Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 08:07

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Liefhebben
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 17:03 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Liefhebben is een werkwoord, Laat ons daarom elkaar liefhebben door daden en niet door woorden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 08:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Liefhebben is een werkwoord, Laat ons daarom elkaar liefhebben door daden en niet door woorden.

Inderdaad , liefde zonder daden met alleen woorden is nul komma nul van nut .
Maar wat zijn dan de daden die een christenmens kan doen ? elk mens ?
___
De laatste tijd zie ik veel acties die voortkomen uit ontevredenheid , christenvakbond bv. enz...., bij mensen die het financieel goed hebben .( mentaal laat ik in het midden )
Aan de andere kant zie ik in mijn eigen land en buurlanden dat de armoede toeneemt , ondanks de beloften van de
Belgische regering dat er iets aan gedaan word . Dit reeds 10 jaar geleden .
Ook raakt het probleem niet opgelost van de schrijnende toestand in de gezondheidszorg .

De zevende dag heeft jongsleden het weerom eens op tafel gelegd en lieten deskundigen aan het woord ( tv debat )
Er zaten (aan de ronde tafel ) geleerde mensen bij die alleen , weerom hun mooie praatjes brachten , maar ook personen die werkelijk jonge mensen hielpen met hun eigen middelen en in samenwerking met vrijwilligers ;
die huizen hebben gebouwd en openstelden om jonge mensen ( kinderen ) te helpen in nood .
Die nood kan ontstaan doordat er thuis chaos , miserie heerst of elders in scholen enz... gepest word .
Ze hebben oren en aandacht voor zulke kinderen zonder dat er van intakegesprekken sprake is of lange wachttijden om hulp .Alleen er zijn geen bedden voorzien in hun instelling .
Dus als een kind in een crisissituatie zit en er echt wel een plaatst moet komen voor hulp : hetzij psychologisch
of thuis echt niet terecht kunnen is het een lange lijdensweg eer er hulp komt .Dat kaartte deze mevrouw ook aan .
Ook zei ze dat dergelijke pijnlijke gevallen steeds meer toenemen bij jonge volwassenen .

Vaak worden ze afgewezen en moeten een hele papiermolen in orde krijgen om dan nog 2 tot 3 maanden moeten wachten voor genezing .
______________________________
En zo komt voor veel mensen , alle hulp te laat .Kinderen en volwassenen en dat met betrekking uit verschillende nood situaties .
Belgie schijnt koploper te zijn van zelfmoordcijfers in Europa .
En dat ook bij kinderen .Echt wel niet te begrijpen dat zoiets kan in een welvarend land .
Als ik dat naga zie ik wel dat er veel woordelijke hulpacties zijn .
Zoals hulplijnen bv . Maar wat heb je eraan als je op straat leeft ? Want ook politie die straatmensen willen helpen ,
en hen een plaatske willen geven omdat ze ondervoed zijn bv. Krijgen de deksel op hun neus als ze naar instanties bellen voor hulp voor die arme persoon .
En zo kan ik nog uren doorschrijven over de zakkende menselijkheid , waarbij veel handen gebonden worden om hulp te verlenen .
Mijn punt is dan ook , nee eigenlijk meer vele vragen :
waarom de gewone massa zich vaak uit , omwille van hun eigen ontevredenheid .
Ze staken , komen op straat enz...
Maar komen niet op straat , zijn verbouwereerd en komen op voor de zwakke in de maatschappij ?
Waarom instanties : politie , zorg ,recht , politiek enz..de mensen die daar werken steeds maar weer het protocol gebeuren volgen en niet opkomen voor de zwakke .

Velen weten af van de schrijnende toestand in het algemeen .
Maar velen vullen gaatjes met praatjes .
En wat doet het christendom ?
Tweemaal per jaar mensen stimuleren om kleding in te zamelen voor de armen ?
Of om hun bankkaart boven te halen om mensen in het buitenland financieel te helpen ,
daar waar in het eigen land ook armoe en mentale zorg zo nodig is ???
_____
Ik vraag mij af waarom de christenen lauw geworden zijn en ze zo weinig ziet bewegen op straat .
Die opkomen voor de zwakke in de maatschappij .
Er is zoveel leed gebeurd in het verleden bij instanties : weeshuizen , moederhuizen , adoptiebureaus ,
wetenschap , oorlog enz.... en nu ????
.






.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 08:35 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Liefhebben is een werkwoord, Laat ons daarom elkaar liefhebben door daden en niet door woorden.

Groot gelijk Jimmy, maar laten we ons ook (en dit eerst) liefhebben door onze Heer. Alleen daardoor zullen we ook anderen kunnen liefhebben.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 08:37 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
We kunnen daar zelf aan werken: een luisterend oor zijn, dingen doen voor een ander, goede doelen ondersteunen. Er zijn zoveel zaken waarmee we de liefde kunnen uiten.
Zaken tegen je zin doen om andere en/of God lief te hebben zijn de grootste daad, denk ik, die wij als mens kunnen doen.
Wij moeten de Liefde niet in de wereld gaan zoeken, dan worden wij alleen maar teleurgesteld en krijgen wij een droevig hart.
Zoek de Liefde in uzelf en dan krijgt u een vreugdevol hart.
Want als de Heilige Geest in je zit zal je dingen tegen je zin doen. Zoals ik bv naar mensen luister en ermee praat terwijl ik liever een spelletje wil spelen op de pc.
Of mijn moeder helpen met klusjes wanneer ik er geen zin in heb.
Zo vervullen wij de wet, want dan laten wij ons leiden door de Heilige Geest, want als wij de Heilige Geest hebben hoeven wij niet meer toe te geven aan onze eigen zin.
Wij kunnen dan het goede doen, dat niet uit onze eigen zin voortkomt maar uit de WIl van de Heilige Geest/God.

Er zijn velen, en dat snapte ik niet, die de Heilige Geest niet hebben maar toch goede dingen doen. Maar zij willen deze dingen doen.
Men kan enkel en alleen zijn eigen zin prijsgeven en het goede doen dat niet in zijn eigen wil ligt, wanneer men de Heilige Geest heeft.
Laat ons dus zoveel mogelijk tegen onze zin doen, waarmee we andere en God liefhebben, en dan heeft geen enkele wet meer invloed op ons!
Laat ons de Liefde niet zoeken, maar laat onszelf de Liefde worden!

ALs iemand opmerkingen heeft laat ze dan zeker maar komen want dit zijn eigen redenaties voor een deel en kunnen mis zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 08:41 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Koningsdochter schreef:
Jimmy schreef:
Liefhebben is een werkwoord, Laat ons daarom elkaar liefhebben door daden en niet door woorden.

Groot gelijk Jimmy, maar laten we ons ook (en dit eerst) liefhebben door onze Heer. Alleen daardoor zullen we ook anderen kunnen liefhebben.



Het was pas vanaf ik de Liefde van God voor me voelde dat ik mezelf kon accepteren. Want hoe kan ik nog kwaad op mezelf zijn, mezelf haten, wanneer ik gevoeld heb hoe graag God me ziet.
Vanaf toen is alles verbeterd, niet alles direct, maar alles op zijn tijd. Ik ben nog steeds een werk in uitvoering, maar ik ben eindelijk eraan begonnen denk ik.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 09:16 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Koningsdochter schreef:
Jimmy schreef:
Liefhebben is een werkwoord, Laat ons daarom elkaar liefhebben door daden en niet door woorden.

Groot gelijk Jimmy, maar laten we ons ook (en dit eerst) liefhebben door onze Heer. Alleen daardoor zullen we ook anderen kunnen liefhebben.



Het was pas vanaf ik de Liefde van God voor me voelde dat ik mezelf kon accepteren. Want hoe kan ik nog kwaad op mezelf zijn, mezelf haten, wanneer ik gevoeld heb hoe graag God me ziet.
Vanaf toen is alles verbeterd, niet alles direct, maar alles op zijn tijd. Ik ben nog steeds een werk in uitvoering, maar ik ben eindelijk eraan begonnen denk ik.



Ja zo is het. Mooi getuigenis Jimmy

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Liefhebben
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017 09:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja , te weten dat de Heer je liefheeft als geen ander sterkt je en geeft je kracht .
____
Je word er zelf zoveel beter van , maar ik vind toch dat je Zijn liefde ook moet uiten .
Hier op dit geloofsforum en elders : doet men zijn best , maar ik vind het toch wat oppervlakkig en ik kan natuurlijk mis zijn .
Daarom deze vragen .
Waarom word er onder de christenen veelal opgeroepen te bidden voor het politiek gebeuren te veranderen .
En niet voor de lijdende kinderen ?
Men mag God toch vragen om harde harten te bekeren tot de Liefde die xxx Jezus-Christus xxx IS !!!
-----------
Zelfs het gegeven onlangs , om als ervaringsdeskundige mensen in nood te helpen is stil geraakt door blokkades .
----------------
Ik vind daarom echt wel dat vele praatjes zonder daden : geen behoeftige mensen helpt .
De wereld is al liefdeloos genoeg .
En zeker op een geloofsforum moet de liefde van Jezus zichtbaar zijn .
In Woord en daad .
Trouwens bemoedigende opbouwende woorden kan ook een daad van liefde zijn .
Het hartje is gevuld en kan verder !!!!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.