Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 27 apr 2024 09:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 08:40 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
23 minuten in de hel (Bill Wiese):

https://www.youtube.com/watch?list=PL11 ... DBUusfS0EE

Engels met Nederlandse ondertiteling.

Het ontzagwekkende getuigenis van Bill Wiese. Bill Wiese zag de laaiende vlammen van de hel, heeft absolute isolatie ervaren, rook de meest walgelijke stank, hoorde het oorverdovende geschreeuw van mensen die gefolterd werden, kwam in aanraking met angstaanjagende demonen, en werd uiteindelijk door de sterke hand van God uit deze verschrikkelijke plaats genaamd hel gehaald.

Het bezoek van Bill Wiese aan de hel duurde slechts 23 minuten, maar hij kwam terug met een in zijn geheugen gegrifte levendige beschrijving. Na deze levensveranderende ervaring heeft Bill meer dan zeven jaar de Bijbel bestudeerd op zoek naar antwoorden. Daarbij heeft hij meer dan 150 Bijbelverzen gevonden die op de hel slaan.

Iedereen is geïnteresseerd in het leven na de dood. Bill Wiese kan op grond van zijn ervaring op een aantal vragen antwoord geven: * Is de hel een letterlijke plaats? * Waar bevindt zich de hel? * Heb je een lichaam in de hel? * Zijn er verschillende niveaus van pijniging in de hel? * Kunnen demonen mensen folteren in de hel? * Komen "goede" mensen in de hel terecht? "Mocht je mijn getuigenis niet geloven, dan hoop ik dat je de Bijbel gelooft en zo ontkomt aan de hel.

Bill Wiese

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 12:00 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
De hel komt niet uit de bijbel.

Het woord dat met hel wordt vertaald is Sjeool of het Griekse equivalent Hades.

In de meeste gevallen vertaalt de HSV in het OT dit correct met graf.

Gaan goddelozen naar de hel?

Ps 9:
18 De goddelozen keren terug, naar de hel toe, alle heidenvolken, die God vergeten. HSV.

18 Dat de bozen ter onderwereld terugkeren, alle heidenen, die godvergetenen! LV.

18 De bozen gaan terug naar het dodenrijk, alle volken die God zijn vergeten WV

18 Laten de goddelozen weggaan naar het dodenrijk, alle volken die God zijn vergeten. NBV

18 Keren zullen booswichten terug naar de hel, alle volkeren, die vergeters van God; Naardense.

Hier staat oorspronkelijk Sjeool.

Kijken we in de HSV naar vers 16, dan zien we dit:
16 De heidenvolken zonken in het graf dat zij maakten; hun voet raakte gevangen in het net dat zij heimelijk spanden.

Hier wordt Sjeool weer met graf vertaald, net als in de andere ca.115 OT teksten waar Sjeool staat.
Sjeool wordt met hel vertaald in Deut 32:22; Job 11:8; Ps 9:18; Jes 57:9 en Amos 9:2.

In Job 14:13 vraagt Job of God hem in Sjeool wil verbergen.

13 Och of gij mij in het dodenrijk verstaakt, mij verborgt totdat uw toorn afgewend is, mij een tijd steldet en dan weder aan mij dacht. LV.

De HSV vertaalt dit woord hier wederom met graf.
Het zou wel erg vreemd zijn, als Job aan God zou vragen om in de hel verborgen te mogen worden.
Hij was immers Godvrezend en onberispelijk?

Jezus geeft aan dat de dood als een slaap is, geen hel, geen onderwereld, geen hiernamaals.

Joh 11:
23 Je broer zal opstaan’, verzekerde Jezus haar.
24 Dat weet ik,’ zei Marta, ‘hij zal opstaan bij de opstanding op de laatste dag.’

Joh 5:
28 Verwonder u daar niet over, want de tijd komt waarin allen die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen,
29 en zij zullen er uit gaan: zij die het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, maar zij die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding ter verdoemenis. HSV

28 Verwondert u hierover niet; want de ure komt waarin allen die in de graven zijn zijn stem zullen vernemen
29 en zullen uitgaan: zij die het goede gedaan hebben tot de opstanding des levens, zij die het kwade verricht hebben tot de opstanding des gerichts. LV

28 Wees daar niet verwonderd over: er komt een uur waarop allen die in het graf liggen zijn stem zullen horen
29 en eruit zullen komen; wie goed hebben gedaan zullen opstaan om te leven, wie kwaad hebben gedaan zullen opstaan om veroordeeld te worden. WV.



In oude Babylonische en Assyrische geloofsopvattingen „wordt de onderwereld afgeschilderd als een plaats vol gruwelen die door zeer sterke en wrede goden en demonen wordt beheerst”

Het begrip hel is duidelijk overgenomen van afgodische religies en stamt dus niet uit de Bijbel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 17:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Tja geloven dat de hel afkomstig is van afgoderij enz... ?
Afgoderij is toch iets wat ons van God wil weghouden ?
Als Jezus zegt dat er tandengeknars en geween zal zijn is dat toch bedoeld om ons te verwittigen ?
Hij zegt zulke dingen omdat HIJ ons liefheeft en om te voorkomen dat iemand zulke dingen te wachten staat .
____
Net zoals HIJ de Blijde boodschap verkondigde van het Koninkrijk van God .
Een liefdevolle Vader die in de hemelen is ,en waar HIJ ook is , namelijk aan de rechterhand Gods .
Prachtig toch om te weten ?
-------------------
En ga je nu echt twijfelen aan zoveel getuigen die in visioenen en dergelijke de hel en de hemel hebben gezien ?
Alsof dat allemaal van afgoderijgeesten afkomstig is ?
Dromen zijn niet altijd bedrog hoor !

De H.Schrift spreekt nochtans : dat er dromen en visioenen zullen optreden .
Ik bevestig hiermee dat : ook ik een klein droompje en Jezus Woord gehoord heb .
Hopelijk zie je dat ook niet als afgoderij .


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 19:56 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 18 dec 2015 10:11
Berichten: 8
Zaken als hemel en hel zijn altijd verkeerd begrepen.
Hemel en hel bevinden zich in het innerlijk van de mens en moeten niet zozeer gezien worden als plaatsen. Het kan wel een plaats worden als gelijkgestemden elkaar opzoeken. Ieder mens draagt overeenkomstig zijn persoonlijkheid zowel de hemel als de hel in zich. Het is dan ook niet zo dat God iemand naar de hel stuurt. Die hel bouwt iemand geleidelijk in zichzelf op. In de Statenvertaling en ook in de vertaling van Luther staat: “het Koninkrijk Gods is in u” (Luc.17:21). De hemel zit dus in jezelf. Je oordeelt jezelf. In het Johannes-evangelie staat het zo: “En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft één, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage (zijn sterfdag)”. (Joh.12:47-48).
De Duitse schrijver Ludwig schreef ooit: “de mens moet niet zorgen dat hij in de hemel komt, maar dat de hemel in hem komt”.

Een citaat uit het werk van Lorber (de profeet): Als de mens helemaal vrijwillig, door een totaal negeren van Gods woord in zichzelf een hel opbouwt, en nooit de eenvoudig op te volgen geboden van God in acht neemt, wat kan de Godheid er dan aan doen, wanneer een geest haar vrijwillig ontvlucht, bespot en belastert? Daar echter alleen de Godheid het ware leven en ook het licht van al het licht is, en zodoende ook de enige volste zaligheid van alle wezens, is het ook begrijpelijk dat een goddeloze toestand op zich helemaal niets aangenaams kan hebben, daar er zonder God geen leven, geen licht, geen waarheid en niets goeds kan bestaan! Een mens echter die de Godheid verlaat, deze uit zichzelf verbant en niet meer wil aannemen, moet wel in zichzelf een ware hel opbouwen die op alle gebied bar en boos moet zijn. (Van hel tot hemel 1 30).


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 21:47 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Inktvlam schreef:
Zaken als hemel en hel zijn altijd verkeerd begrepen.


De video is volgens jou dus grote onzin?!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 08:25 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 18 dec 2015 10:11
Berichten: 8
Dirk schreef:
Inktvlam schreef:
Zaken als hemel en hel zijn altijd verkeerd begrepen.


De video is volgens jou dus grote onzin?!

Eerlijk gezegd, geloof ik er niets van.

In de profetische beschrijvingen van Swedenborg, Lorber en ook Seltmann komen de helse toestanden van de ziel aan gene zijde eenstemmig naar voren als verschrikkelijke en troosteloze plaatsen, waar eeuwige schemering of ook ondoordringbare duisternis heerst. De beelden van de landschappen worden gekenmerkt door eenzame streken, woestijnen en moerassen, die geen vegetatie vertonen en overal in kou en nevel gehuld zijn. Vervallen huizen en armzalige hutten, die slechts hier en daar door het roodgloeiende schijnsel van wederkerige haat en wraaklust in een flauw licht gedompeld worden, vormen de treurige behuizingen van de bewoners van de hellen.
Een verbetering van zulke zielen kan alleen bereikt worden, doordat ze net lang verdeemoedigd en gepijnigd worden door hun soortgenoten, tot zij de uitzichtloosheid van hun helse streven inzien en geleidelijk hun boosheden laten varen. Omdat de hel een toestand is waar de mensenziel door het minachten van de goddelijke levensregels zichzelf uit eigen keuze in brengt, behoort zij ook alleen maar zolang aan de hel toe als zij zich in haar denken en handelen naar de grondbeginselen ervan richt. (Ralf Schuchardt: Alleen de bijbel?)

In de hel wil een ieder de eerste, de hoogste en onomstreden heerser en gebieder zijn, de hoogste autoriteit en macht hebben, alles bezitten, en allen behoren hem te gehoorzamen en voor het geringste loon voor hem te werken. (Groot Johannes Ev. 10 110:12). Stel je al deze ontelbare geesten voor, die slechts met de meest grenzeloze zelfzucht en onmetelijke hoogmoed vervuld zijn, hoe die dan met elkaar zullen omgaan! Bedenk verder dat zij allen volkomen vrij zijn, dat zij door geen enkele wet op enige wijze gebonden zijn en dat een ieder kan doen wat hem goeddunkt. Wanneer je dat voor je geestesoog haalt zul je een anarchie zien zoals die op aarde niet bestaat. (GJE 6 238:2).


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 10:21 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Franny schreef:
Tja geloven dat de hel afkomstig is van afgoderij enz... ?
Afgoderij is toch iets wat ons van God wil weghouden ?
Als Jezus zegt dat er tandengeknars en geween zal zijn is dat toch bedoeld om ons te verwittigen ?
Hij zegt zulke dingen omdat HIJ ons liefheeft en om te voorkomen dat iemand zulke dingen te wachten staat .
____
Net zoals HIJ de Blijde boodschap verkondigde van het Koninkrijk van God .
Een liefdevolle Vader die in de hemelen is ,en waar HIJ ook is , namelijk aan de rechterhand Gods .
Prachtig toch om te weten ?
-------------------
En ga je nu echt twijfelen aan zoveel getuigen die in visioenen en dergelijke de hel en de hemel hebben gezien ?
Alsof dat allemaal van afgoderijgeesten afkomstig is ?
Dromen zijn niet altijd bedrog hoor !

De H.Schrift spreekt nochtans : dat er dromen en visioenen zullen optreden .
Ik bevestig hiermee dat : ook ik een klein droompje en Jezus Woord gehoord heb .
Hopelijk zie je dat ook niet als afgoderij .
Natuurlijk geloof ik dat de hel voortkomt uit afgoderij! Ik sla de Bijbel er op na.

Paulus waarschuwde daar al voor, dat men ( gelovigen!) zou afvallen van het geloof en gaf daarbij duidelijk aan uit welke richting dat zou komen.

Wanneer je de geschiedenis hebt gevolgd van Israël, zie je dat zij herhaaldelijk afgoderij beoefenden, tot het brengen van mensen en kinderoffers toe.

God heeft ieder mens een vrije wil geschonken, dus kan je afgoderij beoefenen.
Helaas zijn de meeste religieuze tradities niet uit de Bijbel afkomstig en worden ze door "gelovigen” als Bijbels beschouwd.

Zo wordt massaal saturnaliën gevierd, alsof dat door Jezus ingesteld zou zijn.
Een oprechte gelovige zal dus altijd verifiëren of iets met de Bijbelse leer overeenkomt.
Het is Gods wil, dat iedere gelovige nauwkeurige kennis bezit, zodat hij weet of iets van God afkomstig is.

Tandengeknars en geween is een uiting, die het gevolg is van een aangekondigde straf.

Mt 24: 51 en hij zal hem met de grootste strengheid straffen en hem zijn deel met de huichelaars toewijzen. Daar zal hij wenen en knarsetanden.

In de wetenschap wordt overal ter wereld gefraudeerd en bedrog gepleegd.
Steeds vaker gaan er stemmen op om dat aan te pakken.
Dit vooruitzicht ontlokt wetenschappers veel geweeklaag en tandengeknars.

Ik twijfel aan alles, wat niet overeenstemt met de Bijbelse leer.
Het is volkomen duidelijk dat de “hel” niet als zodanig in de bijbel voorkomt, maar er later in is gezet.
Door nauwkeurige Bijbelkennis is dat makkelijk te zien.

Waarom is de waarschuwing van Johannes: „Hoedt u voor de afgoden” zo belangrijk????
Omdat afgoden dienaren Gods koninkrijk niet kunnen beërven.(1 Kor. 6:9-10).


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 11:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wat houd of zijn saturnaliën ?
----
En ja hoor veel is van afgoderij afkomstig .
Zelfs valentijntjesdag vieren is afkomstig van afgoderij .
Alles wat niet overeenkomt met wat in de Bijbel staat is leugen en afgoderij praktijken .
Daarom is voor mij , wat niet vereenkomt met het Woord van Jezus-Christus alsook een viering niet beschreven in de H.Schrift afgoderij .


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 11:54 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
https://nl.wikipedia.org/wiki/Saturnali%C3%ABn (gewoon aanklikken)

Vooral de laatste zin is interessant :) nl. :

"De Saturnaliën werden later, toen het Romeinse Rijk het christendom als enige toegestane geloof accepteerden, door de christenen overgenomen."

Nu kan men natuurlijk zeggen dat Wikipedia ook maar mensenwerk is, en daarom is het goed de dingen in het christendom zelf grondig te onderzoeken, ook de feesten en de gebruiken, en waar ze van overgenomen zijn en wat de oorsprong is. Daar zal ieder die dat probeert, een hele kluif aan hebben .....

Franny schreef:
Wat houd of zijn saturnaliën ?
----
En ja hoor veel is van afgoderij afkomstig .
Zelfs valentijntjesdag vieren is afkomstig van afgoderij .
Alles wat niet overeenkomt met wat in de Bijbel staat is leugen en afgoderij praktijken .
Daarom is voor mij , wat niet vereenkomt met het Woord van Jezus-Christus alsook een viering niet beschreven in de H.Schrift afgoderij .

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 13:32 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Franny schreef:
Wat houd of zijn saturnaliën ?
----
En ja hoor veel is van afgoderij afkomstig .
Zelfs valentijntjesdag vieren is afkomstig van afgoderij .
Alles wat niet overeenkomt met wat in de Bijbel staat is leugen en afgoderij praktijken .
Daarom is voor mij , wat niet vereenkomt met het Woord van Jezus-Christus alsook een viering niet beschreven in de H.Schrift afgoderij .
. In de vierde eeuw veranderde de heersende kerk in het Romeinse Rijk de naam van de Saturnaliën, het heidense Romeinse feest ter ere van de geboorte van de zonnegod, en maakte dit feest tot een deel van Kerstmis. De kerstviering kwam neer op een herleving van de plaatselijke gewoonten met een ander naamkaartje.

De herders gingen heersen, wat tot veel ellende leidde.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 14:43 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Big Pingu schreef:
Franny schreef:
Wat houd of zijn saturnaliën ?
----
En ja hoor veel is van afgoderij afkomstig .
Zelfs valentijntjesdag vieren is afkomstig van afgoderij .
Alles wat niet overeenkomt met wat in de Bijbel staat is leugen en afgoderij praktijken .
Daarom is voor mij , wat niet vereenkomt met het Woord van Jezus-Christus alsook een viering niet beschreven in de H.Schrift afgoderij .
. In de vierde eeuw veranderde de heersende kerk in het Romeinse Rijk de naam van de Saturnaliën, het heidense Romeinse feest ter ere van de geboorte van de zonnegod, en maakte dit feest tot een deel van Kerstmis. De kerstviering kwam neer op een herleving van de plaatselijke gewoonten met een ander naamkaartje.

De herders gingen heersen, wat tot veel ellende leidde.

Tja velen willen niet horen wat de profeten in het verleden en de dag van vandaag verkondigen .
Ze lopen voorbij aan het feit dat Jezus-Christus Zijn leven gegeven heeft , opdat wij vergeving en verzoening van onze Vader krijgen . Vermits wij ons bekeren van het liefhebben van
alle leugenpraat , leugens en bedrog .
Het is een schande en zo gruwelijk dat de meeste christenen zich blijven wentelen in het volgen van de overgrote massa .
De gruwel is dat ze blijven tradities volgen die door mensen zijn bepaald .
___
Ze zeggen , wij hebben vrede met God omdat wij geloven in Jezus-Christus .
En ja wij loven God met onze lippen . Wij kunnen direct antwoorden met de Woorden uit de Bijbel .
Neen ze gebruiken de heilige woorden van de Heer , alsof ze voor een tribunaal berecht worden .
_______________________________
Ze gebruiken de woorden liefde , vrede , rust , genade zo maar te pas en te onpas .
Het doet er niet toe in welke plaats of rituele toestand het gebruikt word .
Hoe kun je nog maar denken om bij een kerk te blijven , waarvan je weet dat in het verleden zoveel bloed van onschuldige mensen gevloeid heeft .Waarbij onlangs nog gebleken is dat zeer veel kinderen misbruikt zijn door diegene die God eren met hun lippen alleen .
Bach te gruwelijk voor woorden .
Maar ja velen willen de waarheid niet zien en horen en staren hun blind op een schouwspel van uiterlijk gedoe .
En volgen diegene die graag aanbeden worden op aarde met een groot begrafenis vertoon in het verschiet .A ja , aan geld hebben bepaalde kerken niet te kort .
Waarbij het volk massaal aanwezig is .

-------------
En wat doet de gewone burger en mens ?
Ze vallen nog eerder een andere persoon aan die beweerd het woord van God gehoord te hebben . Woorden notabene die in de Bijbel staan .
Ze doen dit terwijl ze zelf niet rein zijn wat betreft aanhangers te zijn van leugens en hypocrisie .
Ze willen de woorden niet horen waar er gezegd word :
Aanbid God in Geest en Waarheid .
Maar ja : ieder heeft blijkbaar zijn eigen waarheid , zoals ik de mijne heb .
Ik weet nu wie Saturnus is en zijn gevolg .
En trek mijn conclusies .
__________________
Het filmpje , 23 min. in de hel heb ik niet gezien , heb er andere bekeken in het verleden .
En onlangs heb ik nog de YouTube film gezien van een oude man op zijn sterfbed .
Hij vertelde dat hij in een visioen de hel en hemel gezien heeft .
De lieve man huilde toen hij zijn kinderen verwittigde over de hel .
Gelukkig zag hij in de hemel zijn beschermengel .
____
Kunnen halucinaties zijn maar zijn volgende woorden drongen wel goed tot mij door .
Niet vertrouwen hebben in je bezit of materialisme van deze wereld .
-----
De enigste zekerheid die je moet hebben voordat je sterft is ,
-dat je je vertrouwen stelt op de Heer en dat je Hem aanbid in geest en waarheid .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wijze waarlijke woorden van die oude man . Iets later was hij overleden !
Grtjs Franny


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 15:45 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Franny schreef:
Tja velen willen niet horen wat de profeten in het verleden en de dag van vandaag verkondigen .
Ze lopen voorbij aan het feit dat Jezus-Christus Zijn leven gegeven heeft , opdat wij vergeving en verzoening van onze Vader krijgen . Vermits wij ons bekeren van het liefhebben van alle leugenpraat , leugens en bedrog .
Het is een schande en zo gruwelijk dat de meeste christenen zich blijven wentelen in het volgen van de overgrote massa .
De gruwel is dat ze blijven tradities volgen die door mensen zijn bepaald .
___
Ze zeggen , wij hebben vrede met God omdat wij geloven in Jezus-Christus .
En ja wij loven God met onze lippen . Wij kunnen direct antwoorden met de Woorden uit de Bijbel .
Neen ze gebruiken de heilige woorden van de Heer , alsof ze voor een tribunaal berecht worden .
_______________________________
Ze gebruiken de woorden liefde , vrede , rust , genade zo maar te pas en te onpas .
Het doet er niet toe in welke plaats of rituele toestand het gebruikt word .
Hoe kun je nog maar denken om bij een kerk te blijven , waarvan je weet dat in het verleden zoveel bloed van onschuldige mensen gevloeid heeft .Waarbij onlangs nog gebleken is dat zeer veel kinderen misbruikt zijn door diegene die God eren met hun lippen alleen .
Bach te gruwelijk voor woorden .
Maar ja velen willen de waarheid niet zien en horen en staren hun blind op een schouwspel van uiterlijk gedoe .
En volgen diegene die graag aanbeden worden op aarde met een groot begrafenis vertoon in het verschiet .A ja , aan geld hebben bepaalde kerken niet te kort .
Waarbij het volk massaal aanwezig is .

-------------
En wat doet de gewone burger en mens ?
Ze vallen nog eerder een andere persoon aan die beweerd het woord van God gehoord te hebben . Woorden notabene die in de Bijbel staan .
Ze doen dit terwijl ze zelf niet rein zijn wat betreft aanhangers te zijn van leugens en hypocrisie .
Ze willen de woorden niet horen waar er gezegd word :
Aanbid God in Geest en Waarheid .
Maar ja : ieder heeft blijkbaar zijn eigen waarheid , zoals ik de mijne heb .
Ik weet nu wie Saturnus is en zijn gevolg .
En trek mijn conclusies .
__________________
Het filmpje , 23 min. in de hel heb ik niet gezien , heb er andere bekeken in het verleden .
En onlangs heb ik nog de YouTube film gezien van een oude man op zijn sterfbed .
Hij vertelde dat hij in een visioen de hel en hemel gezien heeft .
De lieve man huilde toen hij zijn kinderen verwittigde over de hel .
Gelukkig zag hij in de hemel zijn beschermengel .
____
Kunnen halucinaties zijn maar zijn volgende woorden drongen wel goed tot mij door .
Niet vertrouwen hebben in je bezit of materialisme van deze wereld .
-----
De enigste zekerheid die je moet hebben voordat je sterft is ,
-dat je je vertrouwen stelt op de Heer en dat je Hem aanbid in geest en waarheid .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wijze waarlijke woorden van die oude man . Iets later was hij overleden !
Grtjs Franny
Het probleem is, dat vele “gelovigen” niet over de door God gewilde nauwkeurige kennis beschikken.
Daardoor konden er in de loop der eeuwen allerlei tradities worden toegevoegd, die niet uit de Bijbel stammen.

Een overduidelijk voorbeeld is Kerstmis, oorspronkelijk saturnaliën.

Wanneer ik met mensen over die oorsprong praat zegt men : ”IK vindt dat IK daarmee God dien”.
M.a.w. Goed dient hun visie maar goed te vinden.

Jezus zei: ”Uw woord is waarheid”.
Hij zei niet: “Ik heb mijn eigen waarheid en ik doe datgene wat IK goed vind”.
Hij bad naar zijn vader toe: ”Niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde”.

Visioenen van stervenden komen vaker voor.
Dat intrigeert veel mensen.

Zo was er een Texaanse boer die een visioen zag, dat volgens hem in de hemel was.
Hij vertelde dat hij heuvels met sappige grasweiden zag, omheind met prikkeldraad, waar koeien graasden.

Men heeft dergelijke visioenen met chemische middelen kunnen opwekken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 16:17 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Big Pingu schreef:
Een overduidelijk voorbeeld is Kerstmis, oorspronkelijk saturnaliën.


Wat heeft Kerstmis te maken met de getuigenis van Bill Wiese? (voer deze discussie liever in een nieuw topic?).

23 minuten in de hel (Bill Wiese):

https://www.youtube.com/watch?list=PL1154AD659468E50E&v=kDBUusfS0EE

Ik geloof niet dat Bill Wiese liegt. God waarschuwt ons, en tegelijk mogen we er zeker van zijn dat door Jezus Christus verlossing mogelijk is, uitsluitend door Jezus! Jezus heeft vreselijk geleden, zodat wij dit niet hoeven. Verkondig dat, verkondig Zijn Liefde!

Engels met Nederlandse ondertiteling.

Het ontzagwekkende getuigenis van Bill Wiese. Bill Wiese zag de laaiende vlammen van de hel, heeft absolute isolatie ervaren, rook de meest walgelijke stank, hoorde het oorverdovende geschreeuw van mensen die gefolterd werden, kwam in aanraking met angstaanjagende demonen, en werd uiteindelijk door de sterke hand van God uit deze verschrikkelijke plaats genaamd hel gehaald.

Het bezoek van Bill Wiese aan de hel duurde slechts 23 minuten, maar hij kwam terug met een in zijn geheugen gegrifte levendige beschrijving. Na deze levensveranderende ervaring heeft Bill meer dan zeven jaar de Bijbel bestudeerd op zoek naar antwoorden. Daarbij heeft hij meer dan 150 Bijbelverzen gevonden die op de hel slaan.

Iedereen is geïnteresseerd in het leven na de dood. Bill Wiese kan op grond van zijn ervaring op een aantal vragen antwoord geven: * Is de hel een letterlijke plaats? * Waar bevindt zich de hel? * Heb je een lichaam in de hel? * Zijn er verschillende niveaus van pijniging in de hel? * Kunnen demonen mensen folteren in de hel? * Komen "goede" mensen in de hel terecht? "Mocht je mijn getuigenis niet geloven, dan hoop ik dat je de Bijbel gelooft en zo ontkomt aan de hel.

Bill Wiese

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 17:37 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik heb net de film bekeken .
Bill zei dat de Heer zei dat HIJ zeer zeer spoedig wederkomt !
----
Je kan het aan nemen of niet .
We kunnen in ieder geval toch waakzaam zijn .
En God aanbidden in Geest en in Waarheid .
Jezus-Christus heeft ons nooit gezegd dat wij kerstmis en dergelijke moeten vieren ter ere van Hem .
_____________________
Maar Hij zegt duidelijk wie niet binnen mogen in Gods heilige stad .
Dat staat toch in openbaring ?
Onder andere :
- diegene die de leugen liefheeft en doet .
----
En net als die oude stervende lieve man getuigde Bill over de hel .
Een akelige plaats .
Maar we moeten niet de hele dag bibberen van schrik en denken , de duivel zend zijn demonen uit om ons hier op aarde te verleiden zodat wij eenmaal onder zijn bewind vreselijk afzien .
Neen wij zijn verwittigt en worden beschermt door onze Heer Jezus-Christus .
Maar ach , als we daarvoor uit liefde voor de Heer de wereld achter ons laten en ons best doen om met alles wat in ons zit om Hem te volgen .
Dan mogen wij toch zeker zijn dat de hel niet voor ons is , maar eerder de hemel .


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: 23 minuten in de hel
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 18:27 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Maar ach , als we daarvoor uit liefde voor de Heer de wereld achter ons laten en ons best doen om met alles wat in ons zit om Hem te volgen . Dan mogen wij toch zeker zijn dat de hel niet voor ons is , maar eerder de hemel .


Zijn Genade is genoeg! Als we HEM aannemen als Verlosser, zullen we het eeuwige leven ontvangen. Betekent dat we er dan maar op los kunnen leven? Nee, natuurlijk niet. Echter, we volgen HEM, omdat we het willen. We proberen in Zijn Liefde te leven, uit dankbaarheid. Lukt het ons? Nee, eigenlijk niet, en daarom hebben we Jezus zo hard nodig!

Ik vergelijk mezelf wel eens met Petrus: ik wandel met Jezus, over het water. Regelmatig zink ik, zoals ieder mens. Maar, Jezus reikt mij de hand, die ik keer op keer pak. En daar gaat het om! Pakken we Zijn Hand, en lopen we met HEM verder, of willen we het uit ons zelf doen? Is het eigen kunnen, of kiezen we voor Jezus. Voor mij is die keuze duidelijk! Zonder Jezus was ik met zekerheid verdronken!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.