Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 10:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 15:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat velen dat geloof hebben in Christus en Zijn Werk en Gods Werk gered zullen worden. Anders zou God hen het geloof niet gegeven hebben? Velen zeggen doe dit, houd dat gebod, laat dat. Ze leggen de redding bij zichzelf maar aan die dingen hangt uw redding niet vast. Het is heel duidelijk. Ik ga om met ongelovige en het is voor mij heel duidelijk. Zij hebben geen geloof. Ik wel. Ik heb dat altijd gehad. Soms vraag ik me af waarom ik geloof heb, en dus gered word en een ander dat geloof niet gekregen heeft. Ik begrijp dat niet want ik ben zelf niet meer dan een ongelovige. In vele opzichten ben ik zoals een ongelovige zelfs, toch heeft God mij het geloof gegeven. De Bijbel zegt duidelijk dat wij gered worden door ons geloof, en dat geloof is een geschenk van God. God geeft dat en daardoor heeft niemand zich nog op iets te beroemen. Want onze redding hebben wij volledig aan Hem te danken, en in niets aan onszelf. Daarom wil ik wat ik denk duidelijk maken en dat is wanneer iemand geloof heeft dat berust is op de Waarheid, deze mens gered zal worden. Want anders zou God hem het geloof nooit gegeven hebben. Als ik met ongelovige praat is het duidelijk: Ik kan niet niet in een God geloven maar net zoals ik het bestaan van God niet kan ontkennen kunnen zij het bestaan van God niet erkennen. Waarom? Waarom krijgen sommige het geloof en andere niet? Waarom moeten sommige tot geloof komen wanneer er ook mensen zijn die altijd geloof hebben gehad? Ik begrijp dat allemaal niet zo goed, want niemand is beter of verdient de genade meer dan een ander. Ieder die geloof berust op de Waarheid heeft ontvangen, word gered.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 21:40 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik ben het zoals je het hier zegt wel met je eens. Echter heeft God ook een reden waarom Hij jou het geloof heeft gegeven en de anderen niet.
Die reden is, omdat Hij jouw diepste verlangen kent om Zijn kind te willen zijn en dat verlangen hebben die andere mensen niet.
Ze willen het zonder God doen. Er zijn echter ook mensen die welles waar niet geloven, maar hopen dat er een God is.
Anderen die nog niet geloven, maar gaan geloven. Ze zitten gewoon in een voorstadium van geloven. Ze zitten op een ander niveau ten opzichte van God.
Mensen kunnen worstelen met hun problemen in hun leven bijvoorbeeld, waardoor ze God nog niet kunnen zien.

Dit is even mijn gedachte er over.

Ik heb ook eens me afgevraagd waarom ik geloofde en vond het antwoord in een Psalm,die me zo ontroerde,dat ik er van moest huilen.
De woorden van de Psalm die vaak in de kerken gezongen wordt: "U kent mij dieper dan ik mij zelf ooit heb gekend. Gij kent mijn zitten en mijn staan.."
Toen drong opeens tot me door dat ik altijd jaloers was op de profeten van de bijbel, omdat ze zeker wisten dat zij gered waren en door God aangesproken werden. Iets wat ik miste in mijn leven. Het drong tot me door dat God mij hierin wilde duidelijk maken, dat Hij mijn diepste verlangen kent om zijn kind te zijn en dat ik daarom geloof heb gekregen en gered ben. Sterker nog, dat Hij ook mij aanspreekt, zoals Hij tot de profeten spreekt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 06:19 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@ Broeder Gait, mooi getuigenis van je wat je gedeelt hebt.

Ik ben het er ook mee eens, dat veel mensen God helemaal niet willen leren kennen. ze zeggen gelijk, God? oh nee dank je wel. Ik heb geen God nodig. Of zijn soms ook door omstandigheden verbittert.
Zelf ben in tot 38 jaar ongelovig geweest en mocht toen God leren kennen. Dat is nu 37 jaar geleden.

In Jeremia 29 staat: 12 Als u tot Mij bidt, zal Ik luisteren. 13 U zult Mij vinden als u Mij zoekt en het oprecht van Mij verwacht.
Het is dus ook niet zo, dat het alleen van de kant van God komt. Als iemand oprecht verlangen heeft de Heer te vinden zal hij zich laten vinden.

Citeer:
Waarom? Waarom krijgen sommige het geloof en andere niet? Waarom moeten sommige tot geloof komen wanneer er ook mensen zijn die altijd geloof hebben gehad? Ik begrijp dat allemaal niet zo goed, want niemand is beter of verdient de genade meer dan een ander. Ieder die geloof berust op de Waarheid heeft ontvangen, word gered.


Waarom zal ons ooit duidelijk worden in de hemel, maar ik ben ervan overtuigd dat de Heer de harten ziet. Als mensen, door wat voor omstandigheden ook, verstokt zijn tegenover de Heer, kan Hij ze niet bereiken. Hij heeft ons een vrije wil gegeven en dat respecteerd God ook. In Joh.5 vers 40 staat: En toch wilt u niet bij Mij komen om eeuwig leven te vinden.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 06:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
@ Broeder Gait , @ Koningdohter !

a170.gif
a194.gif
a170.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.