Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 06:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 17:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk.

Ik dacht veel met God te spreken maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dat niet waar is. Ik dacht veel na over dingen en begon te redeneren. Ik dacht dat dit proces een gesprek met God was. Ik dacht dit omdat ik op vele zaken kwam waar ik nooit over gedacht had. Maar daar heeft God of satan niks mee te maken denk ik. Ik ben tot deze conclusie gekomen omdat ik aan mezelf ben beginnen twijfelen en het is heel simpel: als je zulk gesprek hebt, waarvan je denkt met de Heilige Geest of met God aan het praten te zijn, stel dan eens een vraag die je niet kan beantwoorden door beginnen te redeneren. Voor mij was die vraag: Hoe hoog is de Mount Everest? Je zal zien dat je geen antwoord krijg, of dat je maar gokt. Maar je weet goed genoeg dat het een gok is. Dat antwoord kan je niet bekomen door te redeneren maar als je werkelijk met God aan het praten zou zijn, zou je het antwoord krijgen. En het zou juist zijn. Daarom denk ik nu dat als wij redeneren in onszelf wij enkel maar kunnen zeggen: ik denk. Het probleem is dat niemand dat doet, ik heb dit ook al eerder geweten en ben terug hervallen in te denken dat het God is. Maar doordat te denken komt het net dat er zovele geloofsvormen onder het Christenschap zijn, de ene denkt dit en de andere dat, allemaal bekomen door redeneren (spreken tegen uzelf) en word gelinkt aan God. Als je weer eens een openbaring krijgt waarvan je denkt dat het van God komt, stel dan maar is zulke vraag die je niet door redenatie kan bekomen en dan zal het vlug duidelijk zijn waarvan het komt. Kennis staat nergens geschreven bij de vruchten van de Geest, ik betwijfel het dan ook dat de Heilige Geest je kennis geeft. De Heilige Geest geeft je zaken waar je een ander kan mee liefhebben. Nergens, naar mijn weten maar dit is wat ik denk, staat er geschreven dat de Heilige Geest kennis geeft.

Galaten 5:22 (HTB)

Maar de Heilige Geest brengt ons tot betere dingen: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing.

Ik denk wel dat er geschreven staat dat God kennis kan geven maar het is heel simpel, als je denkt kennis te krijgen van God, stel dan zulke vraag waarvan ik gesproken heb. Eentje waar je het antwoord niet door redenatie kan bekomen, maar het gewoon moet weten. En dan zal het vlug duidelijk zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 19:48 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dat ligt er aan. Wat je hier concludeert is van de ene uiterste schieten naar het andere uiterste. De waarheid ligt in het midden. Want Salomo bad om wijsheid en kreeg wijsheid.
Hoe weet je immers wat wijs is dagelijks te doen, in alles wat je mee maakt? Doordat je geweten (dat van God komt) een rol speelt, omdat engelen je aandacht op iets richten, omdat je gedachten gestuurd worden in de juiste richting. Etc. Ik heb eens meegemaakt dat iemand me vroeg hoe het paasverhaal gaat. Het betrof een collega van me, die zonder geloof is groot gebracht en ook geen geloof aanhangt. Hij had de Passion gekeken en begreep niet waarom Jezus zichzelf niet van het kruis haalde en stierf voor ons, als hij Gods Zoon is. Hij keek me met een hele serieuze blik mij aan. Hij stelde die vraag (na een reeks andere vragen over Pasen) na dat hij me eerst vroeg: "Je bent toch een beetje christelijk?" Hij vroeg dat allemaal in de kantine waar al mijn collega's bijzaten. Ik heb vragen die hij had eerst beantwoord en na de pauze hem persoonlijk uitgelegd waarom Jezus aan het kruis moest sterven en wat ik daarin geloof. Daarna heb ik hem ook een bijbeltje mogen geven (een dag later). Hij gaf aan het nu te begrijpen. In de kantine zei een collega nog tegen hem: "pas maar op, straks word je nog zelf christen". Waarop hij antwoorde: "daar gaat het mij niet om. Ik wil het gewoon begrijpen"

Stel dat dit nu werkelijk enkel mijn eigen gedachten waren, stel dat hij dan vervolgens tot geloof gekomen is, sterker nog, hierdoor geeft hij aan het offer van Jezus nu te begrijpen...\
zou niet God, maar ik hem die wijsheid hebben gegeven? Zou, als hij zich op een dag hierdoor bekeerd is, hij door mij bekeerd zijn?

Nee, dat deed God.
Echter God bepaald zelf wat Hij jou openbaard of niet.

Mijn vrouw heeft de gave van profetie. Ze ziet Jezus. Hoort Jezus. Heeft soms visioenen gehad. Blikken in de hemel gezien en ga zo maar door...
Wat wij wel eens meemaken is dat ik bepaalde gedachten uitspreek, wat Jezus in soort gelijke bewoordingen verstaanbaar tegen mijn vouw zegt.
Met één verschil: zij krijgt wel boodschappen voor de toekomst, maar ik krijg meer woorden voor het moment zelf.
Echter is het wel eens voorgekomen dat ik woorden voor de toekomst in mijn gedachten kreeg.
Namelijk had ik ruzie met een vrouw (Tanja) die ik 2 jaar niet meer gezien had. Toen ik bij Bakker Bart twee broodjes voor mij en mijn broertje aan het afrekenen was, kwam de gedachte in me: "wat ga je doen als Tanja hier binnen komt lopen?
Ik vond die gedachten zo apart, dat ik naar de ingang ging kijken en prompt binnen een paar tellen opeens Tanja zag naderen, die bakker Bart binnen wandelde met haar moeder. Ik keek haar vervolgens de rug toe en deed alsof ze er niet was.. Binnen enkele dagen had ik haar aan de lijn om dat weer recht te zetten, waarbij alle misverstanden uit de weg werden geruimd. Sinds dien kunnen we elkaar weer gewoon groeten en staat ze gewoon in mijn vriendenlijst op Facebook a176.gif

God woont in jouw gedachten, in jouw binnenkamer. Hij laat jou nooit alleen aan het lot over.


Laatst gewijzigd door Broeder Gait op do 04 jan 2018 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 20:01 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mijn vrouw las ik ook jouw openingspost voor en ze zei: "God geeft geen antwoorden op dergelijke vragen"

Ps vorige post: Ik keek haar vervolgens de rug toe= ik keerde haar vervolgens de rug toe


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 20:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja dat is gemakkelijk gezegd dat God geen antwoord op dergelijke vragen geeft. Dat is heel makkelijk om uzelf verder te misleiden.
Punt is, er zijn duizenden verschillende visies van wat de Waarheid is en ieder beweert het gekregen te hebben van de Heilige Geest.
Als wat ik zeg niet klopt dan spreek de Heilige Geest blijkbaar zich duizend keer tegen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 20:23 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het zou beter zijn dat we eens aanvaardden dat onze redenaties van onszelf komen want dan hoeven er geen duizenden verschillende visies te zijn die elk beweren de Waarheid te zijn. Dan zijn wij eindelijk broeders en zusters, alle groepen, simpelweg op zoek naar de Waarheid.
En dat is de waarheid. Wij zijn allen op zoek.
Maar nu denkt ieder de Waarheid gevonden te hebben, terwijl ze voortkomen uit eigen redenaties. Maar punt is, de Heilige Geest zegt niet tegen de ene a en tegen de andere b.
Punt uit.
Nu denken we allemaal zelf gelijk te hebben en we verdedigen ons geloof tegen anderen en luisteren niet naar hen. En zij doen hetzelfde bij ons.
En eigenlijk zijn we beide enkel maar opzoek naar de Waarheid.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 21:19 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy kun je mij uitleggen waarom je, als je voor jezelf conclusies trekt, deze gelijk op alle anderen (christenen) betrekt?

Dat merk ik in heel veel postings van je. Geeft niet, maar het maakt me nieuwsgierig.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 13:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Jammer dat je de Mount Everest aanhaalde in je denken , want zo kan je nooit tot de volle Waarheid komen .
Zie Johannes 16 !
De Heilige Geest geeft vruchten en gaven .
Jimmy schreef:
Het zou beter zijn dat we eens aanvaardden dat onze redenaties van onszelf komen want dan hoeven er geen duizenden verschillende visies te zijn die elk beweren de Waarheid te zijn. Dan zijn wij eindelijk broeders en zusters, alle groepen, simpelweg op zoek naar de Waarheid.
En dat is de waarheid. Wij zijn allen op zoek.
Maar nu denkt ieder de Waarheid gevonden te hebben, terwijl ze voortkomen uit eigen redenaties. Maar punt is, de Heilige Geest zegt niet tegen de ene a en tegen de andere b.
Punt uit.
Nu denken we allemaal zelf gelijk te hebben en we verdedigen ons geloof tegen anderen en luisteren niet naar hen. En zij doen hetzelfde bij ons.
En eigenlijk zijn we beide enkel maar opzoek naar de Waarheid.

Ik denk dat je de Heilige Geest nooit mag mengen met werelds denken .
En om eerlijk te zijn dat doet een ieder wel eens .
Je hebt gelijk dat de verschillende geloofsovertuigingen geen oren voor mekaar hebben , ook al zijn ze gebaseerd op dezelfde Heilige Geest .
Jammer dat de een roemt op wat hij gekregen heeft van de H.Geest en niet hoort wat de ander gekregen heeft van de H.Geest .
En het gegeven is ook dat er geen verdeling onderling mag zijn onder de christenen .
Het zou veel mooier zijn als er beaamd werd wat Gods Woord zegt in deze , in plaats van te beroemen op wat jezelf gekregen hebt .
----------------------------------
De wijsheid en kennis van God , is heel anders dan de menselijke wijsheid en kennis .
De wijsheid en kennis van God is op liefde gebaseerd :
Niets is voor HEM ondoorgrondelijk !Niets is voor HEM onmogelijk .
En in jezus-Christus
tot vervulling gekomen !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 18:18 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:
Ja dat is gemakkelijk gezegd dat God geen antwoord op dergelijke vragen geeft. Dat is heel makkelijk om uzelf verder te misleiden.
Punt is, er zijn duizenden verschillende visies van wat de Waarheid is en ieder beweert het gekregen te hebben van de Heilige Geest.
Als wat ik zeg niet klopt dan spreek de Heilige Geest blijkbaar zich duizend keer tegen.

Heb je mijn persoonlijke bijdrage ook gelezen, die ik plaatste voor de opmerking van mijn vrouw te posten? Ik leg daarin uit waarom ik wel geloof dat God letterlijk tot ons spreekt. Zou God dat niet doen, dan is ons geloof puur mensenwerk en niet Gods werk. Dan zou ieder die zich bekeerd niet bekeren tot God, maar tot mensenwerk.
Dan is je eindconclusie, dat elk geloof van mensen van beneden komt en niet van boven.

Echter dan is wat de apostelen in de bijbel zeiden ook mensenwerk

Wat de verschillen in geloofsopvattingen onder christenen betreft, dat is nu werkelijk satans oogst. Met als doel: een afstand tussen God en de mensen te scheppen, zodat ze de stem van de Goede Herder niet meer verstaan.

Ik heb ook aangegeven welke gave mijn vrouw heeft. Geloof je dat wel? Of denk je dat mijn vrouw ze ziet vliegen? Ze heeft Jezus voor het eerst gezien toen ze 13 was en nog in de zwaarste zwarte kouzenkerk van Nederland zat. Waarin gepreekt wordt dat je niet tot God kan naderen en je uitverkoren moet worden door God. Daar gelooft men al helemaal niet in de gave van profetie.

Ik heb op het forum het idee dat je vooral ons wilt onderwijzen, maar niet bereid bent werkelijk te luisteren naar anderen. Jij bent hier de leraar die ons de les leest. Ik heb dan ook niet het idee dat er ook maar "iets" aankomt van wat ik met je deel. Je gaat er hier in ieder geval niet werkelijk serieus er inhoudelijk op in. Ik had dan net zo goed niets kunnen posten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 18:37 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Daarbij komt: toen satan tegen Jezus zei: spring van deze berg en vraag God engelen te sturen die je op zullen vangen, zei Jezus: " in de Schrift staat geschreven: stel God niet op de proef." Ik vind de vraag die je stelt over hoe hoog een berg is een typisch gevalletje God op de proef stellen. Waarom zou Hij verplicht door jou daar op moeten antwoorden? Moet Hij nu stil worden voor jou, zodat jij in Zijn plaats kan gaan spreken? Wees liever stil voor Hem, zodat Hij weer tot jou kan spreken. Want ik weet dat onze God spreekt, zoals Hij vroeger tot Elia sprak a170.gif

Daarbij: hoe hoog de bergen ook zijn, de zondvloed was hoger.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 19:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Toen mijn vrouw 5 was zei ze tegen haar moeder: "ik blijf net zo lang bidden, tot God antwoordt ". Haar moeder lachte haar toen uit en zei: "dan kan je lang bidden!"
Maar ze trok zich er niets van aan en bleef bidden. Op haar 13de openbaarde Hij zich aan haar. Hij was een Vader en Moeder voor haar, die haar ouders niet voor haar konden zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 19:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb niet te oordelen over wat u vrouw gezien heeft

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 19:41 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En waarom zou ik naar u luisteren? Blijkbaar is al wat ik redeneer van de Heilige Geest. In deze post begon ik daar eindelijk aan te twijfelen en ik krijg van iedereen tegenstand. Omdat ik ook hun manier van het beleven van geloof aanval. Wat jullie niet snappen is dat deze post over mij gaat. Wat ik over mezelf denk.
Waarom zou ik naar u luisteren als deze post niet klopt? Als deze post zou kloppen, dan zou ik een reden hebben om naar u te luisteren.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 20:42 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Wat jullie niet snappen is dat deze post over mij gaat. Wat ik over mezelf denk


Sorry maar je schrijft eronder
Citeer:
Het zou beter zijn dat we eens aanvaardden dat onze redenaties van onszelf komen want dan hoeven er geen duizenden verschillende visies te zijn die elk beweren de Waarheid te zijn.


Daarom was dat mij niet helemaal duidelijk.Spijt me, vergeet het gewoon wat ik geschreven heb.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 20:50 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Beste Broeder,
Ten eerste, het grappige is dat onze jongste kater ook Jimmy heet a130.gif

Echte liefde is geïnteresseerd in wat een ander zegt. Ik heb met interesse jouw post gelezen en snap wel wat je zegt, maar het is mij wel duidelijk dat je werkelijk geen interesse in mijn belevingen hebt en vooral in de verdediging vliegt. Maar het staat toch in de bijbel dat Jezus tegen de leerlingen voor zijn heengaan zei: " en als je voor de keizer te Rome gebracht wordt, maak je dan niet bezorgt over wat je zeggen moet. De Heilige Geest zal je te binnen geven wat je zeggen moet."

En juist omdat de Heilige Geest me vaak te binnen geeft wat ik zeggen moet is het leerzaam om naar me te luisteren, als ik Gods woorden deel. Hij heeft mij immers van de duisternis gered. In een droom heeft Hij aan mij laten zien dat Hij de Regiseur is van mijn leven, en dat is Hij ook van jouw leven. Je kan nog geen zucht adem halen, of een teen verzetten, of het gaat geheel in en door God geleid. Immers Jezus zei in de gelijkenis van de wijnstok en de ranken: " zonder Mij kan je niks doen."

Bedenk wat er zou gebeuren als God er plots niet meer was. Je zou spontaan niet meer kunnen denken. Zelfs de duivel niet, al beweerd hij dat hij alles geheel uit eigen kracht kan en zichzelf schiep.

Echter wij zijn als klei in de hand van de pottenbakker


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ik denk.
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 20:58 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Wat jullie niet snappen is dat deze post over mij gaat. Wat ik over mezelf denk


Sorry maar je schrijft eronder
Citeer:
Het zou beter zijn dat we eens aanvaardden dat onze redenaties van onszelf komen want dan hoeven er geen duizenden verschillende visies te zijn die elk beweren de Waarheid te zijn.


Daarom was dat mij niet helemaal duidelijk.Spijt me, vergeet het gewoon wat ik geschreven heb.

Je mag best zeggen dat hij daarin te ver ging hoor. Ik laat mij in ieder geval niet door hem vertellen wat ik geloven moet. Mijn God heet geen Jimmy, maar Jezus!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.