Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 19:36

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bemoediging
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 13:55 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is tijd voor een bemoediging. Beste mensen, laat u nooit van de wijs brengen door andere die beweren dat u niet gered bent. Wanneer u zich van de wijs laat brengen en geloof aan hen schenkt, dan vertrouwt u daarmee niet meer op Christus en Zijn werk. Ik zal duidelijk zijn over wat u red. Wanneer wij gedoopt zijn en tot geloof komen, door de boodschap van Christus te horen, het goede nieuws, en dat te geloven en volledig vertrouwen op Christus dan zal u gered worden. Of u nu als baby, kind of volwassene gedoopt bent dat maakt niet uit, het belangrijkste is dat u gedoopt bent in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Aanvaard Christus als u Heer, en u zal gered worden. Laat niemand u vertrouwen in Hem wegnemen, want wat andere ook mogen beweren, uw vertrouwen in Hem is het belangrijkste dat er is. Wanneer andere afkomen met allerlei andere zaken dan deze die ik u vertel, dan willen ze daarmee uw vertrouwen in Christus, dat Hij gestorven is voor uw en onze zonden, weghalen. Dan willen ze dat u dat vertrouwen in Hem verplaatst met vertrouwen in hen. Enkel diegene, die tot het einde volharden in het geloof en vertrouwen, kunnen gered worden. Vrees dus niet als andere vanalles beweren en zo uw vertrouwen in Hem willen schaden. Vrees niet, wanneer zij u angst aanjagen. Vrees niet wanneer zij zeggen dat je niet gered bent, je uitlachen en beledigen. Wees blij, want zo hebben ze Christus ook behandeld. Zie het niet als een teken dat er iets niet juist is met jou, maar zie het net als bewijs dat het zeer goed zit met jou! Laat hen maar veroordelen en lachen en je beledigen. Acht het als een eer, dat u hetzelfde behandeld word zoals ze Hem behandelen. Vrees niet wanneer u al deze dingen hebt gedaan en nog steeds doet, het vertrouwen in Hem, u bent dan zeker gered. Daar ben ik van overtuigd!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bemoediging
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 16:58 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Wanneer andere afkomen met allerlei andere zaken dan deze die ik u vertel, dan willen ze daarmee uw vertrouwen in Christus, dat Hij gestorven is voor uw en onze zonden, weghalen.


Dat klopt helemaal, Jimmy! De duivel komt om te stelen wat Hij ons gegeven heeft. Alle eer komt uitsluitend Jezus toe, in alle opzichten. De Bijbel is duidelijk:

Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.

Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had. Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus.

Zoek je geluk bij de HEER, hij zal geven wat je hart verlangt. Leg je leven in de handen van de HEER, vertrouw op hem, hij zal dit voor je doen: het recht zal dagen als het morgenlicht, de gerechtigheid stralen als de middagzon.

Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Jezus zei tegen hem: ‘Ga heen, uw geloof heeft u gered.’ En meteen kon hij weer zien en hij volgde hem op zijn weg.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bemoediging
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 17:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Citeer:

Dat klopt helemaal, Jimmy! De duivel komt om te stelen wat Hij ons gegeven heeft. Alle eer komt uitsluitend Jezus toe, in alle opzichten. De Bijbel is duidelijk


Zo had ik het nog niet bekeken, klopt inderdaad.

Bedankt voor de vele goede toevoegingen!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bemoediging
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 18:23 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Zo had ik het nog niet bekeken, klopt inderdaad.

Bedankt voor de vele goede toevoegingen!


In Johannes 10 staat:

Jezus dan zei opnieuw tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Ik ben de Deur voor de schapen. Allen die vóór Mij gekomen zijn, zijn dieven en rovers, maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd. Ik ben de Deur; als iemand door Mij naar binnen gaat, zal hij behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan en weide vinden.

Dus Jezus redt, geneest en voorziet in alles. Daar moeten we op vertrouwen, alleen op Hem! dan gaat Johannes verder:

De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en verloren te laten gaan;

Deze dief is satan. Deze dief wil onze redding stelen, maar ook onze gezondheid en alles wat we van Hem ontvangen hebben.

Gelukkig gaat Johannes verder:

Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed hebben. Ik ben de goede Herder; de goede herder geeft zijn leven voor de schapen.

We ontvangen dus leven en overvloed! En, Jimmy, wat gebeurt er verder? Als we deze waarheid verkondigen, zullen we bespot worden. Er zijn mensen die beweren dat we geen overvloed hebben, of dat we nog van alles moeten "doen" om het leven te ontvangen. Het is echter een genadegift, het leven, de rechtvaardigheid en ook de overvloed, alles door HEM!

Johannes sluit dit deel af met de volgende woorden:

En velen van hen zeiden: Hij is door een demon bezeten en is buiten zinnen, waarom luistert u naar Hem? Anderen zeiden: Dit zijn geen woorden van een bezetene; kan een demon soms ogen van blinden openen?

Er ontstond dus twist om de woorden van Jezus. Wat is de les? Luister naar de Woorden van Jezus, die gegeven worden in de Bijbel en aan onderwijzers die door God aangesteld worden. Onder dat gezag moeten we ons plaatsen. Dat gezag moeten we accepteren.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.