Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 17:21

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mattheüs 6:3
BerichtGeplaatst: vr 22 mar 2019 11:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zie zoveel foto's, gisteren dan, van mensen met twee verschillende sokken aan. Ze deden dat voor down syndroom dag bij kinderen, denk ik. Dat is allemaal mooi en wel maar ik moet dan aan volgende tekst in de Bijbel denken bij het zien van al die foto's op internet waar men staat te pronken met hun twee verkeerde sokken omdat zij hun steun openbaar willen maken:
Mattheüs 6:3 (HTB)
Als u goed voor iemand bent, houd het dan geheim. Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet.

1‘Let erop dat u uw goede werken niet doet om bij de mensen op te vallen. Want dan krijgt u geen beloning van uw hemelse Vader. 2Wanneer u een arme iets geeft, bazuin het dan niet rond. Dat doen schijnheilige mensen. Het gaat hen erom iedereen in de synagoge en op straat te laten zien hoe goed zij zijn. Zij willen door de mensen geprezen worden. Daarmee hebben zij hun beloning al. 3Als u goed voor iemand bent, houd het dan geheim. Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet. 4Uw Vader ziet wat er in het verborgene gebeurt en Hij zal u ervoor belonen.

Ik had besloten stilletjes te zwijgen maar nu zie ik vandaag nog zulke foto's voorbij komen. Ik dacht gisteren al zo: ik durf er voor wedden dat velen van hen vlug twee verschillende sokken hebben aan getrokken, voor de foto, en dan terug uit getrokken. Maar dat kan ik niet weten natuurlijk. Wat ik wel weet is dat het mooi is om mensen te steunen maar wat ik minder vind is hoe het openbaar word gemaakt. Zo staat er ook geschreven over zij die vasten, dat er zijn die het goed laten opvallen dat ze vasten en dat God dat niet zo graag heeft. Dat Hij liever heeft dat niemand dat doorheeft dat zij eigenlijk vasten. God ziet immers in het verborgene. Hij houd van het verborgene. Want in het verborgene ligt geen eer te rapen voor zichzelf. Laat daarom toch aub uw rechterhand niet weten, wat uw linkerhand doet.

Zo zag ik foto's van twee uiterste verschillende kousen, zodat men het goed zou zien. Ik had er per ongeluk ook twee verschillende aan, niet voor die dag maar uit toeval. Maar mijn twee kousen waren bijna net hetzelfde, behalve het boordje was anders. Ze waren allebei zwart en vanuit het zelfde materiaal. Geen kat die dat gezien heeft. Maar uiteindelijk had ik ook twee verschillende kousen aan. Het kan allemaal een beetje belachelijk klinken maar hoe vaak doen wij nog goed voor een ander zonder daarbij aan het oog van een ander te denken? Hoe vaak doen wij nog goed zonder daarvoor geprezen of bedankt te moeten worden? Hoe vaak doen wij nog goed waar niemand een idee van heeft dat wij het gedaan hebben? Wanneer er weer een aanslag is dan kleuren de profielfototjes voor een paar weken weer in een speciaal kadertje, zodat iedereen goed kan zien dat je uw steun betuigt. Denkt u nu echt dat diegene die zulk kadertje niet hebben zich er niks van aantrekken? Denkt u nu echt dat diegene die gisteren geen twee verschillende sokken aanhadden, zich er niks van aantrekken? Ik denk dat u dan verkeerd bent. Ik denk zelfs dat er velen zijn die zich er nog meer van aantrekken dan van sommige die meedoen aan deze hypes. Het is met alles zo. Dit gaat nu over twee domme kousen of over een kadertje rond uw foto. Het maakt niet uit. Ik zou graag hebben dat wij leren goed te doen, zonder daarmee naar buiten te komen zodat iedereen het gezien heeft.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mattheüs 6:3
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2019 10:41 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
citeer- Ik zou graag hebben dat wij leren goed te doen, zonder daarmee naar buiten te komen zodat iedereen het gezien heeft
Dat herken ik.
Anderzijds dienen wij te getuigen door te laten zien dat we Jezus volgen.

Shalom, Theo Bert


ps.
Een sterk betoog over geloof en werken van Torben Sondergaard. https://www.youtube.com/watch?v=GbKUYdO1NCE

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mattheüs 6:3
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2019 12:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Inderdaad. Tevens een interessant betoog:

https://www.youtube.com/watch?v=TCSc0wNSWwQ


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.