Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 04:52

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2018 19:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er is mij iets opgevallen. Er staat geschreven dat wanneer wij bidden wij ook moeten geloven dat wij het krijgen.
Wanneer wij voor onszelf bidden, lijkt mij, is dat soms heel moeilijk. Om te kunnen geloven dat wij het ook krijgen.
Maar, lijkt mij, wanneer wij voor anderen bidden dan is dat vele makkelijker om te geloven dat ze het gaan krijgen.
Althans, dat lijkt zo voor mij in mijn eigenste mening. Wanneer ik bid voor een ander, kan ik meer geloof hebben in het feit dat het zo zal zijn.
Daarom lijkt mij dat wij minder horen voor onszelf te bidden en meer voor anderen. En dat hetgeen wij nodig hebben, dat anderen daar moeten voor bidden.
Zo kan er, denk ik, meer geloof gesteld worden in de kracht van het gebed. Hebben jullie dit ook al ervaren, of ben ik hier de enige in?
Het zou wel mooi zijn, dat God het zo gemaakt heeft, dat wij eerder voor een ander moeten bidden, dan voor onszelf. En dat die ander op zijn beurt dan weer voor ons moet bidden.
Ik heb veel moeite soms met te geloven als ik ergens voor bid dat ik het zal krijgen. Maar als ik voor een ander bid, dan heb ik daar minder moeite mee. Iemand dit ook al ervaren?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 17:52 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Beiden vind ik moeilijk. Vooral als ik bid voor iemands genezing. Het helpt mij om met God te delen wat in mij om gaat.
Dat gaat ook om dingen waar ik voor mij zelf mee worstel. Hoe ik ben naar anderen toe. Ik kan soms humeurig, drammerig en bot overkomen.
Laatst gaf een collega mij aan daarom niet met mij samen te willen werken. Toen vertrouwde ik het God toe om dit met hem op te lossen en het loste ook gelukkig met hem op.
Ik gaf aan waar ik zelf mee zat en dat het niet door hem persoonlijk opgevat moest worden. Mijn vrouw gaf deze week aan dat ik heel down ben deze week en zo anders ben dan in de relatietijd, toen ik juist altijd zo opgewekt was. Ik heb God daarom gebeden dat ik weer meer opgewekt mag zijn, ondanks alle omstandigheden en zorgen. Mijn vrouw gaf vandaag aan dat ik weer de oude opgewekte man ben. Zo bid ik dus veel, dat ik een beter mens word voor anderen.
Beetje bij beetje zie ik daar de vruchten van.

De liefde, daar moeten we in groeien.

Dank je voor het delen van jouw ervaringen en de bijbelse woorden. Het helpt me te geloven dat God mijn dochter gaat genezen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 19:03 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dan zal ik ook voor je dochter bidden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 20:23 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dank je. Ze heeft na haar geboorte zuurstoftekort gehad. Haar hersenen heeft een beschadiging opgelopen, waardoor ze een motorische ontwikkelingsachterstand heeft. Ze is 14 maanden, maar heeft de ontwikkeling van een baby van 5 maanden. Ze ziet erdoor ook slecht. Echter is dat grotendeels te verhelpen met een stevige bril. Ik geloof dat God haar hersenen kan herstellen en haar ontwikkeling kan in laten halen.


Laatst gewijzigd door Broeder Gait op zo 28 jan 2018 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 20:24 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Haar intelligentie is trouwens wel uitstekend en ze is een opgewekt meisje


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 20:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Met geloof is alles mogelijk broeder Gait. Onthoud wat Jezus telkens zei wanneer iemand genezen werd. Hij zei niet: IK heb u genezen maar zei telkens: uw geloof heeft u genezen.
Met geloof, is alles mogelijk.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bidden voor elkaar
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 03:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dank je Jimmy.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.