Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 11:27

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De dwaling preterisme onthuld
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 11:51 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst?

Evangelist Henk van Zon met een zeer belangrijke boodschap. Dit is deel 1 van een serie eindtijd preken. Deze zijn opgenomen in Wezep tijdens de jaarlijkse eindtijdconferentie van Stichting Henk van Zon Ministries.

https://www.youtube.com/watch?v=h6EOclDoj-Y

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 13:36 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik heb ze gisteren allemaal gehoord. Top.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 06:09 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ja, het preterisme is wat. Juist vlak voor Jezus' komst ontstaan deze leringen van demonen om ons in slaap te sussen. Vlak voor de rampen die komen, verkondigen zij het zoet en een hemel op aarde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 06:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Broeder Gait schreef:
Ja, het preterisme is wat. Juist vlak voor Jezus' komst ontstaan deze leringen van demonen om ons in slaap te sussen. Vlak voor de rampen die komen, verkondigen zij het zoet en een hemel op aarde.


Amen. Zo is het.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 07:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Ja, het preterisme is wat. Juist vlak voor Jezus' komst ontstaan deze leringen van demonen om ons in slaap te sussen. Vlak voor de rampen die komen, verkondigen zij het zoet en een hemel op aarde.


Dat is inderdaad een van de varianten, en waarschijnlijk ook de meest gevaarlijke. Deze variant staat bekend onder de naam "Kingdom Now". Het Koninkrijk Gods is aanwezig in het Lichaam van Christus, maar NIET op aarde. Als mensen het niet doorhebben is Kingdom Now heel lastig te onderscheiden. Let daarom dus goed op of predikers wel of niet de wederkomst prediken. Iemand als Joseph Prince verkondigt de wederkomst, spreekt ook over de eindtijd en verkondigt het volle evangelie, en is een van de betere predikers in de huidige tijd. Ook Joseph Prince waarschuwt regelmatig en maakt mensen attent op het preterisme.

Kingdom Now-verkondigers "imiteren" tekenen en doen misschien zelfs grote wonderen. Maar, ze ontkennen de wederkomst.

Pas wel op: in andere richtingen komen ook preteristen voor!

Wat is naar mijn mening het doel? De voorbereiding van de komst van de anti-christ, want ook die komt! Wanneer er iemand komt die oplossingen heeft voor problemen van de wereld (zoals het klimaat, economie, armoede), zullen preteristen verkondigen "zie je wel, het wordt beter!". Er zullen zelfs mensen zijn die beweren dat het een christus is. Jezus' advies: geloof ze niet!

Er gaat een anti-christ komen. De eerste tekenen zien we al. Waarschijnlijk zullen wij, wanneer de anti-christ gaat heersen, al opgenomen zijn. Want een ding is zeker: Jezus komt spoedig!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 07:06 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dirk schreef:
Broeder Gait schreef:
Ja, het preterisme is wat. Juist vlak voor Jezus' komst ontstaan deze leringen van demonen om ons in slaap te sussen. Vlak voor de rampen die komen, verkondigen zij het zoet en een hemel op aarde.


Dat is inderdaad een van de varianten, en waarschijnlijk ook de meest gevaarlijke. Deze variant staat bekend onder de naam "Kingdom Now". Het Koninkrijk Gods is aanwezig in het Lichaam van Christus, maar NIET op aarde. Als mensen het niet doorhebben is Kingdom Now heel lastig te onderscheiden. Let daarom dus goed op of predikers wel of niet de wederkomst prediken. Iemand als Joseph Prince verkondigt de wederkomst, spreekt ook over de eindtijd en verkondigt het volle evangelie, en is een van de betere predikers in de huidige tijd. Ook Joseph Prince waarschuwt regelmatig en maakt mensen attent op het gevaar van het preterisme.

Kingdom Now-verkondigers "imiteren" tekenen en doen misschien zelfs grote wonderen. Maar, ze ontkennen de wederkomst.

Pas wel op: in andere richtingen komen ook preteristen voor!

Wat is naar mijn mening het doel? De voorbereiding van de komst van de anti-christ, want ook die komt! Wanneer er iemand komt die oplossingen heeft voor problemen van de wereld (zoals het klimaat, economie, armoede), zullen preteristen verkondigen "zie je wel, het wordt beter!". Er zullen zelfs mensen zijn die beweren dat het een christus is. Jezus' advies: geloof ze niet!

Er gaat een anti-christ komen. De eerste tekenen zien we al. Waarschijnlijk zullen wij, wanneer de anti-christ gaat heersen, al opgenomen zijn. Want een ding is zeker: Jezus komt spoedig!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 12:24 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Dirk schreef:
Broeder Gait schreef:
Ja, het preterisme is wat. Juist vlak voor Jezus' komst ontstaan deze leringen van demonen om ons in slaap te sussen. Vlak voor de rampen die komen, verkondigen zij het zoet en een hemel op aarde.


Dat is inderdaad een van de varianten, en waarschijnlijk ook de meest gevaarlijke. Deze variant staat bekend onder de naam "Kingdom Now". Het Koninkrijk Gods is aanwezig in het Lichaam van Christus, maar NIET op aarde. Als mensen het niet doorhebben is Kingdom Now heel lastig te onderscheiden. Let daarom dus goed op of predikers wel of niet de wederkomst prediken. Iemand als Joseph Prince verkondigt de wederkomst, spreekt ook over de eindtijd en verkondigt het volle evangelie, en is een van de betere predikers in de huidige tijd. Ook Joseph Prince waarschuwt regelmatig en maakt mensen attent op het gevaar van het preterisme.

Kingdom Now-verkondigers "imiteren" tekenen en doen misschien zelfs grote wonderen. Maar, ze ontkennen de wederkomst.

Pas wel op: in andere richtingen komen ook preteristen voor!

Wat is naar mijn mening het doel? De voorbereiding van de komst van de anti-christ, want ook die komt! Wanneer er iemand komt die oplossingen heeft voor problemen van de wereld (zoals het klimaat, economie, armoede), zullen preteristen verkondigen "zie je wel, het wordt beter!". Er zullen zelfs mensen zijn die beweren dat het een christus is. Jezus' advies: geloof ze niet!

Er gaat een anti-christ komen. De eerste tekenen zien we al. Waarschijnlijk zullen wij, wanneer de anti-christ gaat heersen, al opgenomen zijn. Want een ding is zeker: Jezus komt spoedig!

Ja , laten wij maar dicht bij Jezus-Christus onderwijs blijven .
De Bijbel is duidelijk dat er vrede komt veroorzaakt door de anti-christ .
Maar dat is een valse vrede .
Ik ben wel benieuwd wie de mensen gaan aanzien als de christus .Deze anti-christ zal veel wonderen en tekenen doen , om zo de mensen te verleiden , die hem gaan aanzien als de terugkomende Heer .
Het zal iemand zijn die in de tempel van God gaat zitten .
De derde tempel gebouwd door mensenhanden .
Wie die richting uitgaat , in begeleiding met veel geld : de tempelsponsering bv.
De leider in deze en wie er aangesteld word door de leider , daar is nog veel over te zeggen in de toekomst .
Het gaat weliswaar om de stad Jeruzalem .
_________
intussen , Ja dicht bij de Heer Zijn onderwijs blijven .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 13:39 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ik ben wel benieuwd wie de mensen gaan aanzien als de christus .Deze anti-christ zal veel wonderen en tekenen doen , om zo de mensen te verleiden , die hem gaan aanzien als de terugkomende Heer .


Klopt. Er is een groot verschil. Deze anti-christ zal NIKS doen ter ere van Christus. Hij zal ook als "de" Christus gezien worden, en juist daarom is het preterisme zo gevaarlijk. Jezus zal wederkomen, op dezelfde wijze als Hij ter hemel gevaren is! En, echte Christenen zullen het herkennen, zoals een schaap de roep van zijn herder herkent, zo zullen wij de roep van Christus herkennen.

Zeker zijn er mensen die wonderen en tekenen doen. Iedere keer wanneer zoiets gebeurt (en als het goed is gebeurt het vaak!), moeten we ons afvragen of Jezus de eer krijgt. Zo niet, dan is er naar mijn mening iets niet in orde. Mensen verdienen geen eer, alleen Jezus verdient alle eer!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.