Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 14:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Nu begrijp ik de kruisdood!(?)
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017 14:02 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Broeders en zusters,

Zoals velen onder jullie weten heb ik zeer recent een enorme persoonlijke ontwikkeling ervaren. Ik heb Jezus aanvaard in mijn hart en laat het Woord me leiden. Maar nu moet ik toch even nakijken met mijn mede christenen of ik het wel goed door heb.

Waarom Jezus voor onze zondes stierf:
Jezus liet zich kruisigen om ons een voorbeeld te geven. Hij bad bij God voor onze vergiffenis omdat we niet beter wisten. Door zichzelf als gelijke aan ons te stellen kende Hij onze fouten. Jezus wist dat er een dag zou komen waarop zijn kruisdood in perspectief zou vallen en wij mensen zouden leren uit onze fouten. Omdat wij dan geleerd hebben uit onze fouten kunnen wij tot Hem komen en onszelf verlossen van de erfzonde. Door Zijn Woord te volgen ontdoen wij ons van de zonde en eens herboren in Hem is er geen zonde meer. Want je past Zijn Woord toe en zijn Woord is de weg, vrij van zonde. DAAROM stierf Jezus dus voor onze zondes aan het kruis!(?)

Gods zegen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 09:14 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Het probleem met de erfzonde is dat we geestelijk gestorven zijn. We kunnen dan als we dood zijn, niet tot leven komen. Jezus moet ons tot leven wekken. Wij kunnen dat zelf niet doen. Hij werd het offer voor onze zonden. Overwon satan in de dood en stond op uit de dood. Wie vervolgens naar Hem luistert, staat uit de dood op, door Hem.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 09:49 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Wel broeder,

Ik ben in het gnosticisme aan het duiken en eigenlijk is het mij duidelijk aan het worden.
De erfzonde nam plaats waar wij de eenheid in 2 deelden. Uit die tweeheid kwam de triniteit. Want het punt werd een lijn en de lijn werd een driehoek. Eenheid, tweeheid, Drievuldigheid.

Gedachte + woord = daad
Vader + moeder = kind
Positief + negatief = elektriciteit

Het slechte was altijd al aanwezig, maar wij hebben het begrip ervan in 2 delen gedeeld om er syntheses uit te verwerken.
Uit die kennis zijn wij wetenschap beginnen toepassen en aldus leven wij nu in een materiële wereld.
Volgens het gnosticisme lijkt het mij sterk dat wij deze materiële wereld geestelijk dienen te overstijgen.

Deze triniteit leidt unaniem terug naar steeds meer en nieuwe eenheden (syntheses) waaruit nieuwe dualen ontstaan, alzo ervaren wij een stijgende entropie en een constante manifestatie van het leven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 12:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik geloof niet zozeer in de erfzonde .
Ik denk dat omdat Jezus-Christus het volgende aanhaalt over kinderen :
- Lucas 18: 15-30
- Marcus 10:13-31
- Mattheus 19: 13-30
-----------------------------
Ook weet ik mij te herinneren dat er geschreven staat in het oud testament ,
dat kinderen ( hetzij volwassen ) niet meer gestraft worden voor de zonden van het voorgeslacht .
Het is meer individueel bepaald .
God ziet het individuele hart aan .
_________________________
Men moet niet vergeten dat men niet heeft te strijden tegen vlees en bloed .
Dat betekent dat er krachten zijn , die de mens be- invloed .
Hetzij goed , hetzij kwaad .
Het begin van leven en daarna de omgeving bepaald vaak mee wat de uitkomst is in deze .
---------------------
Word je als kind onzuiver verwekt , en groei je op in een omgeving van afgoderij , geweld , hoerderij enz..... goddeloosheid ,
geen liefde en respect voor een ander , als het ware
( iets waar een kind feitelijk niet aan kan doen ) ( een kind beoefent meestal zelf deze gruwelen niet )
zal de individuele dader(s) : bij zijn plotse sterven beschaamd staan voor God .
Met de gevolgen van dien .
Nu twee kinderen uit een scheef gezin kunnen elk een andere weg nemen .
Oftewel volgt een kind gaandeweg het slechte , oftewel het goede .
Wat zegt Jezus over diegene die een kind op het slechte pad brengt ? De molensteen !
Individueel berecht dus !
Weliswaar als de individuele schuldige zich niet bekeerd tot Jezus-Christus voor zijn sterven .
---------------------------------
Ik geloof dus niet in de erfzonde , of over de straffen van de derde of vierde generatie , die de gevolgen zijn van de eerste generatie .


--------------------


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 12:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Er is wel degelijk een erfzonde als in: we krijgen genetisch ziektes mee.
Tijdens mijn onderzoek in de evolutie is er bij de moderne mens in de evolutie iets gebeurd waardoor wij ook geestelijke stoornissen opdeden. Zoals schizofrenie en dergelijke. Dat is allemaal uit het besef van kennis (dualiteit) gekomen.
Uit die dualiteit ontstond een "competitie" waaruit altijd derden ontstonden.

Goed/slecht/neutraal
Hoog/laag/midden

Die dualen werden ooit in eenheid beleefd, tot de mens zich zelfbewust werd en zijn gedachten woorden gaf waaruit de daad volgde. Waaruit alles verdeeld en geplaatst werd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 12:41 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Als je het zo bekijkt wat de ziektes betreft , heb ik een vraagje .
Waarom heeft de ene plant genezende kracht en de andere plant vergiftigd je ?
Hier is geen bloed in het gegeven .
____________
Zegt de Schrift niet : dat de mens als gras is ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 13:05 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Omdat uit alles een tegenpool geboren is.

Medicinale planten en giftige planten
Doch: we kunnen genezen en vergiftigen met de medicinale plant.
We kunnen genezen en vergiftigen met de giftige plant.

Dus wie is nu de goede en wie is de nu de slechte? Beide hebben een zelfde oorsprong en kunnen tot een zelfde uitkomst leiden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 14:00 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Fundamenteel schreef:
Omdat uit alles een tegenpool geboren is.

Medicinale planten en giftige planten
Doch: we kunnen genezen en vergiftigen met de medicinale plant.
We kunnen genezen en vergiftigen met de giftige plant.

Dus wie is nu de goede en wie is de nu de slechte? Beide hebben een zelfde oorsprong en kunnen tot een zelfde uitkomst leiden.

Het kan tot eenzelfde uitkomst leiden , maar doet het meestal niet .
Een paddenstoel kan geen twee dezelfde functies voortbrengen .
Eenmaal geweten dat deze vergiftigd werkt kan je hem gebruiken als moordwapen of niet .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De geestelijke evolutie bestaat eigenlijk niet , eerder de geestelijke ondergang .
En dit niet alleen op individueel breingebied .
Het brein heeft zuurstof nodig , zodat het bloedtoevoer daarna rijkelijk de hersenen kan instromen .
Als de mens zonder God blijft denken , vernietigt de mens zichzelf en verandert men in robotten .
Mensen zonder HART oftewel een hart van steen .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De mens heeft de H.Geest gekregen .
Dit reeds in het oude testament .
Toen was hysop een heilige plant .
Die plant werd gebruikt om tot reiniging van al je zonden te bekomen van God ( psalm 51 )
---
Als men de hysop vervangt ( uit psalm 51 )
met de Naam boven alle namen : Jezus-Christus komt men al een stap verder .
_________________________________________________________________________________
Tegenpolen , tegenpolen : zwart- wit
Duivel ............................. XXX Jezus-Christus XXX
recht -krom
volharding in het kwade -zoekende naar het Licht
ziek-gezond
mooi-lelijk
klein-groot
dwerg-reus
homo -hetero
trouw- losbandig
slim-dom
dik-dun
arm-rijk
haat-liefde


-handig -klunzig enz.................................
Die lijst is ellenlang .
___________________________________________________________________
Hoe komt het dat mensen om het minste scheiden , kinderen of niet ?
Oudjes worden weggezet ?
Kleintjes ( babytjes soms ) in de kinderopvang ?
Incest in koningshuizen , religie .....
Moorden , genocides , .................................................
Welke evolutie-afgangbepaling hoort bij deze categorie
dit alles heeft niets met genetische ziektes te maken .Toch ?
Hoe komt het dat religie op zich niet deugd ?
----------------------------------------------------------------
God heeft steeds het beste met de mens voorgehad , ondanks Eva en Adam door het kwade verleid werden .
Ondanks de joden een prominente figuur kozen als koning ( Saul )
Ondanks David schuldig was
Ondanks zoveel !!!!
_______________________________
Ondanks XXXX Jezus-Christus XXXX
________________________________
En nu , wat nu met de mens .
Hoelang mogen de slechte en goede nog samen opgroeien ?
Hoelang duurt de Genade Gods nog .
Wanneer is de beker van de zonde overvol ?
De gruwels en gruweldaden ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 15:00 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Nou toch wel hoor Franny. Uit giftige planten kan een antidota ontwikkeld worden. Met giftige planten ontwerpen ze chemo om kanker te bestrijden. Cannabis is ook een medicinale plant, toch kan het mensen ziek maken. Het kan allemaal twee kanten op, van welke kant kijk je er naar en waarom pas je het toe? ;)

Een paddenstoel kan voor jou giftig zijn, maar tegelijk de voedselbron van een dier. Of essentieel zijn in de ontwikkeling van het wortelgestel van bomen die jou van zuurstof voorzien.

Eigenlijk heb je misschien wel gelijk dat er geen geestelijke evolutie bestaat. Het is een herinnering. Het is puur bewustzijn en dat is niet in ontwikkeling, maar in beweging.

Veel vragen waar ik niet het antwoord op weet. Maar wat als er alleen maar sprake is van een zondeval omdat de kennis verkeerd toegepast wordt? We luisteren niet meer naar de natuur, niet meer naar onszelf maar laten de ervaring ons leiden waar ze ons brengt. De ervaring is niet mooi, maar toch volgen we gebukt het plan hopende op een terugkomende Christus. Maar zei Jezus ook niet dat het Koninkrijk al hier was, maar wij het niet zien? De mensen zien het niet meer.

De erfzonde neemt plaats in ons eigen hoofd, maar die zien we ook niet. Ons handelen is toch niet christelijk te noemen? Dierenleed, vervuiling, uitstoot, massa consumptie, ... waarom heeft het NT daar geen verlossend alternatief voor geschetst? Ik vind het plan Gods toch maar een obscuur plan hoor. Daar word je toch niet vrolijk van?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 18:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Fundamenteel schreef:
Nou toch wel hoor Franny. Uit giftige planten kan een antidota ontwikkeld worden. Met giftige planten ontwerpen ze chemo om kanker te bestrijden. Cannabis is ook een medicinale plant, toch kan het mensen ziek maken. Het kan allemaal twee kanten op, van welke kant kijk je er naar en waarom pas je het toe? ;)

Een paddenstoel kan voor jou giftig zijn, maar tegelijk de voedselbron van een dier. Of essentieel zijn in de ontwikkeling van het wortelgestel van bomen die jou van zuurstof voorzien.

Eigenlijk heb je misschien wel gelijk dat er geen geestelijke evolutie bestaat. Het is een herinnering. Het is puur bewustzijn en dat is niet in ontwikkeling, maar in beweging.

Veel vragen waar ik niet het antwoord op weet. Maar wat als er alleen maar sprake is van een zondeval omdat de kennis verkeerd toegepast wordt? We luisteren niet meer naar de natuur, niet meer naar onszelf maar laten de ervaring ons leiden waar ze ons brengt. De ervaring is niet mooi, maar toch volgen we gebukt het plan hopende op een terugkomende Christus. Maar zei Jezus ook niet dat het Koninkrijk al hier was, maar wij het niet zien? De mensen zien het niet meer.

De erfzonde neemt plaats in ons eigen hoofd, maar die zien we ook niet. Ons handelen is toch niet christelijk te noemen? Dierenleed, vervuiling, uitstoot, massa consumptie, ... waarom heeft het NT daar geen verlossend alternatief voor
geschetst? Ik vind het plan Gods toch maar een obscuur plan hoor. Daar word je toch niet vrolijk van?

Inderdaad het nieuw-testament houd zich niet bezig met het leed dat de mens zelf veroorzaakt in de leefwereld : plant , dier , klimaat ,
water , ruimte enz....
Ik denk ook niet dat dat iets zou veranderen aan de inborst van veel mensen .
Vooral de mensen die door mensenleed rijk geworden zijn .
Ze nemen , manipuleren , gebruiken en vernietigen tenslotte al wat God aan de mens gegeven heeft om er iets goed mee te doen .
Te eren zeg maar .
Zal de wetenschap ,psyche , ruimtheologen , politiek , koningschap
en dergelijke ooit de oplossing vinden voor alles wat mis gaat in de wereld .
Met mens dier plant ruimte klimaat .
Gaan deze : vragen beantwoorden die antwoorden verdienen ?
Oplossingen bieden zonder vernietiging met zich mee te dragen .
Het liefde-gegeven aansporen , behouden : tussen man en vrouw , moeder- vader -kind en visa -versa .
Ik vraag het mij soms af maar weet het ergens wel .
---------
Ik ga soms gebukt ( droevig ) onder de dom en hardheid van de mens ,
maar niet onder Gods plan , want dat is volgens mij het mooiste waar een mens op kan bouwen .
Het Koninkrijk is midden onder u zei Jezus tegen anderen .
-----
Het is niet ver weg , het is daar waar Jezus-Christus verblijft onder de mensen of individueel .
Daar waar geloof hoop en liefde is .
Liefde is het groots .
Ook liefde voor Jezus-Christus .
HIJ die Zijn leven gegeven heeft voor elk mens .
Dit niet uit dwang , maar geheel uit Eigen keuze !
Zodat ieder zelf de pure slechtheid in de mens gezien heeft
maar ook de liefde die van Hem uitging : dit ter plaatse en dit door gelovigen die dat tot op de dag van vandaag en
in de toekomst blijven voortvertellen .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 19:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Als je ziet hoeveel invloed religie uitoefent op mensen, dan zouden betere richtlijnen toch tot wereldvrede geleid hebben?
Dan zouden mensen toch niet gebukt gaan onder de huidige omstandigheden maar gelukkig sterven?

Ik denk dat de oplossing zich al regelmatig voorgedaan heeft, maar mensen het verwerpen of niet aangrijpen. Ze gaan waar de autoriteit en het achtergrond verhaal hen wijst te gaan. Zou religie daar geen sterke invloed op hebben? In termen van, zouden de slechte mensen religie niet misbruiken om er zelf voordeel uit te halen?

Ik heb me de afgelopen dagen in het gnosticisme verdiept en volgens mij zijn we ontspoord door het uit handen te geven aan slechte mensen. Het gaat altijd mis wanneer de meerderheid een minderheid laat doen. Het leidt tot wereldoorlogen.
Als de mens zou ontwaken en het Koninkrijk des aarde zou zien, zou de mens nog langer bijdragen aan de vernietiging van de aarde? Als de mens zijn eigen ontworpen beest weet te temperen en de balans terug weet te herstellen, zouden wij dan al niet veel verder staan? Hoeveel kunnen wij al niet meegeven in onderwijs? Maar net dat wordt er slechter op in plaats van beter, overvolle klassen, gedemotiveerde leerkrachten, steeds minder fatsoenlijke leerlingen, .. Hoe komt dit? Het wordt toch enigszins door ons daartoe geörchistreerd omdat niemand wat doet en het overlaat aan de lieve Heer? Gods plan staat dit toe en enkel de schapen mogen verder, maar de schapen laten al dit onrecht toe. Doen zelf veel onrecht zonder het zelf door te hebben.
In de religies is de vrouw uit haar rol geschrapt, en in de moderne wereld is de man uit zijn rol geschrapt. 6 dagen werken en op de 7e mag je rusten. Vandaag zijn dat er 5 geworden. Naar wiens hand is deze Heer gezet vraag ik mij soms af? Men heeft er een belangrijk aspect uit ontnomen en in de duisternis geplaatst. Volgens mij dient er licht op deze duisternis geschenen te worden om terug in reine te komen met onszelf en de wereld. Terug in balans komen. Want wat in de duisternis is geplaatst zal altijd blijven manifesteren en hoe bekender je ermee geraakt, te minder angst het aanjaagt en te vrijer je in het leven komt te staan. Te meer je controle over het leven kan nemen een betere wereld te bouwen door niet langer de macht uit handen te geven aan deze slechte mensen. Ook negatieve energie is hen energie schenken. Hun rotzooi in de winkel kopen is ook onrein. Niemand ontkomt er aan, totdat we andere keuzes leren maken en het Koninkrijk op aarde vestigen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017 06:04 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wat houd gnosticisme in ?
Is het een leer voortvloeiend uit het saddunisme ( sadduceeën) ?
Zij die
-de opstanding van de doden volstrekt ontkenden
-ook enig bestaan van leven na de dood ,
waardoor zij geloofden dat de ziel verloren ging na de dood ,
en er dus geen beloning of straf volgden na het aardse leven
-ze ontkenden het bestaan van een spirituele wereld d.w.z. engelen en demonen
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jezus-Christus heeft meermalen de sadduceeën en farizeeers op hun plaats gezet .
Maar ze hadden geen oren om te horen .
En blinden kunnen geen blinden leiden .
Fundamenteel schreef:
Als je ziet hoeveel invloed religie uitoefent op mensen, dan zouden betere richtlijnen toch tot wereldvrede geleid hebben?
Dan zouden mensen toch niet gebukt gaan onder de huidige omstandigheden maar gelukkig sterven?

Ik denk dat de oplossing zich al regelmatig voorgedaan heeft, maar mensen het verwerpen of niet aangrijpen. Ze gaan waar de autoriteit en het achtergrond verhaal hen wijst te gaan. Zou religie daar geen sterke invloed op hebben? In termen van, zouden de slechte mensen religie niet misbruiken om er zelf voordeel uit te halen?

Ik heb me de afgelopen dagen in het gnosticisme verdiept en volgens mij zijn we ontspoord door het uit handen te geven aan slechte mensen. Het gaat altijd mis wanneer de meerderheid een minderheid laat doen. Het leidt tot wereldoorlogen.
Als de mens zou ontwaken en het Koninkrijk des aarde zou zien, zou de mens nog langer bijdragen aan de vernietiging van de aarde? Als de mens zijn eigen ontworpen beest weet te temperen en de balans terug weet te herstellen, zouden wij dan al niet veel verder staan? Hoeveel kunnen wij al niet meegeven in onderwijs? Maar net dat wordt er slechter op in plaats van beter, overvolle klassen, gedemotiveerde leerkrachten, steeds minder fatsoenlijke leerlingen, .. Hoe komt dit? Het wordt toch enigszins door ons daartoe geörchistreerd omdat niemand wat doet en het overlaat aan de lieve Heer? Gods plan staat dit toe en enkel de schapen mogen verder, maar de schapen laten al dit onrecht toe. Doen zelf veel onrecht zonder het zelf door te hebben.
In de religies is de vrouw uit haar rol geschrapt, en in de moderne wereld is de man uit zijn rol geschrapt. 6 dagen werken en op de 7e mag je rusten. Vandaag zijn dat er 5 geworden. Naar wiens hand is deze Heer gezet vraag ik mij soms af? Men heeft er een belangrijk aspect uit ontnomen en in de duisternis geplaatst. Volgens mij dient er licht op deze duisternis geschenen te worden om terug in reine te komen met onszelf en de wereld. Terug in balans komen. Want wat in de duisternis is geplaatst zal altijd blijven manifesteren en hoe bekender je ermee geraakt, te minder angst het aanjaagt en te vrijer je in het leven komt te staan. Te meer je controle over het leven kan nemen een betere wereld te bouwen door niet langer de macht uit handen te geven aan deze slechte mensen. Ook negatieve energie is hen energie schenken. Hun rotzooi in de winkel kopen is ook onrein. Niemand ontkomt er aan, totdat we andere keuzes leren maken en het Koninkrijk op aarde vestigen.

----------------------
Het is niet voor niets dat men niet gelijkaardig moet worden aan de wereld .
Men moet ook niet geloven waartoe de politiek , wetenschap, religie , rechtsysteem , media ,
economie en dergelijke je voorhoud om te volgen .
Er is maar EEN weg om te volgen .EEN waarheid en het Leven .
En ja de wereld kan je pijn doen .Want daar is geen recht , balans , rechtschapenheid , goddelijkheid in te vinden .
Misleiding , lust , geld , macht : en en en ................TE OVER
Armoede ! : hoe komt dat ? Niet door het gewone volk dunkt mij ? Want wie beheerd het geldsysteem ?
Het overlaten aan de Heer betekend eigenlijk : geloven in een toekomst op een betere wereld .
Niet door mensenhanden of menselijke theologie gebouwd op het aardse , maar door Jezus-Christus .
Het gebukt gaan onder de wereldse slechtheid , betekend weliswaar niet dat je lichtje uitdooft .
Je het opgeeft .
Het betekent ook niet dat je bij je sterven niet gelukkig bent .
----
Ik zou ook willen dat christen-mensen meer opstaan , al is het maar om de slechtheid in het algemeen , aan te kaarten .
Er is zoveel pamperideologie op leugens gebaseerd in de christenwereld .
Zeker naar kinderen toe :
paaseitjes , paas-cadeautjes , sinterklaas , kerstman , holloween enz.............
Dit gegeven zie ik niet terug in het nieuw-testament .
Deze rituelen zijn zo oud als de straat , maar gewoon anders verpakt .
Welk ouderchristen gaat vertellen dat zo iets niet hoort .BV. in scholen en dergelijke .
Waarvoor zijn ze angstig ? Dat hun kinderen uit de boot vallen ? Welke boot denk ik dan .
Kinderen die niet meekunnen , worden veelal gepest ( achtervolgt door het kwade ???? )
Nu ja , misschien gaat het over de lauwheid in een van de 7 gemeenten in openbaringen .
Maar dit alles neemt niet weg dat het saddunisme , de Opgestane Heer verloochend .
---------------------


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017 07:41 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
We leven allemaal als mensen die eens met de rug naar God toe leefden. Daarvoor stierf Jezus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017 07:57 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
God heeft ons met de Heilige Geest geschapen, die we kwijt raakten in de duisternis van ons bestaan. In een bijna dood ervaringsverhaal las ik dat onze geesten er eerder waren dan onze lichamen. Dat betekend dat het al voor onze geboorte gebeurd is. Toen zijn wij God kwijt geraakt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017 10:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Broeder Gait schreef:
God heeft ons met de Heilige Geest geschapen, die we kwijt raakten in de duisternis van ons bestaan. In een bijna dood ervaringsverhaal las ik dat onze geesten er eerder waren dan onze lichamen. Dat betekend dat het al voor onze geboorte gebeurd is. Toen zijn wij God kwijt geraakt.

Jezus verteld eenvoudig , maar zeer essentieel iets over twee dode mensen : in het verhaal over de rijke en de arme Lazarus .
Ik denk dat een christen soms teveel nagaat wat een gewone burger te vertellen heeft .
Ik betrap mij er zelf op .
Maar ja : een mens is zwak zonder Christus .
______________________________________________
Ik betrap er mezelf ook op dat ik niet besef dat je een ander niet mag meten , waar je zelf in de fout gaat .
In verband met de wereld achter je te laten , de economische , de rituele , enz..........
Dit aangaande mijn kleinkindje van 16 maanden .( sinterklaas folders aan het kleintje laten zien ! )
----------
Ik wil daaraan werken , zonder gebukt te lopen , toch een christenvoorbeeld te zijn .
Ik kan liefde en aandacht geven , er zijn voor hun ( mijn gezin ): zonder teveel invloed van de wereld mee te geven .
Ja ik ondervind dat ik terug een zwak persoon geworden ben , zelfs na mijn wedergeboren zijn .
Punten die belangrijk waren aangaande de H.Schrift zonder orthodox te zijn terug in mijn hart te laten werken .
Ondanks tegenkantingen hier en daar .
Ondanks karakters die niet op eenzelfde lijn zitten wat levensbegrippen , -gedachten , -waardes zijn .
De wereldse invloeden zijn enorm , hetzij goedschiks , hetzij kwaadschiks .
Maar te weten , te weten dat Jezus-Christus je telkens weer met beide voeten op de grond zet ( heilige grond )
te weten dat je geliefd word Hierboven , dat engelen juichen als je doorzet en anderen helpt om er te geraken ,
is het uitzingen : HALLELUJAH
xxx Jezus-Christus xxx
----------------------------

Even bezinnen dan maar .
Liefs Franny



.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.