Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 10:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Vele Christenen zijn zagers
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2017 18:26 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 08:29 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Men kan er niet meer om heen dat christenen Gods feesten belangrijk vinden .
Men is op zoek om God zoveel mogelijk lief te hebben .
________
Bij de een word bij kerstmis nog steeds een versierde boom gezet en pakjes uitgedeeld , bij de ander gaat het er anders aan toe .
Bij Pasen word bij iemand : een paastak met eieren op de kast gezet en word er rijkelijk gesmuld .
Dan stel ik mij vragen , temeer omdat in gemeenschappen , kerken en scholen : de kinderen met eitjes worden vertroeteld .
En mede door Sint-Niklaas en welke kinderfeesten nog , word in hun klein kinderhart een vermenging en leugen gelegd .


________
Ik moet zeggen dat de tendens van de laatste decennia s er geen verschil meer is tussen kerken en thuis beleving .
Ik bedoel , ik herinner mij nog duidelijk , dat ik als kind zijnde paaseikes mocht zoeken in de tuin .En als je een zwart vond
waard je stout geweest .O ! als we maar geen zwart vonden he .
Veelal organiseerde mijn oudere zusjes dit evenement .En kerstmis werd gevierd onder de familie .
Met pakjes en lekker eten .Best een grote familie .
11 kinderen , getrouwde kinderen en kleinkinderen enz....-
------------
Toen ging je naar de kerk en ook via school werd de liefde voor de Heer in je hartje gelegd , ook de liefde voor de ouders en elkaar via nieuwjaarsbrieven enz....
Daarin werden woorden gedicteerd zoals :
- lieve mama en papa , ik wens jullie voor het nieuwe jaar de zegen van God , en nog veel moois .
Ook bij Moederdag , Vaderdag enz.... werd steeds de Heer op een of andere manier betrokken .
De naam Jezus-Christus hoorde we vaak en voor het klasje begon werd er een kruisje gemaakt .
Zo ook de prentjes die wij kregen : daar stond onze Heer op afgebeeld , met een schaapje in de armen .
De goede Herder !
Ja ook een afbeelding , maar nu zie je veelal kerstbomen , sneeuwtaferelen , kerstballen .
Er was geen sprake van paas-eitjes na kerkbezoek , pakjesverdeling in scholen , enz....
Ik heb dat niet gekend , maar toch hebben de scholen en de kerk mede geholpen dat ik de Heer leerde kennen ,
dit met mijn kinderhartje .
______________________________________________
Ik denk dat bij veel kerken , scholen enz...,,, ik merk het verschil ,,, sprake kan zijn van vermenging !
Sommigen zien het en anderen weer niet .
Ik heb nooit gezien wat een mens de laatste tijd voorgeschoteld krijgt .
Een paus die een kindje Jezus beeld kust .Als ik dat als kind gezien had , ik weet niet of ik nu nog zuiver mijn gedacht zonder oordelen zou durven zeggen .
Ik zie zoveel dingen de dag van vandaag , ik hoor zoveel dingen : waarachter ik niet sta en wat ik niet begrijp ,
dat de zogezegde arbeiders van God durven doen en zeggen .

Aan de ene kant lijkt het alsof ze de liefde zelf zijn , maar aan de andere kant brengen ze , als je niet alert blijft een draaing
aan Gods Woord .
En ja niemand is perfect , maar weten jullie nog dat op zondag de winkels gesloten waren ?
Niet dat dat van belang is , maar de denkwijze was toen zo en de verandering bracht veel opschudding onder de christenen van toen .
- Ik denk dat ieder met hulp van andere christenen , vooral diegene die de gave van : onderscheiding van geesten hebben
kunnen uitmaken wat van God is en wat niet .Wat vermenging is : deels afgod-dienerij en wat niet .
Ik heb daaromtrent ook vragen en kijk hierin vooral naar de evolutie : van jaren geleden en nu !
____
In dit alles is natuurlijk dat men steeds dankbaar moet zijn om de Genade , de Verzoening ,
de Liefde : geschonken door Jezus-Christus op de
plaatst Golgotha !
Dit te herdenken is het grootste gegeven .
De liefde dekt tal van zonde : ook redenatie !
Maar de weg is smal en vraagt toch opoffering op de een of andere manier , wil men Jezus-Christus volgen .

-----------------------------------------
Om af te sluiten nog een recent anekdote :
op het nieuws : het kerstenkindje is verdwenen uit de kerststal , gepikt in Brussel .
De een zal er om wenen , is verbijsterd
de ander legt het naast zich neer .
----
Liefs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 14:38 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
En ja niemand is perfect , maar weten jullie nog dat op zondag de winkels gesloten waren ?


Ik woon in Veenendaal (Waar de Christen Unie de grootste partij is) en daar zijn de winkels op zondag nog gesloten, net als Nijverdal, waar ik geboren en getogen ben (en het CDA nog de grootste partij is). In Nijverdal hebben we de eer gehad dat de dominee van de Vrij Evangelische Gemeente de actie tegen de 24 uurs economie eens opgestart had. Wat landelijk door veel christenen werd gedragen. Nu zie je dat in veel plaatsen waar nog veel op christelijke partijen gestemd wordt de winkels dicht zijn op zondag en de meer seculier stemmende plaatsen zondags de winkels open zijn. We hebben het er thuis wel eens over. Ik denk dat we niet de maatschappelijke ontwikkelingen tegen kunnen houden en de vrijheid aan de mensen moeten geven om zo ook de winkels op zondag te openen, als ze dat willen.

Citeer:

Maar de weg is smal en vraagt toch opoffering op de een of andere manier , wil men Jezus-Christus volgen .

Dat geloof ik ook. Ik lees een boek die ik nog van Dirk cadeau heb gekregen, waarin een getuigenis staat van een Palestijnse christen die toen hij Jezus persoonlijk leerde kennen zijn eigen bedrijf zag failliet gaan. Hij moest daardoor zijn afgoden opgeven tegenover God. Zijn enorme kapitaal, dure Rolls Royce, vakanties etc.. Ook zijn haat jegens de joden. God vroeg van hem enkel Hem als Heer te hebben en ook de medemensen onder de joden lief te hebben. Hij leerde het hen te vergeven, wat ze de Palestijnen aangedaan hebben en aandoen.
Nu beleid hij dat hij ruim genoeg heeft om van te leven en te delen met anderen. Ook is hij van zijn depressies af.

Citeer:
Om af te sluiten nog een recent anekdote :
op het nieuws : het kerstenkindje is verdwenen uit de kerststal , gepikt in Brussel .
De een zal er om wenen , is verbijsterd
de ander legt het naast zich neer .
----
Liefs Franny

a102.gif

haha!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 14:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:

Dank je voor de wijze les a170.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 15:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Broeder Gait ,
ik probeerde eerst te quoten , maar lukt nog niet zo .
Dus dan maar op de ouderwetse manier : ha ha !
Maar inderdaad , ik haalde dat van de zondag aan om de redenen die jij aangeeft .
Drukte om de maatschappij ontwikkeling is niet hetgeen wij elkaar moeten op viseren .Laat staan ons druk over maken .
Wat je daar schrijft over die Palestijnse man is echt wel wonderbaar .

Alles verliezen , je hele bezit en dan nog van je depressie genezen te zijn zegt meer dan 1000 woorden .
Want dat kan de Heer allemaal doen als je HEM persoonlijk leert kennen .
Zonder Zijn Liefde zijn wij niets .
Maar er zijn duizenden verhalen van iemand die de smalle weg op gaan.
Klein en groot , die zelfs de Heer nog leren kennen op hun sterfbed .
God ziet het hart aan .
Hiermee wil ik ook even verder gaan op wat je schreef over afgoden : jij haalt bezit aan enz.... , maar er zijn tal van afgoden verweven in het christelijk denken .Tal van afgoden verweven in de islam , en ga zo maar verder ....
Je kunt hier twee kanten op gaan .
Je kunt de Bijbel er op na slaan en daaruit leren of je kunt het ene ruilen voor het andere in het denken .
Als men beweerd Jezus-Christus persoonlijk te kennen , dat je wedergeboren bent , kan het niet zijn dat je geen rekening houd met Zijn Woorden .
Meer bepaald aan de 7 kerken in openbaring .
Ook zegt de Heer dat wat je een ander leert : profiteert zeg maar : je het juiste moet verkondigen .
God is een naijverige God en duld niets van afgoderij .
Waarom verschuilen de christenen zich , als ze ergens weten dat de geboortedatum van de Heer : die zij vieren op een dag ,
die vastgesteld is door mensenwerk ?
Waarom is dat uberhoud binnengeslopen in de kerken en van daaruit aan de volgelingen van die kerken .
Moet de kerk dan geen opoffering doen en het wereldse loslaten ?
Wat leren zij ? een maal per jaar dit heilig feest of dat heilig feest .
Terwijl de Heer zegt : blijf dit doen tot Mijn gedachtenis .
Dat word mijn inziens te weinig gedaan , te weinig verkondigd .
----------------------------------------------------------------
Misschien sta ik hier alleen in , in mijn denken als leerlinge van Jezus ?
En het is niet dat ik mensen viseer die wel boompjes enz... in huis halen .
Ik moet ook leren met de maatschappij evolutie wat betreft rituelen en tradities , om de mensen die ik liefheb ..
Maar daarom moet ik het zelf nog niet doen , of anderen leren dat het eigenlijk onschuldig is .
---------------------------------------------------------
Als leeraars minder bezig waren met tradities en vermenging binnen het Christendom , zouden anderen even snel , misschien nog sneller tot de Heer komen .
Maar ja ik zal daar de enige in zijn .
Ik was ook liever gedoopt als volwassenen , dan was het mij gespaard gebleven die zorgen daaromtrent .
Zeker als andere christenen beweren van dit en dat .
Dat lig nu ver achter mij .
Maar de afgodenkwestie , de vermenging hier en daar ,
daar ben ik nog niet helemaal uit .
Dan maar studeren in de Bijbel .
____
Liefs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 16:47 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Dag Broeder Gait ,
ik probeerde eerst te quoten , maar lukt nog niet zo .
Dus dan maar op de ouderwetse manier : ha ha !
Maar inderdaad , ik haalde dat van de zondag aan om de redenen die jij aangeeft .
Drukte om de maatschappij ontwikkeling is niet hetgeen wij elkaar moeten op viseren .Laat staan ons druk over maken .
Wat je daar schrijft over die Palestijnse man is echt wel wonderbaar .

Alles verliezen , je hele bezit en dan nog van je depressie genezen te zijn zegt meer dan 1000 woorden .
Want dat kan de Heer allemaal doen als je HEM persoonlijk leert kennen .
Zonder Zijn Liefde zijn wij niets .
Maar er zijn duizenden verhalen van iemand die de smalle weg op gaan.
Klein en groot , die zelfs de Heer nog leren kennen op hun sterfbed .
God ziet het hart aan .
Hiermee wil ik ook even verder gaan op wat je schreef over afgoden : jij haalt bezit aan enz.... , maar er zijn tal van afgoden verweven in het christelijk denken .Tal van afgoden verweven in de islam , en ga zo maar verder ....
Je kunt hier twee kanten op gaan .
Je kunt de Bijbel er op na slaan en daaruit leren of je kunt het ene ruilen voor het andere in het denken .
Als men beweerd Jezus-Christus persoonlijk te kennen , dat je wedergeboren bent , kan het niet zijn dat je geen rekening houd met Zijn Woorden .
Meer bepaald aan de 7 kerken in openbaring .
Ook zegt de Heer dat wat je een ander leert : profiteert zeg maar : je het juiste moet verkondigen .
God is een naijverige God en duld niets van afgoderij .
Waarom verschuilen de christenen zich , als ze ergens weten dat de geboortedatum van de Heer : die zij vieren op een dag ,
die vastgesteld is door mensenwerk ?
Waarom is dat uberhoud binnengeslopen in de kerken en van daaruit aan de volgelingen van die kerken .
Moet de kerk dan geen opoffering doen en het wereldse loslaten ?
Wat leren zij ? een maal per jaar dit heilig feest of dat heilig feest .
Terwijl de Heer zegt : blijf dit doen tot Mijn gedachtenis .
Dat word mijn inziens te weinig gedaan , te weinig verkondigd .
----------------------------------------------------------------
Misschien sta ik hier alleen in , in mijn denken als leerlinge van Jezus ?
En het is niet dat ik mensen viseer die wel boompjes enz... in huis halen .
Ik moet ook leren met de maatschappij evolutie wat betreft rituelen en tradities , om de mensen die ik liefheb ..
Maar daarom moet ik het zelf nog niet doen , of anderen leren dat het eigenlijk onschuldig is .
---------------------------------------------------------
Als leeraars minder bezig waren met tradities en vermenging binnen het Christendom , zouden anderen even snel , misschien nog sneller tot de Heer komen .
Maar ja ik zal daar de enige in zijn .
Ik was ook liever gedoopt als volwassenen , dan was het mij gespaard gebleven die zorgen daaromtrent .
Zeker als andere christenen beweren van dit en dat .
Dat lig nu ver achter mij .
Maar de afgodenkwestie , de vermenging hier en daar ,
daar ben ik nog niet helemaal uit .
Dan maar studeren in de Bijbel .
____
Liefs Franny

Het heeft twee kanten. Neem nu het boek Openbaringen met het beeld van de draak en de hoer van Babilon. Dat is gebaseerd op de heidense verhalen die bij de mensen bekend waren, maar God openbaarde het op een christelijke manier. De hemelkoningin onder de heidenen werd door God de hoer van Babilon genoemd. Zo gezegd geeft God zelf dat geen wat bij de mensen bekend is ter illustratie een christelijke invulling. Abraham leerde zo van God niet als de heidenen zijn zoon te offeren, maar gaf een lam in de plaats, die uiteindelijk Jezus werd.

Echter de hoer van Babilon staat ook voor de heidense invloeden in de kerk dat de Heilige Geest rooft en satan er voor in de plaats laat werken. Dat is met erg veel zaken gebeurd. Zelfs met de doop en het heilig avondmaal. De ritueel werd het geen wat je moet redden. Zonder avondmaal zou je niet vergeven kunnen worden door het bloed van Jezus. Zonder doop zou je de Heilige Geest niet kunnen krijgen. Dat is nu net het gruwel der verwoesting dat de Geest rooft. De doop en het avondmaal moet ons niet anders zijn dan een beeld wat ons wijst op het werk dat de Heilige Geest door de liefde in ons doet, als we ons aan Jezus overgeven.
De kerk had nooit een groot tempel van steen moeten worden. Eenvoudige zalen is al beter. Huissamenkomsten nog beter. Hoe persoonlijker in relatie tot elkaar en God, hoe beter.
Priestergewaden is heidendom, net als in een net pak in de kerk komen. Het is allemaal uiterlijk vertoon. Gelaat, gewaad en gepraat. Het draait bij God daar niet om, maar om de liefde, het licht dat uit je hart van God moet komen. God niet eren met gebouwen, gewaden en de lippen, maar met je hart tot je naaste en God.
Gelukkig is dat de boodschap die met kerst wel gebracht wordt. Een Licht is ons geboren... vredevorst, wonderbare raadsman. Laten we wijzen naar dat Licht en de satan zo min mogelijk eer geven door naar zijn gruwelen te kijken. Dwars door het modder van satan heen bulderd Gods levende water ons te gemoed a200.gif

God is krachtiger dan satan! a170.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 21:04 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja God is krachtiger dan satan ! Zeker weten
Broeder Gait schreef:
Franny schreef:
Dag Broeder Gait ,
ik probeerde eerst te quoten , maar lukt nog niet zo .
Dus dan maar op de ouderwetse manier : ha ha !
Maar inderdaad , ik haalde dat van de zondag aan om de redenen die jij aangeeft .
Drukte om de maatschappij ontwikkeling is niet hetgeen wij elkaar moeten op viseren .Laat staan ons druk over maken .
Wat je daar schrijft over die Palestijnse man is echt wel wonderbaar .

Alles verliezen , je hele bezit en dan nog van je depressie genezen te zijn zegt meer dan 1000 woorden .
Want dat kan de Heer allemaal doen als je HEM persoonlijk leert kennen .
Zonder Zijn Liefde zijn wij niets .
Maar er zijn duizenden verhalen van iemand die de smalle weg op gaan.
Klein en groot , die zelfs de Heer nog leren kennen op hun sterfbed .
God ziet het hart aan .
Hiermee wil ik ook even verder gaan op wat je schreef over afgoden : jij haalt bezit aan enz.... , maar er zijn tal van afgoden verweven in het christelijk denken .Tal van afgoden verweven in de islam , en ga zo maar verder ....
Je kunt hier twee kanten op gaan .
Je kunt de Bijbel er op na slaan en daaruit leren of je kunt het ene ruilen voor het andere in het denken .
Als men beweerd Jezus-Christus persoonlijk te kennen , dat je wedergeboren bent , kan het niet zijn dat je geen rekening houd met Zijn Woorden .
Meer bepaald aan de 7 kerken in openbaring .
Ook zegt de Heer dat wat je een ander leert : profiteert zeg maar : je het juiste moet verkondigen .
God is een naijverige God en duld niets van afgoderij .
Waarom verschuilen de christenen zich , als ze ergens weten dat de geboortedatum van de Heer : die zij vieren op een dag ,
die vastgesteld is door mensenwerk ?
Waarom is dat uberhoud binnengeslopen in de kerken en van daaruit aan de volgelingen van die kerken .
Moet de kerk dan geen opoffering doen en het wereldse loslaten ?
Wat leren zij ? een maal per jaar dit heilig feest of dat heilig feest .
Terwijl de Heer zegt : blijf dit doen tot Mijn gedachtenis .
Dat word mijn inziens te weinig gedaan , te weinig verkondigd .
----------------------------------------------------------------
Misschien sta ik hier alleen in , in mijn denken als leerlinge van Jezus ?
En het is niet dat ik mensen viseer die wel boompjes enz... in huis halen .
Ik moet ook leren met de maatschappij evolutie wat betreft rituelen en tradities , om de mensen die ik liefheb ..
Maar daarom moet ik het zelf nog niet doen , of anderen leren dat het eigenlijk onschuldig is .
---------------------------------------------------------
Als leeraars minder bezig waren met tradities en vermenging binnen het Christendom , zouden anderen even snel , misschien nog sneller tot de Heer komen .
Maar ja ik zal daar de enige in zijn .
Ik was ook liever gedoopt als volwassenen , dan was het mij gespaard gebleven die zorgen daaromtrent .
Zeker als andere christenen beweren van dit en dat .
Dat lig nu ver achter mij .
Maar de afgodenkwestie , de vermenging hier en daar ,
daar ben ik nog niet helemaal uit .
Dan maar studeren in de Bijbel .
____
Liefs Franny

Het heeft twee kanten. Neem nu het boek Openbaringen met het beeld van de draak en de hoer van Babilon. Dat is gebaseerd op de heidense verhalen die bij de mensen bekend waren, maar God openbaarde het op een christelijke manier. De hemelkoningin onder de heidenen werd door God de hoer van Babilon genoemd. Zo gezegd geeft God zelf dat geen wat bij de mensen bekend is ter illustratie een christelijke invulling. Abraham leerde zo van God niet als de heidenen zijn zoon te offeren, maar gaf een lam in de plaats, die uiteindelijk Jezus werd.

Echter de hoer van Babilon staat ook voor de heidense invloeden in de kerk dat de Heilige Geest rooft en satan er voor in de plaats laat werken. Dat is met erg veel zaken gebeurd. Zelfs met de doop en het heilig avondmaal. De ritueel werd het geen wat je moet redden. Zonder avondmaal zou je niet vergeven kunnen worden door het bloed van Jezus. Zonder doop zou je de Heilige Geest niet kunnen krijgen. Dat is nu net het gruwel der verwoesting dat de Geest rooft. De doop en het avondmaal moet ons niet anders zijn dan een beeld wat ons wijst op het werk dat de Heilige Geest door de liefde in ons doet, als we ons aan Jezus overgeven.
Citeer:
Overgeven en HEM gedenken op de wijze die HIJ ons geleerd heeft .

De kerk had nooit een groot tempel van steen moeten worden. Eenvoudige zalen is al beter. Huissamenkomsten nog beter. Hoe persoonlijker in relatie tot elkaar en God, hoe beter.
Priestergewaden is heidendom, net als in een net pak in de kerk komen. Het is allemaal uiterlijk vertoon. Gelaat, gewaad en gepraat. Het draait bij God daar niet om, maar om de liefde, het licht dat uit je hart van God moet komen. God niet eren met gebouwen, gewaden en de lippen, maar met je hart tot je naaste en God.
Citeer:
Amen

Gelukkig is dat de boodschap die met kerst wel gebracht wordt. Een Licht is ons geboren... vredevorst, wonderbare raadsman. Laten we wijzen naar dat Licht en de satan zo min mogelijk eer geven door naar zijn gruwelen te kijken.
Citeer:
Je kunt ook satan minder eren door de gruwelen aan te kaarten .Want Wie moeten wij vrezen ? En Wie staat ons bij , Wie moeten wij eren en dat niet alleen een dag van het jaar , maar elke dag maar weer
Dwars door het modder van satan heen bulderd Gods levende water ons te gemoed a200.gif

God is krachtiger dan satan! a170.gif

Citeer:
Ja maar wat met de verwittiging van Jezus-Christus aan de 7 gemeenten en aan ieder die hoort ? .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 21:50 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
We kunnen de lat heel hoog leggen, zo hoog dat vele kinderen van God niet mee doen. Je kan ook zoals Paulus deed, zich aanpassen aan de situatie en zelfs in synagoges spreken en met Grieken te Athene bij het beeld van de onbekende God. Met wijsheid van Paulus was hij voor iedereen wat om mensen voor Christus te winnen. God weet het beste hoe het moet. Zijn kleine kudde zie je zoals ik het ontdekt heb zelfs in de Gereformeerde Gemeente in Nederland. Toen mijn vrouw nog bij die kerk hoorde, verscheen Jezus aan haar en van haar heb ik het, dat dit wel vaker in de kringen gebeurde. Het was vaak bij hen die het over de Liefde van God hadden en door anderen voor "licht" werd aangekeken. Het was vast " te licht", misschien is het werkelijk dat ze te veel licht voor hen hadden om te kunnen verdragen a130.gif

Bekijk nog eens de openingspost. Wat is de boodschap ervan?
Jezus zei op het laatst: "Vader vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 22:31 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Daarbij komt ook, dat er hoofd en bijzaken zijn. Ik zelf bezoek liever niet een katholieke kerk. De PKN vind ik al beter en de evangelische beweging vind ik gewoon de beste, vanwege de ruimte die de Heilige Geest krijgt. Op de ene plek is het wel beter dan de andere plek. Zaken als de zondag i.p.v. elke dag de samenkomsten bezoeken zoals de eerste gemeentes deden kan ik mee leven. Het avondmaal en de doop dat te veel gericht is geraakt op de ritueel zelf kan ik mee leven. Etc. Zodra Jezus maar centraal staat. Dan hebben we de kern te pakken. Laten we dan, zoals de openingspost zegt, elkaar niet veroordelen om fouten die we maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 13:28 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
Daarbij komt ook, dat er hoofd en bijzaken zijn. Ik zelf bezoek liever niet een katholieke kerk. De PKN vind ik al beter en de evangelische beweging vind ik gewoon de beste, vanwege de ruimte die de Heilige Geest krijgt. Op de ene plek is het wel beter dan de andere plek. Zaken als de zondag i.p.v. elke dag de samenkomsten bezoeken zoals de eerste gemeentes deden kan ik mee leven. Het avondmaal en de doop dat te veel gericht is geraakt op de ritueel zelf kan ik mee leven. Etc. Zodra Jezus maar centraal staat. Dan hebben we de kern te pakken. Laten we dan, zoals de openingspost zegt, elkaar niet veroordelen om fouten die we maken.
Citeer:
Wat ik wil leren uit de Bijbel is niet zozeer wie of wat iemand vind welke de beste kerk of gemeente voldoet aan hun eigen gedachtengang .Er zijn zovelen die claimen dat ze doen wat God verlangd .
Wat ik wil leren is wat God vind dat de beste weg , kerk of gemeente is.
Zeker wat de 7 gemeenten beschreven in openbaring betreft .
Ik zie ook niet in wat je bedoeld met de lat hoog leggen .En ik doel hiermee op kerstbomen , paaseieren , babybeelden dragen :is het dan zo moeilijk om dat te laten .
Neem nu dat het niet goed is ? Er staat ook Geschreven : je mag niet verkeerd handelen om het goede te betrachten .
Er zijn nu eenmaal woorden in de Bijbel geschreven , waar een christen niet onderuit kan .
En naar mijn inziens is toch het beste zo veel mogelijk te begrijpen wat dat inhoud .
Broeder Gait schreef:
Je kan ook zoals Paulus deed, zich aanpassen aan de situatie en zelfs in synagoges spreken en met Grieken te Athene bij het beeld van de onbekende God. Met wijsheid van Paulus was hij voor iedereen wat om mensen voor Christus te winnen. God weet het beste hoe het moet.
Citeer:
Ja God weet het beste hoe het moet .
Maar naar mijn inziens wilde Paulus harten winnen voor Jezus-Christus zonder bijkomende rituelen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 15:02 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Je snapt er echt niks van eh Franny...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 15:03 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wete zaagt dan maar op tegen ander maar ge moet er dan niet van verschieten als God op u zaagt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 05:25 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Wete zaagt dan maar op tegen ander maar ge moet er dan niet van verschieten als God op u zaagt.


Gewoon een nare opmerking die kant nog wal raakt, God is geen mens die dat nodig heeft.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 10:08 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Je snapt er echt niks van eh Franny...



Ik snap het misschien meer dan dat jij denkt te weten dat ik snap ??
Ik begrijp misschien meer dan dat jij weet ??
We kunnen niet in mekaars hart kijken he .
Maar :
Sorry dat ik je boodschap over een andere boeg gooide ! Of ook weer niet ?
Maar ach wij maken allemaal fouten ! Niet ?
En zagen klinkt zo negatief !
Dus ja laten wij maar allemaal wat minder negatief zagen over elkaar ! , en wat liever zijn naar de ander toe .
Liefs Franny en een vredeskusje voor jou XXX



Koningsdochter schreef:
[quote=

God is geen mens die dat nodig heeft.

Ja zo is het wel !!!
Dankjewel voor het dagelijks woord van vandaag !!!

a200.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 18:41 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Om eerlijk te zijn, kerstbomen, paaseieren en beeldjes van babies in een kerststal zijn voor de meeste christenen geen zaken die verkeerd zijn en ik zie daar ook geen kwaad in. Mijn vrouw heeft de gave van profetie en ziet soms Jezus en hoort Hem spreken. Ondanks dat we een kerstboom in de kamer hebben staan, heeft God er nooit wat over gezegd. Voor ons is het gewoon een versiert boom en niet wat de heidenen met bomen vroeger deden. Wel heeft God geageerd tegen het luisteren naar popmuziek, omdat het niet tot Zijn eer is.

Op dergelijke dingen zagen brengt je dan ook niet verder, zelfs meestal niet als je over de popmuziek begint. Probeer ook de doop van een kerk te veranderen of de dagen van samenkomsten. Probeer van kerken huisgemeente te maken.. werkelijk, je zal de lat te hoog leggen. Je kan niet anders dat teleurgesteld de kerk verlaten en concluderen dat het je niet gelukt is mensen met je mee te krijgen naar de ideale kerk. Omdat ze immers anders blijven denken dan jij er over denkt. Ze halen hun schouders op en zien er het belang er niet van in. Geloven simpelweg anders.. Het kan ook zijn dat veranderingen voor hen veel te snel gaan.

Ondertussen zie ik dat God gewoon aan het werk is onder christenen van verschillende kerken. Met verschillende overtuigingen. Dus kennelijk kan God ze ondanks de verschillen toch aan zich binden.

Wat kerken betreft: ik zelf weet dat ook in de RKK echte gelovigen zitten, maar ik heb voor mijzelf moeite mij te voegen naar hun leer. Vooral als het gaat om de heiligen eren en het moeten volgen van hun liturgie, zonder ruimte voor enige aanpassing.
Bij de PKN kan ik me doorgaans goed vinden, maar veel zie je dat christenen in evangelische kringen verder zijn in hun geloofsleven. Met gaven van de Heilige Geest die bij hen verder ontwikkeld zijn. Dat geeft mijn persoonlijke voorkeur.
Daar voel ik me het beste thuis. Al geloof ik dat de traditionele kerken er ook wel zullen komen. God gaat met hen een persoonlijke bij hen passende weg.

Afgelopen zondag bezocht ik een gemeente waar ik helemaal warm van werd. Het is een wijkgemeente van 50 leden die onder een grotere evangelische gemeente valt, maar met 50 personen apart samenkomt in een basisschool bij ons in de wijk. 20 van hen zijn kinderen. Van de volwassenen zijn er veel twintigers en dertigers. Toen ik er was werd ik persoonlijk benaderd door meerdere mensen. Ze gingen echt persoonlijk met me in gesprek. Belangstellend. Preek was ook diepgaand. De voorganger doet een baptisten seminarie opleiding om daar ook gebruik van te kunnen maken. De kerk heeft een eens een profetie gehad dat het er speciaal zal zijn voor de kinderen, waar dan ook veel aandacht naar uitging. Dat merkte ik! Een mooie plaats voor ons met onze dochtertje van 1. En ach, laat je soms dan anders over bepaalde zaken denken, waar de liefde is, daar is toch God?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.