Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 28 apr 2024 09:52

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018 10:45 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij kijken teveel naar onszelf als het gaat over wat God verlangt van ons. Dat is verkeerd. Wat God verlangt van iemand is voor ieder persoonlijk en misschien wel anders. We kijken teveel naar de wetten die geschreven staan, en houden ons daaraan vast en leren ook andere zich daaraan vast te houden. Nu is er niets mis met de wetten en deze te willen houden maar wanneer wij zeggen dat dat is wat God van ieder van ons verlangt dan vallen wij wel onder de leiding van de wet. Om gered te worden en/of te doen wat God verlangt denk ik dat wij eerder onder de leiding van de Heilige Geest moeten vallen. Wat bedoel ik hiermee? Voor mij persoonlijk heeft God, door middel van de Heilige Geest, twee dingen aan mij gevraagd die Hij verlangt. 1 Offer en het ander iets dat ik moet doen. Het offer was stoppen met de marihuana en hetgeen dat ik moest doen was het goede nieuws verkondigen. Geen van beide dingen staat geschreven in de tien geboden naar mijn weten. Maar dat is wat God van mij verlangt. Mag ik daarom stelen? Nee zeker niet. Mag ik daarom moorden? Nee zeker niet. Maar wat God ons vraagt is soms nog iets anders dan wat de wet ons vraagt. Daarom dat er geschreven staat dat er geen wet is voor diegene die onder leiding van de Heilige Geest vallen denk ik. Moet ik andere nu beoordelen op het feit dat ze het goede nieuws brengen of niet? Ik hoop van niet. Want dan doet er zo goed als niemand wat God verlangt. Zo werkt het niet. God vraagt aan ieder persoonlijk om iets te doen. Wij hebben andere dus niks op te leggen. Ik vraag mij af of diegene die zoveel met de wetten uit de Bijbel bezig zijn of die wel de Heilige Geest hebben. Want zij laten zich blijkbaar alleen maar leiden door wetten vanuit de Bijbel. Dat is zeer goed maar hoe kan je dan ook onder de leiding van de Heilige Geest vallen? Het is zeer goed dat u de wetten wilt houden maar als u alleen maar die wetten tracht te houden, hoe kan u dan zeggen niet onder de leiding van de wet te vallen, maar onder de leiding van de Heilige Geest? Laten wij daarom ophouden met dingen van elkaar te verlangen. Wat God van ons verlangt is niet voor ieder persoon hetzelfde. Daar ben ik van overtuigd. Als dat wel zo was, dan hoefde God geen persoonlijke relatie met ons aan te gaan want dan konden wij alles vinden in de Bijbel. Dan konden wij ons laten leiden door de Bijbel. Toch heeft God het anders gewild en zond Hij ons de Heilige Geest. Zodat Hij een relatie met ieder van ons, persoonlijk, zou kunnen aangaan. Zodat wij ons door Hem zouden kunnen leiden. Nogmaals, het is goed om u aan de wetten te houden, maar als wat u denkt dat God van u verlangt, uit de Bijbel komt en niets uit wat de Heilige Geest u vraagt dan zou ik toch even beginnen na te denken.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018 11:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Dat is mooi gezegd, Jimmy. Eigenlijk leert de Bijbel ons dat ook. We vallen niet meer onder de tien geboden, we vallen onder een "ander gebod", waarin God Zelf uitdeelt en bepaalt. Zo is de een een leraar, de ander een evangelist. Weer een ander is apostel, en een ander een herder. Ieder mens krijgt taken, en dient die uit te voeren. Net zoals we tegen een oog ook niet gaan zeggen dat het moet horen, gaan we tegen een herder ook niet zeggen dat hij moet onderwijzen. Net zoals we tegen een oor niet gaan zeggen dat het moet zien, enz. enz. Ieder lid in het Lichaam van Christus heeft een taak, en die taak moet worden uitgevoerd. Het heeft niks met wetten te maken, het heeft alles te maken met de leiding van de Heilige Geest!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.