Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 14:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 22:54 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er zijn mensen die beweren volmaakt te zijn, en zij putten daar kracht uit. Maar ik zeg niet volmaakt te zijn. En mijn kracht komt daaruit. Mijn kracht komt geheel niet uit mezelf maar uit wat Christus gedaan heeft voor mij. Mensen, zeg niet dat u volmaakt bent want daartoe brengt u Christus zijn werk in het minne. Wees eerlijk over uzelf, en zeg tegen de niet gelovige of anders gelovige hoe zondig u bent. En zeg dan dat Christus u vergeeft, en ook hem, en u zal meer mensen winnen voor Christus dan als u zegt volmaakt te zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 18:00 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Volmaakt is niemand, maar waarom zou ik mensen al mijn zonden moeten belijden?
Gaan mensen geloven in Jezus, als je ze het werk van de duivel deelt?
Ik geloof dat mensen gaan geloven in Jezus, als ze iets van Jezus in jou herkennen.
We zijn evenbeelden van Jezus en Hij heeft eens gezegd dat zijn volgelingen meer zijn dan Elia en nog grotere dingen zullen doen, dan Hij zelf deed.
Slechts tijdelijk zijn wij onder de engelen gesteld.
God noemt ons niet voor niets: "kinderen van God"
Dat is een eretitel.

Vergeven is, vergeten!
Zo ver het oosten van het westen ligt, zo ver heeft God onze overtredingen van zich weg geworpen.
Als je in de fout gaat, dan wist het bloed van Jezus jou weer direct schoon. Dus ben je juist rein.

Jezus zei: "je bent rein, door het woord dat Ik zeg"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 18:46 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Er zit wel een punt in de dingen die je zegt, maar als je met de zonden bezig bent, dan ben je niet met God bezig. Hoe wil je dan door Jezus een beter mens worden? Hij is een dokter die niet alleen vergeeft, maar ook geneest.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 19:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Mensen luisteren eenmaal vlugger als ze zich niet vervreemd voelen van je. Het is zoals Paulus zegt; Bij de Joden gedraag ik mij als een Jood. Bij de mensen die de wet van Mozes niet houden daar houd ik ze ook niet. Allemaal om ze voor Christus te winnen.
Mensen die niet geloven, waar ik dus ook overspreek, gaan niet Christus in u kunnen herkennen, want zij kennen Christus helemaal niet.
Nee, ze kunnen enkel zichzelf in u herkennen.
En als u u mooi voordoet en goed voordoet, dan herkent de niet gelovige zich niet in u. Hij gaat u ook een arrogante omhoog gevallen zak vinden. Nee nederigheid is ervoor zorgt dat mensen naar je luisteren. En nederigheid begint bij eerlijk zijn over jezelf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 19:17 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wel u vind dat bewust zijn van uw zonden het eren van de duivel is. Ik vind dat niet aan uw zonden denken net een daad van de satan is.
Want door niet te beseffen hoe zondig je bent, kan je ook nooit de volheid van Gods liefde kennen.

Nee, satan denkt niet aan God, dat zegt Jezus zelf. Satan denkt alleen aan wat mensen willen.
Wat wilt een mens liever denk je? Bewust zijn van zen zonde of mooi praten over zichzelf?
Eren wij God werkelijk door mooi te praten over onszelf? Het is een belediging tegen God wanneer wij dat te vaak doen want God heeft wel zijn Zoon gestuurd om voor onze zonden te sterven.
Nee, God heeft het graag dat wij bewust zijn van onze zonden, want elke keer wij teneergeslagen bij Hem komen troost Hij ons. Hij heeft een trooster gestuurd.
Waarom denkt u dat die dient? Om u te troosten als je bewust bent van je zonden. Te troosten met de liefde van God.
En wanneer je je zonden beseft, ik heb er veel ik heb niet over u gesproken naar mijn mening, als u beweerd er niet veel te hebben dan is dat uw zaak, maar ik heb er veel. Als ik me er niet bewust van ben hoe kan ik dan genezen? Kan een griep genezen worden zonder eerst te spreken met de dokter?
Zo moeten wij ook over onze zonden spreken tot God, en dan kunnen wij tot besef komen en genezen.

Waarom uw zonden tegen andere vertellen? Waarom niet? Je zet je dan lager dan die persoon en zegt: als ik vergeven word jij ook, wat je ook gedaan hebt, want kijk is wat ik doe en God vergeeft mij.
Doordat te doen zal de persoon gedwongen worden diep in zichzelf te kijken en zal dat niet tegen zijn zin doen. Hij hoeft zich niet te verdedigen voor zijn zonden want je hebt net zelf je eigen zonden vertelt. Hij voelt zich op zijn gemak met je. Hij zal je vlugger vertrouwen om zijn zonden te vertellen.

Als ik tegen iemand vertel hoe goed ik wel niet ben, waarom zou die persoon dan zijn zonde vertellen aan mij? Sterker nog, als ik enkel maar goede dingen over mezelf zeg, hoe kan die persoon dan geloven dat Christus voor hem gestorven is, want vele ongelovige zijn nuchter over zichzelf en beseffen dat ze fouten hebben. Neen, ze gaan dan zeggen: ja maar die is goed, natuurlijk word die gered, ik maak geen kans. Andere zullen je dan gewoon een arrogante zak vinden die denkt dat hij de man is. Maar Jezus in u herkennen, zullen ze daar zeker niet mee doen. Want Jezus was altijd nederig, Hij was geen omhoog gevallen arrogante zak.

Jezus pleit er zelf voor, of het kan ook Paulus zijn, om uw zonden aan uw broeders en zusters te vertellen. Dat staat geschreven.
Het enige dat ik nog erbij te zeggen heb, of u nu akkoord gaat of niet, is dat het ook goed is om eerlijk te zijn over jezelf, je moet daarom niet al je zonden opnoemen maar bv toegeven dat je zelf niet een goed persoon bent wanneer je tegen andere niet gelovige spreekt. Zij zullen dit waarderen. En dan zullen ze pas Christus in u zien in mijn ogen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 20:49 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mijn punt is vooral dat ik door de jaren heen volwassener in het geloof ben geworden.
Vroeger dacht ik dat ik een groot schijnheilige zondaar was, die naar de hel zou gaan.
De zonden die ik gedaan had durfde ik nooit te belijden en ik doe ze nog steeds niet.
Behalve bij inderdaad een broeder in het geloof. Een voorganger in een pinkstergemeente die bij mij vroeger in de klas heeft gezeten.
Ik voelde me toen door God vergeven. Dat was het nut er van.

Achteraf gezien heeft God me geleerd dat deze zonde vooral aan mij kleefde, omdat ik er waarde aan hechte en er maar in mijn gedachten mee bezig bleef. Hoe vaker ik aan die zonde dacht, hoe vaker ik die zonde beging. Het denken aan die zonde maakte mij juist een zondiger mens. Eigenlijk heb ik die zonde aan jou zeer verkapt al wel beleden.
Maar werkelijk, ik zondig als mens veel minder, als ik niet met die zonde bezig ben, maar aan Gods wil denk.

Wat ik de mensen vertel? Dat hangt maar net af van waar het verhaal over gaat. Mensen beginnen er vaak zelf over.
waar ik aan moest denken, toen ik jouw verhaal las waren twee dingen. Ten eerste, jouw eigen uiteenzetting laatst over het gered worden door de liefde en ten tweede de bijbelse woorden over hoe je bij iemand gloeiende kolen op zijn hoofd kan leggen. Namelijk jouw vijanden goed behandelen, waardoor ze zien dat je goed met hen om gaat en vervolgens God de eer gaat geven.

Iemand vertelde me de volgende getuigenis, ongeveer in deze woorden: 'ik was in het café waar ik voor mijn bekering als crimineel altijd naar toe ging. Sinds mijn bekering heb ik daar met mensen over Jezus gesproken. Maar op een dag was er een dronken man uit de kroeg gezet, terwijl ik buiten stond. Die man begon zo met een barkruk te gooien, die toevallig recht op mijn mond kwam. Enkele tanden vlogen erdoor uit mijn mond. Het eerste wat ik dacht was: "ik ga bij jou het zelfde doen. Ik sla al jouw tanden uit jouw mond!" Vervolgens dacht ik: "nee satan, dat is wat jij wil dat ik doe", waarop ik naar die man toe stapte en zei: "zie, je hebt die tanden uit mijn mond gegooid met die kruk, maar ik vergeef jou in de naam van Jezus!" Na die dag belde de kroegbaas me op en zei: "Joop, ik heb je vaak over Jezus horen spreken, maar ik dacht even dat je helemaal door het lind zou gaan. Echter je hebt laten zien dat je werkelijk veranderd bent!" '

Deze man zei tegen mij: "christen zijn is een koud kunstje. Het is aangeleerd gedrag. Maar op de momenten als deze komt het er op aan, dat we ons als Jezus gaan gedragen."

Werkelijk een christen zijn en laten zien wat dat in houdt is in het uur van de beproeving een hele opgave. Dan komt het er op aan dat je juist "niet zondigd", maar naar de Stem van Jezus luistert.
Paulus blonk niet uit als een zondaar, maar als een "bekeerde" zondaar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 21:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
1 Johannes 1:5-7

"En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is.
Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben en wij toch in de duisternis wandelen, liegen wij en doen de waarheid niet.
Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde."

Ook staat in vers 8: "als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons"

En dan staat er weer in vers 4 en 5 van Joh. 2:
"Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een leugenaar en in hem is de waarheid niet. Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden."

Soms zijn het ook de kleine dingen. Ik ben een orderpikker. Voor mij was een andere orderpikker bezig (met een Antilliaans uiterlijk) en viel er een aantal dozen met produkten van zijn pallet af. Het lag bezaaid over de grond. Ik hielp hem mee op te ruimen. Hij begroette me vriendelijk toen ik naar huis ging.

Het zijn maar van die kleine dingen, waarin de mensen iets van Gods liefde zien..
Het evangelie hebben mensen meestal wel gehoord, maar Zijn liefde vaak een stuk minder gezien.

Ik had hem immers ook kunnen passeren..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 20:29 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:
Wat wilt een mens liever denk je? Bewust zijn van zen zonde of mooi praten over zichzelf?
a065.gif
Oppervlakkige mensen willen inderdaad mooi praten yaya.gif

Maar wie werkelijk bij Jezus hoort:
Verlost worden. a070.gif Dat begint met schuld en zondebesef en daarna de bekering. Dat bekeren zal wel telkens op nieuw zijn.
We moeten geestelijk echter wel groeien.
We leven hier op aarde om te leren Jezus te volgen. Anders zouden we na het tot geloof komen net zo goed direct kunnen sterven.
Als het geloven het einddoel is, dan hoeven we niet ouder te worden dan in katholiek verstaan, de leeftijd waarop je de vormsel doet.
Bij de protestanten wanneer ze geloofsbelijdenis afleggen en bij de evangelischen wanneer ze de geloofsdoop afleggen.
Ten minste, als we dat letterlijk nemen zoals het verwoord wordt. Vaak is die bekering op een onwillekeurig moment in het leven, wat voor ieder heel persoonlijk is.

Waarvoor dient echter de vormsel? Toch om verder "gevormd" te worden naar het beeld van Christus?
Waarvoor dient de biecht? Toch om met een schone lij weer te kunnen beginnen?
Waarvoor dient de Eucharistie? Toch om één te worden met Jezus en geleid door Hem de week in te gaan, krachtens Zijn Woord en Heilige Geest?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 05:17 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Broeder Gait schreef:
Volmaakt is niemand, maar waarom zou ik mensen al mijn zonden moeten belijden?
Gaan mensen geloven in Jezus, als je ze het werk van de duivel deelt?
Ik geloof dat mensen gaan geloven in Jezus, als ze iets van Jezus in jou herkennen.
We zijn evenbeelden van Jezus en Hij heeft eens gezegd dat zijn volgelingen meer zijn dan Elia en nog grotere dingen zullen doen, dan Hij zelf deed.
Slechts tijdelijk zijn wij onder de engelen gesteld.
God noemt ons niet voor niets: "kinderen van God"
Dat is een eretitel.

Vergeven is, vergeten!
Zo ver het oosten van het westen ligt, zo ver heeft God onze overtredingen van zich weg geworpen.
Als je in de fout gaat, dan wist het bloed van Jezus jou weer direct schoon. Dus ben je juist rein.

Jezus zei: "je bent rein, door het woord dat Ik zeg"


Ja daar ben ik het mee eens. Als we met onze vleselijke ogen kijken zullen we zien dat we niet volmaakt zijn. Maar als we ons zo zien als God ons ziet, volkomen in Zijn Zoon, dan besmeuren we het werk van Jezus aan het kruis, als we gaan vertellen hoe slecht we wel niet zijn. Wat heeft zijn dood dan voor zin?
We mogen er dankbaar voor zijn dat Zijn Woord ons voortdurend reinigt van alle ongerechtigheden. Dus ik mag zeggen dat ik in Chritus en alleen in Hem,. volmaakt ben.
Dat heeft niets met zelfoverschatting te doen (want in ons mensen is niets goeds), maar met het volkomene offer van Christus. Door en in HEM ben ik gerecht en volkomen. En dat mag ik, in alle deemoed. ook vertellen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 05:58 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Precies! We moeten vertellen hoe Jezus ons veranderd heeft a170.gif


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefde voor Christus 2
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 07:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Er zijn mensen die beweren volmaakt te zijn, en zij putten daar kracht uit. Maar ik zeg niet volmaakt te zijn. En mijn kracht komt daaruit. Mijn kracht komt geheel niet uit mezelf maar uit wat Christus gedaan heeft voor mij.
Citeer:
Ja Amen voor wat Jezus-Christus gedaan heeft voor heel de mensheid Amen , amen amen .
Halleluja geprezen word de Naam boven alle namen
xxx Jezus-Christus xxx
Mensen, zeg niet dat u volmaakt bent want daartoe brengt u Christus zijn werk in het minne. Wees eerlijk over uzelf, en zeg tegen de niet gelovige of anders gelovige hoe zondig u bent. En zeg dan dat Christus u vergeeft, en ook hem, en u zal meer mensen winnen voor Christus dan als u zegt volmaakt te zijn.
Citeer:
Amen !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.