Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 06:02

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Pasen
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 14:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Vandaag is de dag dat Jezus opgestaan is. Velen zien hierin het bewijs van de belofte van God denk ik, dat Hij ons kan terug brengen uit de dood. Ik veronderstel dat dat mooi is maar wat dan met al die keren dat Jezus tijdens zijn leven mensen terug bracht uit de dood? Had Jezus de dood al niet overwonnen nog voor Hij het kruis in handen kreeg? Kan iemand mij die uitleggen aub? Vrolijk Pasen aan iedereen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pasen
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 20:11 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik denk dat het voor deze keer wel mooi is om te komen met een visie die in de katholieke kerk is ontstaan, niet officieel tot leer is verheven, maar wel als visie op waarde wordt geacht. Namelijk de visie aan de hand van de bedelaar Lazarus en de rijke man (Lucas 16 vers 19-31) . De bedelaar Lazarus zat bij Abraham op de schoot en vanaf de andere kant uit het dodenrijk gescheiden met een kloof keek de rijke man naar de Bedelaar en riep naar hem om hulp.
De visie is ontstaan aan de hand van deze tekst, dat je voor Jezus' lijden en sterven een gebied hebt in het dodenrijk, waar Abraham met zijn gevolg vertoefde. Daar rusten ze in de afwachting van de komst van Jezus. Daar heerste er ook vrede.

Ik heb me ook afgevraagd hoe het met hen toen zat, maar mogelijk illustreert dit verhaal dat God hen al beschermde in het dodenrijk, zodat het lijden dat de rijke man er ervoer hen niet bereikte. Jezus kwam met dit verhaal, nog tijdens zijn leven op aarde.
Over zijn kruisdood staat dat Hij afdaalde naar de gevangenis om daar het evangelie te verkondigen.
Van een dominee hoorde ik dat daar de mensen die bij Jezus horen en gestorven zijn voor Zijn kruisdood, door Jezus bevrijdt werd uit de gevangenis door het prediken van het evangelie en in aanneming daarvan gingen dezen met Hem mee naar de hemel.

Waar ik ook aan moet denken, is dat Elia en Mozus al naar de hemel voerden na hun aardse leven, net als Henoch.
Mogelijk waren ze vooraf al gered door hun vertrouwen op de komst van de Messias te stellen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Pasen
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 20:53 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Beste Jimmy,
met de teksten die ik aanreik, wil ik naar antwoorden zoeken.

Jezus zei tot Pilatus: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld.
Jezus zei:
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;Johannes 14:2
Jezus zei: Want bij de opstanding trouwen de mensen niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, ze zijn dan als engelen in de hemel.Matteüs 22:30 vertaling: NBV

maar wat dan met al die keren dat Jezus tijdens zijn leven mensen terug bracht uit de dood?
Die wondertekenen de Jezus om te overtuigen. Jezus​ antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en gij gelooft het niet; de werken, die Ik doe in de naam mijns Vaders, die getuigen van Mij;Johannes 10;25

Had Jezus de dood al niet overwonnen nog voor Hij het kruis in handen kreeg?
Nee, Jezus aanvaardde zijn bitter lijden. De last was Hem zo zwaar dat Hij bloed zweette in de hof van Getsemane.

39 Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’Matteüs 26:39

De macht van de dood werd op het kruis gebroken. Door de bittere Kruisdood te ondergaan heeft Jezus ieder persoonlijk vrijgekocht ( voor diegenen die Hem, Jezus Christus aannemen).Pasen is voor mij het teken van de overwinning op de dood.

Als de dood heeft geheerst door de ​overtreding​ van één mens( Adam), is het des te zekerder dat allen die de ​genade​ en de vrijspraak in zo’n overvloed hebben ontvangen, zullen heersen in het eeuwige leven, dankzij die ene mens, ​Jezus​ ​Christus. Romeinen 5:17 Jezus zegt: Werp al uw lasten op Mij en Ik zal u rust geven. Ik hoef niet meer bang te zijn voor de aanklager/ Satan want het bloed van Christus pleit mij vrij.

U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van ​Christus. 1 Petrus 1 : 18

Vier de vrijheid in Christus , vier Pasen, Shalom.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.