Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 05:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 15:39 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wanneer ik gisteren uitging besloot ik om de liefde en de vrede te verspreiden. Ik ging naar mensen toe, die ik niet kende, en gaf hen een hand en wenste hun vrede toe. Ieder van hen wenste het me terug toe. Ik vertelde hen hoe verbaasd ik was en blij, om te zien hoeveel liefde er was. Ik ben verbaasd ja. Deze mensen geloven niet, maar toch kennen ze liefde. Vele mensen zullen willen discusieren, net zoals ik deed in het verleden, welke soort van liefde de juiste is. Maar ik begrijp nu dat ik verkeerd was. We mogen de liefde van andere niet meten aan de hand van hoeveel liefde we zelf proberen te geven, want dan zal niemand ooit genoeg geven.

Er was mogelijkheid voor mij om te praten over de liefde, de vrede en dat men die mens zou moeten zijn die men wilt dat een ander is. Dat men zelf de verandering moet zijn, die men wilt dat zijn naaste is. Ik vond vele mensen, die maar al te graag naar dit alles luisterde en mee prate erover.

Hoe komt het dat ik soms meer mensen bij de ongelovige vind die willen aanvaardden om te luisteren naar woorden van liefde en vrede dan wanneer ik erover spreek met gelovers? Hoe komt het dat zoveel gelovers, de liefde niet kennen en daarom ook God niet kunnen kennen, en zoveel ongelovige de liefde wel kennen, en daardoor niet anders kunnen dan God kennen? Gods wegen zijn waarlijk mysterieus.

Als we een graantje liefde vinden in een andere dan hebben we al dat nodig is. Want een graantje liefde kan groeien en meer liefde worden dan het tevoren was. Vind de liefde in andere zodat je de liefde in jezelf kunt vinden. En kijk voor de genade naar jezelf, zodat je genade kunt hebben voor andere.

Denk niet, wanneer je iemand iets slechts ziet doen, hoe slecht het wel niet is van hen om dat te doen. Kijk naar jezelf, en het slechte dat je hebt gedaan en nog steeds doet en begrijp dat je vergeven bent. Hoe kun je nog gefocust zijn op het slechte in anderen als je dit doet? Je zou de genade moeten zien die er is, voor jou. En wanneer je dit doet, dan is het mogelijk om het graantje liefde te vinden in andere, en in jezelf.

We moeten hoop hebben, hoop voor onszelf en de anderen, We moeten deze hoop terugvinden, want ik denk dat we hem verloren zijn. Want mensen behandelen ons slecht/doen slechte dingen. Maar heb hoop, net zoals Christus hoop heeft gehad voor u. Het komt telkens op hetzelfde neer: Voor het slechte: kijk naar jezelf. Voor het goede: kijk naar de anderen. Want voor het slechte, is het goed dat wij de genade begrijpen en voor het goede is het goed dat we de liefde begrijpen. Voor het slechte, hebben we genade nodig, wanneer we dus naar onszelf kijken dan begrijpen we dat en dan is het makkelijker om genade voor een ander te hebben. Maar voor het goede, kijk daarvoor naar anderen, zodat je liefde in hen kan vinden. En wanneer je dat doet, dan vind je de liefde in jezelf. Maar dat is niet hoe we het dezer dagen doen. Vandaag de dag zoeken we naar het goede in onszelf, en het slechte in anderen. Daarom is het onmogelijk om de liefde in onszelf te vinden en de genade voor anderen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.