Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 13:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 22:02 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Wat is de Kerk van Jezus, de Rots waarop Jezus bouwt?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 07:16 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Omdat dit nogal een belangrijke vraag is, zal ik hem zelf ook beantwoorden.
De Kerk is niet een aan eenschakelijk van groepen kerkverbanden, die met hun leiders verbonden zijn met de oorspronkelijke eerste christelijke gemeentes. De Kerk is altijd daar, waar iemand werkelijk het geloof belijdt, wat Petrus belijdt. Want Jezus zei na het belijden van Petrus dat Jezus de Zoon van God is over zijn geloof: "jij bent de rots waarop Ik mijn gemeente bouw".

Petra is het geloof dat Jezus "werkelijk" meer is dan een profeet, namelijk de Zoon van God en ten dien gevolge daarvan Hem ook als Heer aanneemt. Dus niet zoals de demonen het geloven dat Hij Heer is en voor Hem beven van angst (sommige christenen zijn ook bang voor God), maar het geloof vol Liefde en overgave, zoals Petrus dat uitte.

Wil je bij de Kerk van Jezus horen, geef jouw vertrouwen dan aan Jezus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 07:31 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Het gevolg hiervan is ook dat het geen zin heeft om de apostolische Geloofsbelijdenis op te dreunen. Want het beamen van zo'n geloofsbelijdenis kan je ook, als je helemaal geen contact hebt met Jezus. Je komt niet door het opdreunen van deze geloofsbelijdenis in contact te staan met Jezus. Het zelfde geldt met de doop of avondmaal.
Je kan als baby gedoopt zijn, maar dat maakt je geen kind van God. Ook niet als je dat als volwassene doet. Dat maakt je allemaal geen kind van God. Het avondmaal? Je kan wijn drinken en brood eten en vervolgens gewoon doorgaan met het leven, alsof er niets veranderd is. In de VS zijn er straatbendes die ook evengoed in de kerk zitten op de zondag. Zelfs opwekkingsliederen zingen in de grote volkskerken daar en evengoed in die zelfde week iemand dood schieten op straat. Er zijn maffialeden die gewoon braaf op de zondag naar de kerk gaan. In Nieuw York gaat ongeveer de helft van de inwoners van de stad wel naar de kerk. Ze zijn bijna allemaal wel gedoopt en doen mee aan het avondmaal of eucharistie.
Echter wie heeft het geloof dat Petrus had? Dat ze werkelijk Jezus zagen als de Zoon van God, wisten wat ze daarmee zeiden en Hem werkelijk als Heer over hun levens toelieten? In wie Jezus werkelijk aan het werk is?

Zie daar ook de valse en de ware kerk. Je hebt immers gelovigen die wel zeggen "ik geloof", maar wat stelt hun woorden voor, als de echte god die ze aanbidden misschien wel hun geld en bezittingen zijn?! Of wat dacht je van fans van popsterren??? Uit de hand gelopen hobbies, waar alles voor opgegeven wordt?
De ware kerk bestaat uit mensen die deze ballast van haar schouders neemt en door de nauwe poort naar binnen gaat.

Dat betekend ook de uitspraak dat Jezus zei met: "het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van de naald te gaan, dan voor een rijke om het koninkrijk der hemelen binnen te gaan."
Een kameel moest in die tijd door smalle stadspoorten naar binnen, die naalden werden genoemd. Ze waren zo smal, dat altijd de baggage van de kameel afgehaald moest worden, om de kameel door het oog van de naald te laten gaan. Echter de baggage van een rijke, daar kan een rijke zich maar moeilijk van los komen, om zo het hemels koninkrijk binnen te kunnen gaan. Zijn bezittingen zijn hem vaak te lief en zo kan geld iemands eeuwige leven beroven.

En om de kern van alles, de liefde toe te laten in dit verhaal...
Wat doet een rijke die vast zit aan zijn geld als een arme of noodlottige hem om het noodzakelijke geld vraagt?
Hij zendt hem weg... al sterven velen erdoor van de honger en de dorst..
Wat kan de rijke het verrotten dat zijn arbeiders is financiƫle problemen komen of zelfs in krotten wonen?
Als de wetten van het land hem niet voorschrijven meer te betalen en de armen bij te staan, dan doen ze er niks aan...
En ja ik weet het, ons financieel systeem vraagt het ook om de laag opgeleiden en de zorgbehoevenden uit te buiten om de zaak draaiende te houden.
Zo verrot is het systeem dat de rijke daar blindelings langsheen leeft, alsof er niets aan de hand is.
Hoe koud en leeg is het hart van zo'n rijke heer?


Laatst gewijzigd door Broeder Gait op do 11 jan 2018 07:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 07:34 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Mattheus 16, 16 Simon Petrus zei: "U bent de Christus, de Zoon van de levende God."
17 "Gelukkig ben jij, Simon, zoon van Jona! Mijn hemelse Vader heeft je dit persoonlijk duidelijk gemaakt. Je hebt dit niet van een mens.
18 Jij bent Petrus. Op deze rots zal Ik mijn Gemeente bouwen. De poorten van het dodenrijk zullen nooit macht over haar krijgen.
19 Ik zal je de sleutels geven van het Koninkrijk van de hemelen. De deuren die jij op aarde sluit, zullen in de hemel gesloten zijn. En de deuren die jij op aarde opent, zullen in de hemel geopend zijn."

De Heer belooft zijn gemeente te bouwen, niet op een persoon, (buiten Jezus) maar op de waarheid, die Petrus en de andere jongeren moedig bekenden, namelijk dat Jezus de Messias is. Het woordspel wat hij gebruikt met Jij bent Petrus.(Petros, een kleine steen ) Op deze rots (Petra, een grote massieve rots ) wil ik mijn gemeente bouwen.
Dus op de openbaring die de jongeren kregen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 07:37 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
@Broeder Gait, ik zie dat je zelf ook al geantwoord heb. Ben het met je eens.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is Mijn Kerk
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 07:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Koningsdochter schreef:
Mattheus 16, 16 Simon Petrus zei: "U bent de Christus, de Zoon van de levende God."
17 "Gelukkig ben jij, Simon, zoon van Jona! Mijn hemelse Vader heeft je dit persoonlijk duidelijk gemaakt. Je hebt dit niet van een mens.
18 Jij bent Petrus. Op deze rots zal Ik mijn Gemeente bouwen. De poorten van het dodenrijk zullen nooit macht over haar krijgen.
19 Ik zal je de sleutels geven van het Koninkrijk van de hemelen. De deuren die jij op aarde sluit, zullen in de hemel gesloten zijn. En de deuren die jij op aarde opent, zullen in de hemel geopend zijn."

De Heer belooft zijn gemeente te bouwen, niet op een persoon, (buiten Jezus) maar op de waarheid, die Petrus en de andere jongeren moedig bekenden, namelijk dat Jezus de Messias is. Het woordspel wat hij gebruikt met Jij bent Petrus.(Petros, een kleine steen ) Op deze rots (Petra, een grote massieve rots ) wil ik mijn gemeente bouwen.
Dus op de openbaring die de jongeren kregen.


Ik heb inmiddels wat woorden toegevoegd val.gif , maar ben het ook helemaal met je eens


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.