Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 21:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 apr 2019 11:43 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De schoonheid van het Evangelie zit niet in de woorden ervan maar in Diegene die de woorden tot uiting laten komen in onze ziel. Vele lijken wel een Bijbel zichzelf, ik heb dat ook voor in vele gevallen. Ik bedoel daarmee, ze kunnen perfect zeggen wat er geschreven staat en kunnen dat mooi brengen. Je leest het overal: Mattheus dit en Lucas dat maar waar zit de persoon zelve die het zegt? Al dat ze doen is laten zien dat zij geen wijsheid van God krijgen in werkelijkheid want ze moeten verdergaan op wat geschreven staat. Daar is helemaal niks mis mee, men kan daar veel uit leren, zeker en vast. Maar dan doen dat wij ons een beter christen achten dan een ander omdat wij meer verzen kennen is het belachelijkste dat ik ooit gezien of gehoord heb. De schoonheid van het Evangelie zit immers niet in de woorden ervan, want ieder kind kan een boek tot zich nemen en het van buiten leren. Ieder kind kan dan antwoorden op de vragen die men stelt. Ik zeg u dat zelfs de verderfelijkste mens op de aarde, dat kan als hij dat wilt. En als wij moeten geloven wat er geschreven staat, van de wolf tussen de schapen, dan gebeurt dat ook. Neen, de schoonheid van het Evangelie zit niet in woorden, maar in Datgene dat ons tot daden aanzet. De schoonheid zit niet in dat een Koning zegt: Ga naar daar. Maar dat wij naar de Koning luisteren en naar daar gaan. Daarom is het nog beter met geen woord te reppen over het Evangelie maar wanneer het Evangelie tot ons spreekt dat om te zetten in daden. Iedereen leeft in een zondige natuur. Dan is het altijd leuk om kennis en wijsheid aan God te vragen zodat wij ons hoger kunnen plaatsen als een ander, omdat wij kennis en wijsheid hebben verkregen. De mens is een egoïstisch wezen en begrijpt niet dat de wijsheid en kennis die wij verkrijgen ons helemaal niet verhoogd. Sterker nog, ze verlaagd ons. Waar men de Bijbel nog kan gebruiken om er als een goed mens uit te zien, omdat ze weten wat er geschreven staat zoveelste minder kan Gods wijsheid en kennis daartoe gebruikt worden. Want als u dat ontvangt, dan ziet u ook de smet bij uzelf. En wanneer u dat ziet dan beslist u om wat meer begrip te hebben voor een ander. U zal door velen voor demon waargenomen worden: zie die mens is, hij neemt het niet te breed met wat geschreven staat want ik, die gebrainwashed ben, weet het allemaal wel. Kijk eens wat die mens allemaal doet, hoe zondig hij is. Daar moet je zeker niet naar luisteren. Luister toch naar mij, want ik weet perfect wat geschreven staat. Zo spreken zij over hoe de wereld in de handen van de duivel is en hoe de duivel de wereld brainwashed. Maar ze zijn zelf gebrainwashed. Soms denk ik dat Christus dan ook maar gebrainwashed was en misschien daarom aan het Kruis ging hangen. Gelukkig weet ik beter. Jezus kwam uit vrije wil en stierf uit vrije wil. Maar hoeveel vrije wil hebben 70% van de christenen? Het lijkt mij dat de Bijbel in hen is in gepompt en als het daarbij had gebleven had het nog niet zo erg geweest, maar naast die Bijbel is daar ook nog veel van eigen zinloze gedachten en betekenissen omtrent wat geschreven is bij. En daar zit het gevaar. Op de duur komen zij helemaal niet vrijwillig tot Christus. Het komt omdat iemand een betekenis aan de Bijbel heeft gegeven, dat in hun hoofd heeft geduwd en zei dat voor waarheid hebben aangenomen. Het is alsof een computer programmeren. Je duwt de code in op de computer en vervolgens weet de computer dat en gaat hij die code gebruiken in elk geval dat dat nodig is. De computer heeft geen redenatie vermogen en moet dus verder gaan op wat jij er in steekt. Wel zo zijn vele christenen ook. Ze hebben geen begrip. Als het zo geschreven staat, dan is het zo. En als jij iets anders doet dan ben jij een vieze zondaar. Redeneren en begrip zoeken, dat kunnen zij niet. Dat kan geen enkele computer. Dat kan geen enkele robot. Dat kan alleen een mens. Wij zijn gemaakt naar het evenbeeld van God. God kan redeneren. God houd van relaties maken enzovoorts. Maar als ik sommige christenen zie dan lijkt het wel alsof ze gemaakt zijn naar het evenbeeld van een computer. Zij kunnen immers niet zelf redeneren en als u dat zelf wel kunt en durft doen, wees dan klaar om in hun ogen een demon te zijn. Want alles is een demon in hun ogen. Heb je een rare droom gehad, die komt van satan. Heb je iets raars meegemaakt nadat je een goede daad hebt gedaan, ja dat is satan. Wilt iemand een date met je omdat hij of zij je leuk vind? Dat is satan. Vervolgens zeggen ze ook nog eens hoe satan de hele wereld gebrainwashed heeft. Maar ze zijn zelf gebrainwashed. De duivel komt als een engel des lichts. Zij zoeken de duivel in al het slechte op aarde en hoewel hij daar zeker zijn deel in heeft, zou men hem beter zoeken in hetgene dat goed lijkt. Maar daar word niet over na gedacht, want dan moet men zelf redeneren, en een computer kan dat niet. Soms denk ik dat vele christenen gewoon gek zijn. Het kan niet dat christus wenst dat zij zijn zoals ze zijn. Ik ben zeker dat christus hun vergeeft en hun zal redden, ik ben er zeker van dat zij liefde voor Christus hebben en Hij voor hen. Maar ze zijn gek. Gekke computers die niet beseffen wat ze doen en gewoon verder gaan op wat er in hun verstand is opgeslagen. Wilt u kennis van God en Zijn wijsheid? Wees dan klaar om bedroefd te worden. Wilt u graag wat meeste christenen willen: zo veel mogelijk gelukkig zijn? Houd u dan ver van Gods wijsheid en Kennis.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 18 apr 2019 14:51 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Persoonlijk ben ik door het lezen en het bestuderen van wat de bijbel te melden heeft, gelukkiger geworden dan ik eerder was. Kennis, wijsheid en inzicht, wanneer het van God wordt verkregen (Spreuken 2:1-6) en wordt gebruikt om daarmee God en Jezus te eren en de medechristen te dienen (dus niet om de medechristen te overheersen en/of de loftrompet over zichzelf te blazen) is juist iets om dankbaar voor te zijn.

Het is dan geen "brainwash" van mensen, maar een "brainwash" door de werking van de geestkracht van God (Rom. 12:2). Er is steeds een vernieuwing van ons denken nodig om het geheel van de wil van God te herkennen, te (leren) kennen, te erkennen en het goede ervan, het welgevallige ervan en het volkomene ervan in het leven met God en Jezus en in het leven met de medechristen te leven, niet in theorie, maar in de praktijk.

Doordat men als een archeoloog de lagen zorgvuldig en onder gebed laagje voor laagje "afgraaft", ontdekt men vele schatten die op het eerste gezicht verborgen blijven, maar door grondig dóórvorsen wordt "het goede, het welgevallige en het volkomene, anders gezegd het volmaakte of rijpere of het meer volwassene" waar we naar toe groeien in onze groei van baby naar de volwassenheid op geestelijk gebied, steeds meer en beter zichtbaar en duidelijker.

Hebr. 5:11-6:3 is een waarschuwing en samen met Jakobus 1:2-7 laten o.a. deze twee tekstgedeelten zien hoe het groeien in z'n werk gaat, althans naar wat ik er van begrijp.

Voor wat het waard is....
Broer Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2019 16:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
iedereen is gebrainwasht. We worden geboren en doen onze omgeving na om te overleven terwijl veel van onze natuur afgeleerd wordt. Zowel het democratisch systeem als religie doet dat. De democratie via haar politieke correctheid bv en religie door de vleselijke drang als zonde te verkopen. Maar alles wat hier rondom gezegd wordt is subjectief zodus kan men daar oneindig lang over debatteren zonder consensus te bereiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 07:41 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
iedereen is gebrainwasht. We worden geboren en doen onze omgeving na om te overleven terwijl veel van onze natuur afgeleerd wordt. Zowel het democratisch systeem als religie doet dat. De democratie via haar politieke correctheid bv en religie door de vleselijke drang als zonde te verkopen. Maar alles wat hier rondom gezegd wordt is subjectief zodus kan men daar oneindig lang over debatteren zonder consensus te bereiken.


We kunnen het zien als "brainwashen" en in feite heb je gelijk. We kunnen het ook positiever formuleren: het vernieuwen van het denken! Staan we toe dat God in ons, de Heilige Geest, ons denken vernieuwd? Ik laat me graag brainwashen door de Heilige Geest. Jij ook?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 18:09 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
@Bijbelonderzoeker,

Je schreef: We kunnen het zien als "brainwashen" en in feite heb je gelijk. We kunnen het ook positiever formuleren: het vernieuwen van het denken! Staan we toe dat God in ons, de Heilige Geest, ons denken vernieuwd? Ik laat me graag brainwashen door de Heilige Geest. Jij ook?

Wat je schrijft is ook mijn mening en geloof en is m.i. ook al in mijn antwoord naar voren gehaald en benadrukt.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 19:24 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Bijbelonderzoeker schreef:
Fundamenteel schreef:
iedereen is gebrainwasht. We worden geboren en doen onze omgeving na om te overleven terwijl veel van onze natuur afgeleerd wordt. Zowel het democratisch systeem als religie doet dat. De democratie via haar politieke correctheid bv en religie door de vleselijke drang als zonde te verkopen. Maar alles wat hier rondom gezegd wordt is subjectief zodus kan men daar oneindig lang over debatteren zonder consensus te bereiken.


We kunnen het zien als "brainwashen" en in feite heb je gelijk. We kunnen het ook positiever formuleren: het vernieuwen van het denken! Staan we toe dat God in ons, de Heilige Geest, ons denken vernieuwd? Ik laat me graag brainwashen door de Heilige Geest. Jij ook?


Ik heb gevraagd, ontvangen en ervaren. Via Christus en een gemeenschap. Daarin werd me duidelijk dat ik nooit dat herboren gevoel zal ervaren omdat ik een huichelaar ben. De manier waarop God, de HG en Christus op me afkwam bracht eerder boosheid dan genade boven. Ik denk dat ik maar beter stop met iets te (pogen) worden wat ik nooit zal zijn.

Maar ik zal altijd getuigen van Zijn naam. Want waar ik rock bottom was, daar was God echt levendig aanwezig. En dat bewijst dan wat voor huichelaar ik ben, want God hielp mij maar waar Hij mijn hulp vraagt stop ik en keer ik alles de rug toe. Vreemd hoe dat gaat, sterker dan mezelf.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.