Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 06:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Geven aan armen
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2017 12:27 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Mensen ik wil u weer eens bemoedigen. Ikzelf geef geld aan een goed doel. Niet veel maar het is iets. Ik doe dat elke maand. Vanaf de 20ste kan ik ermee beginnen, ik zit in budgetbeheer en mijn budgetbeheerder is op vakantie geweest en zei me nu dat ik moest wachten tot mijn inkomen gestordt was. Ik ben blij dat het binnen een paar dagen in orde komt. Ikzelf heb gekozen om een organisatie te helpen voor weeskinderen in India, en hen word hun geleerd wie Christus is enzo. Dit gebeurt in een gebied waar mensen voor het geloof in Christus letterlijk gelynched worden. Mensen, het Koninrkijk is nu. Laat ons samen dat Koninkrijk opbouwen en geef toch aub iets aan de armen en/of zieken. Samen zijn wij aan het Koninkrijk aan het bouwen. Geef wat je kan aub en je zal je goed voelen omdat de Heilige Geest u vreugde zal geven over uzelf! Er zijn vele bouwstenen die het Koninkrijk van God nodig heeft om een mooie plaats te maken. Dit is 1 bouwsteen ervan. Alle bouwstenen hebben met liefde te maken. Je kan zeggen: ik heb andere al lief door hen te helpen en dan zeg ik dat dat HEEL goed is van jou! Maar er zijn ook andere bouwstenen nodig. Zo past een langwerpige bouwsteen niet op de plaats waar een halve moet liggen. Zo ontstaan er gaten. Laat ons die gaten opvullen mensen! Ikzelf ga ook proberen wat meer geld in de schaal te leggen in de Kerk maar weet niet of ik dat ga kunnen, ik wil het wel, want zoals iemand me al eens zei, vraagt Jezus om een tiende van ons loon. Ik zal, zelfs met het meer leggen in de schaal, daar nog niet aankomen maar toch al aan 1/8ste. In mijn ogen is al wat je geeft goed, zeker als je eerst niets wilde geven want al geef je dan maar 5€ dan is het meer dan je wilde geven. Dat horen wij te doen, meer geven dan wij willen geven. Christus zegt dat mooi: als iemand vraagt om een kilometer met je te wandelen, wandel er dan twee. Als iemand om je hemd vraag, geef je schoenen en broek dan ook. Geef altijd meer dan je wilt geven mensen. Ik wil jullie bemoedigen hierin, want het Koninkrijk mensen, dat zijn wij. Wij moeten daar aan bouwen voor onze Koning Christus. Want een heerschappij is niks zonder zijn dienaren, maar de dienaren zijn op hun beurt niks zonder hun Heer die hun leid. Wij hebben elkaar nodig en God heeft ons werk gegeven om te doen opdat het Koninkrijk mag bloeien. Als wij daar niet willen aan toegeven en op de zijlijn liever kijken dan kan het wel eens zijn dat de Heer andere dienaren zoekt. Maar daar heeft niemand over te oordelen, want de ene doet wat de andere niet doet en we werken zo allen aan het Koninkrijk in mijn ogen. De Heer kan andere dienaren zoeken, maar de dienaren kunnen nooit een andere Heer zoeken. Want er is er maar 1. Onze Heer Jezus CHristus.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.