Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 10:16

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Heer, ik ben niet waardig
BerichtGeplaatst: di 20 mar 2018 18:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
In een wereld waar men perfect hoort te zijn, zowel in sommige Christelijke groeperingen als in de anders/niet gelovige wereld wens ik om niet perfect te zijn. Eigenlijk wilt dat zeggen: beseffen dat ik niet perfect ben. Want niemand is perfect. Waarom zul je vragen? Wel, dat is simpel. Door te beseffen dat ik niet zo goed ben soms, en soms slechte dingen doe kan ik de onmetelijke liefde van Christus beseffen. Dat kan alleen als je vind van jezelf dat je niet perfect bent. Wanneer, zoals spijtig genoeg sommige Christelijke groeperingen geloven, je denkt volmaakt/perfect te zijn, dan kan je nooit ten volle de liefde van Christus voor ons begrijpen. Neen. Het is goed om soms in een dalletje te zitten over jezelf. Het is goed om soms je zwakheden te zien en te beseffen dat je eigenlijk niet zo goed bent. Zoals ze bij ons in de Kerk altijd zeggen: Heer, ik ben niet waardig dat Gij tot mij komt, maar spreek en ik zal gezond worden. Ja. Ik ben niet waardig. Het is goed omdat te beseffen in een wereld die perfectheid eist. Het is goed om te beseffen dat wij niet waardig zijn. Want dan alleen, kan je de ware liefde van Christus leren kennen. Wanneer je tot God spreekt en eerlijk bent en zegt: God, ik ben egoistisch, ik kan al eens lui zijn en ik doe zeker niet altijd wat Ge vraagt. Ik zou het begrijpen dat ik niet gered word, ik verdien dat niet. Ik verdien uw hulp niet. Waarom word ik gered simpelweg omdat ik geloof, terwijl er zovele mensen misschien verloren gaan, die beter zijn als mij maar niet geloven. God, hoe kan dat rechtvaardig zijn. God ik ben niet waardig. Een simpel zinnetje. En dan wanneer je tot God komt, en Hem om hulp vraagt. Dan leer je de ware kracht van God kennen. Want God helpt je en zegt daarmee: Ik help je. Je bent gered. Nee, ik wens niet perfect te zijn. Want dan zou ik de immense liefde van God, die Hij voor ons heeft, nooit ten volle kunnen begrijpen. En nooit ten volle zijn waarde ervan herkennen. Leer daarom mensen, u niet als perfect of volmaakt te beschouwen. En neem af en toe eens tijd om tot God te keren om eerlijk te zijn en uw zonden op te biechten en te zeggen: Ik ben niet waardig God. En wanneer je dan de volgende keer bid, en God helpt je weer, dan zal je begrijpen hoe groot de liefde van Christus wel is.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Heer, ik ben niet waardig
BerichtGeplaatst: di 20 mar 2018 19:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mee eens. Eens vroeg ik ook aan God waarom Hij mij wil redden, omdat ik toch niet beter ben dan veel andere mensen. Een lied in een rouwdienst greep daarop mij aan. Het drong tot me door waarom God mij redt. De woorden: "U kent mij dieper dan ik mij zelf ooit heb gekend. Gij kent mijn zitten en mijn staan..." God kent ons dus beter dan dat wij onszelf kennen en daarom wil Hij ons redden. Hij kent ons verlangen verlost te zijn. Om zonder zonden te zijn.. Hij prikt dwars door onze zondige schil heen en ziet ons hart aan. Ten diepste ben je Zijn perfecte schepping. Zijn evenbeeld. Wij verlangen er naar bij Hem te zijn. Al presteren we het niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Heer, ik ben niet waardig
BerichtGeplaatst: ma 26 mar 2018 10:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Amen , Jimmy en Broeder Gait

a170.gif

Je kunt alleen maar je best doen om de leer van Jezus-Christus in je hart toe te passen , en proberen volmaakt te worden .
Als ik niet naar de Heer kon gaan wat op mijn hart ligt , mijn tekortkomingen , maar ook mijn verdriet enz.....
Tja dan bleef ik een verloren schaapje .
Ik ben zo blij dat ik de Heer ken !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.