Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 14:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 19:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zal jullie een geheim vertellen. Het geheim hoe wij goede vruchten kunnen voortbrengen en waarom de satan ons wilt laten geloven dat wij niet gered zijn. Het geheim voor goede vruchten voort te brengen is dit. Je moet twee dingen geloven: Ten eerste: Jezus is God en ten tweede moet je geloven dat je gered bent. Ik ben gelovig vanaf ik klein kind was, ik ben naar mijn weten altijd gelovig geweest. Toch bracht ik niet veel goede vruchten voort, sterker nog ik was en ben nog steeds in sommige wegen, slecht. ik ben 32 jaar en begin nu pas, na 30 jaar ofzo, vanaf ik kon beginnen denken, gelovig te zijn, goede vruchten voort te brengen. Hoe kan dat. Ik had God geaccepteerd en Christus geaccepteerd, wat zeer belangrijk is. Ik had geaccepteerd dat Christus voor onze zonden is gestorven, wat zeer belangrijk is. Ik had dus geloof. Maar ik had niet het geloof dat God van ons verlangt. Namelijk, het geloof dat ik gered ben. Dat is de satan zijn schuld. Satan laat ons namelijk naar onze slechte eigenschappen kijken en klaagt ons aan. Hij doet dit zodat wij niet zouden geloven dat wij gered zijn. Hij gebruikt onze eigen rechtvaardigheid, tegen ons. Maar, als wij niet geloven dat wij gered zijn, hebben wij geen geloof in God. Wij hebben geen geloof in Christus zijn werk en wij hebben geen geloof in Gods belofte. Zolang wij niet geloven dat wij gered zijn, al geloven we in God en Christus, hebben wij geen geloof. Daarom, zeker bij beginnende Christenen, doet satan niks anders dan ons geloof in de redding naar beneden halen. Hij laat zien hoe slecht wij zijn en doordat wij rechtvaardig zijn, zoals onze God op Zijn manier is en wij op de onze, kunnen wij niet aanvaardden of begrijpen dat we gered zijn. Ik heb mezelf voor tien jaar gehaat om die reden. Ik veranderde niks, ik mocht zo rechtvaardig zijn in mijn denken als ik wilde, dat ik slecht was en slechte dingen deed, ik aanvaardde zelfs dat ik niet gered was, zonder daarvoor op God kwaad te zijn. Ik begreep dat. Ik zat vast in mijn eigen rechtvaardigheid. Die rechtvaardigheid heeft tot niks geleid denk ik, want ik bleef hoe ik was. Tot ik op een zeker moment besliste om te geloven dat Christus God is en geloof te stellen in het feit dat ik gered was. Toen begonnen de dingen te veranderen.Toen kreeg ik de Heilige Geest, want de Heilige Geest komt in u door geloof. Niet op een dag of een week, maar een verandering die ons hele leven duurt. Vraagt u zich af waarom u gelovig bent en het lijkt dat u geen goede vruchten voortbrengt dan vraag ik u: geloof jij dat Jezus God is en geloof jij dat je gered bent? Want dat is wat geloof is. Zonder geloof in dat, mag je geloof hebben in al de rest, het betekent niks. Want als je geen geloof hebt in de redding van jezelf, heb je eigenlijk ook geen geloof in Christus en Zijn werk. Dan heb je geen geloof in Zijn belofte. Als de satan u lastig valt met gedachten over wat je misdoet, dan beginnen wij ons slecht te voelen. Dan voelen wij ons ontmoedigt en dan dreigen wij dat geloof te verliezen. Ja, ik ben slecht, het kan niet dat God mij vergeeft. Ik zal u nog een geheim delen: Wanneer de satan dat tegen u zegt, de dingen die u slecht maken, gebruikt hij niet altijd leugens. Nee, hij gebruikt de waarheid. Hij gebruikt de waarheid van de zonde en de verdoemenis om de waarheid van geloof in de redding te vernietigen. Ja, satan gebruikt de waarheid. Want de waarheid is krachtig. De waarheid kan niet kapot gemaakt worden, enkel door een andere waarheid te accepteren. Zo kan je de waarheid van de satan, in de zin van hoe slecht je bent en de zonden die je begaat enkel kapot doen door de waarheid van Christus, die het leven en de redding is. Het is omdat de satan de waarheid gebruikt, over onze zonde en slechte eigenschappen, dat onze eigen rechtvaardigheid soms boven Gods rechtvaardigheid komt te staan en dat deze ene waarheid, Gods waarheid teniet doet. Als de satan u lastig valt met deze gedachten zeg dan dit: Ja het is waarheid, je hebt gelijk, gelukkig ben ik gered door Christus. En als hij doorgaat zeg dan steeds hetzelfde. En begin Christus te loven en te prijzen. Dat zal hij niet graag hebben, want hij probeert net je te laten geloven dat je niet gered bent. Als je satan nog harder wilt pesten luister dan naar zijn beschuldigingen, ga er niet tegen in en zeg: ja het is waarheid, wat ben ik toch slecht, wat een geluk dat Jezus voor mij gestorven is en probeer dan die slechte eigenschap of zonde niet meer te doen. Werk eraan en probeer het te verbeteren, dat zal de satan nog harder haten want zo heeft hij ongewillig mee gewerkt aan een goed werk. Als u deze dingen doet zal de satan van u weg vluchten want hij heeft geen effect meer op u, sterker nog, het enige effect dat hij lijkt te hebben, is dat u nog dichter tot bij God groeit. Dat wilt hij net niet en hij zal u met rust laten tot hij denkt weer een kans te hebben om uw geloof ten gronde te richten. Dit wou ik met u allen delen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017 08:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel om jou schrijven met ons te delen .
Jimmy schreef:
Ik zal jullie een geheim vertellen. Het geheim hoe wij goede vruchten kunnen voortbrengen en waarom de satan ons wilt laten geloven dat wij niet gered zijn. Het geheim voor goede vruchten voort te brengen is dit. Je moet twee dingen geloven: Ten eerste: Jezus is God en ten tweede moet je geloven dat je gered bent. Ik ben gelovig vanaf ik klein kind was, ik ben naar mijn weten altijd gelovig geweest. Toch bracht ik niet veel goede vruchten voort, sterker nog ik was en ben nog steeds in sommige wegen, slecht.
Citeer:
Voor mij : Ik geloof dat ik gered ben , en weet dat Christus Bloed mij van de slechtheid in mij reinigt .Elke dag als de satan mij door zorgen of andere zakens mij beinvloed ga ik luisteren naar Jezus Stem .Ook al bega ik fouten : bv ik word kwaad op een mens en zeg iets wat niet deugde , vraag ik vergeving .
ik ben 32 jaar en begin nu pas, na 30 jaar ofzo, vanaf ik kon beginnen denken, gelovig te zijn, goede vruchten voort te brengen. Hoe kan dat. Ik had God geaccepteerd en Christus geaccepteerd, wat zeer belangrijk is. Ik had geaccepteerd dat Christus voor onze zonden is gestorven, wat zeer belangrijk is. Ik had dus geloof. Maar ik had niet het geloof dat God van ons verlangt. Namelijk, het geloof dat ik gered ben. Dat is de satan zijn schuld. Satan laat ons namelijk naar onze slechte eigenschappen kijken en klaagt ons aan. Hij doet dit zodat wij niet zouden geloven dat wij gered zijn. Hij gebruikt onze eigen rechtvaardigheid, tegen ons. Maar, als wij niet geloven dat wij gered zijn, hebben wij geen geloof in God. Wij hebben geen geloof in Christus zijn werk en wij hebben geen geloof in Gods belofte. Zolang wij niet geloven dat wij gered zijn, al geloven we in God en Christus, hebben wij geen geloof.
Citeer:
Ik geloof dat ik gered ben , bij Jezus hoor : onze Herder !Ik denk wel dat satan ons wil belasten en misleiden , om mijn geloof in Christus te bezoedelen .
Maar het punt is toch om je door satan niet aan het wankelen te laten brengen en standvastig te blijven door al je beproevingen heen .
Je de vreugde niet te laten ontnemen om je geloof in de Heer .
Daarom, zeker bij beginnende Christenen, doet satan niks anders dan ons geloof in de redding naar beneden halen.
Citeer:
Voor mij : dan denk ik eerder aan de parabel van het goede zaad en het onkruid .
Hij laat zien hoe slecht wij zijn en doordat wij rechtvaardig zijn, zoals onze God op Zijn manier is en wij op de onze, kunnen wij niet aanvaardden of begrijpen dat we gered zijn. Ik heb mezelf voor tien jaar gehaat om die reden. Ik veranderde niks, ik mocht zo rechtvaardig zijn in mijn denken als ik wilde, dat ik slecht was en slechte dingen deed, ik aanvaardde zelfs dat ik niet gered was, zonder daarvoor op God kwaad te zijn. Ik begreep dat. Ik zat vast in mijn eigen rechtvaardigheid. Die rechtvaardigheid heeft tot niks geleid denk ik, want ik bleef hoe ik was. Tot ik op een zeker moment besliste om te geloven dat Christus God is en geloof te stellen in het feit dat ik gered was. Toen begonnen de dingen te veranderen.Toen kreeg ik de Heilige Geest, want de Heilige Geest komt in u door geloof.
Citeer:
De Heilige Geest is een geschenk van God de Vader .Het is ook een gegeven dat je de Leer van Christus beter leert verstaan .Men hoort naar Zijn Stem
Niet op een dag of een week, maar een verandering die ons hele leven duurt.
Citeer:
Ja dat vind ik ook .Met vallen en opstaan .Maar Christus is met ons en laat Zijn schaapjes niet aan hun lot over
Vraagt u zich af waarom u gelovig bent en het lijkt dat u geen goede vruchten voortbrengt dan vraag ik u: geloof jij dat Jezus God is en geloof jij dat je gered bent? Want dat is wat geloof is. Zonder geloof in dat, mag je geloof hebben in al de rest, het betekent niks. Want als je geen geloof hebt in de redding van jezelf, heb je eigenlijk ook geen geloof in Christus en Zijn werk. Dan heb je geen geloof in Zijn belofte. Als de satan u lastig valt met gedachten over wat je misdoet, dan beginnen wij ons slecht te voelen. Dan voelen wij ons ontmoedigt en dan dreigen wij dat geloof te verliezen. Ja, ik ben slecht, het kan niet dat God mij vergeeft.
Citeer:
Inderdaad , ons niet laten ontmoedigen door leugens .Leugens omdat de Vader en Jezus-Christus ons wel vergeven .
Ik zal u nog een geheim delen: Wanneer de satan dat tegen u zegt, de dingen die u slecht maken, gebruikt hij niet altijd leugens. Nee, hij gebruikt de waarheid. Hij gebruikt de waarheid van de zonde en de verdoemenis om de waarheid van geloof in de redding te vernietigen. Ja, satan gebruikt de waarheid. Want de waarheid is krachtig. De waarheid kan niet kapot gemaakt worden, enkel door een andere waarheid te accepteren. Zo kan je de waarheid van de satan, in de zin van hoe slecht je bent en de zonden die je begaat enkel kapot doen door de waarheid van Christus, die het leven en de redding is. Het is omdat de satan de waarheid gebruikt, over onze zonde en slechte eigenschappen, dat onze eigen rechtvaardigheid soms boven Gods rechtvaardigheid komt te staan en dat deze ene waarheid, Gods waarheid teniet doet. Als de satan u lastig valt met deze gedachten zeg dan dit: Ja het is waarheid, je hebt gelijk, gelukkig ben ik gered door Christus. En als hij doorgaat zeg dan steeds hetzelfde. En begin Christus te loven en te prijzen. Dat zal hij niet graag hebben, want hij probeert net je te laten geloven dat je niet gered bent. Als je satan nog harder wilt pesten luister dan naar zijn beschuldigingen, ga er niet tegen in en zeg: ja het is waarheid, wat ben ik toch slecht, wat een geluk dat Jezus voor mij gestorven is en probeer dan die slechte eigenschap of zonde niet meer te doen. Werk eraan en probeer het te verbeteren, dat zal de satan nog harder haten want zo heeft hij ongewillig mee gewerkt aan een goed werk. Als u deze dingen doet zal de satan van u weg vluchten want hij heeft geen effect meer op u, sterker nog, het enige effect dat hij lijkt te hebben, is dat u nog dichter tot bij God groeit. Dat wilt hij net niet en hij zal u met rust laten tot hij denkt weer een kans te hebben om uw geloof ten gronde te richten.
Citeer:
Ik ben blij voor jou Jimmy , dat je nu weet dat je gered bent .
Mattheus 11 :25-30
Op zeker ogenblik nam Jezus weer het Woord en sprak :
Ik prijs U Vader :,Heer van hemel en aarde , omdat Gij deze dingen verborgen hebt gehouden voor wijzen en verstandigen ,
maar ze geopenbaard hebt aan kleinen .
Ja Vader , zo heeft U het behaagd .
Alles is , Mij door mijn Vader in handen gegeven .
Niemand kent de Zoon tenzij de Vader .
En niemand kent de Vader tenzij de Zoon en hij aan wie de Zoon het wil openbaren .
----------------------------------------------------------------
Komt allen tot Mij die uitgeput zijt en onder lasten gebukt en
Ik zal u rust en verlichting brengen .
Neemt Mijn juk op uw schouders en leert van MIJ :
XXX Ik ben zachtmoedig en nederig van hart XXX ;
en gij zult rust vinden voor uw zielen .
Want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017 14:21 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:21
Berichten: 26
Jimmy schreef:
Satan laat ons namelijk naar onze slechte eigenschappen kijken en klaagt ons aan. Hij doet dit zodat wij niet zouden geloven dat wij gered zijn. Hij gebruikt onze eigen rechtvaardigheid, tegen ons.


Zo is het, beste Jimmy! De Bijbel leert ons dat wij de gerechtigheid Gods zijn! Rechtvaardigheid is dus een geschenk dat wij niet kunnen verdienen, maar heel simpel gratis kunnen ontvangen, zonder er iets voor te doen. We moeten het gewoon aannemen. Tevens herinnert God onze zonden niet meer. Als de duivel ons dus aanklaagt, moeten wij simpel tegen hem zeggen: "Ga weg, satan! Ik ben de gerechtigheid Gods in Christus!"

En, wist je dat de Bijbel ons ook leert dat als wij Zijn Koninkrijk en gerechtigheid gevonden hebben, wij alle andere dingen gratis toegeworpen krijgen! Zijn gerechtigheid is simpel in Christus te vinden. Jezus is God. Hij is rechtvaardig. In Hem zijn wij ook rechtvaardig. Als we dat geloven, zullen we vrucht dragen. Ons denken wordt als het ware door de Heilige Geest opnieuw geprogrammeerd. Daarom is het dus ook belangrijk te begrijpen en te geloven dat de Heilige Geest ook God is!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.