Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 04:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 10:11 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 13:05 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
a065.gif

Ja en nee

Heb geduld met me, ik probeer mijn gedachten er bij te leggen.

Bij de gereformeerden wordt van ouds her beleden dat Jezus voor onze zonden gestorven is en we uit dankbaarheid werken der barmhartigheid doen en aan de tien geboden gaan houden. Daarom wordt er in de gereformeerde en hervormde kerken van oudsher zondags de tien geboden voorgelezen. Nu begint dat te veranderen door opwekkingsbewegingen, zoals Alpha Cursussen.

Het probleem wat Paulus aankaart is precies dit: "je bent gered door Jezus en verlangt er dan naar om naar de geboden van God te leven." Dat kan namelijk niet, omdat de duivel juist van de geboden gebruik maakt om ons te overtuigen wat slecht is (want als je weet wat goed is, dan weet je ook wat slecht is), om ons vervolgens te verlijden om het slechte te doen. En de duivel is veel sterker dan wij en daarom lukt het ons ook niet om de duivel te weerstaan. Het goede wil je wel, maar dat kan je niet. En daar doelde Paulus op. "Stop met het nastreven van geboden!" Paulus verplaatste zich in de beleving van de zondaar, toen hij zei: "het goede wil ik wel, maar het kwade doe ik! O ik ellendig mens, wie zal me daar uit redden?" Die strijd heeft Paulus absoluut zelf ook gekend, maar hij heeft ook de kracht van de Heilige geest leren kennen, juist door de geboden los te laten en te gaan zien op Jezus!

Jezus is voor ons gestorven! Dat betekend dat we bevrijdt zijn van de juk van het houden aan geboden, omdat we daardoor niet gered kunnen worden. De duivel is ons te sterk.

Dus moeten we in plaats van naar de wetten te leven, gaan geloven in de gekruisigde Jezus en Hem aanroepen om hulp. Daarom staat er in de bijbel: "gebed is ons wapen!"
Waarom zou je bidden? Omdat Jezus sterker is dan de duivel! Als Jezus ons helpt, moet de duivel vluchten!
Als Jezus bij ons is, krijgt de duisternis geen ruimte meer en moet hij wijken. Dan zondigen we niet!

Waarom zondigen we nu dan toch wel? Omdat we eigenlijk gewoon nog beginnelingen zijn in het bidden tot Jezus. Echter ook dan vergeeft God ons weer en zegt niet tegen ons: "je bidt te weinig! Je doet te weinig! Je leest te weinig de bijbel" Nee, God oordeeld niet meer, omdat Jezus dat heeft weggedragen aan het kruis. Hij kijkt niet meer naar onze gebreken.

Maar wat is het gevolg er van, als je gaat geloven in Jezus, dat je dan moet gaan zondigen, omdat je niet anders kan?
Nee natuurlijk niet! Dan gaan we als gevolg van "Zijn hulp" met de "Heilige Geest" steeds meer leven naar Gods wil.

Dat is de vrucht van Gods liefde, dat in ons gaat werken.

Jezus riep ons toen we nog in de duisternis gevangen waren, naar zijn wonderbaarlijke Licht!
Hij heeft ons overgebracht van het rijk van de duisternis, naar het rijk van het Licht.

Zo staat het ook in Romeinen 12: 9-12
"Laat de liefde ongeveinsd zijn. Heb een afkeer van het kwade en houd vast aan het goede. Heb elkaar hartelijk lief met broederliefde. Ga elkaar voor in eerbetoon. Wees niet traag wat uw inzet betreft. Wees vurig van Geest. Dien de Heere. Verblijd u in de hoop. Wees geduldig in de verdrukking. Volhard in het gebed." etc..

en vers 21: "Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede."

Ik heb een zwager met wie het niet goed gaat. Hij is aan de wiet geraakt. Hij heeft ook psychoses. Al zijn geld is op. Boetes staan open. Hij liep met zelfmoordneigingen rond. Zijn rijbewijs is door de politie afgenomen, na opgepakt te zijn in een koffieshop, omdat hij aan het rellen was.
Nu dacht hij er over om hard drugs te gebruiken. Enkele christenen hebben hem bemoedigd om hiervoor te gaan vechten. Om de strijd in het geloof er tegen aan te gaan. Dat hij de drugs erdoor moet zien te overwinnen. Hij is er nu er van overtuigd dat die overwinning met het geloof te halen is. Hij gaat binnen kort naar een afkickkliniek "De Hoop". Een christelijke afkickkliniek voor allerlei verslavingen. Hij is erg onder de indruk geraakt van de woorden van christenen. Want hij geloofde al wel dat God bestaat en ook dat Jezus hierin een belangrijke rol speelt, maar hem ontbrak de kracht nog om van de duivel te winnen in zijn leven. Hij was al pillen aan het verzamelen om ermee zelfmoord te ploegen. Want zo machtig is de duivel, dat hij je zelfmoord kan laten plegen. Maar Jezus is meer dan de duivel en overwint alles. Als je maar geloofd! Vandaar, bidt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 14:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@ Jimmy, je zegt: mensen hou op met van andere mensen dingen te verlangen die je zelf niet kunt doen. Helemaal waar.

Maar naar mijn mening scheer je 2 dingen over één kam.
Als we nog niet gered zijn en onder de wet leven (wat ook Gait aanhallt) zijn we niet in staat de zonde te weerstaan.
Maar als je verder leest als romeinen 7 dan staat er in Romeinen 8 dat het mogelijk is dank zij Jezus en de Heilige Geest.
Door Jezus zijn we onder de genade gekomen en niet meer geswongen het slechte te kiezen. Daar kunnen we inderdaad kiezen.
Niet dat het altijd zal lukken, want de vijand zal alles doen ons aan te vallen. Mar we zijn daar niet meer hulpeloos aan uit geleverd.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 14:50 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Fout. Door de Heilige Geest kunnen wij soms voor het goede kiezen.
De Heilige Geest bestond al voor Christus gestorven was.
Christus zijn dood heeft niks te maken met dat wij nu voor het goede zouden kunnen kiezen.
Daar zorgt de Heilige Geest voor. Die had Christus zijn dood niet nodig om te kunnen bestaan.
Nog voor Jezus gestorven was is er in de Bijbel sprake van mensen die de Heilige Geest hadden.
Christus zijn dood heeft enkel en alleen te maken met het feit dat wij genade nodig hebben omdat wij niet anders kunnen dan zondigen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 14:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wel bedankt om de video te bekijken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 14:56 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Zo staat er ook geschreven dat zonder Christus zijn dood NIET gered zouden kunnen worden. Niemand!
Dat maakt snel duidelijk hoe het zit...
Als wij konden stoppen met zondigen in al onze slechte wegen dan had God gewoon de Heilige Geest gestuurd. En dan was het probleem opgelost.
Dan had Christus helemaal niet moeten sterven. God had ons dan gewoon de Heilige Geest gegeven, en dan zouden wij terug volmaakt zijn.
Spijtig genoeg klopt deze redenering niet. Zelfs met de Heilige Geest zullen wij toch nog zondigen. Misschien minder, maar nog altijd.
Daar komt dan ook opeens Christus aan, die dat probleem oplost.

Heilige Geest= besef van zonde en mogelijkheid tot werken aan de zonde
Christus= genade wanneer dat niet lukt

Beide zijn nodig.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 17:30 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Je kan wel "fout" roepen, maar het is gewoon niet wat de bijbel zegt.
Kijk ook naar de doop. Je bent met Jezus gestorven en met Jezus opgestaan tot een nieuw leven.
de wedergeboorte. De oude mens is gekruizigd en met Jezus leef je een nieuw leven.
De Heilige Geest is de Geest van Jezus en de Geest van God.
De Heilige Geest is niet los van Jezus verkrijgbaar.
Als de Heilige Geest aan het werk is, dan is Jezus en God de Vader aan het werk.
Het is niet zo dat God de Vader en Jezus de Zoon niets doen, als de Heilige Geest aan het werk is.
De Heilige Geest is immers geen andere God, dan Jezus en de Vader zelf. Daardoor is het altijd zo dat ze niet 3, maar één zijn.
Als Jezus aan het werk is, zie je de Vader en de Geest aan het werk. Het is niet dat de één iets doet en de ander stil zit.
Dat we het kruis van Jezus nodig hebben, is niet alleen om gered te worden, maar ook om een nieuwe weg in te slaan.
Zo staat het in de bijbel! In zeer vele teksten.

Lees meerdere teksten:

Efeziërs 2: 10
"Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen."

Dus met dat "doel" zijn we wedergeboren, om door de Heilige Geest te leven.

En dan de woorden van Jezus zelf.

Mattheüs 11: 11
"Voorwaar, Ik zeg u: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan die groter is dan Johannes de Doper; maar wie de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is groter dan hij."

Ik weet niet hoe jij dit leest, maar als eerste dacht ik aan engelen in de hemel, die dan groter zijn dan Johannes de Doper. Maar ik kwam er achter dat wij allemaal onder Koning Jezus in het Koninkrijk der hemelen leven. Dat maakt dat we allemaal meer zijn dan Johannes de Doper. "De grootheid" van Johannes de doper wordt gemeten aan zijn liefde voor God en de naasten, want wie de grootste wil zijn, zal de grootste liefde voor God en de naasten moeten hebben. Hieraan kenmerken de kinderen van God, dat ze God en de naasten lief hebben en daardoor leven naar de wil van God. Ze hebben dus meer de heilige Geest, dan wie ook voor Johannes de Doper af. Zoals ook in Joël staat: "ten dien dage zal Ik van Mijn Geest uitstorten op al het vlees"

Terug naar jouw eigen woorden.

Romeinen 13:8

"Wees niemand iets schuldig dan elkaar lief te hebben; want wie de ander lief heeft, heeft de wet vervuld"

Daar gaan we naar 1 Johannes 2:3-6;10-11

"(1 Joh. 3-6)En hierdoor weten we dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden in acht nemen.
Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een leugenaar en in hem is de waarheid niet.
Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wijn in Hem zijn.
Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zelf zo wandelen als Hij gewandeld heeft. (...)
(1 Joh.10-11)Wie zijn broeder liefheeft, blijft in het licht, en er is in hem niets dat anderen doet struikelen.
Maar wie zijn broeder haat, is in de duisternis en wandelt in de duisternis, en weet niet waar hij heen gaat, omdat de duisternis zijn ogen verblind heeft."

Kennen van God is dus door de liefde. Je kan denken, oké, ik ken God door de zonden niet, maar geloven is genoeg om gered te worden. Je hoeft Jezus dus niet te kennen om gered te worden. Echter is de liefde het gevolg van "echt" geloven in Jezus. Jouw geloof zal vrucht dragen.

Jezus zegt daarom in Mattheüs 7: 21-23

"Niet iedereen die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, die in de hemelen is.
Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd, en in Uw naam de demonen uitgedreven, en in Uw naam veel krachten gedaan?
Dan zal ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!"

Waardoor kenden ze Jezus dan niet, hoewel ze Hem toch als hun Messias aanriepen? Omdat ze, zoals we in Johannes lazen, niet er voor hun naasten uit liefde waren en zo de Liefdevolle God niet kennen. Want wie de liefde niet heeft, heeft geen omgang met God.

Mattheüs 25: 31-40

"Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid.
En voor Hem zullen alle volken bijeen gebracht worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de herder de schapen van de bokken scheidt.
En Hij zal de schapen aan zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand.
Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van mijn Vader, beërft het Koninkrijk dat voor u bestemd is en vanaf de grondlegging van de wereld. Want Ik had honger en U hebt mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.
Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien en te eten gegeven? Of dorstigen te dinken gegeven? (...)
En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor één van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor mij gedaan"

De bokken zijn de genen die dit allemaal niet voor Jezus' naasten deden en gaan naar de eeuwige straf (Mattheüs 25: 44-46)

Dan heb je nog de gelijkenis van de zaaier. Het zaad wordt gezaaid. Er is zaad dat op de weg valt en door de raven weggepikt worden. Dat is het woord dat door de duivel uit de ongelovigen geroofd wordt. Er is zaad dat op de stenen vallen. Ze komen op, maar verschroeien in de zon. Dat zijn christenen die vol enthousiasme tot geloof komen (in opwekkingen), maar als de beproevingen in hun levens komen, dan verliezen ze hun geloof. Ze zijn te oppervlakkig.
Dan heb je zaad dat tussen de doorns en de distels komen. Dat zijn mensen die tot geloof komen, maar ze worden in hun levens verstikt door de zorgen, bezigheden en het geld. Ze komen niet meer aan God toe.
Dan heb je zaad dat in vruchtbare bodem komt. Het levert vrucht op. Verschillende hoeveelheden. Dat zijn de christenen die vrucht dragen en Jezus kennen. Ze leveren vruchten op.
Dat zijn de echte kinderen van God. Ze houden stand.

Iets duidelijk van dat Jezus meer doet, dan alleen zonden vergeven? Je leeft niet voor niks op deze aarde voort, na het bekeerd worden.
Je leeft met het doel, om kinderen van God te worden en erin opgevoed te worden. Je leert Jezus te volgen in woord en daad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 17:44 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bedenk wel, dat onze vruchten gering zijn. Daarom hebben we het kruis van Jezus nodig. Ter vergeving van onze zonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 04:46 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Daarbij, het zal een slechte boodschap worden voor mijn zwager Jimmy.
De boodschap: "Jezus helpt jou niet van jouw verslaving af. Daarvoor moet je bij de Heilige Geest zijn en daarvoor is geloof in Jezus niet nodig. De Heilige Geest helpt mensen van alle geloven. Jezus laat jou gewoon maar met de duivel vechten en doet zelf helemaal niks."

en de boodschap: "wat de Heilige Geest doet zal niet veel voorstellen, want de duivel zal van jou blijven winnen. Dus vergeet het maar, je blijft een junky."

Mooi misschien voor de welvaart christenen. Ze kunnen nu zeggen: "ik geloof, ik ga naar de kerk, dus ik ben gered!" Ze kunnen gewoon het geld naar zichzelf toe blijven graaien. Ongestoord. Voor de armen en de behoeftigen kunnen ze de deur blijven dicht slaan. Ze zijn immers toch al gered, dus waarom hen helpen?

En dan die vreselijke refo's! Van de zwaarste reformatorische kerken op de Bijbelbeld, hier in Nederland. Zoals dat veel gaat, dat de mannen als heer en meester de vrouwen onder de duim houden, hen de vrijheid ontnemen. Hen gebieden kinderen te krijgen en vervolgens uit machtswellust verkrachten ze hun dochters ook nog en de zonen zijn dochters in navolging van hun pa (in Urk gebeurt dat bij 1 op de 5 vrouwen in die kerken). Wat maakt het uit dat ze zo immoreel leven, want ze worden toch wel gered.

En dan de kerkgangers in de Lutherse, PKN en Katholieke kerken, die niet anders leven dan atheïsten, maar het denken goed te kunnen maken door op zondag vroom in de kerk te zitten. Ze doen verder nergens wat aan. Hoeft ook niet, want geloven in Jezus en Hem met de lippen te aanbidden in de kerk is genoeg. En dan vinden ze het ook nog gek dat hun kinderen de kerk verlaten. Slecht voorbeeld doet volgen!

Ik zeg je, Jezus walgt van dit schijnheilige gedrag. Hij kent ze niet. Ze zijn niet anders dan de joden van weleer, die God aanbidden met hun lippen, maar hun harten zijn verre van Hem.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 05:18 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Broeder Gait schreef:
Daarbij, het zal een slechte boodschap worden voor mijn zwager Jimmy.
De boodschap: "Jezus helpt jou niet van jouw verslaving af. Daarvoor moet je bij de Heilige Geest zijn en daarvoor is geloof in Jezus niet nodig. De Heilige Geest helpt mensen van alle geloven. Jezus laat jou gewoon maar met de duivel vechten en doet zelf helemaal niks."

en de boodschap: "wat de Heilige Geest doet zal niet veel voorstellen, want de duivel zal van jou blijven winnen. Dus vergeet het maar, je blijft een junky."
.


Gait, dat is verschrikkelijk wat je daar zegt. Hebben ze dat echt tegen je zwager gezegd? Niet te geloven. (ik geloof niet dat je het verzint hoor, maar ik kan er niet bij met mijn pet.)
Trouwens ook nog eens een heel foute boodschap, Zonder Jezus geen H.G. En de Heilige Geest helpt niet mensen van alle geloven. Misschien een geest maar geen heilige.

Ook wat je verder schrijft, kunnen zulke "christenen" echt denken dat ze gered zijn als ze hun Kinderen / zus, broer of wat dan ook verkrachten? Daar staat mijn mond van open.Bah a108.gif

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 06:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Hoe komt het dan dat de Heilige Geest al werkzaam is voor Jezus zijn dood?

Johannes de Doper had de Heilige Geest en Lucas 2: ‘In Jeruzalem woonde een zekere Simeon. Hij was een eerlijk mens die leefde volgens Gods wil en hij was vol van de Heilige Geest. Hij leefde in de stellige verwachting dat God Zich over Israël zou ontfermen. Want de Heilige Geest had hem duidelijk gemaakt dat hij pas zou sterven als hij de Christus had gezien. De Heilige Geest had hem ertoe gedrongen die dag naar de tempel te gaan. Terwijl hij daar was, zag hij Jozef en Maria komen om, in gehoorzaamheid aan de wet, het kind Jezus aan God op te dragen.’
‭‭Lucas‬ ‭2:25-27‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/luk.2.25-27.htb

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 08:50 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Hoe komt het dan dat de Heilige Geest al werkzaam is voor Jezus zijn dood?


Ik ben het met je stelling eens: "Jezus dood is rechtvaardig van God".

Waarom was de Heilige Geest al werkzaam voordat Jezus aan het kruis stierf? Heel eenvoudig, omdat zowel Jezus, als de Vader als de Heilige Geest eeuwig zijn.

In het OT kwam de Heilige Geest OP de mens. David bad bijvoorbeeld "Neem Uw Geest niet van mij weg". De Heilige Geest kwam en ging. Na Jezus' dood hebben we de Heilige Geest ontvangen. Jezus bevestigt dit Zelf; Hij stuurt de Trooster (= de Heilige Geest). De Heilige Geest leeft nu IN ons, dat is het verschil. Je hebt volkomen gelijk dat de Heilige Geest al werkzaam was voor Jezus' dood. In Genesis lezen we immers al:

en de Geest van God zweefde boven het water

De Heilige Geest leidt ons, dat gebeurde in het OT en in het NT. Echter, nu verlaat de Geest ons nooit meer.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 08:58 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Door Jezus zijn we onder de genade gekomen en niet meer geswongen het slechte te kiezen. Daar kunnen we inderdaad kiezen. Niet dat het altijd zal lukken, want de vijand zal alles doen ons aan te vallen. Mar we zijn daar niet meer hulpeloos aan uit geleverd.


Ik begrijp Jimmy. De keuze kon altijd al gemaakt worden, zowel in het oude als nieuwe verbond. Echter, het grote verschil is dat het maken van een foute keuze in het oude verbond direct een gevolg had (mensen moesten offeren, mensen werden gestraft of vielen zelfs letterlijk dood neer). In het nieuwe verbond staan nog steeds dezelfde straffen op ongehoorzaamheid. Echter, omdat Jezus de straf VOLLEDIG betaald heeft, worden we niet meer gestraft. Kort door de bocht: de keuze is niet meer relevant. We ZIJN gered, als we Christus als Verlosser aanvaarden, los van ons gedrag. Immers, voor God is er geen verschil tussen een "kleine" of "grote" zonde. Ons gedrag heeft wel gevolgen voor ons aardse leven.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 09:13 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Mooi misschien voor de welvaart christenen.


Ik begrijp wat je bedoelt, Broeder Gait, maar, je kunt beter de term "geldgierige Christenen" gebruiken. Ik geloof nl. dat God ons overvloedig voorziet (dus niet "net aan"). Ook zullen we "straks" wandelen in het nieuwe Jeruzalem in straten van goud. Adam en Eva hadden de beschikking over de beste en lekkerste vruchten (maar ze begeerden die ene....), een perfect klimaat, perfecte lichamen. In Gods Koninkrijk is sprake van welvaart in alle opzichten.

Helaas zijn er mensen die misbruik maken van deze welvaart. Niet welvaart (geld), maar geldgierigheid (hebzucht) is de wortel van kwaad. Ik geloof dus niet in welvaart Christenen of in armoede Christenen. Ik geloof wel in geldgierige en gulle mensen. De volgende mogelijkheden bestaan dus:

1. Iemand kan welvarend en geldgierig zijn.
2. Iemand kan niet-welvarend en geldgierig zijn.
3. Iemand kan welvarend en gul zijn.
4. Iemand kan niet-welvarend en gul zijn.

Wat wil God? HIJ wil dat we welvarend en gul zijn!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 13:40 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:
Hoe komt het dan dat de Heilige Geest al werkzaam is voor Jezus zijn dood?

Johannes de Doper had de Heilige Geest en Lucas 2: ‘In Jeruzalem woonde een zekere Simeon. Hij was een eerlijk mens die leefde volgens Gods wil en hij was vol van de Heilige Geest. Hij leefde in de stellige verwachting dat God Zich over Israël zou ontfermen. Want de Heilige Geest had hem duidelijk gemaakt dat hij pas zou sterven als hij de Christus had gezien. De Heilige Geest had hem ertoe gedrongen die dag naar de tempel te gaan. Terwijl hij daar was, zag hij Jozef en Maria komen om, in gehoorzaamheid aan de wet, het kind Jezus aan God op te dragen.’
‭‭Lucas‬ ‭2:25-27‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/luk.2.25-27.htb


Ik baal er van dat je al mijn teksten, waar ik erg veel werk in hebt gestoken allemaal links laat liggen. Wat voor zin heeft het dan om jou te schrijven?
Daarin staat ook dat (zoals ik citeerde, heb je het wel gelezen?) dat iedereen na Johannes de doper, meer is dan hem. Daarin staat dat in Joël staat, dat God zijn Heilige Geest zou gaan uitstorten. Dat is met Pinksteren gebeurd. In het boek Handelingen lezen we dat de Heilige Geest werd uitgestort. Dat de Heilige Geest al aan het werk was geloof ik ook, maar Hij was nog niet zo uitgestort als met Pinksteren. Die uitstorting van de Heilige Geest krijg je alleen, als je in Jezus gelooft. Zo is er ook in de bijbel te lezen dat er bepaalde christenen waren die wel de waterdoop hadden gehad, maar nog niet de uitstorting van de Heilige Geest. En de gaven van de Heilige Geest als gebedsgenezing, tongentaal, demonen uitdrijven etc.. komen alleen bij christenen voor. Voorheen was het wel zo dat speciale profeten enkele gaven hadden, maar nu zijn ze er voor alle gelovigen die Jezus hebben aangenomen. Als christen ben je een priester en een profeet doordat de afstand tussen jou en God is weg gehaald. Voorheen mochten alleen de hoge priesters in het Heilige der Heilige van de tempel komen, maar sinds het sterven van Jezus aan het kruis is de toegang tot de Heilige der Heilige voor alle gelovigen geopend. Dat wil zeggen, dat iedereen vrij tot God mag gaan.

Dus stop alsjeblief met dwarsliggen en neem aan wat de bijbel zegt, in plaats van ons te bevechten!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.