Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 16 apr 2024 16:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Moderne wetten en regels
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018 12:44 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Mensen, laat u aub geen slaaf meer maken van allerlei regels en zogezegd bijkomende wetten of variaties op de tien geboden. De mensen die dat willen doen, die doen dat goed. Zij zijn immers overtuigd van hun gelijk. Maakt van hen dit een slecht mens? Neen, ze weten niet beter. Het is zoals Paulus zegt: er is zwakte in het geloof, maar er zijn ook sterke in het geloof. Wanneer men dingen met de satan linkt, zoals een kerstboom of een soort van pc spelletje of een zekere film weet ik veel wat en beweert dat als u deelneemt aan deze dingen u zondigt dan spreken wij van iemand die zwak is in het geloof. U mag geen aanstoot zijn voor hen waar zij kunnen over vallen. U moet hun dus niet verplichten, of zelfs nog maar vragen, om tegen hun eigen regels in te gaan want dan zondigen zij. Maar de sterken, hun geweten is vrij. Want de Here Christus zelve, heeft het bevrijd van de satan en diens denkwijze. Ja het is zoals Timotheus beschijft: de Pure van hart zien in alles het pure, maar diegene wiens hart verduistert en denken corrupt is, die ziet alleen maar het slechte in alles. Hebben de sterken zich te verhogen tegenover de zwakken? Neen dat hebben zij niet. Want ieder heeft de genade ontvangen in de hoeveelheid dat God die heeft toebedeeld. Ja, het is waar. De ene mens lijkt daardoor vrijer te zijn dan de andere. Waarom dat zo is, ik weet het niet. Dat maakt voor mij niet veel wat ik duidelijk wil maken is dat niemand hoger is dan de ander. Want diegene die sterk is in het geloof, heeft daar niet voor gewerkt. Hij heeft dat niet verdiend. Hij heeft niets om fier op te zijn en als deze niet nederig kan zijn dan zou hij zich nog beter schamen. Maar de zwakke heeft zeker zijn verzinsels niet te openbaren als zijnde waarheid en daardoor een zaadje te planten in andere gelovigen hun denken. Ik kan enkel maar vrezen wie dat plantje gaat laten groeien. Ik ben zeker dat wie het ook zogezegd is, het zal resulteren in het opleggen van deze regels aan andere en de genade, ja zelfs de redding, eraan toe te lichten. Want dat is de enige reden waarom een zekere grotere kracht de mens nog zou moeten misleiden in het werk van Christus en wat dit betekent. Het is geen vrijbrief om te zondigen, want velen zullen nog beweren dat ik dit zeg maar het is ook geen, zoals ze hier in Belgie zegge, papier van goed gedrag en zegen dat je bij de politie moet gaan halen. Als het blanco is ben je een brave burger. Zo werkt God niet meer. Want in Gods ogen, zijn er geen brave burgers. Als er 1 is die tegen andere mag zeggen wat hen zal redden dan is het duidelijk dat die 2000 jaar geleden al gekomen is en het haarfijn uitgelegd heeft. Ik hoef dus geen moderne zonden zever die mij zogezegd weer uit een belofte die nu al reeds meer dan 2400 jaar oud is, ik weet het niet zeker, ik weet alleen dat ze er al 400 jaar was voor de Wet er was! Als dat toen niet ontkracht werd, door die wet, zoals Paulus zegt, die er 400 jaar later bijkwam, dan zal ze zeker niet ontkracht worden door "wetten" die er 2000 jaar later doorkomen nadat Christus zelf gestorven is. En allemaal omdat de zwakke in het geloof zich uiten als de sterken, de sterken vernederen als zijne ongelovig en niet God lief hebbend. En waarom? Omdat zij het gewoon niet begrijpen. Als iets in u geweten u overtuigd van zonde, dan moet ge het laten want als ge het doet, dan is het zonde. Maar als u geweten u vrijspreekt over zaken zoals, is het goed om een Kerstboom te zetten, mag ik naar die film kijken, mag ik dat spelletje op de pc spelen, wat vind God ervan als ik met mensen die ongelovig zijn en zich bedrinken en Hem vervloeken rond de tafel zit, mensen ge kunt het zo gek niet bedenken. Gewone alle daagse dingen, geen dingen zoals moord en diefstal, al kunnen die bij oprecht berouw altijd vergeven worden door God. Maar over zulke dingen spreek ik niet, ik spreek over de alledaagse dingen. Die er voor alle mensen zijn maar door sommige worden gelinkt aan satan. En als u dan sterk bent in u geloof en deze dingen helemaal niet linkt aan satan, misschien nog eerder aan Christus, dan moet u zich bekeren. Kijk, ik denk dat ik gewoon ga stoppen met schrijven want ik merk op dat het me dieper raakt dan ik dacht. Ik wens jullie nog een mooie zaterdag.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moderne wetten en regels
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018 18:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Romeinen 14: Aanvaard dan wie zwak is in het geloof, maar niet om over meningsverschillen te strijden.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.