Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 19:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2015 22:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De islamitische versie van Kerst- verklaart Jezus tot Palestijn.
http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabi ... fault.aspx

Abbas, overigens net zoals Erdogan, waarbij de identiteit stoelt in de Islam, heeft de leugen/ tiqyaat, als tactisch politiek strijdmiddel, ten behoeve wat hij ziet als ten voordele van de Islam.
Door mensen langdurig te masseren met obligate, bijna provocerende leugens blijken mensen, gelovigen en ook politici, tolerant als zij believen te zijn, zo geconditioneerd te kunnen worden, dat zij voor waar gaan aannemen wat hun voorgehouden wordt. Dat deze manipulatie successen boekt hebben we kunnen zien door hoe Abbas met een rode loper ontvangen werd.
Bij de godsverduistering, die in en door de Islam plaats vindt in de naam Allah, wordt ook Jezus in deze manipulatie betrokken, om de gemeente van Christus te verwarren.
Paulus bemoedigt de gemeente van Efeze 6:10-17 Deze strijd is vooral een geestelijke

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2015 08:08 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja deze strijd is vooral een geestelijke strijd . Dankjewel om op Efeze 6:10-17 te wijzen .
---
Ik denk ook aan Mattheus 24 :23-28
Heeft wel met de terugkomst van de Heer te maken , maar we moeten waakzaam zijn en alleen Gods Woord , het Levende Brood , dat uit de hemel is nedergedaald en nu aan de rechterhand Gods is : namelijk Jezus-Christus liefhebben .
---
Waar de Heer zegt dat we niet moeten geloven dat HIJ in de woestijn is of zelfs in je binnenkamer komt .
De Heer is de Zoon van God en de Islam ontkend dat .
Ook al zal er eventueel iemand via de islam wondertekenen doen , ik geloof er niets van , ook niet in mijn hart .
------------
Een verwarrende geest kan veel kwaad berokkenen , maar gelukkig hebben we onze Heer Jezus-Christus .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2015 14:41 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ik denk ook aan Mattheus 24 :23-28 Heeft wel met de terugkomst van de Heer te maken , maar we moeten waakzaam zijn en alleen Gods Woord , het Levende Brood , dat uit de hemel is nedergedaald en nu aan de rechterhand Gods is : namelijk Jezus-Christus liefhebben .


Of: 2 Timothëus 4:

Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

Franny schreef:
Ook al zal er eventueel iemand via de islam wondertekenen doen , ik geloof er niets van , ook niet in mijn hart .


Dat kan gebeuren, maar besef dat deze wondertekenen nooit in naam van Jezus zullen gebeuren! Of, eigenlijk noem ik het liever anders. Zo lezen we in de Bijbel dat Mozes en Aaron wondertekenen deden. De tovenaars imiteerden deze wondertekenen, de Bijbel spreekt hier over bezweringen, zoals in Exodus 8:

Verder zeide de HEERE tot Mozes: Zeg tot Aaron: Strek uw hand uit met uw staf, over de stromen, en over de rivieren, en over de poelen; en doe vorsen opkomen over Egypteland. En Aaron strekte zijn hand uit over de wateren van Egypte, en er kwamen vorsen op en bedekten Egypteland. Toen deden de tovenaars ook alzo, met hun bezweringen; en zij deden vorsen over Egypteland opkomen.

In het eerste deel wordt duidelijk dat Aaron (Mozes) in opdracht / naam van God handelden! De tovenaars bootsten dit na, maar niet in naam van God.

Exodus 7 maakt het nog duidelijker:

En de HEERE sprak tot Mozes en tot Aaron, zeggende: Wanneer Farao tot ulieden spreken zal, zeggende: Doet een wonderteken voor ulieden; zo zult gij tot Aaron zeggen: Neem uw staf, en werp hem voor Farao's aangezicht neder; hij zal tot een draak worden. Toen ging Mozes en Aaron tot Farao henen in, en deden alzo, gelijk de HEERE geboden had; en Aaron wierp zijn staf neder voor Farao's aangezicht, en voor het aangezicht zijner knechten; en hij werd tot een draak.

God sprak. Mozes en Aaron deden een wonderteken. Wat deden de tovenaars:

Farao nu riep ook de wijzen en de guichelaars; en de Egyptische tovenaars deden ook alzo met hun bezweringen.

Geen wondertekenen, maar bezweringen! Verder:

Want een ieder wierp zijn staf neder, en zij werden tot draken; maar Aarons staf verslond hun staven.

Het is dus duidelijk dat er wondertekenen gedaan werden, en nog steeds gebeuren. Door de Heilige Geest leren we onderscheid te maken tussen wondertekenen (in Naam van Jezus) en bezweringen van tovenaars (dus ook via de islam).

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2015 14:51 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ook al zal er eventueel iemand via de islam wondertekenen doen , ik geloof er niets van , ook niet in mijn hart .


De Bijbel leert ons hoe we het onderscheid kunnen zien:

Markus 9

En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt. Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken. Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

Jezus moedigt het dus aan om in Zijn Naam krachten te doen! Binnen of via de islam zal dat niet gebeuren.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015 07:41 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De titel : islamitische versie van kerst en wat ik erover gelezen heb zegt mij dat er sprake is van een verwarrende geest die
zich heeft ingeburgerd in iets wat reeds onbijbels is .
Het wil volgens mij zeggen dat een antichristelijke beweging nog verder word uitgebouwd wanneer ze beweren dat Christus een Palestijn is .Om zo nog meer harten te verleiden .
__________
Ik vraag me af waarom .
De islam verwacht hun Messias : de Mahdi .Zou dat het beest zijn die als het mogelijk was : Gods uitverkorenen te verleiden ?
Dezelfde , waarvan heel de aarde hem achterna loopt ? Omdat hij spectaculaire ongeziene dingen tewerkstelt .( bezweringen ,
wonderen , leugens ...vrede die geen vrede is )
_________
Het zijn natuurlijk maar gedachten van mij , en er zijn veel valse profeten en valse messiassen op deze aardbol .Niet alleen in de islam .
_________

P.S. Bedankt voor jou schrijven , zeer duidelijk .
En ja ik denk dat Heilige wonderen in Christus naam niet in de islam kunnen plaatsvinden .
Maar wat als ze zich voordoen : alsof ze niet tegen de Heer zijn ?En zeggen dat hun Magdi onze Heer vertegenwoordigt .Want
ja ze zeggen dat Jezus een palestijn is .Waarom ???
________
Er zijn nu eenmaal veel mensen in hoge posities die verkondigen dat zij in Naam van onze Heer : het Woord Gods verkondigen .
En zijn toch leugenaars en bedriegers om de kinderen Gods te verleiden .
De satan is een leugenaar , misleider en bedrieger van in het begin .
________
Maar wij hebben en blijven trouw aan onze Heer :
XXX Jezus-Christus XXX
De Weg , de Waarheid en het Leven
Hallelujah Prijs de Heer
Waarlijke Vrede Gods !


____________


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.