Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 17:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2015 10:20 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Dave Andrews schreef het boek The Jihad of Jesus:
Andrew:"Jezus stond veel meer open voor andere religies dan veel christenen nu."----- Is wel dat zo? Het standpunt van Anrew lijkt aan te sluiten op mensen die de chrislam, een mengvorm van christendom en islam- wel zien zitten om der lieve vrede wil.
Wat heeft Jezus gemeen met Mohammed? Mohammed is een dode Mohammed. Jezus heeft de dood overwonnen, Hij is de levende Heer.
God is geest. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn in Eenheid. Adam werd mens toen hij de adem van God in geblazen kreeg. Zo werd de mens tot een mediamieke geestelijke begaafdheid. Zo begrijp ik Jezus als Hij zegt: zoals ik in de Vader ben, wees zo ook in Mij. Jezus kun je in je hart hebben want Hij is de levende Heer. Hij is de bron van blijdschap. Die boodschap kun je moslims niet onthouden. Moslims volgen een dode profeet. Christenen volgen hun levende Heer.
Wanneer in de joodse gemeente de voorlezer - sofeer- een bijbeltekst leest met de Naam JHWH, dan zegt hij Adonai. Adonai betekent heer/ Heere. Ieder die zegt: Jezus is Heer, weet en belijdt dat Jezus in eenheid is met de Vader en de Heilige Geest. Jezus is Adonai. Vandaar bidt in de gelovige in geest en waarheid in Jezus naam tot de Vader. Jeshoea ha Adonai!
Er zijn vele profeten vermoord en geen van hen kon daarmee verlossing brengen. Alleen door het offer van Gods Zoon wordt verlossing gebracht. Dat evangelie: Zie het Lam van God dat de zonden der wereld wegdraagt, is in Jezus verwerkelijkt.
Jihad is de weg naar verlossing? Er wordt onderscheid gemaakt tussen innerlijke en uiterlijke jihad. De innerlijk jihad wordt voorgesteld als de geestelijke strijd, de uiterlijke jihad is letterlijk strijd. De jihadisten beweren; de jihad is de korte weg naar het paradijs. Wanneer we mensen uit de islam willen liefhebben moeten we de heilsboodschap van Jezus Christus vertellen.

zie ook http://www.smh.com.au/national/lunch-wi ... j3sq0.html

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 20:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De leegte van de kerk is kansloos tegen de volheid van de islam ...

citaat< elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2016/11/de-leegte-van-de-kerk-is-kansloos-
De Belgische kardinaal Jozef De Kesel ziet in de islam een bondgenoot en wil vooral dat religies zich verenigen.
Nu is de vraag wat de kardinaal bedoeld heeft. Bedoelde hij dat zijn kerk leeggelopen is en dat de moskee vol is?
of bedoelde hij dat de kerk lauw is en de moskee vurig enthousiast?
of de bedoelde hij met leegte van de kerk dat de gelovigen er geen boodschap meer aan hebben en dat de islam in het hart van de moslims wordt gedragen?
Geestelijk gezien is er leegte in de kerk wanneer Jezus Christus niet meer wordt beleden als de de zoon van God, de Heer. dat Hij is opgestaan, dat Hij Leeft.
Geestelijk gezien is de volheid van de islam onderwerping. Het betekent dat alle islamieten zijn onderworpen aan Mohammed. Mohammed is een dode profeet. Verdient hij te worden vereerd? Mohammed heeft geen wondertekenen gedaan zoals zieken genezen, blinden heeft doen zien den doven heeft doen horen, en geen doden opgewekt. Na de dood van Mohammed verspreidde de islam zich door geweld.
Wat is geestelijk de volheid van de kerk? Dat ieder die Jezus erkent als de Zoon van God en vergeving vraagt van zonden, mag weten dat hij gered wordt door het bloed van het Lam van God. Dan wordt God je Vader en is je eind bestemming Gods koninkrijk.
Wat is geestelijk de volheid van de islam? Die volheid valt voor mij niet te ontdekken. Vele moslims komen tot Jezus die de weg, de waarheid en het leven is. Zij ervaren in Christus Jezus oorsprong, zin en eindoel van het leven.
Dat deze religies zich verenigen? Onbestaanbaar voor ieder die Jezus als Zoon van God belijdt...... zie 1 Johannes

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 04:39 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Andrew:"Jezus stond veel meer open voor andere religies dan veel christenen nu."----- Is wel dat zo?


Nee zeer zeker niet. In Joh. 14 vers 6 staat duidelijk: Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Citeer:
Wat is geestelijk de volheid van de kerk? Dat ieder die Jezus erkent als de Zoon van God en vergeving vraagt van zonden, mag weten dat hij gered wordt door het bloed van het Lam van God. Dan wordt God je Vader en is je eind bestemming Gods koninkrijk.
Wat is geestelijk de volheid van de islam? Die volheid valt voor mij niet te ontdekken. Vele moslims komen tot Jezus die de weg, de waarheid en het leven is. Zij ervaren in Christus Jezus oorsprong, zin en eindoel van het leven.
Dat deze religies zich verenigen? Onbestaanbaar voor ieder die Jezus als Zoon van God belijdt...... zie 1 Johannes


Inderdaad onbegrijpelijk. Zo iets kunnen alleen mensen zeggen die geen relatie met Vader, Zoon en Heilige Geest hebben.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.