Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 19:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 18:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik ben begonnen met mijn bedenkingen als christen op te schrijven. Hier is het eerste deel ervan, ik zal proberen meermaals een deel te posten:

Ik zou in dit “boek” eens willen mijn bedenkingen neerpennen over allerlei zaken van het geloofsleven van een Christen. Ik zelf ben geen goede christen. Ik heb vele fouten, ik probeer mijzelf te veranderen en op vele vlakken lukt dat. Toch zal de zonde altijd in mij zijn. Ik zal in dit “boek” zaken schrijven die ik op internet gedeeld heb. Ik zal ook andere zaken proberen te schrijven. Ik zal elk gedachtegoed duidelijk afscheiden van het andere. Soms kan ik later terugkomen om iets dat ik al eerder geschreven heb. Probeer na te denken en tot God te komen om te vragen of het klopt wat ik zeg. Ik weet het allemaal uiteindelijk ook niet. Wij kunnen denken en redeneren, maar de redenatie kent vele vormen. De misleiding, bestaat immers ook uit reden. De reden is iets gevaarlijks. Ik zie velen hun redenatie delen op het internet, maar ze wijken zoveel maal af van wat geschreven staat. Wij horen onze eigen reden opzij te zetten, en enkel de reden te gebruiken in wat geschreven staat. Wij horen zoveel mogelijk naar wat geschreven staat te verwijzen. Wij horen zoveel mogelijk onze eigen redenatie te kunnen herleiden naar wat geschreven staat. Ik zie vele mensen verkondigen en ik zie hen bijna nooit zeggen: want Christus zei dit, of, Paulus zei dit. Neen. Mensen willen eer vinden in wat ze zeggen, maar als wat wij zeggen werkelijk waarheid is, dan hebben wij geen enkele eer te vinden in wat wij zeggen. Want er staat geschreven, dat eenieder van ons een leugenaar is. Zodoende als wij de waarheid dan toch spreken, dan komt deze niet uit ons maar uit de Heilige Geest. Wij kunnen dus enkel eer en roem zoeken voor onszelf, wanneer wij liegen. Want wanneer wij de waarheid spreken, is die niet uit ons maar uit de Heilige Geest. En dan is het zoals geschreven staat, dat alle eer, God toekomt. Vele malen, komt mijn vlees naar boven wanneer ik iets geschreven heb. Mijn vlees bezoedelt mijn gedachten dan met eer om wat ik geschreven heb. Het beste is deze gedachten weg te jagen, zij kunnen niet van God komen. God geeft geen eer aan een ander voor wat Hijzelf heeft gedaan. Dat is logisch. Als ik dus iets schrijf en ik zie dat mensen het leuk vinden, dan zou ik geen gedachten mogen krijgen die mij eer geven. Ik haat zulke gedachten en jaag ze weg. Want de eer ligt niet bij mezelf, wanneer ik de waarheid spreek maar bij de Heilige Geest, die Waarheid is. Ik wil ieder dus aansporen, wanneer zij bedenkingen krijgen over iets geestelijks, te beseffen vanwaar de waarheid komt. Ik zou dus aan ieder van u willen vragen, om niet zoals Mozes te zijn, die tegen de rots drukte met zijn stok en zei: Ik zal water geven. Dat had God niet graag, want Mozes gaf niet de eer aan God, maar aan zichzelf. Als wij dus eer accepteren over datgene dat God doet, dan leven wij niet in een goede relatie met God. Alle eer ligt bij God, alle eer en prijzen hoort gericht te zijn aan God. En wanneer wij Gods woord verkondigen dan horen wij te zeggen dat als het waarheid is wat wij verkondigen, dat het dan van God komt en niet uit onszelf. Dat vind ik een belangrijk punt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2018 06:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
deel twee:

Vele mensen zoeken het oordelen in wat een ander doet. Zij richten zich met hun ogen op een ander, maar zelf doen zij vele dingen mis. Het is logisch, dat zij dit na een tijdje niet meer inzien, omdat hun ogen altijd en enkel gericht zijn op een ander. Als ik naar links kijk en er gebeuren dingen rechts van mij, dan kan ik dat nooit zien. Zo horen wij ons meermaals op ons zelf te richten. Wanneer wij een ander zien zondigen, dan horen wij onze ogen op onszelf te richten. Wij horen dan niet te oordelen over die andere, want dan oordelen wij enkel over onszelf, zoals geschreven staat. Dat is pure waarheid. Wij zijn immers allemaal mensen. Als wij over een ander mens oordelen, dan oordelen wij over onszelf want wij zijn ook mens. Als wij over een ander mens zijn zonden oordelen, dan oordelen wij enkel over diezelfde zonde, die misschien een andere uiting heeft bij onszelf, in onszelf. Het is waar, er staat geschreven dat wij horen een ander op zijn zonde te wijzen want dat dat beter is dan in liefde te zwijgen. Het spijt me, dat kan ik niet. Mijn ogen zijn niet gericht, alleen op wat andere doen, maar ook op wat ik zelf doe. Ik raad ieder aan, wat ook geschreven staat, dat wanneer men iemand ziet zondigen dat men dan moet bidden tot God om vergeving van deze zonde. En God zal dan de zonde ook vergeven en de persoon het leven geven. Maar in deze tijd is dat niet meer belangrijk. Het is niet meer belangrijk dat God ons vergeeft. Neen, wij benadrukken liever de zonde in een ander, dan om te bidden voor vergeving. Het is vele malen belangrijker om andere te wijzen op de zonde in hunzelf, dan om vergeving te bidden ervoor. Ik kan daar niet mee om. Ik vind dat zeer vleselijk gedrag. Daar is niks geestelijks aan. Wijzen op de zonde zou een goed iets kunnen zijn, wanneer dat in volledige en pure liefde gebeurt. Maar dat is in deze tijd niet zo. Wij kunnen dat niet meer. Wij zijn te ver op vleselijk gebied. De zonde heeft lelijk huisgehouden in ons en waar wij vroeger misschien nog iets of wat goedheid in ons hadden, geloof ik dat vele mensen zo vergiftigd zijn door de zonden dat ze, zelfs wanneer ze het trachten, nooit het goede kunnen doen. Zij kunnen wel goeds doen maar het heeft allemaal egoïstische redenen. In zulke daden zit geen goedheid, al kan men er andere mee verblijden, er zit enkel goedheid in daden die onzelfzuchtig zijn. Er zit enkel goedheid in die daden, waar we zelf niks aan hebben. Wanneer ik andere elkaar op de zonde zie wijzen dan zie ik waar dat in ontaard. Het ontaardt in een discussie tussen beide partijen, waar niemand goed uitkomt. Het wijzen op de zonde is een wapen geworden van het kwade. Wij zouden daar beter mee stoppen, want wij kunnen het niet. Wij kunnen het niet, omdat wij het recht niet hebben. Er kunnen mensen zijn die dat recht wel hebben en het dus ook kunnen, maar 95% van diegene die het doen, en allen die ik het heb zien doen, kunnen het niet. Beide partijen richten zich tot elkaar als verslindende beesten. Waarvan het ene beest denkt dat het groter is dan het andere beest. In werkelijkheid zijn het twee beesten die aan niks anders denken dan de vernieling van de ander. Let op, zo begint het misschien niet altijd, maar zo eindigt het wel. De moraal van de waarheid is ver te zoeken. De moraal van de waarheid is liefde. En als wij niet op de zonde kunnen wijzen van een ander, zonder begrip en liefde te tonen, dan is het beter dat wij bidden voor die persoon om vergeving, want daarin zit liefde en begrip. Dus ja, er staat geschreven: het is beter elkaar te wijzen op de zonde dan te zwijgen uit liefde, maar ik zeg: het is beter om te zwijgen over de zonde van een ander, te kijken naar uzelf en begrip te oogsten. Te weten dat uzelf vergeving nodig heeft en vervolgens tot God te bidden, om vergeving van de andere zijn zonde. Dat is vele malen beter dan de stok te nemen die het kwaad voor u legt. Wij horen die stok niet op te pakken en ermee te slagen want de stok slaagt door. Zo slagen wij op een ander ermee maar telkens kaatst de stok terug en raken wij onszelf. Wij vernielen elkaar daarmee.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018 08:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Vele zien te veel naar wat de Schrift zegt en te weinig naar wat de Heilige Geest zegt, ik heb daar iets over geschreven eerder, en gedeeld op het internet, ik zal het hier ook delen:

Onder Leiding van de Heilige Geest.

Sommige mensen leren de Bijbel vanbuiten en denken dat ze dan alles weten. Toch heeft God ons nog de Heilige Geest gestuurd. Er is maar 1 Leraar, Jezus Christus, en die werkt door de Heilige Geest vermoed ik om ons dingen te leren. Er staat geschreven dat wij gered zijn door ons geloof, maar er staat ook geschreven dat wij horen Christus te gehoorzamen en doen wat Hij zegt. Ik zal zeggen: proberen te doen wat Hij zegt. Wanneer wij immers vallen horen wij niet ontmoedigt te blijven liggen. Want wanneer wij zondigen dan verdedigt Christus ons bij de Vader. Wat wil ik nu zeggen. Velen wijzen naar dingen die in de Bijbel geschreven staan en zeggen: als je dat niet doet dan ben je niet gehoorzaam aan Christus. Deze mensen lijken te vergeten dat wij de Heilige Geest hebben ontvangen, die ons leidt. Wij horen ons door de Geest te laten leiden, niet door de Bijbel. Ja het is waar. Er staan vele goede richtlijnen in de Bijbel die wij zeker horen proberen te volgen maar als men zich enkel op de Bijbel toespitst dan vergeet men de leiding van de Heilige Geest. Er staat geschreven: voor hen die onder de leiding van de Heilige Geest vallen, is er geen wet meer. Er staat niet geschreven: voor hen die onder de leiding van het Schrift vallen, is er geen wet. Dat zou dom zijn, want de gehele Schrift is gebaseerd op wetten. Wat wil ik hiermee zeggen. Christus vraagt ons om Hem te gehoorzamen. De ene denkt dat men de sabbat moet houden, en haalt dat uit de Schrift. De andere denkt dat men als volwassene gedoopt moet worden, en haalt dat uit de Schrift. Weer een ander denkt dat geloof alleen genoeg is, en haalt dat uit de Schrift. Zo zijn er nog vele voorbeelden. Zij worden geleid door de Schrift. Wanneer zij een ander datgene niet zien doen dat ze zelf doen, dan denken zij dat zij mogen oordelen over hen. Zij vergeten dan de leiding van de Heilige Geest. Wat is deze leiding? Wel deze leiding, gaat verder dan de Schrift. Als dat niet zo was, dan hadden wij de Heilige Geest niet nodig want dan kon men alles vinden in de Schrift. De Heilige Geest leidt ons en vraagt ons dingen. Door de Heilige Geest vraagt Christus ons dingen. Ik zal een voorbeeld geven. Ik geloof dat Christus mij gevraagd heeft om het goede nieuws te verkondigen. Ik heb dat niet uitgemaakt door de Schrift, maar ik geloof dat Christus mij dat, door de Heilige Geest, gevraagd heeft. Ik hoor Hem daarin te gehoorzamen. Ik kwam niet tot dat besluit door de Schrift te lezen, neen, ik kreeg een gedacht dat mij dat opdroeg en nu doe ik het. Ik moest ook stoppen met marihuana te roken. Dat kwam ook niet uit de Schrift maar was wederom een gedacht dat ik kreeg waarvan ik geloof dat het de Heilige Geest is. Wat Christus ons vraagt kan voor ieder van ons anders zijn. Bij de ene vraagt hij misschien minder te liegen en bij de andere om minder alcohol te drinken. Christus wilt een persoonlijke relatie met ons en zoals duidelijk is, is niet ieder persoon hetzelfde. Christus zal ook nooit zulke laste op ons leggen, dat wij eronder gebukt gaan en ze niet kunnen dragen. Nee integendeel, de last die Christus op ons ligt is zeer licht. Wanneer wij naar andere kijken, en verlangen dat zij hetzelfde doen als ons, dan ontkennen wij dat Christus met ieder van ons, door de Heilige Geest, een persoonlijke relatie heeft. Dan ontkennen wij dat ieder van ons, doormiddel van die Heilige Geest, door Christus geleid wordt. Dan bevestigen wij, dat wijzelf worden geleid door de Schrift en niet noodzakelijk door de Heilige Geest. Als wij gehoorzaam aan Christus konden zijn, door simpelweg te doen wat er geschreven stond, dan hadden wij geen leiding nodig van de Heilige Geest. Denk daaraan als u iemand ziet, die niet noodzakelijk gedoopt is als volwassene of de sabbat houdt, of naar de Kerk gaat elke zondag, of eender wat dat u zelf wel doet omdat de Schrift het zegt. Want die persoon kan onder de leiding van de Heilige Geest staan en doen wat deze hem gevraagd heeft. Dingen die je misschien niet ziet of weet. Neem het voorbeeld van een alcoholist. Je kan deze persoon leren kennen wanneer hij het niet meer is omdat de Heilige Geest hem gevraagd heeft te stoppen met drinken. Maar hij is niet gedoopt als volwassene, houd de sabbat niet of doet eender welk ding niet dat in de Schrift staat. Je kan dan snel denken dat hij niet gehoorzaam is aan Christus. Maar hij heeft wel gedaan wat de Heilige Geest hem vroeg. Laten wij daarom ophouden, elkaar te beoordelen op de Schrift en laat ons aan elkaar vragen, wat wij doen, dat de Heilige Geest ons opgedragen heeft. En wanneer wij elkaar daarop kunnen beantwoorden, dan weten wij dat wij broeders en zusters zijn. Niet door de Schrift, maar door de Heilige Geest.

Tot daar wat ik gedeeld heb op het internet. Vele laten zich leiden door de Schrift, waarop zich niks verkeerd mee is, maar als men zicht niet alsook laat leiden door de Geest dan is men niet meer dan een Farizeeër. De Geest immers is Waarheid en God is liefde. Men moet dus telkens de liefde voorop laten staan. Ik zou graag hebben, het zou mij verblijden, als wij stoppen met zaken uit de Schrift te gebruiken om elkaar op te beoordelen. Farizeeërs deden immers hetzelfde, maar wat het belangrijkst was ontbrak hen zei Christus, namelijk de liefde. Zij hielden zich steenhard, in zake van andere beoordelen, op wat geschreven stond. Zij hadden een stenen hart. Zij dachten waarschijnlijk dat ze het goede deden maar ze deden het niet. De wet van Mozes is immers gemaakt om elkaar lief te hebben, wanneer wij andere erdoor niet gaan liefhebben, mist de wet zijn effect. Zij begrepen niet dat men de liefde moest laten voorop staan. Het is goed elkaar te wijzen op zonden, als u die gave hebt omdat te doen maar het is zeer slecht andere te straffen terwijl wij elkaar moeten leren vergeven.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2018 11:54 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Vele denken alleen aan God. Het interesseert hun klaarblijkelijk niet hoe het met de mens zit. Maar als u enkel kijkt naar wat God wilt, en geen begrip hebt voor Zijn schepsel, dan kan u God niet liefhebben. Ik heb hier een stuk over geschreven en zal het hier delen:

Alles komt samen in dit ene gebod: Heb elkaar Lief


In mijn ogen staat de liefde boven de wet van Mozes. Wanneer de wet van Mozes de liefde voor een ander in gedrang brengt, zou de liefde dus moeten overheersen. Ik zie velen afkomen met wetten van Mozes, terwijl wij nu eigenlijk onder de wet van Christus, als ik het goed begrijp althans, zijn. Dat wil zeggen dat wij bovenal een andere moeten liefhebben. Ik ga een voorbeeld geven: de sabbat is een oud testamentische wet, het is goed deze te houden maar niet verplicht in mijn ogen. Wanneer wij andere gaan veroordelen, wat ik vaak zie, op basis ervan, dan hebben wij hen niet lief. Een mens moet bv werken zaterdags, of moet thuis het werk doen dat anders niet gedaan geraakt. Wij leggen deze mens dan lasten op. Nochtans is Paulus duidelijk hoe men de wet van Christus vervult, niet door lasten op iemand te leggen maar net door elkaars lasten te dragen! De wet van Christus staat in mijn ogen boven de wet van Mozes. De liefde staat het hoogst, daarom is ook de wet van Mozes in de eerste plaats gemaakt. Zodat wij elkander goed en liefdevol zouden behandelen. Maar wanneer deze wetten gebruikt worden om andere neer te halen, lasten op te leggen, te straffen of zelfs te veroordelen dan houdt men zich, in mijn ogen, niet meer aan de Wet van Christus die ons duidelijk maakt om ieder lief te hebben. De wet van Christus is in mijn ogen: Heb God lief en heb elkaar lief. Als de wet van Mozes dat in gedrang laat komen, het elkaar liefhebben, dan hebben wij gezondigd tegen de wet van Christus, althans in mijn ogen. Hoe kunnen wij God liefhebben? In mijn opinie kunnen wij dat door elkaar lief te hebben. Paulus, denk ik, zegt dit duidelijk wanneer Hij zegt: alles komt samen in dit gebod: dat gij elkaar moet liefhebben. Velen zeggen dan dat Christus ook zei om God lief te hebben om de deur naar de wet van Mozes weer open te zetten. Maar Paulus zegt duidelijk: alles komt samen in dit ene gebod:

Romeinen 13:9 (HSV)
Want dit: U zult geen overspel plegen, u zult niet doden, u zult niet stelen, u zult geen vals getuigenis geven, u zult niet begeren, en welk ander gebod er ook is, wordt in dit woord samengevat, namelijk hierin: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Dit maakt duidelijk dat ook als wij andere liefhebben wij God daarmee eren. Christus maakt dit, in mijn opinie, ook zeer duidelijk wanneer Hij zegt: Diegene die Mijn geboden onderhouden zijn zij die Mij liefhebben. Vele wijzen dan weeral naar de wet van Mozes, maar ik geloof dat Christus hier Zijn wet mee bedoeld: heb God lief en heb elkaar lief. Als wij het zo bekijken dan is het zeer duidelijk wat wij moeten doen om God lief te hebben en dan is het net zoals Paulus schrijft dat alle geboden samen komen in dit ene gebod: hebt elkaar lief. Want als wij elkaar liefhebben, dan onderhouden wij Christus zijn gebod, en Christus zegt: al wie mij liefheeft, onderhoud Mijn geboden. Door het gebod: hebt elkaar lief, onderhouden wij dus zijn geboden en zoals Christus zegt, hebben wij Hem dan ook lief waardoor wij het eerste gebod, heb God lief, ook onderhouden.
Tot daar wat ik erover geschreven had

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 06:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Voor mij is maar 1 ding belangrijk, dat is de liefde. Ik moet hier zelf nog hard in groeien, ik heb nog veel vleselijke fouten die mij slechte dingen laten doen. Ik ben een zondaar. En ik ben een grote zondaar geweest. Ik ben zeker, dat vele onder u niet zoveel zonde hebben gedaan dan ik heb gedaan. Vele zullen mij daardoor niet puur genoeg vinden maar al diegene die zo denken snappen er niks van. Het is namelijk niet wij die puur zijn of kunnen worden, het is de Heilige Geest in ons die puur is en die ons naar de Heiligheid laat groeien. Laat dus niemand misleid zijn en denken dat hijzelf niet veel zondigt of nog erger, zonder zonde is, want diegene die zo denken leggen te veel eer bij zichzelf, terwijl zij geleid worden door hun vlees.
Wij kunnen niet anders dan zondigen, wanneer wij toch het goede doen, dan komt dat niet uit ons maar uit God. Dan komt dat door de Heilige Geest. Wij kunnen niet puur zijn, wij kunnen enkel de Heilige Geest volgen en Zijn puurheid tentoonstellen. Wij kunnen nooit volmaakt zijn want wij zijn in het vlees. En het vlees is vergiftigd door de zonde. Het enige dat wij kunnen doen is een soldaat zijn op het slagveld dat tot onze dood in ons hoofd woedt. De strijd tussen goed en kwaad. De strijd tussen Geest en vlees. Zolang wij in het vlees zijn, zullen wij in het vlees leven. En zolang wij in het vlees leven, kan al het goede dat wij doen enkel van de Geest komen. Laat u dus nooit kleineren, door andere die zich schijnheilig voor doen.
Want er is geen 1 Heilig door de zaken die hij doet, maar door hoe dicht hij bij God is. Niet door wat hij zelf doet, maar door wat God door hem doet. De Heiligheid wordt in vele zaken verkeerd begrepen. Men denkt dat men niet meer mag zondigen en dat alle zonde die men toch doet resulteert in het niet Heilig zijn. Maar dan is werkelijk niemand Heilig. Toch spreekt Paulus in zijn brieven over Heiligen. Wilt dit zeggen dat zij zonder fout zijn? Dan was Paulus ook niet Heilig want hij zegt van zichzelf het doel nog niet bereikt te hebben en niet volmaakt te zijn. Wij zijn Heilig door wat God doet door ons. Zo is het zelfs in werkelijkheid niet wij die Heilig zijn, maar Heilig gemaakt worden door God doormiddel van Christus en de Heilige Geest. Het komt altijd op hetzelfde neer, aan wie geeft u de eer? Aan uzelf, terwijl u enkel, net zoals ieder ander, in het vlees leeft? Of aan God die door de Heilige Geest het leven geeft en de Heiligheid geeft aan diegene waarvan hij weet dat zij Hem eren?
Wij kunnen allen Heilig zijn. Ik roep iedereen op om naar de Heiligheid te groeien. Want de Heiligheid brengt ons dichter bij God. Want Heiligheid is dicht bij God zijn. Hoe doen we dat? In mijn opinie is dat zeer simpel. Laat God toe in u leven, in al dat u doet. Praat met Hem, breng Hem tevoorschijn in alles wat u doet. Schep een band met Hem, laat Hem toe u te leiden. Dan zal u als Heilig beschouwd worden. Want dan zal u Gods Geest laten werken in uzelf. En de Heilige Geest brengt de Heiligheid voort. Hoe kan u Heilig zijn? Door u te laten leiden door de Heilige Geest. Sterker nog, hoe kan u Heilig zijn? Door simpelweg de Heilige Geest te hebben. Want als u deze hebt, dan staat u dicht bij God. Wij worden daarmee zelf niet Heilig, maar de Heiligheid van de Heilige Geest wordt een deel van ons. Net zoals het zondig vlees een deel van ons is zal de Heiligheid van de Geest ons ten deel vallen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 09:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waar ik het vervolgens wil over hebben is over de rechtvaardigheid van het vlees. Die rechtvaardigheid is in vele Christenen aanwezig. Zij rechtvaardigen zichzelf door dingen die ze doen. Vele geloven dat enkel de volwassene doop telt, zij kleineren ieder die als baby gedoopt is en zeggen dat ze niet gered zijn. Ik ben zelf vele malen beledigt en vals beschuldigt en bespot door zulke mensen. Ik heb daar leren mee omgaan, in begin maakte ik me altijd kwaad wat zeer slecht was van mij, maar God heeft mij geholpen om me niet meer kwaad te maken. Er zijn dan weer andere die geloven dan men de sabbat moet houden om gered te worden. Kijk, voor mij is het zeer duidelijk wat ons red. Wat ons redt is de genade van God die tot ons gekomen is door het offer van Christus. Wij kunnen de redding verkrijgen niet door wat wijzelf doen, maar door wat God voor ons doet. Er staat geschreven dat het offer van Christus dient voor de redding van alle mensen, er staat ook geschreven dat ons geloof ons red. Wel zo staat er ook geschreven dat God ons dat geloof geeft. Er staat geschreven, dat wij van Hem zijn als wij de Heilige Geest hebben, dat dit een teken is dat wij toebehoren aan Hem. Wel die Heilige Geest kan je niet gaan kopen in de supermarkt. God geeft die. Dat is de rechtvaardigheid van God. De rechtvaardigheid van God is vele malen groter dan die van de mens. Want die van de mens is gebaseerd op het vlees. Op eer. Op ijdelheid. Zij is gebaseerd op datgene dat zij zelf doen en niet op datgene wat God heeft gedaan. Maar Gods rechtvaardigheid is gebaseerd op wat Hij heeft gedaan en nog steeds doet. Wij kunnen niet rechtvaardig verklaard worden door wat wij doen, maar enkel en alleen door wat God doet. Spijtig genoeg begrijpen velen dat niet en zij kleineren andere die de dingen, die ze zelf doen zoals bijvoorbeeld de sabbat houden, niet doen. Als u zo iemand bent, die dagelijks zijn kruis moet dragen omwille van de oordelen van zulke mensen dan heb ik misschien iets dat u kan bemoedigen:


Bemoediging

Het is tijd voor een bemoediging. Beste mensen, laat u nooit van de wijs brengen door andere die beweren dat u niet gered bent. Wanneer u zich van de wijs laat brengen en geloof aan hen schenkt, dan vertrouwt u daarmee niet meer op Christus en Zijn werk. Ik zal duidelijk zijn over wat u red. Wanneer wij gedoopt zijn en tot geloof komen, door de boodschap van Christus te horen, het goede nieuws, en dat te geloven en volledig vertrouwen op Christus dan zal u gered worden. Of u nu als baby, kind of volwassene gedoopt bent dat maakt niet uit, het belangrijkste is dat u gedoopt bent in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Aanvaard Christus als u Heer, en u zal gered worden. Laat niemand u vertrouwen in Hem wegnemen, want wat andere ook mogen beweren, uw vertrouwen in Hem is het belangrijkste dat er is. Wanneer andere afkomen met allerlei andere zaken dan deze die ik u vertel, dan willen ze daarmee uw vertrouwen in Christus, dat Hij gestorven is voor uw en onze zonden, weghalen. Dan willen ze dat u dat vertrouwen in Hem verplaatst met vertrouwen in hen. Enkel diegene, die tot het einde volharden in het geloof en vertrouwen, kunnen gered worden. Vrees dus niet als andere vanalles beweren en zo uw vertrouwen in Hem willen schaden. Vrees niet, wanneer zij u angst aanjagen. Vrees niet wanneer zij zeggen dat je niet gered bent, je uitlachen en beledigen. Wees blij, want zo hebben ze Christus ook behandeld. Zie het niet als een teken dat er iets niet juist is met jou, maar zie het net als bewijs dat het zeer goed zit met jou! Laat hen maar veroordelen en lachen en je beledigen. Acht het als een eer, dat u hetzelfde behandeld word zoals ze Hem behandelen. Vrees niet wanneer u al deze dingen hebt gedaan en nog steeds doet, het vertrouwen in Hem, u bent dan zeker gered. Daar ben ik van overtuigd!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 08:59 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik vind het zeer belangrijk om de eer steeds weer bij God te leggen. Want Hij is diegene die alle eer verdient. Hij heeft zichzelf verlaagd en is als mens gekomen om te sterven voor onze zonden. En wat zie ik meermaals? Mensen die zichzelf verhogen. Dan denken zij de dat ze de Geest tewerkstellen maar in werkelijkheid laten zij het vlees zegevieren. De Geest verhoogt de mens niet maar verhoogt Christus. De Geest getuigt niet van al het goede dat de mens doet, maar getuigt over Christus en wat Hij doet en gedaan heeft. Hoe kan je de Heilige Geest herkennen in een persoon? Als deze persoon meer over Christus spreekt dan over zichzelf. Men kan de Heilige Geest herkennen aan over wie hij getuigt. Als iemand nooit over Christus getuigt, maar altijd maar over zijn eigen bedenksels alleen dan heeft deze persoon in mijn ogen althans, niet de Heilige Geest. Zelfs Paulus die grootse wijsheid had verkregen in mijn ogen, beroept zich op een gegeven moment enkel op wat het Kruis betekent. Paulus was een zeer groot man in mijn ogen en wat deed hij? Zich beroepen op wat Christus gedaan had. Hij had zich meermaals op al zijn eigen werk kunnen beroepen, wat hij soms ook al eens deed maar goed genoeg wist dat het een beetje dwaas van hemzelf was maar 98% van de tijd beriep hij zich op Christus en wat Deze voor hem en ons allen gedaan heeft. Wanneer ik in geloofsgroepen ben, zie ik meer mensen die hun eigen uitleg geven over wat geschreven staat dan mensen die gewoon het Woord van God, de Schrift, delen.
Ik zie vele mensen die de Schrift delen maar het niet kunnen laten hun eigen bedenksels erbij te schrijven. Zo willen ze de eer bij zichzelf leggen terwijl dat, als wat zij zeggen waarheid is, de eer nog altijd bij God ligt. Ik heb besloten dat zo weinig mogelijk te doen op internet en enkel te delen wat geschreven staat zonder eigen toevoeging. Ik ben met dit “boek” uit dat kader aan het stappen omdat ik denk dat het belangrijk is dat mensen een voorbeeld krijgen van hoe het ook kan

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018 19:58 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zie vele zelfverklaarde profeten maar diegene die een echte profeet is zijn dat niet door zichzelf zo te benoemen, neen, andere zullen hem zo benoemen omdat God het hen duidelijk maakt. Al diegene die zichzelf tot profeet uitroepen zijn valse profeten want God maakt niemand duidelijk dat zij een profeet van Hem zijn. Dus moeten ze het zelf maar roepen. Blijf weg van zulke mensen. Het is de Heilige Geest die u overtuigd dat iemand de waarheid spreekt, niet de woorden die uit een mens zijn mond komen. Het is de Heilige Geest die u duidelijk maakt naar wie u moet luisteren, niet de mens zelve. Ik heb al vele “leraren” gezien maar het blijft mij duidelijk dat er maar 1 Leraar is en dat is Christus zelve. Ik zie velen een show op voeren. Zij horen zulke dingen te doen en zo de mens te raken in het diepst van hun ziel omdat hun woorden niet door de Heilige Geest bestempelt worden als zijnde waarheid. Daarom manipuleren zij het vlees en trachten zo een emotie uit te lokken in de mensen. Dan zijn er ook nog diegene die lijken wonderen te doen. Maar blijf ver weg van zulke mensen. Ik zal u uitleggen waarom. Men kan de Geest herkennen aan de wonderen, dat is zeker een feit maar ik geloof stellig dat ook het kwade, de satan, wonderen kan doen. Ik geloof stellig dat deze tijdelijk kan genezen. Neen, als u op zoek bent naar een goede bron van waarheid dan is het beter u te richten op de vruchten van de Geest namelijk:

Galaten 5:22
De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Het is beter naar deze zaken te kijken in de mens dan te kijken naar de wonderen die hij doet. Want in mijn opinie, kan de satan enkel de wonderen imiteren maar niet de vruchten. De satan kent immers geen liefde, want in de duisternis is er geen plaats voor licht, net zoals er in het licht geen plaats voor duisternis is. De vruchten hebben allemaal te maken met de Liefde. Het is dus beter om naar iemand vruchten te kijken, dan naar zijn gaven.
En als de persoon de vruchten heeft, dan kan het zijn dat hij ook een gave heeft. Maar geen enkel kan Gods gave hebben, wanneer zij niet, al is het maar 1, vrucht van de Geest hebben. Laat u dus niet misleiden door hen die wonderen doen want er staat geschreven dat de valse profeten en valse Christussen velen zullen misleiden door wonderen te doen. Nee, wees slim en kijk naar iemands vruchten, want niemand kan een ander misleiden, door zijn vruchten. Want niemand kan een vrucht van liefde hebben, zonde God te kennen. Maar vele kunnen wonderen doen, zonder bij God te horen. Zo staat er immers geschreven dat er zullen zijn die zeggen: Maar Heer, hebben wij niet geprofeteerd in uw Naam en duivelen uitgeworpen in Uw naam? En Christus zal zeggen: Ga weg, ik ken u niet, ge hebt enkel uw eigen zin gedaan.
Zo zijn er velen die de gave van God doen maar zij doen het niet voor een ander. Zij doen het niet voor een ander te dienen. Zij zoeken eer en ijdelheid. Zij doen al deze zaken gewoon omdat zij die zaken willen doen.
Zo zijn er vele die u willen wijsmaken dat men de gaven van God kan leren, wat de grootste onzin is die er bestaat. Er staat namelijk geschreven dat de Heilige Geest de gaven geeft aan wie Hij wil. Wij kunnen dus niet ervoor kiezen, of sterker nog leren, om uit te blinken in een gave. Als wij vervolgens die gave lijken te krijgen, komt deze niet van God en zal Christus duidelijk zijn: U hebt enkel gedaan wat u wilde doen.
Wat horen wij dan te doen? Wij horen het omgekeerde te doen van wat wij willen doen. Wij horen een ander te dienen en niet onszelf te dienen. Wij horen soms dingen tegen onze eigen zin te doen. Wij horen soms voor het goede te kiezen terwijl wij zelf liever het slechte zouden doen. En wanneer wij dat doen dan kunnen wij verzekerd zijn dat Christus niet zal kunnen zeggen: Ga weg, ge hebt enkel uw eigen zin gedaan.
Ik doe in vele zaken mijn eigen zin, maar niet in alles. Ik zal een voorbeeld geven: Ik ging vroeger wekelijks op bezoek naar een oude man die eenzaam was. Ik deed dat niet altijd graag, sterker nog 95% van de tijd ging ik liever niet omdat ik een zondig mens ben en dus ook egoïstisch ben. Maar toch deed ik het, tegen mijn zin.
Ik ben vroeger misdienaar geweest, ik ging niet altijd even graag, ik herinner me zelfs dat het vele malen dik tegen mijn zin was dat ik ging. Maar ik deed het toch. Zulke zaken horen wij te doen, goede zaken, die tegen onze eigen zondige zin in gaan. Wanneer wij dit doen dan doen wij in werkelijkheid niet alleen onze eigen zin en onze eigen wil, maar de wil van God.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 05:00 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Laten leiden door God, niet door onze ogen.

Velen zien ook te hard naar de werken van de mens, de slechte werken, en baseren daarop wie God is. Kijk naar de Katholieke Kerk, ik ben zelf Katholiek. Maar er zijn daar zware schandalen in, die het kwade gebruikt om de mens af te keren van de Kerk. En het lukt nog ook in vele gevallen. Hoe komt dit? Omdat mensen te veel kijken naar wat andere mensen doen en niet naar wat God doet. Laat u niet misleiden door de kwade werken van een mens, die voor God hoort te werken, maar laat u leiden door het goede dat God heeft gedaan en nog steeds doet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018 06:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Anders geaardheid en in liefde leven met elkaar.

Ik zou ook graag eens over iets compleets anders spreken, de overgang is waarschijnlijk niet zo goed maar ik denk er nu aan en ga het dus delen. Het gaat over niet heteroseksuelen. Zij worden door vele christenen geviseerd maar deze christenen kijken met hun ogen maar naar een deel van de waarheid. Het klopt, dat in de Bijbel geschreven staat dat niet heteroseksuelen slechte eigenschappen hebben. Maar er staat vervolgens ook geschreven dat wij allen dezelfde slechte eigenschappen kunnen hebben. Dit vergeten ze erbij te vermelden. In mijn ogen is het niet zozeer het niet hetero zijn dat het grote probleem is, maar de slechte eigenschappen die sommige van hen bezitten. Maar Paulus is zeer duidelijk: wij hebben niemand te oordelen, want wijzelf hebben ook deel in diezelfde slechte eigenschappen. Laten wij dus ophouden niet heteroseksuelen te veroordelen mensen, want ik geloof stellig dat met elk oordeel dat we vellen, we in werkelijkheid alleen onszelf veroordelen.
Waarom kunnen wij niet leren in liefde te leven met andere? Waarom moeten wij altijd bezig zijn met andere te willen veranderen terwijl we voor onszelf altijd begrip hebben. Waarom leren wij dat begrip niet voor andere te hebben en de wil te hebben om onszelf te veranderen? Omdat het vele malen makkelijker is woorden te uiten, die een ander zouden moeten veranderen, dan kennis te aanvaardden over hoe wij onszelf kunnen veranderen. Het ene is een werk dat vlug gedaan is, het andere is een werk dat een heel leven lang duurt. En zelfs na dat leven, zullen wij er nog niet volledig zijn. Mensen, leer elkaar toch lief te hebben.
Als wij zelf zondigen, dan hebben we begrip voor onszelf en zeggen wij: Ja maar… en vervolgens komt het begrip op de proppen. Maar die Ja maar… is er nooit voor anderen. En dat vind ik spijtig. Christus is nochtans anders dan ons, Hij zegt meermaals: Ja maar… tegen de Vader. Want er staat geschreven dat wanneer wij zondige, wij een advocaat, Christus, in de Hemel hebben die ons verdedigt tegenover de Vader. Ja, Christus zijn werk was niet alleen sterven voor onze zonden maar Christus werkt nog elke dag van ieders leven. Christus gaat niet naar de Vader met een boel beschuldigingen, zoals wij vaak tot andere gaan, maar Christus gaat met een hele reeks aan: Ja, maars… En zo verdedigt Christus ons wanneer wij zondigen, en alsook zo horen wij onze broeders en zusters te verdedigen, wanneer zij zondigen.
Want het kwade zit in ons hoofd, en laat ons andere beschuldigen, maar Christus zit in onze Geest en laat ons bemiddelen voor anderen.
Een mooi voorbeeld is Abraham, hij bemiddelde ook voor anderen. Wanneer God een stadje wou vernietigen begon Abraham te bemiddelen voor de inwoners ervan.


Genesis 18

26Toen zei de HEERE: Als Ik in Sodom vijftig rechtvaardigen binnen de stad vind, dan zal Ik de hele plaats omwille van hen sparen.
27Abraham antwoordde en zei: Zie toch, ik heb het aangedurfd om tot de Heere te spreken, hoewel ik stof en as ben!
28Misschien zullen er aan de vijftig rechtvaardigen vijf ontbreken; zult U dan om vijf mensen de hele stad te gronde richten? En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten, als Ik er vijfenveertig vind.
29Hij sprak opnieuw tot Hem: Misschien zullen er daar veertig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal het niet doen omwille van die veertig.
30Verder zei hij: Laat de Heere toch niet in toorn ontbranden, omdat ik spreek; misschien zullen er daar dertig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal het niet doen, als Ik er daar dertig vind.
31Hij zei: Zie toch, ik heb het aangedurfd om tot de Heere te spreken; misschien zullen er daar twintig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten omwille van die twintig.
32Verder zei hij: Laat de Heere toch niet in toorn ontbranden, omdat ik nog eenmaal spreek: Misschien zullen er tien gevonden worden. En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten omwille van die tien.
33Toen ging de HEERE weg, nadat Hij geëindigd had met Abraham te spreken, en Abraham keerde terug naar zijn woonplaats.

Dit is wat wij horen te doen. Wij horen te bemiddelen bij God. Want dat is wat Christus ook doet. Stop dus met elkaar te veroordelen en begin met elkaar te verdedigen bij de Vader. Er is immers geen enkel ander persoon in uw eigen leven waarvan de toorn zal komen, dan over uzelf. Wat ik hiermee wil zeggen is dit: we zijn vaak bezig met de toorn over andere willen weg te nemen, maar plaatsen daarmee vaak de toorn van God over onszelf. We zijn zo vaak met de acties van anderen bezig, dat wij onze eigen acties uit het oog verliezen. En dat is zeer gevaarlijk. Want wij zelf zullen ook gered moeten worden of de toorn van God ondergaan. Houd dus steeds uw eigen acties in het vizier terwijl u over anderen spreekt, opdat u zelf niets mis zou doen dat de toorn van God over u kan roepen.
Velen geloven dat wanneer zij in Christus zijn ze geen oordeel meer zullen krijgen. Dat staat ook zo geschreven denk ik. Maar er staat ook geschreven dat het oordeel begint bij de christenen en dat deze er maar net doorkomen! De enige reden waarom wij door het oordeel kunnen komen is door onze relatie met Christus. Anders zouden wij, net als de ongelovige, aan de toorn van God gebonden zijn. Mensen, wees bevreesd voor uzelf en wees daarna bevreesd voor anderen. Want in uw eigenlijk leven, is er maar een persoon die de redding nodig heeft. En dat bent uzelf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2018 11:32 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Vaak zie ik mensen zich verhogen door de dingen die ze doen, ik heb hier een stuk over geschreven en zal het delen:

De grootste is…

De grootste is niet diegene die het meeste kennis en wijsheid heeft, de grootste is diegene die een ander dient.
De grootste is niet diegene die het meeste goede werken doet, de grootste is die een ander dient.
De grootste is niet diegene die het belangrijkst is, de grootste is diegene die een ander dient.
De grootste is niet diegene mirakels doet zoals andere genezen en/of duivelen uitwerpen, de grootste is diegene die een ander dient.
De grootste is niet diegene die gedoopt is als volwassene, de grootste is diegene die een andere dient.
De grootste is niet diegene die de sabbat houd, de grootste is diegene die een ander dient.
Niemand is groter, wat hij ook doet, dan diegene die een ander dient.

Mattheus 20: 25Jezus riep hen allemaal bij Zich en zei: ‘Jullie weten dat de machthebbers in de wereld de bevolking onderdrukken. Zij maken misbruik van hun macht. 26Maar onder jullie moet dat totaal anders zijn. Wie van jullie de grootste wil zijn, moet jullie dienaar worden. 27En wie de voornaamste wil zijn, moet jullie slaaf worden. 28Jullie moeten net zo zijn als Ik, de Mensenzoon, want Ik ben niet gekomen om Mij te laten dienen. Ik ben gekomen om te dienen en mijn leven te geven als losgeld voor vele mensen.’

Tot daar wat ik geschreven had. Vele laten zien voorstaan op de dingen die zij doen voor God. Maar weinigen laten zich voorstaan op wat zij doen voor een ander. Christus is nochtans zeer duidelijk, het is het dienen van een ander dat ons groots maakt.
Dit is voor de simpele reden dat wij dan buiten ons vlees om moeten gaan. Want het vlees is zoals ik al eerder aangaf egoïstisch en ijdel. Maar als wij een ander dienen, dan heeft dat niks meer met ons vlees te maken als wij dat onzelfzuchtig doen. Dan heeft dat met de Geest te maken. Laat ons daarom leren naar de Geest te leven en minder naar het vlees. Doe zoals Paulus al aangaf, dingen tegen u zin. Goede dingen. Om andere te dienen. Als wij de wet van Christus willen volbrengen, horen wij de lasten van een ander te dragen. Dat kan op vele manieren, maar de manier die we allen zouden moeten aanleren is: luisteren naar elkaar. Wanneer iemand zorgen heeft, naar die persoon luisteren. De persoon zijn of haar verhaal laten doen en simpelweg luisteren. Niet de aandacht proberen te leggen op advies dat wij wensen te geven, maar de aandacht leggen, door stilte van onze eigen lippen, op wat de andere vertelt. Gewoon luisteren. Een priester zei eens dit: als je twee oren tegen elkaar legt vormt dat een hart. Ik kan het niet beter zeggen dan dat.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2018 09:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De liefde van Christus en wijsheid van God

In de liefde van Christus leren wij de liefde kennen voor elkaar. De liefde die wij horen te hebben. Wij horen elkaar lief te hebben zonder ook maar enige vooroordeel. Christus zei ons zelfs onze eigen vijanden lief te hebben. En Hij heeft gelijk. Want als de Vader zijn vijanden niet liefhad, was Christus leven nooit geofferd voor de zondaar. Want wij, als zondaars, zijn door de zonde, allen een vijand van God, maar door de liefde van Christus zijn wij allen gemaakt tot kinderen van God. Daardoor is het duidelijk wat de liefde doet. Zij overstijgt, zoals geschreven staat, een veelvoud aan zonde. De liefde staat dus duidelijk boven de zonde, sterker nog, de liefde is het antwoord op de zonde. Niet een straf, maar een geschenk. De genade. Wij kunnen God niet altijd begrijpen, maar doen ons best om dat wel te kunnen maar soms is het denk ik beter dat wij zeggen: ik weet het niet.

God is bijvoorbeeld rechtvaardig, maar tegelijkertijd is Hij ook barmhartig. Dat is zoiets dat wij niet kunnen begrijpen denk ik, wij kunnen rechtvaardig zijn maar kunnen wij tegelijkertijd ook barmhartig zijn? God kan dat. God is dat. God is groot en wij, wij kunnen alleen maar Hem prijzen omwille van zijn grootsheid. Wij kunnen Hem beter leren kennen, maar zijn wegen volledig begrijpen, dat kunnen wij niet. Ik vind het daarom erg dat mensen zoveel bezig zijn met alle eer naar zichzelf toe te trekken, terwijl God groter is dan alle mensen bij elkaar. Ik vind de ijdelheid op de wereld, waarin ik zelf een deel heb, niet leuk meer. Ik haat het wanneer ik ijdele gedachten krijg over mezelf. Ja ik haat dat. Ik moet daar niks van weten, en zelfs dat zeggen is een pure vorm van ijdelheid. Zoals in Prediker staat is alles ijdelheid. En doordat alles omgeven is door ijdelheid is alles ook nutteloos geworden. Mensen streven naar wereldse zaken omdat ze leven naargelang een vleselijke drang. Ik heb veel respect voor mensen die geestelijk wensen te leven. Die het wereldse niet zozeer tot zich toe trekken, maar wel in de wereld staan om de mensen te bereiken. Priesters, Nonnen, Paters en zo voorts, ze staan in hoog aan zien bij mij. Want ze hebben werkelijk hun leven gegeven en hebben het leven van Christus gegrepen. Ze krijgen daar niet altijd de eer voor dat hen toekomt, maar God zal hen, dat verzeker ik u, die eer geven wanneer Hij dat wenst. Wij kunnen veel leren van diegene die het minste zeggen. Want de wijsheid zit niet altijd in woorden, maar in daden. Want de wijsheid is niet altijd datgene dat uit onze mond komt, maar datgene dat in ons hoofd komt en ons aanzet om iets goeds te doen. Ja wijsheid van God zet ons aan tot het goede maar de wijsheid van de wereld zet ons enkel aan tot het spreken van allerlei verzinsels en bedenksels. Daardoor zit de ware wijsheid niet in de rede, maar in datgene dat ons aanzet om het goede te doen. Gods Wijsheid, zit niet in ons, maar uit zich in ons, door ons in te laten zien wat goed is en wat slecht. Door ons aan te zetten het goede te doen en onze eigen wil te verloochenen. Daar zit de ware wijsheid. Wijsheid is niet datgene dat de wereld ons leert, want elk kind dat kan lezen, kan die wijsheid naargelang de jaren verstrijken tot zich eigenen. Nee, wijsheid, ware wijsheid, zijn de woorden van God die zijn gericht aan ons ieder persoonlijk, om een groei te veroorzaken die ons dichter bij God brengt. Gods wijsheid is veel meer waard dan enige wijsheid van de wereld. Want de wereldse wijsheid zal eens in de tijd beschouwd worden als een verzinsel of foute redenatie, terwijl Gods wijsheid berust is op de waarheid van iemands karakter en doen en laten, en dus eeuwig waarheid zal zijn.

Niemand, neen niemand, kan Gods wijsheid daardoor ontkrachten en zeggen: Kijk, daarin is God fout. Want God is nooit fout. En daardoor kan enkel Gods wijsheid de waarheid omvatte, terwijl de wereldse wijsheid enkel de leugen kan bevatten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2018 10:39 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het Koninkrijk van Christus en het Woord tot leven brengen.

In mijn opinie, leven wij inderdaad in het Koninkrijk van Christus waarvan Hij de koning is, maar in elk koninkrijk zijn er ook rebellen, die tegen de koning strijden. In deze wereld is dat het kwade, en deze strijd tegen de Waarheid die Christus is. Wilt dat zeggen dat het kwade de koning is van de wereld? Zeker niet! Christus laat dat toe, maar wanneer de tijd is gekomen dan pakt hij de rebellen op, en smijt hij ze in de diepste kerkers. Vele denken dat het Koninkrijk van de ene dag op de andere komt, maar dat is in mijn ogen niet zo. Neen, het Koninkrijk is als een huis dat men bouwt. Het gebeurt steen voor steen. Het Koninkrijk is zoals Christus zegt als een mosterdzaadje, het begint klein, want het mosterdzaadje is een heel klein zaadje, maar eens het is volgroeit is het 1 van de grootste planten die er zijn. Laat ons daarom samen met Christus, aan dat Koninkrijk werken. Er zijn mensen die denken dat ze niks moeten doen, ik geloof daar niet in. Wij horen samen te werken aan een betere wereld. Wij horen samen te werken, met Christus, aan een wereld die waardig is Zijn Koninkrijk genoemd te worden. En velen doen dit, en daar ben ik blij om. Want een Leider word enkel maar levend door de dienaars die zijn Woord doen. Het Woord word daardoor enkel levend, door diegene die het Woord doen. Men kan over Christus spreken, maar als men niet doet wat Christus hen vraagt dan is hun geloof, als een dood geloof. Zij brengen het Woord dan niet tot leven. Men kan enkel Christus tonen in de wereld, door het Woord te doen. Niet door alleen maar te praten over het Woord. Christus word immers duidelijk zichtbaar in onze acties en onze werken. Het Koninkrijk word dus levend, door onze werken en acties erin. Als niemand meer werkt aan het Koninkrijk, dan zit de Koning daar wel op zijn troon maar zijn hele Koninkrijk ligt in duigen. Want de ene doet dit en de andere doet dat maar niemand doet wat de Koning beveelt. Wij horen te doen wat onze Koning ons beveelt. Maar dat kan voor ieder iets anders zijn, daarom hebben wij elkaar niet te beoordelen op wat wij geloven dat Christus ons vraagt om te doen. Want wat wij doen, hoort een ander misschien niet te doen en wat de ander doet, horen wij misschien niet te doen. Ik vind het daarom erg, en ik heb het al gezegd, dat wij teveel naar onze eigen daden kijken en andere daarop beoordelen. Zo werkt het in mijn ogen niet. Paulus is zeer duidelijk: doet de hand dan wat de voet doet?
Wij hebben elk onze eigen talenten, en wij hebben elk onze eigen “bevelen” van Christus. Laat ons niet elkaar tegenwerken, maar samenwerken aan een Koninkrijk dat Christus verblijd. Laat ons liefde hebben voor elkaar.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2018 07:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het werk van Christus

Laat de liefde overheersen daar waar de wet naar voren word gebracht. Leer elkaar vergeven en leer elkaar te begrijpen. Richt u niet alleen tot God maar ook tot de mens. God heeft ons geschapen en hij wilde ons laten de liefde ervaren. Onze taak is dan ook zeer simpel: liefhebben. Dat is de reden van ons bestaan. Dat is de reden van Christus zijn offer. Dat is de reden van de gehele Schrift. Elkaar liefhebben, net zoals God ons liefgehad heeft door Zijn enig geboren Zoon te sturen, Jezus Christus, om te sterven voor de zonde van de wereld. Wat een liefde is dat, een liefde die wij nooit kunnen begrijpen, want zoals geschreven staat: men zou nog wel zijn leven geven voor een onschuldig iemand, maar wie geeft zijn leven voor een schuldig iemand? Christus heeft dat gedaan. Wij waren allen schuldig, omdat wij de wet van God verbraken. Al was het maar op 1 puntje, dan verbraken wij de gehele wet. Er was helemaal geen toekomst voor de mens, doormiddel van de wet, want de wet werd verkeerd gebruikt. De wet werd gebruikt om diegene die ze verbraken, te straffen. Terwijl, in mijn ogen althans, de wet moest gebruikt worden om andere lief te hebben. De wet was er, zodat wij elkaar zouden goed behandelen maar wat gebeurde er? Ieder die ze overtrad, werd zwaar gestraft, tot steniging toe die zelfs tot de dood kon leiden. Is dat wat de wet wou brengen? Straf en vernieling? Neen, dat is wat het vlees met de wet heeft gedaan. Tot op deze dag gebruikt men nog steeds de wet om andere te stenigen, niet met echte stenen, maar met woorden. Iemand kan letterlijk met de wet dood gestenigd worden, tot het zwijgen worden gebracht met woorden. Degene die de wet gebruikte daarvoor kan zich dan machtig voelen, omwille van wat hij gedaan heeft. Hij zou zich moeten schamen, want in niks heeft hij liefde getoond. In niks begrip. In niks barmhartigheid. In niks genade. Wat is het anders met onze Koning Jezus Christus. In alles toont Hij begrip, in alles toont Hij liefde, in alles toont Hij barmhartigheid. In alles genade. Zelfs nog voor dat Hij aan het kruis werd gehangen, bad Hij voor hen die Hem eraan hingen. Vergeef hen Heer, ze weten niet wat ze doen. Wij horen toch op Jezus te lijken? Waarom bidden wij dan niet voor vergeving voor anderen? Waarom gaan wij dan rond als een brullend beest? Waarom lijken velen christenen eerder op een farizeeër dan op Christus? Omdat zij de wet boven de liefde zetten voor hun medemens, terwijl Christus de liefde voor de medemens erboven zette, of toch al zeker op dezelfde hoogte. Christus is de belichaming van de genade van God. Christus is de genade zelve, die wij nodig hebben om terug te God te komen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedachten van een christen
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2018 19:58 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De genade verkrijgen En Christus is God

Hoe kunnen wij tot die genade komen? Door geloof te hebben in Zijn Zoon. Eens waren wij ongehoorzaam aan de wet van Mozes en die ongehoorzaamheid werd ons toegerekend. Maar doordat wij gehoorzaam zijn geworden aan de Zoon, doordat wij geloof in Hem en het Goede Nieuws stellen hebben wij afgerekend met de ongehoorzaamheid van de wet van Mozes die ons ten deel werd. Door de ene ongehoorzaamheid, werd ons het leven afgenomen maar door de andere gehoorzaamheid, aan de Zoon, word ons het leven gegeven. Je kan zeggen dat de grootste zonde was: ongehoorzaamheid. Die uitte zich in verschillende vormen. Daarom was het ook zo dat als je 1 gebod overtrad, je de hele wet overtrad. Want de grote zonde is ongehoorzaamheid. Nu wij gehoorzaam zijn aan de Zoon, en Hem accepteren als Heer en Verlosser, ons vertrouwen en geloof in Hem vestigen word de ongehoorzaamheid aan de wet van Mozes te niet gedaan. Wilt dit dan zeggen dat wij nu mogen zondigen? Dat wil ik niet zeggen. Wij horen zeker tegen de zonde te vechten in de mate dat dat mogelijk is maar wij mogen ook ervan overtuigd zijn dat als wij toch zondigen, wij de genade kunnen krijgen doormiddel van Christus. Christus is geen vrijheid om te zondigen geworden, maar een verzekering op genade als wij toch zondigen. Wat Christus gedaan heeft kan geen enkel mens, hoe Heilig hij ook mag zijn, overstelpen. Geen enkele daad kan zo groot zijn als de daad van Christus. Want Christus was en is volwaardig God en volwaardig mens. Zelfs als de mens net hetzelfde zou doen, in alle opzichten, zoals Christus dan was Zijn werk nog altijd talloze keren hoger. Niet omwille van wat Hij deed, maar omwille van wie Hij was en is. God. Jezus is God die zich verlaagde. Door die nederigheid van God, die wij niet verdienen, is al dat Hij gedaan heeft talloze keren groter dan wat wij als mens kunnen doen. God is voor ons gestorven, in de gedaante van Christus. God, Wie ons maakte, is voor ons gestorven. Voor onze zonden. Niemand kan een groter werk dan dat doen, men kan het zelfs nog niet evenaren. Want er is maar 1 God. En de waarachtige God is zo groot, dat Hij er voor koos te sterven voor onze zonden. Zich te verlagen. Bespot te worden. Beledigt te worden. Vals beschuldigt te worden. Jezus Christus, had de macht om de engelen uit de lucht te laten komen om Hem te redden, de macht om vuur uit de lucht te laten komen. Hij had de macht om andere te veroordelen maar Hij koos ervoor dat nooit te doen. Hij had zelfs het recht omdat te doen. Hij was/is immers God. God is zo groot, dat kunnen wij niet begrijpen. Zelfs in deze tijd zijn er zoveel mensen, die tegen God zijn. Maar God wenst hen niet te veroordelen en hoopt nog altijd dat zij tot Hem komen. God is liefde. Een Liefde die wij nooit ten volle kunnen begrijpen. Wanneer wij alleen zijn, dan is God bij ons. Wanneer het lijkt dat God van ons weg is, is het moment dat Hij ons draagt. God is nooit van ons weg, het zijn wij als mens, die God verlaten. En ik geloof ten stelligste, dat wanneer wij van God weggaan, God toch nog altijd bij ons is. Wij kunnen God niet verlaten, wij kunnen wel van Hem wegstappen en bij wijze van spreken een kilometer van Hem verwijderd zijn. Maar God is nog altijd daar, wachtend als de vader die op zijn verloren zoon wachtte. Klaar om hem terug te aanvaardden en een feest te geven omdat hij is terug gekeerd. Wat wij ook gedaan mogen hebben, hoever wij ook van God zijn afgedreven. God vergeeft ons alles als wij terugkomen naar Hem. Hij wilt ons vergeven. En dat heeft Hij laten zien door de komst van Christus.
Hij staat klaar met de genade in de hand. De genade is een geschenk. Maar als wij het geschenk niet aannemen en accepteren, hoe kunnen wij dan genieten ervan? Dan kan God alleen maar het geschenk aan een ander geven, opdat die ervan zou genieten. Accepteer dus het geschenk van God, dat genade is, opdat het leven in u nooit ten einde zal komen en wij eeuwig met God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest mogen vertoeven.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.