder vanwege mijn islamitische kledingvoorschriften. Ik negeerde haar en wandelde gewoon weg. Maar ik wou dat ik een geweer had om haar dood te schieten. Ik wil een einde maken aan deze vernedering. Deze mensen hebben hun macht op ons gebouwd. Ik ben hen en hun macht beu. Ik ben het beu om een tweederangsburger te zijn. God, help ons.”

Maar haar berichten konden heel somber zijn: “Niemand heeft medelijden met ons, behalve de begraafplaatsen. Niemand houdt zo veel van ons als de begraafplaatsen.”

Fatale gevolgen

Toch was het voornamelijk haar kritiek op Islamitische Staat die haar vrienden en familie zorgen baarde. Ingaan tegen de visie van ISIS kan namelijk fatale gevolgen hebben. In mei 2014 werden de eerste activisten gedood. Hun dood werd gefilmd als een waarschuwing voor anderen. Maar desondanks bleef Hassan, die geboren en getogen was in Raqqa, niet stil.

Haar omgeving probeerde haar te waarschuwen. “Ik vond haar berichten op Facebook gevaarlijk”, zegt haar neef Yehya Ali. “Ik heb haar vaak gewaarschuwd, maar dan werd ze kwaad en verwijderde ze me van haar Facebookpagina. [u]Ze was koppig en wilde de waarheid vertellen[/u]. Koste wat kost.”

Eind juli werd Ruqia Hassan gearresteerd. Na haar arrestatie ging haar familie dagelijks naar de gevangenis in de hoop nieuws te krijgen. Maar niemand mocht haar ooit bezoeken.

Om meer tegenstanders te betrappen, sloten de militanten haar Facebookpagina niet af. Twee weken geleden postte Hassan haar laatste bericht: “Ik ben in Raqqa en heb doodsbedreigingen gekregen. Als ISIS me vermoordt, is dat oké. Als ze me onthoofden, heb ik mijn waardigheid behouden, wat beter is dan in vernedering te leven.”

Kort daarna kreeg haar familie het nieuws dat ze geëxecuteerd was. Op welke datum, is niet duidelijk.

Toen ik dit alles las kwam er maar 1 ding bij me op: ISIS zijn de hedendaagse Farizeeers.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016 12:23 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
IS zijn niet farizeeërs, het zijn gewoon gelovige moslims die heel extreme dingen doen in onze ogen, maar in werkelijkheid gewoon hun profeet navolgen.

Het gebeuren bij Charlie Hebdo bijvoorbeeld, is pure navolging van Mohammed. Veel mensen willen dit niet waar hebben, maar het is toch echt de waarheid. Mohammed moordde iedereen die kritiek op hem had of hem bespotte uit. Zelfs zingende troubadours sneed hij eigenhandig de keel af.

De meeste mensen beweren iets van de islam te weten, maar ze kennen de biografie van de islamitische profeet niet. Ze kijken alleen maar naar de koran (die in zichzelf al wreed genoeg is), maar de koran is geen op zichzelfstaand boek in de islamitische religie. Maatgevend is daar altijd het leven van Mohammed. Niet de koran is het grootste probleem, maar het leven van hun voorganger. En moslims die mensen vermoorden zoals bij Charlie Hebdo, zijn gewoon moslims die werkelijk ten uitvoer brengen wat ze volgens hun eigen religie moeten doen en wat Mohammed hen voorleefde.

Gelukkig leeft er in het hart van heel veel moslims nog iets anders dan islam. Zij zijn ook het slachtoffer van IS.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016 13:15 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Ja zo is het. Mohammed of Jezus. Deze vormen een wereld van verschil. Het meest gelezen boek in het christendom heet de Bijbel.en daarna de navolging van Christus van Tomas van Kempen.
De Koaran het boek van de Islam is nu overal verkrijgbaar in de volkstaal.Veel moslims leerden teksten uit dekoran in het Arabisch. zij begrepen de betekenis niet omdat zij her Arabisch niet beheersten. Nu de Koran roegangkelijk is geworden werkt dat als inspiratie bron voor veel meer moslims dan voorheen.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2016 12:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Heb ik het over moslims, islam, of is?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 06:07 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Verschrikkelijk hoeveel mensen het leven reeds verloren hebben onder het bewind van een religie .De laatste honderd jaar zijn er misschien meer doden gevallen dan in heel de geschiedenis van genocides en oorlog . De laatste jaren is Isis ten tonele verschenen .
____
Of ze nu hedendaagse farizeeers zijn is volgens mij ver gezocht . Waarmee ik wil zeggen dat de farizeeers niet zo een barbaren waren , op gebied van gruweldaden .
Ik denk niet dat ze een jonge moeder vastbonden , en haar kleine kindje voor haar ogen lieten sterven .De hongerdood .
Deze gruwel en nog veel meer , word elke dag maar weer door kinderen van satan verwezenlijkt aan onschuldige slachtoffers .
____
Ik noem hen : Isis , en al de andere gruweldaders : kinderen van satan .
Omdat hun hart koud , verhard , van steen geworden is .
_____________________________
En enkel en alleen daarom .
Niet elke moslim die de koran leest beoefend deze gruwel en dit nog wel in de naam van de Allerhoogste .
Niet elke moslim slaat zijn vrouw of huwt een kind -bruidje .
Niet elke moslimvader of moslimbroer verstoot zijn dochter of zus en gooit bijtend zuur in haar gezicht .
____
Niet elke man verkracht een baby waarbij het kleintje volledig gescheurd is en daardoor geen hulp meer kan geschiedden en waardoor het sterft .
Ga maar eens vragen aan die vrouwenarts in Afrika , welke gruweltaferelen hij elke dag weer ziet .
Gelukkig geeft die arts niet op ,en helpt de vrouwen aldaar om voor hun rechten op te komen , ook al breekt zijn hart van zoveel ellende en pijn die zulke vrouwen soms meemaken , en ook al word hij soms bedreigd .
Ja , voor mij een hedendaagse heilige man .Zijn hart is gloeiend warm van liefde voor een ander .

-------
Of je nu een christen , jood of moslim bent , en wat je ook hebt meegemaakt in het verleden , je kunt steeds kiezen welk pad
je opgaat .
Maar los van dat , hebben statistieken uitgewezen dat onder de vermelde religies en daarbuiten : de joodse man het beste scoort wat betreft de relatie met zijn vrouw en kinderen .
Ja dan kun je zeker ook wel zeggen dat het heil komt uit de Joden .
________
Maar dat wil niet zeggen dat er onder hun alles zuiver verloopt . Christus zei niet voor niets , de synagoge van de satan .
En dat geld wel voor elke religie .
Je hoort geleerde moslims die een juiste interpretatie van de koran , de Arabische uitleg te gronde kennen , de islam op
een heel andere manier verkondigen aan de moslimburgers .
Ze moeten vredelievend zijn tegenover hun vrouw en kinderen .
Hun huis moet een veilige haven zijn voor vrouw en kinderen .
Ze worden ook terechtgewezen op het gebied van wat inhoud de weg van satan te volgen . De veel verborgen misleidingen ,
dat man en vrouw gelijk zijn enz...
__________
Ik heb ontdekt dat de drie religies een zekere mate van wijsheid ( liefde- woorden)hebben en alle drie hebben ze priesters , imams en rabbi s
( meesters ), die hun best doen om de kudde te leiden .
Opdat de kennis van de waarheid zal toenemen , om zo te ontdekken dat de liefde centraal staat in elk gebeuren en elke
tijdsgeest .
___
Ik heb mijn Meester gevonden de Allerhoogste
xxx Jezus-Christus xxx
En ik weet dat Gods getuigenis van Zijn Zoon , mijn Heer Jezus-Christus in mijn hart is .
En elke dag leer ik nog bij .
Dat ieder mens komt te staan voor Christus Liefdesblik .
En hopelijk kan ieder Zijn blik waardig tegemoet zien .

En breekt een stenen hart niet in duizend stukjes !?!
God is liefde en vol barmhartigheid , maar je moet wel kiezen wie je volgen wil . En wiens kind je wil blijven zijn , alle tegenslagen ten spijt .
Een moslim zei bewaak en behoed je hart : wijze woorden denk ik dan .
---
Eens zal iedereen de Christus zien en elke knie zal voor Hem buigen .
Maar intussen weten we voldoende waar het op staat en waar ons aan te houden, zodat we kunnen op zien naar die dag dat we bij HEM zijn .
___________________________
Even iets anders !
- Heilige dagen bij de drie religies :
- de moslims nemen vrijdag
-de joden nemen zaterdag
-de christenen nemen zondag .
Maar als het heil uit de joden komt ,
En als Christus de Heer is van de sabbat ,
welke dag zou dan het beste zijn ?
De zaterdag of geen enkele dag ?
Logisch gezien denk ik zaterdag .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 13:49 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Anja schreef:
Mohammed moordde iedereen die kritiek op hem had of hem bespotte uit. Zelfs zingende troubadours sneed hij eigenhandig de keel af.

De meeste mensen beweren iets van de islam te weten, maar ze kennen de biografie van de islamitische profeet niet. Ze kijken alleen maar naar de koran (die in zichzelf al wreed genoeg is).


Je bent erg fel over de islam, maar, ik vrees dat je gelijk hebt. En, ook nu moorden de volgelingen van Mohammed er op los. Inderdaad, de koran is een wreed boek. Zou je het als een duivels boek betitelen, of is het een vervalsing van de Bijbel?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 12:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Soms Johan vraag ik me af wie de echte misleiden zijn, die van IS of de gewone moslim.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 13:40 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: wo 21 jun 2017 11:04
Berichten: 29
Jimmy schreef:
Soms Johan vraag ik me af wie de echte misleiden zijn, die van IS of de gewone moslim.


Beide Jimmy, ik denk allebei. De gewone moslim denkt het goede te doen, maar dient ondertussen het kwaad, en dat is een treurige zaak.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:00 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Soms Johan vraag ik me af wie de echte misleiden zijn, die van IS of de gewone moslim.


Waarom? Hoe bedoel je dit?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Zijn de misleide zij die nog altijd geloven dat islam vrede is: de moslim of diegene die de islam gebruiken om kwaad te doen: IS

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:35 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Zijn de misleide zij die nog altijd geloven dat islam vrede is: de moslim of diegene die de islam gebruiken om kwaad te doen: IS


Goede vraag. Ik geloof niet dat islam vrede is. Jij?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb er niet genoeg informatie over om daar met enige zekerheid op te antwoorden. Ik weet het niet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 18:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik heb er niet genoeg informatie over om daar met enige zekerheid op te antwoorden. Ik weet het niet.


https://vimeo.com/220109616

De islam is een religie van onderwerping, Jimmy. Vrouwen worden onderdrukt, alles op basis van dwang. Bekijk onderstaande film eens. Het erge is dat de mensen denken dat ze het goede doen. Maar, moslims hebben recht op de Waarheid: de Liefde van Jezus Christus. Zonder Hem is verlossing onmogelijk! Daarom ondersteunen wij ook organisaties als Open Doors (http://www.opendoors.nl)

https://vimeo.com/220109616

In maart dit jaar leidt de film ‘Undercover in de Deense moskee’ in Denemarken tot veel ophef over de werkwijze van Deense moskeeën. ‘Moskeerne bag sløret’ (‘Achter de sluier van moskeeën’) wordt uitgezonden door de Deense zender TV2, is vrijwel volledig gemaakt met verborgen camera’s en brengt aan het licht hoe imams in acht Deense moskeeën met twee monden spreken; gematigd naar de buitenwereld, maar streng orthodox achter de deuren van de moskee. Van de acht moskeeën waar wordt gefilmd, staan twee bekend als gematigd.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 17:52 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ik heb er niet genoeg informatie over om daar met enige zekerheid op te antwoorden. Ik weet het niet.


Kijk maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=fopLhXVRxSA


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.