Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 11:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe heb je God lief.
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2017 17:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er zijn twee geboden: heb God lief en heb uw naaste lief. Nu word er veel naar wetten verwezen, zoals de tien geboden en andere, om te zeggen: zo heb je God lief. Want Jezus zegt:Volg mijn geboden en dan heb je mij lief. Maar weet je wat zo intressant is? Hoe kunnen we God liefhebben? Door de mensen lief te hebben, want dan doen wij wat Hij vraagt en zoals Jezus zegt: door mijn geboden te volgen heb je God lief. Dus door het tweede gebod te volgen, en onze naaste lief te hebben, hebben wij ook God lief. Veel zie ik mensen hun liefde voor God gebruiken om zich beter te voelen dan een andere of om andere op hun ideeen te oordelen en daarmee falen ze aan het gebod van Christus om lief te hebben. En daardoor houden ze zich ook niet aan het eerste gebod, dan heeft men God ook niet lief. Men kan God enkel lief hebben door onze naasten lief te hebben. Het is heel simpel: Jezus gaf twee geboden, heb God lief en heb uw naaste lief. En Hij zegt: wie mijn geboden houd heeft Mij lief. Dus hoe kunnen we God liefhebben? Door Zijn geboden te houden en die zijn: Heb God lief en uw naaste lief. En door onze naaste lief te hebben hebben we God lief. Het is nog beter dingen door uw vingers te zien en de liefde te laten zegevieren.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe heb je God lief.
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2017 17:41 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Ik begrijp waarom je dit zegt, Jimmy. Hoe heb je God lief? Eigenlijk kunnen we God niet liefhebben. We kunnen slechts toestaan dat Hij ons liefheeft. Dat is immers de eerste Liefde. God heeft ons eerst lief. Uit Zijn Liefde ontstaat de vrucht van de Geest, zoals in Galaten 5 te lezen is:

"De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing."

En inderdaad/tevens:

"Daartegen richt de wet zich niet."

Als wij toestaan dat God ons liefheeft, en dus uit de Geest leven, zal de vrucht tot bloei kunnen komen. De liefde die wij tonen is dan de Goddelijke Liefde. We kunnen uitsluitend uit en door God liefhebben!

Jimmy schreef:
Er zijn twee geboden: heb God lief en heb uw naaste lief. Nu word er veel naar wetten verwezen, zoals de tien geboden en andere, om te zeggen: zo heb je God lief. Want Jezus zegt:Volg mijn geboden en dan heb je mij lief. Maar weet je wat zo intressant is? Hoe kunnen we God liefhebben? Door de mensen lief te hebben, want dan doen wij wat Hij vraagt en zoals Jezus zegt: door mijn geboden te volgen heb je God lief. Dus door het tweede gebod te volgen, en onze naaste lief te hebben, hebben wij ook God lief. Veel zie ik mensen hun liefde voor God gebruiken om zich beter te voelen dan een andere of om andere op hun ideeen te oordelen en daarmee falen ze aan het gebod van Christus om lief te hebben. En daardoor houden ze zich ook niet aan het eerste gebod, dan heeft men God ook niet lief. Men kan God enkel lief hebben door onze naasten lief te hebben. Het is heel simpel: Jezus gaf twee geboden, heb God lief en heb uw naaste lief. En Hij zegt: wie mijn geboden houd heeft Mij lief. Dus hoe kunnen we God liefhebben? Door Zijn geboden te houden en die zijn: Heb God lief en uw naaste lief. En door onze naaste lief te hebben hebben we God lief. Het is nog beter dingen door uw vingers te zien en de liefde te laten zegevieren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe heb je God lief.
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2017 21:41 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
En door Zijn Liefde kunnen we God lief hebben en op de tweede plaats de mensen lief hebben. Als je de liefde doet, is er verder ook geen gebod nodig. Want een gebod dwingt enkel voor de mensen die niet de liefde kennen en door die regels gaan na denken over het "waarom" achter al die regels..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe heb je God lief.
BerichtGeplaatst: di 26 dec 2017 06:39 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:

Als wij toestaan dat God ons liefheeft, en dus uit de Geest leven, zal de vrucht tot bloei kunnen komen. De liefde die wij tonen is dan de Goddelijke Liefde. We kunnen uitsluitend uit en door God liefhebben!


Amen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.