Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 27 apr 2024 13:07

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 09:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Van geloof tot geloof, het juiste evangelie. We willen allemaal redding. We kijken naar de kracht van God. We willen de kracht tot redding. Kijk verder:

https://www.youtube.com/watch?v=cFMFh34hjoQ

Redding is niet alleen maar redding van de hel. In Romeinen wordt het woord redding gebruikt. Het Griekse woord is een heel rijk woord, het spreekt niet alleen maar over de redding van hel. Deze redding gaat veel verder. Veel Christenen denken dat de redding hier stopt. De waarheid is dat de redding veel verder gaat. Het gaat ook om onze gezondheid, heelheid, voorspoed.

Zoals Jezus is, zo zijn wij in deze wereld. Jezus is veroordeeld, en kan nooit meer veroordeeld worden. Zo kunnen wij ook nooit meer veroordeeld worden.

Bekijk de uitleg van Joseph Prince:

https://www.youtube.com/watch?v=cFMFh34hjoQ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 11:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Beste Bijbelonderzoeker ,
Ik heb een vraagje ,
-Is dit je antwoord op de vraag die Koningsdochter stelde in wat Jimmy schreef / Mijn waarheid deel 5:
Vandaag 8u 29 .
Neem mij niet kwalijk : maar je schrijft nu over Hillsong en hebt Koningsdochter nog niet beantwoord ( misschien later , dat kan natuurlijk )
---------------------------------------------------------------------------
Groet !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 13:17 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Een echt sterke preek. a170.gif

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 13:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Beste Bijbelonderzoeker ,
Ik heb een vraagje ,
-Is dit je antwoord op de vraag die Koningsdochter stelde in wat Jimmy schreef / Mijn waarheid deel 5:
Vandaag 8u 29 .
Neem mij niet kwalijk : maar je schrijft nu over Hillsong en hebt Koningsdochter nog niet beantwoord ( misschien later , dat kan natuurlijk )
---------------------------------------------------------------------------
Groet !


Nee, het is een film van een preek waarin duidelijk wordt uitgelegd dat het gaat om de Liefde VAN God voor ons, en niet de liefde die wij VOOR God hebben. In de preek worden voorbeelden genoemd van bijvoorbeeld Petrus (die roemde dat hij Jezus in alles zou volgen) en Johannes en Martha (die zich druk maakte) en Maria (die rust vond aan de voeten van Jezus). Het is duidelijk dat God wil dat Hij ons kan geven. God wil ons dienen, en door dat te begrijpen, kunnen wij beter liefhebben. Bekijk de preek maar eens goed, die inderdaad ijzersterk is, zoals Koningsdochter bevestigt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 17:40 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
Van geloof tot geloof, het juiste evangelie. We willen allemaal redding. We kijken naar de kracht van God. We willen de kracht tot redding. Kijk verder:

https://www.youtube.com/watch?v=cFMFh34hjoQ

Redding is niet alleen maar redding van de hel. In Romeinen wordt het woord redding gebruikt. Het Griekse woord is een heel rijk woord, het spreekt niet alleen maar over de redding van hel. Deze redding gaat veel verder. Veel Christenen denken dat de redding hier stopt. De waarheid is dat de redding veel verder gaat. Het gaat ook om onze gezondheid, heelheid, voorspoed.

Zoals Jezus is, zo zijn wij in deze wereld. Jezus is veroordeeld, en kan nooit meer veroordeeld worden. Zo kunnen wij ook nooit meer veroordeeld worden.

Bekijk de uitleg van Joseph Prince:

https://www.youtube.com/watch?v=cFMFh34hjoQ
Fijn voor jullie : Koningsdochter en Bijbelonderzoeker dat je achter Joseph Prince staat .
En dat jullie door hem bemoedigt worden en velen met jou , maar ik kan mij er niet zo in vinden .
Vooral het schrijven :
Zoals Jezus is , zo zijn wij in de wereld .Jezus is veroordeeld , en kan nooit meer veroordeeld worden .
Zo kunnen wij ook nooit meer veroordeeld worden .
---
Groet !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 21:12 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
maar ik kan mij er niet zo in vinden .
Vooral het schrijven :
Zoals Jezus is , zo zijn wij in de wereld .


Ik kan me wel in de Bijbel vinden, zoals 1 Johannes 4:

Al wie belijdt dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God. 16 En wij hebben de liefde die God tot ons heeft, gekend en geloofd. God is liefde en wie in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem. 17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben op de dag van het oordeel. Want zoals Hij is, zijn ook wij in deze wereld.

De Bijbel leert ons dus dat wij de liefde die God tot ons heeft hebben. We mogen dus vrijmoedig belijden dat we niet geoordeeld worden, want, inderdaad, zoals Jezus is, zo zijn wij in deze wereld. Waarom kan jij je hierin niet vinden? Het staat in de Bijbel! Het is de ultieme liefdesdaad van God! God heeft mij lief, en daarom word ik niet geoordeeld. God is rechtvaardig. Mijn zonden zijn al geoordeeld in Christus. Ik word niet geoordeeld voor iets waarvoor de straf al betaald is. Ja, ik ben zoals Hij is, in deze wereld. Dat leert de Bijbel mij!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 07:34 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
Franny schreef:
maar ik kan mij er niet zo in vinden .
Vooral het schrijven :
Zoals Jezus is , zo zijn wij in de wereld .


Ik kan me wel in de Bijbel vinden, zoals 1 Johannes 4:

Al wie belijdt dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God. 16 En wij hebben de liefde die God tot ons heeft, gekend en geloofd. God is liefde en wie in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem. 17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben op de dag van het oordeel. Want zoals Hij is, zijn ook wij in deze wereld.

De Bijbel leert ons dus dat wij de liefde die God tot ons heeft hebben. We mogen dus vrijmoedig belijden dat we niet geoordeeld worden, want, inderdaad, zoals Jezus is, zo zijn wij in deze wereld. Waarom kan jij je hierin niet vinden? Het staat in de Bijbel! Het is de ultieme liefdesdaad van God! God heeft mij lief, en daarom word ik niet geoordeeld. God is rechtvaardig. Mijn zonden zijn al geoordeeld in Christus. Ik word niet geoordeeld voor iets waarvoor de straf al betaald is. Ja, ik ben zoals Hij is, in deze wereld. Dat leert de Bijbel mij!

Ja zeker , Bijbelwoorden .De liefde Gods Emmanuel was in hun midden .
Maar waarom denken velen dat ze zijn zoals de apostelen en leerlingen .
Zij hebben Jezus gekend , gelooft en gehoorzaamd .
Zij zijn volmaakt in de liefde geworden , zij zijn ondanks alles standvastig in geloof gebleven .
_________________
Daarom denk ik dat de vrijmoedigheid waarmee jij zegt :
Ja ik ben zoals HIJ is in deze wereld , omdat Hij de straf betaald heeft , niet gepast .
Voor mij is het geen straf , voor mij heeft Jezus uit liefde voor de Vader en voor ons zich opgeofferd .
Daardoor zijn wij van HEM , Zijn schaapjes .En wij horen Zijn Stem en Liefde .
Het Lam Gods !

Door Zijn liefde , nederigheid , onderwijs en voorbeeld , kunnen wij weten wat te doen om in het huis te
mogen komen van de Vader .
De smalle weg !
Door Zijn striemen kunnen wij genezen .Genezen van dwaalleer , en nog veel meer .
De toekomst voor gelovigen ziet er veelbelovend uit , maar om nu te beweren dat wij zijn zoals HEM IN de wereld ?
Vergeet niet dat Johannes en Jezus leerlingen ook keuzes maakten in de wereld van toen .
Dat zij ook foutjes maakten , net als ons nu !
Dat zij de Heer bij zich hadden in het vlees en in Heerlijkheid . Paulus zag Jezus in Zijn Heerlijkheid , en was blind voor enkele dagen .
________
Ps . als anderen willen redeneren over de vloek , wil ik zeggen : daar doe ik niet aan mee .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 08:04 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Door Zijn striemen kunnen wij genezen .


De Bijbel zegt niet dat we "kunnen" genezen. De Bijbel zegt dat we door Zijn striemen genezen ZIJN. Een klein verschil. Of vergist de Bijbel zich?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 08:35 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
Franny schreef:
Door Zijn striemen kunnen wij genezen .


De Bijbel zegt niet dat we "kunnen" genezen. De Bijbel zegt dat we door Zijn striemen genezen ZIJN. Een klein verschil. Of vergist de Bijbel zich?

Kunnen in de zin van , ervoor openstaan , het kunnen begrijpen .
ZIJN ! ligt voor ieder weer anders , en neen de Bijbel vergist zich niet .
-----
Wat versta jij onder ZIJN ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 08:43 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Kunnen in de zin van , ervoor openstaan , het kunnen begrijpen .
ZIJN ! ligt voor ieder weer anders , en neen de Bijbel vergist zich niet .
-----
Wat versta jij onder ZIJN ?


Heb je de video wel bekeken? Misschien heb je wel een "afkeer" van Joseph Prince, dat weet ik niet. Maar, probeer toch de video te bekijken, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.

Wat ik er onder versta? Gewoon wat er staat, niks anders. Ik denk dat het probleem met veel Christenen is dat ze een gebrek aan kennis hebben, en in hun zwakte dus naar zichzelf toe redeneren. Als iets niet gebeurt, zal het wel "anders bedoeld" zijn. En, dat geloof ik dus niet. Veel Christenen hebben amper een besef van de geweldige kracht die we door Jezus ontvangen hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 10:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
Franny schreef:
Kunnen in de zin van , ervoor openstaan , het kunnen begrijpen .
ZIJN ! ligt voor ieder weer anders , en neen de Bijbel vergist zich niet .
-----
Wat versta jij onder ZIJN ?


Heb je de video wel bekeken? Misschien heb je wel een "afkeer" van Joseph Prince, dat weet ik niet. Maar, probeer toch de video te bekijken, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.

Wat ik er onder versta? Gewoon wat er staat, niks anders. Ik denk dat het probleem met veel Christenen is dat ze een gebrek aan kennis hebben, en in hun zwakte dus naar zichzelf toe redeneren. Als iets niet gebeurt, zal het wel "anders bedoeld" zijn. En, dat geloof ik dus niet. Veel Christenen hebben amper een besef van de geweldige kracht die we door Jezus ontvangen hebben.

Ja zunne ! , : verleng het probleem van andere christenen maar bij hunzelve , hun zwakte , hun kennisgebrek .
Jijzelf trekt je op aan Joseph Prince !Kan ook een teken van zwakte zijn hoor !
Maar goed , ieder zijn ding !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.