Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 11:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 13:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Mensen lief, ik zie dicipelschap training, gaven van de Geest training. En maar mooie werken posten (of facebook) maar ik zeg u: al zijn hun werken nog zo schoon, in hun zak zit hun loon. Laat u niet vangen door mensen die geld vragen om u "te trainen" tot discipel. Ge kunt toch wel zelf de Bijbel delen zeker. Laat u niet vangen door gaven "aan te leren" tegen betaling, want er staat geschreven dat het de Heilige Geest is die de gaven uitdeelt naargelang hoe Hij wilt. WIlt u een discipel van Christus zijn? Aanvaard Hem dan en luister naar wat Christus u zegt door de Heilige Geest. WIlt u gaven ontvangen? Streef er dan naar door te bidden erom maar onthoud altijd dat de Heilige Geest hierover beslist. Al deze mensen die u eens gaan trainen, natuurlijk tegen een som geld, zijn charlatans en hebben hun loon alreeds gekregen. Ik zie sommige van hen mooie werken doen, maar wat God gratis geeft daar vragen zij geld voor. Het is schandalig: al zijn hun werken nog zo schoon, in hun zak, zit het loon. Ik ga ook discipelschap training geven: les 1: open uw Bijbel. Les 2 lees erin. Les 3: lees tot ge het kent. Dat is dan 250€ aub. Tis schandalig, je zou tijdens het evangeliseren beter wat vertrouwen op de Heilige Geest, daar eer je Hem mee als je op Hem vertrouwt tijdens het getuigen over Christus. Je hebt geen discipelschap training nodig, ieder dat Christus aanvaard in de correcte zin van het woord IS Zijn discipel!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2018 19:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Ik ben het natuurlijk met je eens, broeder Jimmy. In Mattheüs 10 lezen we een belangrijke opdracht, ik citeer de hele opdracht: "7 En als u op weg gaat, predik dan: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 8 Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets. 9 Voorzie u niet van goud of zilver of kopergeld in uw gordels, 10 of van een reiszak voor onderweg of twee stel onderkleren of sandalen of een staf. Want de arbeider is zijn voedsel waard. 11 Welke stad of welk dorp u ook zult binnenkomen, onderzoek wie het daarin waard is; en blijf daar, totdat u weer vertrekt. 12 En als u een huis binnengaat, begroet het dan. 13 En als dat huis het waard is, laat dan uw vrede erover komen, maar als het dat niet waard is, laat dan uw vrede tot u terugkeren. 14 En als iemand u niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, vertrek dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten."

Wat betekent dit nu? Ten eerste dat we het Koninkrijk van God moeten verkondigen. Ten tweede dat we zieken moeten genezen, demonen moeten uitdrijven. Ten derde dat we geen geld mogen vragen. Ten vierde dat de arbeider wel zijn voedsel waard is, dus, hij zal zeker ontvangen. Echter: daar zorgt God voor. Ten vijfde, als we niet ontvangen worden, moeten we vertrekken.

Dus de arbeider zal zeker voorzien worden. Jezus geeft ons leven en overvloed. We hoeven dus niet te vragen, we ontvangen vanzelf. Daar moeten we op vertrouwen. Als we zelf vragen, zal God niet geven. Als we zelf niet geven, zal God dat doen. God zal voorzien. Wie vertrouwt daarop?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:12 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ware het zo simpel...

Sorry ik ben het niet eens.
We moeten toch betrouwd zijn met de theorie om het dan in de praktijk te beleven?
Het is als auto rijden, je moet toch de verkeersregels kennen om je veilig te kunnen verplaatsen in het verkeer?
Als je de regels niet kent en dan anderen gaat leren auto rijden kan dat wel eens gevaarlijk worden natuurlijk. Zelfs als deze diensten gratis zijn.

De bijbel is niet voor iedereen even duidelijk en kan snel misbruikt worden of misleidend zijn als je het niet in de hele context kan plaatsen.


Laatst gewijzigd door Fundamenteel op vr 29 jun 2018 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het gaat mij niet over bijbel studies.
Het gaat mij over discipel schap trainingen voor christenen. In mijn ogen ben je een discipel van Hem nadat je Hem op de correcte manier hebt aanvaard.
Dan onderwijst de Heilige Geest zelve u. Hier is geen training in nodig.
Ik heb het ook over trainingen voor de gaven van de Geest. Daar kan men niet in getraind worden want men kan ze niet leren, de Bijbel is daar duidelijk over, de Heilige Geest geeft ze aan wie Hij wil. Dit gaat recht tegen gaven trainingen in want dan zou dat willen zeggen, letterlijk, dat je de Heilige Geest moet trainen om beter te worden in de gaven. Dit is een zware belediging tegen de Heilige Geest want wij hoeven Hem niks te leren of te trainen. De mensen moeten eens gaan begrijpen dat de gaven uit de Geest komen, niet uit de mens. Als ze dat zouden begrijpen dan zou men begrijpen dat zulke trainingen niet Bijbels zijn, want dat is als zeggen dat je de Heilige Geest moet trainen wat ik zelf persoonlijk een zware belediging tegen Hem vind.
Wij horen wel ernaar te streven, maar dat is in mijn opzicht dan ervoor bidden en God erom blijven vragen.

Ik heb het over zulke zaken, maar ik kan begrijpen dat ik niet duidelijk genoeg was.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En waar het mij ook omgaat is dat ze voor zulke zaken dan nog geld durven vragen ook. Terwijl het hun geloof en vertrouwen in Christus weghaalt en verplaatst in geloof in hen. Wanneer het hen geen discipel van Jezus maakt in werkelijkheid, maar discipel van hen.
Wij mogen allen andere dingen zeggen die wij vinden dat beter kunnen, maar wij horen dat gratis te doen. Ik ga niet akkoord met het feit dat vele sprekers geld vragen, als ze het zo krijgen zonder dat ze ervoor vragen is dat iets anders, maar niet als ze het zelf vragen. Ik vind persoonlijk dat men andere gratis moet onderwijzen, want de kennis die ze onderwijzen hebben ze zelf gratis van God gekregen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:22 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Er zijn inderdaad geloofswetten. Hebben jullie een idee welke?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:22 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het gaat mij dus zeker niet over Bijbelstudies, ik heb zelf een HSV Studiebijbel en heb sinds gisteren ook een boek over de Christelijke theologie gekocht. Deze zijn zeker belangrijk in de zin van dat men veel verkondigt op het internet dat geen waarheid is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:23 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Zeg ze maar Bijbelonderzoeker.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Zeg ze maar Bijbelonderzoeker.


Er zijn natuurwetten. Ik geef een voorbeeld: als je niet in de zwaartekracht gelooft, en dus van een hoog gebouw springt in de veronderstelling dat er niks gebeurt, kom je bedrogen uit. De zwaartekracht-wet is een gegeven.

Zo zijn er ook geloofswetten. Ik spreek dus niet over geboden. Een wet is bijvoorbeeld dat een bepaald geslacht (ongeloof) slechts uitgedreven kan worden door bidden en vasten. Een andere geloofswet is dat wanneer we spreken tegen een probleem, zonder te twijfelen, het probleem opgelost zal worden. Er zijn dus geestelijke wetten en gegevens die door geloof (faith) in het natuurlijke zichtbaar gemaakt worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:28 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Je maakt daar een belangrijke nuance Jimmy.
Wanneer je Hem op de correcte manier aanvaard hebt.

Gaves zijn aangeboren, daarin word je naarmate je ouder wordt alleen maar bewuster van. Degene die zich daar bewust van wordt kan zich daar inderdaad bewust van worden door de Heilige Geest.
Toen ik me daarin liet leiden door de Heilige Geest was het signaal heel duidelijk. En dat kwam neer op wat eerder geschreven stond in de bijbel. Iets met tovenaars en heksen. Daarvoor was het niet zo heilig van aard. En de aantrekkingskracht is nog steeds enorm.

Veel gaan op vredesmissies, anderen deur aan deur om het goede nieuws te verkondigen. Ik denk dat zoiets uiteindelijk persoonlijk is. Bij mij is het er simpel op neergekomen. “Leid door voorbeeld”. Het is door dat (te willen) toepassen in mijn leven dat ik ervaar hoe moeilijk het is.

Als ik door het gebed geraak of geinspireerd word, komt dat erop neer dat ik voor anderen niets hoef te doen. De vinger moet zich geheel gefocust houden op mezelf. Natuurlijk faal ik links en rechts nog :)


Laatst gewijzigd door Fundamenteel op vr 29 jun 2018 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:28 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik begrijp wat je wilt zeggen en ga er zeker akkoord mee Bijbelonderzoeker

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:29 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Bijbelonderzoeker schreef:
Er zijn inderdaad geloofswetten. Hebben jullie een idee welke?


De tien geboden.
De 7 sacramenten.
...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ieder heeft zijn taak Fundamenteel. Het is niet zo dat allen hetzelfde doen. Als er alleen maar metsers zijn, maar geen dakwerkers en vloerleggers en stukadoors en ga maar door, dan graakt het huis nooit af.
Niet ieder doet dezelfde dingen maar het is wel dezelfde Geest die alle dingen doet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:32 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
In mijn ogen is er maar 1 wet belangrijk, diegene die als je ze doet je aan de wet van Christus voldoet. Door die wet te volgen volg je letterlijk Christus in wat Hij gedaan heeft. Ze omvat alles. Het dienen, het dragen, het God eren, de mens liefhebben. Ze omvat alles. Ik doe mijn best om deze wet dagelijks te onderhouden wat niet altijd makkelijk is.
Het is ons geloof dat ons red, niet eender welke wet, maar het is wel het onderhouden van geboden, die ons recht geven op geschenken in de Hemel.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2018 07:41 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
In mijn ogen is er maar 1 wet belangrijk, diegene die als je ze doet je aan de wet van Christus voldoet.


Hoe luidt de wet van Christus, Broeder Jimmy?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.