Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 05:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wie zijn uw ECHTE broeders?
BerichtGeplaatst: za 24 mar 2018 12:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat ik veel zie bij sommige Christenen is dat ze u direct bestempelen als zijn broeder/zuster. De Paus spreekt er al over over Onze Vader. Dat wij veel het Onze Vader bidden maar weten wij wat de Vader betekent? Dat Hij werkelijk de Vader is van ons allen. Hebben wij een relatie met die Vader? De Paus zegt daarop: dan zeggen velen: ahnee, daar heb ik niet aan gedacht.

Wel, ik heb het over broeders. Wat betekent het woord broeder? Wanneer ik en iemand anders uit hetzelfde lichaam geboren word, dan zijn wij broeders of broeder en zuster. Wij zijn dat omdat wij van dezelfde bron, dna, komen. Wij kunnen verschillen op sommige vlakken, maar op velen zijn wij ook gelijk. Dat is normaal. Wij komen uit hetzelfde lichaam.
Wel God heeft ook zulk lichaam. Waar wij uit geboren worden.

Als wij dan onze broeders en zusters moeten zoeken, dan moeten wij niet afgaan op ons masker dat wij elke dag opzetten. Ik denk dat zo goed als alle Christenen, of toch velen, een masker opzetten. Een Christenmasker. Sommige 10% van de tijd en andere 90 of zelfs 100% en al dat er tussen zit. IK weet niet of er iemand is die nooit eens een Christenmasker opzet. Daarom twijfel ik aan 0%

Ons Christenmasker is gebaseerd op wat wij denken te kunnen doen voor God en onze medemens. Maar in werkelijkheid zijn wij iemand anders. Christus en de Bijbel zijn daar heel duidelijk over: u moet uw gedachtengoed veranderen. Daarom beginnen wij op een Christelijke manier te leven. Wij beginnen ons wetten toe te schrijven en regels die wij moeten volgen. Dat is nog niet zo slecht op zicht, maar blijkbaar vragen we dan ook van andere om dat te doen. Want wij doen dat ook. En dat is verkeerd. Het is goed zulke wijsheid van God voor uzelf te houden, want waarschijnlijk gaat ze toch over u.

En wij beginnen te veranderen, maar wanneer wij helemaal alleen zijn, dan zijn wij onszelf. En niet aan het Christenmasker kan u een broeder of zuster herkennen. Dat kan namelijk iedereen opzetten. Maar aan wie die mens echt is. Daarom zou het goed zijn dat we ophouden met andere wetten voor te schrijven want dat zorgt enkel maar voor misleiding. Men moet de persoon kennen. Als iemand dus in Christus gelooft, is dit, in mijn ogen, nog niet uw broeder. Wanneer hij hetzelfde is als u. Dan is hij uw broeder.

Ik zal een voorbeeld geven: mijn broeder/zuster zijn diegene die fouten maken. Die de genade werkelijk niet verdienen. Maar waar God bij is. Want dat is wie ik ben. Niet wie het Christenmasker is. We moeten daarom stoppen met onszelve te vereren door tegen elkaar op te doen wat voor wet ge ook volgt en hoe goed ge dan ook bent want ge houd u aan Gods geboden. En dan dat van andere verlangen. En als die dat niet kunnen? Ja jij kan het toch?
Christene lijken als twee hanen in een kippenhok. Daar komt ruzie van. Ze moeten tegen elkaar opdoen hoe goed zij bepaalde wetten volgen. Ik vind dat een belediging voor Jezus. Want Die heeft Zijn leven gegeven omdat wij het NIET kunnen verdienen.
Als Christus niet gestorven was geweest, staat er geschreven, dan had NIEMAND gered geweest.

Toch denken velen nog dat ze de redding kunnen verdienen. Door bepaalde wetten te houden. Nogmaals, ik vind het goed dat we proberen bepaalde grenzen voor onszelf op te leggen maar NIET voor een ander. Laat hen zelf maar met God bepalen wat kan en niet kan. Als het echt niet goed is kan God hem altijd verlaten. Maar is het ooit echt niet goed voor God. Hij heeft ons de genade gegeven. En de genade is zoals een geschenk op Kerstmis. Je doet het open, het is wat je nodig had en altijd wilden. Je bent blij. Je moet niks doen voor dat geschenk. Elke Kerstmis ligt het er. Je moet het gewoon maar uitpakken en soms al eens dank u wel zeggen. Als mijn moeder dan zou zeggen: nu moet je wel elke week het gras afrijden. Dan zou dat een ander gevoel zijn. Je zou nog dankbaar zijn, maar een geschenk? Je doet er iets voor, in mijn ogen spreken we dan over werk/dienst verlenen. Als ik ver doorga zou ik het nog chantage vinden zelfs. Eerst iets geven dat ik zoiezo nodig heb en dan zeggen: maar nu moet ge dit doen. Ja dat zou zo kunnen zijn, maar dan is het geen geschenk meer en in de Bijbel staat geschreven dat de genade een geschenk is van God. Dat niemand de genade kan verdienen.

God geeft die genade. Men is gered door Christus Zijn offer en door zijn geloof. Maar geloof is ook weer een geschenk van God. De Heilige Geest heeft zells als eigenschap "geloof". God geeft u alles dat u zal redden. Waarom op mensen vertrouwen in zulke belangrijke zaken als het verleden al bewezen heeft dat het met mindere zaken al slecht ging? Nee. God zorgt, denk ik, voor alles. Hij heeft Christus gestuurd, waar wij al niks voor moeten doen hebben, sterker nog, velen verachten Hem. Hij is gestorven, niet alleen als mens, maar als crimineel. Het is een schande dat mensen elkaar zitten wetten op te leggen, zij begrijpen het offer van Christus geheel niet.

God geeft het geloof. En ik ben er zeker van dat iedereen zoiezo gedoopt is. Daar zorgt de Kerk normaal wel voor. Men kan ook op latere leeftijd zich laten dopen, als men niet alreeds gedoopt is geweest. Want twee dopen zijn niet nodig. Moest Christus dan twee keer sterven?Zowel de baby, kinder, volwassenendoop zijn geldig.

Zo zorgt God ervoor dat velen niet verloren gaan. Genade is een gift. Niet een verdienste.

Ik zou dan ook graag besluiten met even terug te gaan naar het broeder gedeelte. Zoek elkaar op en leer de mens achter het masker kennen. En zie dan of het uw broeder is. Stop met iedereen direct broeder/zuster te noemen want dat kan u niet weten dat u elkaar broeders bent want u kent elkaar nog niet.

Ik wens u allen voor de rest nog een fijn weekend.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 24 mar 2018 16:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:

Ons Christenmasker is gebaseerd op wat wij denken te kunnen doen voor God en onze medemens. Maar in werkelijkheid zijn wij iemand anders. Christus en de Bijbel zijn daar heel duidelijk over: u moet uw gedachtengoed veranderen. Daarom beginnen wij op een Christelijke manier te leven. Wij beginnen ons wetten toe te schrijven en regels die wij moeten volgen. Dat is nog niet zo slecht op zicht, maar blijkbaar vragen we dan ook van andere om dat te doen. Want wij doen dat ook. En dat is verkeerd. Het is goed zulke wijsheid van God voor uzelf te houden, want waarschijnlijk gaat ze toch over u.
Citeer:
Inderdaad religieus denken en anderen dit denken opdringen is verkeerd .Er is in het denken wat wetten betreft ook een onderling onbegrip .Oftewel denkt men anders wat de wet precies inhoud .


En wij beginnen te veranderen, maar wanneer wij helemaal alleen zijn, dan zijn wij onszelf. En niet aan het Christenmasker kan u een broeder of zuster herkennen. Dat kan namelijk iedereen opzetten. Maar aan wie die mens echt is. Daarom zou het goed zijn dat we ophouden met andere wetten voor te schrijven want dat zorgt enkel maar voor misleiding.
Citeer:
Ja aan een christenmasker kan men je broeder of zuster niet herkennen , alleen de onderlinge liefde .
Men moet de persoon kennen. Als iemand dus in Christus gelooft, is dit, in mijn ogen, nog niet uw broeder. Wanneer hij hetzelfde is als u. Dan is hij uw broeder.
Citeer:
Diegene die IN Christus zijn , en de wil doen van de hemelse Vader zijn broeders , zussen en moeders van Jezus-Christus ?



Als Christus niet gestorven was geweest, staat er geschreven, dan had NIEMAND gered geweest.
Citeer:
Amen .
Ook als men zijn geloof behoud is men gered .


Toch denken velen nog dat ze de redding kunnen verdienen. Door bepaalde wetten te houden.
Citeer:
Welke wetten ? .....
in handelingen staat toch duidelijk waar wij als gelovigen uit de heidenen ons moeten aan houden ?


God geeft die genade. Men is gered door Christus Zijn offer en door zijn geloof. Maar geloof is ook weer een geschenk van God. De Heilige Geest heeft zells als eigenschap "geloof". God geeft u alles dat u zal redden. Waarom op mensen vertrouwen in zulke belangrijke zaken als het verleden al bewezen heeft dat het met mindere zaken al slecht ging? Ja , wanneer zal het echt goed gaan ?
Ik denk als de liefde voor de medemens primeert .En de H.Geest laat je niet verweest achter .Toch ? Nee. God zorgt, denk ik, voor alles. Hij heeft Christus gestuurd, waar wij al niks voor moeten doen hebben, sterker nog, velen verachten Hem. Hij is gestorven, niet alleen als mens, maar als crimineel. Het is een schande dat mensen elkaar zitten wetten op te leggen, zij begrijpen het offer van Christus geheel niet.
Citeer:
Men mag mekaar wel bijsturen , helpen met Gods Woord , waar de liefde voor de Heer op de eerste plaatst komt


God geeft het geloof. En ik ben er zeker van dat iedereen zoiezo gedoopt is. Daar zorgt de Kerk normaal wel voor. Men kan ook op latere leeftijd zich laten dopen, als men niet alreeds gedoopt is geweest. Want twee dopen zijn niet nodig. Moest Christus dan twee keer sterven?Zowel de baby, kinder, volwassenendoop zijn geldig.
Citeer:
Is ook allemaal een beetje religieus en te
menselijk denken volgens mij .Een kind van God ben je of ben je niet .
En doop houd bekering in .
Jezus-Christus doopt met de H.Geest .


Zo zorgt God ervoor dat velen niet verloren gaan. Genade is een gift. Niet een verdienste.
Citeer:
Verloren ben je toch alleen maar als je je volledig van de Heer blijft afkeren en onrechtvaardig van hart bent ?


Ik zou dan ook graag besluiten met even terug te gaan naar het broeder gedeelte. Zoek elkaar op en leer de mens achter het masker kennen. En zie dan of het uw broeder is. Stop met iedereen direct broeder/zuster te noemen want dat kan u niet weten dat u elkaar broeders bent want u kent elkaar nog niet.
Citeer:
Als iemand goed en liefdevol voor mij is , is dat toch wel mijn broertje of zusje in de Heer .Al bewaar ik dat in mijn hart .


Ik wens u allen voor de rest nog een fijn weekend.
Citeer:
Voor jou ook een goed weekend gewenst .
Citeer:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 25 mar 2018 19:19 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Zeg Jimmy, geloven dat je door de doop gered wordt kan ik niet begrijpen. Waarom zou 97 procent van de Grieken zo gered zijn en 97 procent van de Turken verloren gaan? Puur vanwege een rituele doop?

Een broeder is iemand die in de Liefde van God leeft. Of die nu een Turk of een Griek is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 25 mar 2018 19:46 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Er worden in Nederland trouwens steeds minder mensen gedoopt. Vooral in het protestantse midden, noorden en westen. Als protestanten de kerk verlaten, dopen zij meestal hun kinderen ook niet. Zo is bij ons in de stad in ongeveer 10 jaar tijd een gefuseerde PKN gemeente van ongeveer 10.000 leden naar 5.000 leden geslonken en sluiten volgend jaar 2 van hun 4 kerkgebouwen. Katholieken dopen nog sneller hun kinderen. Daarvan hebben we 1 kerk in de stad staan.

Wat de masker betreft, interessante uitleg. Kan ik me wel in vinden. Het tegenovergestelde kan trouwens ook. Hier heb je ook protestantse kerken in de stad waar het vroom is om te zeggen dat je een zondaar bent die God nog niet persoonlijk kent, omdat je nog niet door Hem opgewekt bent. Die mensen gaan pas aan het avondmaal in de kerk, als ze God ervaren hebben in hun leven. In zo'n kerk zit hier al snel 1000 man op de zondag of wel meer, maar slechts een enkeling gaat aan het avondmaal en slechts een enkeling weet zeker dat hij naar de hemel gaat. De meerderheid vreest de hel en ik ben bang dat de meerderheid van hen ook naar de hel gaat, omdat ze Jezus niet kennen. Precies zoals ze zeggen Hem niet te kennen. In die kerken is zo ook incest, manipulatie en machtsmisbruik door vooral mannen erg sterk aanwezig. Ook wetten en regels hebben ze trouwens veel. Je moet er vooral veel. Doe je niet mee, dan word je zo verstoten.


Laatst gewijzigd door Broeder Gait op zo 25 mar 2018 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 25 mar 2018 19:51 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Momenteel bezoeken mijn vrouw en ik een kleine evangelie gemeente van slechts 50 leden, waarvan 20 kinderen. De hele gemeente is actief betrokken en komt veel in hun samenkomsten op de zondag en de bijbelkring.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 25 mar 2018 20:00 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
De doop zie ik als iets geestelijks. Gods Geest kan jou alleen dopen. Ik ken een verhaal van een Turkse moslim uit de stad Enschede, die zo gedoopt werd door de Heilige Geest, als gevolg van christenen, die op straat ongevraagd hem zeiden dat Jezus van hem houdt en voor Hem begonnen te bidden.
Hij was nog helemaal geen christen en ontving die doop al. Door die sterke ervaring ging hij de kerk bezoeken van die christenen. Dat vonden zijn familie en vrienden niet leuk. Die gooiden alle ruiten van die kerk in!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.