Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 22:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 07:06 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
DEN HAAG - De religiositeit onder Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst is de afgelopen jaren toegenomen. Ze bidden vaker, de vrouwen dragen vaker een hoofddoek en de moskee wordt vaker bezocht. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Foto ter illustratie.
Foto ter illustratie.Ⓒ DE TELEGRAAF
Van de Marokkaanse moslims bidt volgens het onderzoek 78 procent vijf maal per dag, bij de Turkse moslims is dit 33 procent. Bij de Turkse moslims is het moskeebezoek toegenomen. Ongeveer 40 procent van beide groepen bezoekt tenminste wekelijks een moskee.

Vaker een hoofddoek
Marokkaanse moslima’s dragen steeds vaker een hoofddoek. Meer dan driekwart van hen (78 procent) zegt er een te dragen, tegen 64 procent tien jaar geleden. Ook bij jongeren en de tweede generatie is een toename te zien. Bij Turkse moslima’s is deze toename er niet.

Zeven van de acht Marokkaanse moslims vasten alle dagen tijdens de ramadan. Bij Turkse moslims geldt dat voor iets meer dan de helft. Een zeer groot deel van de moslims eet (bijna) altijd halal.

Lichte toename niet-gelovigen
Onder Turkse Nederlanders is in de periode 2006-2015 een lichte toename in het deel dat niet-gelovig is, onder Marokkaanse Nederlanders niet. Het aandeel moslims is bij Turkse Nederlanders afgenomen (van 93 naar 86 procent), maar niet bij Marokkaanse Nederlanders. Van hen beschouwen 94 van de 100 zich moslim. Vooral hoger opgeleide en tweede generatie Turkse Nederlanders noemen zich relatief vaak niet-moslim.

Op basis van hun religieus gedrag, opvattingen en identificatie zijn vijf groepen moslims te onderscheiden. De twee meest gelovige groepen, de vrome en strikt praktiserende moslims, vormen samen 84 procent van de Marokkaanse moslims. Bij de Turkse moslims is dit minder dan de helft (45 procent). Er zijn weinig seculiere moslims (7 procent bij de Turken en 2 procent bij de Marokkanen).

(Telegraaf.nl)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 08:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Een moslim op mijn werk zei dat dit komt door Geert Wilders. Juist door zijn aanvallen op de Islam deed de moskeeën weer vol stromen. Ze zijn Geert Wilders daar dan ook dankbaar voor . De aanwezigheid van Geert Wilders is goed voor de Islam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 08:40 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Een moslim op mijn werk zei dat dit komt door Geert Wilders. Juist door zijn aanvallen op de Islam deed de moskeeën weer vol stromen. Ze zijn Geert Wilders daar dan ook dankbaar voor . De aanwezigheid van Geert Wilders is goed voor de Islam.


Ik heb niks met of tegen Wilders, maar, het is grote onzin de schuld of eer bij Wilders neer te leggen. Moslims vinden altijd wel een "reden". Waarom dat zo is, blijkt uit het gegeven dat 20 jaar geleden al voorspeld werd dat de huidige generatie moslims zou radicaliseren. Humanisten geloofden het niet, die dachten dat jonge moslims zich zouden aanpassen. Het tegendeel is waar. Het zijn dezelfde humanisten die Wilders en de zgn. verharding van de samenleving aangrijpen als argumenten voor de radicalisering. Toen idioten de twin towers invlogen, speelde Wilders geen rol van betekenis. In andere landen is radicalisering eveneens een feit. Zijn daar ook "Wildersen"? Ja en nee. Voor moslims is er altijd wel een "Wilders" te vinden om joden en ongelovigen aan te pakken (lees: af te slachten en te vervolgen). Het is een teken van de eindtijd. Wilders heeft in veel opzichten gelijk, of je het met hem eens bent of niet. Hem de schuld of eer te geven voor de huidige toestand is mij enkele bruggen te ver.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 10:25 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Vooral hoger opgeleide en tweedegeneratie-Turkse Nederlanders noemen zich relatief vaak niet-moslim.

Op basis van hun religieus gedrag, opvattingen en identificatie zijn volgens het rapport vijf groepen moslims te onderscheiden:

Voor seculiere moslims heeft het geloof weinig betekenis en wordt het nauwelijks gepraktiseerd.
Voor culturele moslims is het geloof wel belangrijk, maar uit zich dit niet in het praktiseren van de rituele gedragingen zoals bidden of moskeebezoek.
Selectieve moslims nemen regelmatig deel aan de sociale en rituele praktijken, maar niet zeer frequent.
Het geloof neemt voor de vrome, private moslims een zeer belangrijke plaats in en zij bidden bijvoorbeeld veel en de voedselvoorschriften worden nauw gevolgd. Hun religiositeit wordt wel hoofdzakelijk in de privésituatie beleden, een moskee wordt amper bezocht.
Strikt praktiserende moslims zijn zeer actief in de rituele (bidden, moskeebezoek) en culturele (halal eten, ramadan) praktijk. Ook zijn zij het sterkste van mening dat moslims moeten leven volgens de regels van de islam.
Het is de welvaart en de vrijheid die lokt om naar het westen te komen. De westerse cultuur is decadent en afstotelijk. Verbazend hypocriet omdat juist seks de vrouw tot lustobject degradeert. Vandaar die rare kledingvoorschriften.

In mijn visie zoeken moslims naar identiteit in levensbeschouwing. Juist daarin is de leer van de islam een sterk en gesloten religieus en politiek systeem. Het doordrenkt alle aspekten van het leven. Alles lijkt geregeld. Op welke zijde je moet slapen. Dat de deur van het toilet niet richting Mekka mag zijn. Dat je met je linkervoet het toilet binnen stapt en met je rechtervoet naar buiten. Wat een bizar geloof. - zie people vs Mohammed van J.F. Kienzle -
95% leest de koran niet. Sommigen zijn er zelfs bang voor dat boek dat uit de hemel is gevallen. Islam duldt geen kritiek, en geen onderzoek van haar gelovigen. Helaas dat de politici die leiding zouden moeten geven, een mening pretenderen te hebben, dat terwijl de nodige kennis betreffende de islam ontbreekt.Politici dienen te beseffen dat, goede mensen niets hoeven te doen om het kwaad zijn gang te laten gaan en te laten overwinnen.

Gelukkig dat moslims die beginnen na te denken, de weg tot Jezus kunnen vinden.
QUR'AN SAYS: JESUS IS GOD, MUSLIMS TURN CHRISTIAN https://www.youtube.com/watch?v=EGgPjSyNR0k

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 10:55 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
Een moslim op mijn werk zei dat dit komt door Geert Wilders. Juist door zijn aanvallen op de Islam deed de moskeeën weer vol stromen. Ze zijn Geert Wilders daar dan ook dankbaar voor . De aanwezigheid van Geert Wilders is goed voor de Islam.


Ik heb niks met of tegen Wilders, maar, het is grote onzin de schuld of eer bij Wilders neer te leggen. Moslims vinden altijd wel een "reden". Waarom dat zo is, blijkt uit het gegeven dat 20 jaar geleden al voorspeld werd dat de huidige generatie moslims zou radicaliseren. Humanisten geloofden het niet, die dachten dat jonge moslims zich zouden aanpassen. Het tegendeel is waar. Het zijn dezelfde humanisten die Wilders en de zgn. verharding van de samenleving aangrijpen als argumenten voor de radicalisering. Toen idioten de twin towers invlogen, speelde Wilders geen rol van betekenis. In andere landen is radicalisering eveneens een feit. Zijn daar ook "Wildersen"? Ja en nee. Voor moslims is er altijd wel een "Wilders" te vinden om joden en ongelovigen aan te pakken (lees: af te slachten en te vervolgen). Het is een teken van de eindtijd. Wilders heeft in veel opzichten gelijk, of je het met hem eens bent of niet. Hem de schuld of eer te geven voor de huidige toestand is mij enkele bruggen te ver.


Oké, dat wist ik niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 20:09 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Een Syrische orthodoxe klasgenoot zei vroeger tegen me: "atheïst zijn is echt fout. Dan zijn de moslims nog beter"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 21:50 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Een Syrische orthodoxe klasgenoot zei vroeger tegen me: "atheïst zijn is echt fout. Dan zijn de moslims nog beter"


Wat een onzin. Er is maar EEN goed: Jezus Christus. Alleen door HEM zijn we rechtvaardig. Of je atheïst of moslim bent, maakt helemaal niks uit. Enige probleem met moslims is dat ze een groot gevaar voor de samenleving zijn. Atheïsten dienen "geen god", moslims dienen "satan". Immers, de qoran is een satanisch boek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 06:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik was geshockt dat hier waar ik woon een vrouwelijke dominee in de krant een artikel geschreven heeft met de titel; waar de islam de gereformeerden aan het dwepen brengt.
Het ging weliswaar hoofdzakelijk over de kunst in de moskeen maar ze schreef oa. Alle religies gemeensaam is het zoeken naar God. De toegangen tot God zijn echter verschillend. Om andere toegangen te leren kennen en op waarde te schatten maakt ons rijker.
Ik heb haar toen een brief geschreven warin ik vroeg: Is het voor U als dominee scht om het even wat voor toegang? Is voor U niet Jezus, de weg, de waarheid en het leven? Zijn er voor U echt vele wegen die tot God leiden?
Ze schreef me terug dat ze zelf overtuigde christ is maar dat ze veel mensen met een ander geloof heeft leren kennen die dat oprecht leefde.In die zin ja, ze gelooft dat er vele wegen naar God leiden.
Ze onderlegde het nog met de bijbelves aan de muur in de kerk:1. Joh. 4, 16. Wij hebben de liefde van God leren kennen; daarom vertrouwen wij op die liefde, die God voor ons heeft. God is liefde. Wie blijft liefhebben, blijft één met God. En dat als iemand van harte God zoekt Hij zich laat vinden, ook in nadere religies.

Ik heb haar toen als antwoord gegeven dat het voor mij onmogelijk is een andere weg te zien of te gaan als alleen Jezus.Hij is de verlosser van deze wereld en dat hebben andere religies niet,
Als het zonder Hem mogelijk zou zijn, had hij niet hoeven te sterven.
En dat ik ook geloof dat God zich laat vinden als iemand Hem van harte zoekt. Maar dat ik ook geloof dat Hij alleen door zijn Zoon te vinden is.

Ik schrijf dit eigenlijk om te laten zien hoe "tolerant" het christelijke geloof is in tegenstelling tot de intolerantie van de islam. Ze zullen er ooit spijt van krijgen

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 07:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Ik schrijf dit eigenlijk om te laten zien hoe "tolerant" het christelijke geloof is in tegenstelling tot de intolerantie van de islam. Ze zullen er ooit spijt van krijgen


Klopt. En op die manier wordt een "valse god" beleden. Hoeveel gelovigen blijven volhouden dat God de islam, maar ook ziekte, armoede, maar ook new age "gebruikt" om mensen bij elkaar te brengen? God gruwelt van deze zaken. God houdt van alle mensen, en daarom heeft Hij Zijn Zoon gegeven! Echter, God gruwelt van het kwaad. Wanneer we iemand liefhebben, dan haten we toch de kanker of griep die in die persoon zit? Wanneer we iemand liefhebben, dan haten we toch de islam, waardoor die persoon zich laat leiden? Het enige antwoord is bevrijding door Jezus Christus. Weet je wat het probleem is? Christenen nemen hun verantwoordelijkheden niet meer. Wat zegt Jezus: "verkondig het evangelie, leg zieken de handen op, drijf demonen uit, wek doden op". Doen we dat nog wel? Of bedekken we alles onder de valse mantel der liefde? God zal het wel ergens voor gebruiken? Je hebt volledig gelijk, Koningsdochter. Een advies, of eigenlijk laat ik het advies aan een gewaardeerder broeder, die niet meer onder ons is:

https://www.youtube.com/watch?v=QiyRXSzRG90


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 07:29 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Citeer:
Koningsdochter schreef:
Ik was geshockt dat hier waar ik woon een vrouwelijke dominee in de krant een artikel geschreven heeft met de titel; waar de islam de gereformeerden aan het dwepen brengt.
Het ging weliswaar hoofdzakelijk over de kunst in de moskeen maar ze schreef oa. Alle religies gemeensaam is het zoeken naar God. De toegangen tot God zijn echter verschillend. Om andere toegangen te leren kennen en op waarde te schatten maakt ons rijker.
Ik heb haar toen een brief geschreven warin ik vroeg: Is het voor U als dominee scht om het even wat voor toegang? Is voor U niet Jezus, de weg, de waarheid en het leven? Zijn er voor U echt vele wegen die tot God leiden?
Ze schreef me terug dat ze zelf overtuigde christ is maar dat ze veel mensen met een ander geloof heeft leren kennen die dat oprecht leefde.In die zin ja, ze gelooft dat er vele wegen naar God leiden.
Ze onderlegde het nog met de bijbelves aan de muur in de kerk:1. Joh. 4, 16. Wij hebben de liefde van God leren kennen; daarom vertrouwen wij op die liefde, die God voor ons heeft. God is liefde. Wie blijft liefhebben, blijft één met God. En dat als iemand van harte God zoekt Hij zich laat vinden, ook in nadere religies.
Citeer:
Nadere religies ? Wat met het gegeven :
Maar zal de Mensenzoon , bij Zijn komst , het geloof op aarde vinden . Lucas 18 .
Zo ook verder : Laat de kinderen tot MIJ komen .
Ik denk als men zoals deze dominee redeneert , je niet rechtstreeks de kinderen tot bij de Heer leid .
Zij wilden toen de Heer op aarde was naar HEM toegaan : hoe mooi , heerlijk en liefelijk .


Ik heb haar toen als antwoord gegeven dat het voor mij onmogelijk is een andere weg te zien of te gaan als alleen Jezus.Hij is de verlosser van deze wereld en dat hebben andere religies niet,
Als het zonder Hem mogelijk zou zijn, had hij niet hoeven te sterven.
En dat ik ook geloof dat God zich laat vinden als iemand Hem van harte zoekt. Maar dat ik ook geloof dat Hij alleen door zijn Zoon te vinden is.
Citeer:
Amen


Ik schrijf dit eigenlijk om te laten zien hoe "tolerant" het christelijke geloof is in tegenstelling tot de intolerantie van de islam. Ze zullen er ooit spijt van krijgen
Citeer:
Dankjewel dat je dit met ons wilde delen , er is nog veel bekeringswerk in het tolerantie-gedrag van
vele menselijke geloofsleiders .
-------------------------------------------------------

XXX Jezus-Christus XXX
Naam boven alle namen
De Weg , de Waarheid en het Leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 08:34 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dankjewel dat je dit met ons wilde delen , er is nog veel bekeringswerk in het tolerantie-gedrag van
vele menselijke geloofsleiders .


Inderdaad. en ik denk dat het probleem daar ligt waar leiders, en ook gewone mensen, met hun verstand geloven maar geen persoonlijke relatie met de Heer hebben.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 16:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Koningsdochter schreef:
Ik schrijf dit eigenlijk om te laten zien hoe "tolerant" het christelijke geloof is in tegenstelling tot de intolerantie van de islam. Ze zullen er ooit spijt van krijgen


Klopt. En op die manier wordt een "valse god" beleden. Hoeveel gelovigen blijven volhouden dat God de islam, maar ook ziekte, armoede, maar ook new age "gebruikt" om mensen bij elkaar te brengen? God gruwelt van deze zaken. God houdt van alle mensen, en daarom heeft Hij Zijn Zoon gegeven! Echter, God gruwelt van het kwaad. Wanneer we iemand liefhebben, dan haten we toch de kanker of griep die in die persoon zit? Wanneer we iemand liefhebben, dan haten we toch de islam, waardoor die persoon zich laat leiden? Het enige antwoord is bevrijding door Jezus Christus. Weet je wat het probleem is? Christenen nemen hun verantwoordelijkheden niet meer. Wat zegt Jezus: "verkondig het evangelie, leg zieken de handen op, drijf demonen uit, wek doden op". Doen we dat nog wel? Of bedekken we alles onder de valse mantel der liefde? God zal het wel ergens voor gebruiken? Je hebt volledig gelijk, Koningsdochter. Een advies, of eigenlijk laat ik het advies aan een gewaardeerder broeder, die niet meer onder ons is:

https://www.youtube.com/watch?v=QiyRXSzRG90

Ik heb letterlijk gezien dat het lijden van mensen hen dichter bij God bracht en ik heb blinde mensen als jou gezien, die niet dat kruis willen oppakken om achter Jezus aan te gaan, maar vooral een God belijden die ons alleen maar in de watten legt en ons als een verwend rijke luize kindje willen groot brengen. Geheel onbijbels en tegen Gods tuchtiging van Zijn kinderen in. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en daarom brengt Hij vaak Zijn kinderen door het lijden heen bij Hem. Een kant van God die jij dus niet kent, maar door de hele bijbel heen zichtbaar is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 16:09 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
Een Syrische orthodoxe klasgenoot zei vroeger tegen me: "atheïst zijn is echt fout. Dan zijn de moslims nog beter"

An sich wel. Echter is het totaal ontkennen van het bestaan van God en geen normen en waarden kennen gevaarlijker en dodelijker dan een verkeerds Godsbeeld hebben.
Wat een onzin. Er is maar EEN goed: Jezus Christus. Alleen door HEM zijn we rechtvaardig. Of je atheïst of moslim bent, maakt helemaal niks uit. Enige probleem met moslims is dat ze een groot gevaar voor de samenleving zijn. Atheïsten dienen "geen god", moslims dienen "satan". Immers, de qoran is een satanisch boek.
An sich wel. Echter kan je denk ik beter een verkeerd Godsbeeld hebben, dan ontkennen dat God bestaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 16:49 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Met andere woorden, als we met harde woorden elkaar moeten bestrijden en bevechten, dan moet het maar met de scherpe waarheid!

Wat ik belijd is OPRECHT wat ik geloof dat WAAR is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 18:47 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Met andere woorden, als we met harde woorden elkaar moeten bestrijden en bevechten, dan moet het maar met de scherpe waarheid!

Wat ik belijd is OPRECHT wat ik geloof dat WAAR is.


Ik twijfel geen moment aan jouw oprechtheid! Ik denk wel dat je een stuk kennis mist. Ik geloof ook dat God ons snoeit, maar, dat heeft NIKS met ziekte te maken of de ellende die satan veroorzaakt.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.