Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 17:04

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 11:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Soms zie ik Christenen die willen dat alle anderen net zoals hun zijn. Ze willen, als zij andere bemoedigen, dat ieder ander dat ook doet. Als zij in tongen spreken, dan moeten anderen dat ook doen anders hebben ze de Heilige Geest niet, wanneer zij andere genezen, dan moeten andere dat ook doen of ze hebben de Heilige Geest niet. Niet alleen is dat onbijbels maar het is ook een beetje een dom idee. In de Bijbel staat duidelijk geschreven dat wij allen een taak hebben, en die taak kan verschillen van persoon tot persoon. De ene onderwijst, de andere geeft Woorden van God door, de andere geneest, de andere doet wonderen en weer een andere spreekt in tongen terwijl een andere deze vertaalt. Paulus is heel duidelijk: Onderwijst dan iedereen? Of spreken ze allemaal in tongen? Kunnen ze allemaal die vertalen? Geneest iedereen? Of doet iedereen wonderen? Het antwoord hierop is: NEEN. Wij horen niet van elkaar te verwachten exacte kopieën te zijn. Terwijl de ene bemoedigt is het goed mogelijk dat een andere iets zegt dat je minder graag hoort. Dat wilt niet zeggen dat enkel diegene die bemoedigt van God komt, noch wilt het zeggen dat enkel diegene die iets zegt dat je niet wilt horen van God komt. Als wij een exacte kopie van elkaar horen te zijn dan zouden wij elkaar niet nodig hebben. Wij zouden ieder een gemeente op zichzelf zijn waarin alle taken op onze schouders komen te rusten. Maar dat is niet hoe het werkt...God wilt dat wij samenwerken en geeft ieder, doormiddel van de Heilige Geest, wat Deze vind en beslist dat een persoon moet hebben. Wij hebben dus niet over een ander te beslissen welke gave deze moet hebben en dat deze gaven gelijk moeten zijn aan de onze. Want niemand beslist daarover, behalve de Heilige Geest. Ik zou het dus leuk vinden dat mensen stoppen met hun eigen gave als maatstaf te gebruiken om andere op te beoordelen, want dan zal je velen die door God geleid worden aan de kant zetten, omdat ze niet doen wat jij doet. Zoals ik al zei is dat dus heel dom. We hebben elkaar nodig en ieder heeft zijn takenpakket.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 18:50 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Amen! Zo is dat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018 04:34 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Helemaal mee eens Jimmy. Ik ken het eerlijk gezegd ook alleen maar zo. In 1. Kor. 12 wordt het ook duidelijk zo gezegd.

12 Ons lichaam bestaat uit vele delen, maar al die delen samen vormen één lichaam. Zo is het ook met Christus.
13 Want de Geest heeft ons allemaal door de doop tot één lichaam samengevoegd: Het lichaam van Christus. Het doet er niet toe of wij Jood of niet-Jood zijn, slaaf of vrij man. Wij zijn allen doordrenkt met die ene Geest.
14 Een lichaam bestaat niet uit één enkel deel, maar uit vele delen.
15 Als de voet zou zeggen dat hij niet bij het lichaam hoort, omdat hij geen hand is, hoort hij daarom niet bij het lichaam?
16 En als het oor zou zeggen dat het niet bij het lichaam hoort, omdat het geen oog is, hoort het daarom niet bij het lichaam?
17 Als het lichaam alleen maar oog was, hoe zou het dan moeten horen? Als het lichaam een en al gehoor was, hoe zou het dan moeten ruiken?
18 Nee, God heeft alle verschillende delen in een lichaam gezet, zoals Hij het goed vond.
19 Als er maar één deel was, zou u niet van een lichaam kunnen spreken.
20 Maar er zijn vele delen en samen vormen zij één lichaam.
21 Het oog kan niet tegen de hand zeggen: "Ik heb je niet nodig." En het hoofd kan ook niet tegen de voeten zeggen: "Ik heb jullie niet nodig."
22 De delen die het meest kwetsbaar schijnen, lijken juist het meest nodig te zijn.
23 Aan de delen van ons lichaam die we niet graag laten zien, geven we bijzondere zorg en de minder nette delen van ons lichaam worden netjes bedekt.
24 De nette lichaamsdelen hebben dat niet zo nodig. God heeft het lichaam tot een eenheid samengevoegd en de op het eerste gezicht niet zo belangrijke delen een belangrijke plaats gegeven.
25 Anders zou er onenigheid in het lichaam zijn.
26 Elk deel moet voor de andere delen van het lichaam zorgen. Als één deel lijdt, lijden de anderen mee. En als één deel geëerd wordt, zijn de andere delen daar even blij mee als hij.
27 U hoort allemaal bij het lichaam van Christus en ieder van u is een deel van dat lichaam.
28 God heeft sommigen in de gemeente een taak gegeven. Ten eerste zijn er apostelen, ten tweede degenen die Gods woord doorgeven en ten derde leraren. Dan zijn er die wonderen doen en anderen die de gave hebben zieken te genezen. Er zijn helpers en leiders en sommigen die vreemde talen spreken.
29 Maar zij zijn toch niet allemaal apostelen en geven toch niet allemaal Gods woord door? Zij zijn toch ook niet allemaal leraren?
30 Doet iedereen soms wonderen? Of hebben allen de gave om zieken te genezen? Spreken ze soms allemaal in vreemde talen of kan ieder die talen uitleggen?
31 Nee, maar u moet streven naar de belangrijkste gaven. Ik wil daarnaast nog wijzen op een weg, die u nog veel verder brengt in uw verhouding tot God.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.