Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 07:09

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Andere voor CHristus winnen
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 10:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wil u aanmoedigen om dingen te doen die je anders niet doet, enkel en alleen om andere tot Christus te winnen! Dat kan simpel zijn: als iemand, een ongelovige, je vraagt om een status te kopieren en plakken, bv over kanker, doe dat dan ook. Ik doe dat normaal nooit, ik doe dat niet graag omdat ik weet dat velen zulke statussen niet leuk vinden. Ik heb het vandaag voor de eerste keer toch gedaan en ik dacht: misschien kan ik ze zo voor CHristus winnen. Laat dat uw doel zijn! Denk niet alleen aan uw eigen redding maar aan die van iedere ongelovige! Zo kun je dagelijks spreuken delen uit de Bijbel, dat doe ik ook, en je zal zien dat zelfs ongelovige sommige leuk vinden! Je kan dan, zoals ik gedaan heb, een post maken zeggend dat je het leuk vind dat sommige ongelovige toch de spreuken die je deelt leuk vinden en dat die uit de Bijbel komen. Mensen, laat de ongelovige onder uw vrienden de wijsheid van de Bijbel zien! Doe dingen die ge niet wilt doen zodat ge andere tot Christus kunt winnen. Kleine dingen zijn al goed, ik moet hier zelf nog serieus in groeien, ik wil hier dus niet het idee geven dat ik de goedheid zelve ben want de goedheid komt van God! Maar breng anderen tot Christus op elke manier mogelijk. Paulus zegt dit: 1 Korinthiers 19Want hoewel ik een vrij man ben, heb ik mij aan alle mensen ondergeschikt gemaakt om er zo veel mogelijk voor Christus te winnen. 20Als ik bij Joden ben, leef ik als een Jood om hen voor Christus te winnen. Als ik bij mensen ben die zich aan de wet van Mozes houden, houd ik mij er ook aan omdat ik hen voor Christus wil winnen. 21Als ik bij mensen ben die niet volgens de wet van Mozes leven, houd ik mij er ook niet aan, omdat ik hen voor Christus wil winnen. Maar dat wil niet zeggen dat ik zonder Gods wet leef. 22Voor mij geldt de wet van Christus. Als ik bij zwakke mensen ben, laat ik niet merken dat ik sterk ben, om hen voor Christus te winnen. Ik heb mij aan al die mensen aangepast om in ieder geval enkelen van hen te redden. 23Ik doe het allemaal ter wille van het goede nieuws, ik wil samen met vele anderen de zegen ervan hebben.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 19:16 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Hoe vind je het om van huis tot huis te gaan om het evangelie te vertellen?

Groet,
Elle

Jimmy schreef:
Ik wil u aanmoedigen om dingen te doen die je anders niet doet, enkel en alleen om andere tot Christus te winnen! Dat kan simpel zijn: als iemand, een ongelovige, je vraagt om een status te kopieren en plakken, bv over kanker, doe dat dan ook. Ik doe dat normaal nooit, ik doe dat niet graag omdat ik weet dat velen zulke statussen niet leuk vinden. Ik heb het vandaag voor de eerste keer toch gedaan en ik dacht: misschien kan ik ze zo voor CHristus winnen. Laat dat uw doel zijn! Denk niet alleen aan uw eigen redding maar aan die van iedere ongelovige! Zo kun je dagelijks spreuken delen uit de Bijbel, dat doe ik ook, en je zal zien dat zelfs ongelovige sommige leuk vinden! Je kan dan, zoals ik gedaan heb, een post maken zeggend dat je het leuk vind dat sommige ongelovige toch de spreuken die je deelt leuk vinden en dat die uit de Bijbel komen. Mensen, laat de ongelovige onder uw vrienden de wijsheid van de Bijbel zien! Doe dingen die ge niet wilt doen zodat ge andere tot Christus kunt winnen. Kleine dingen zijn al goed, ik moet hier zelf nog serieus in groeien, ik wil hier dus niet het idee geven dat ik de goedheid zelve ben want de goedheid komt van God! Maar breng anderen tot Christus op elke manier mogelijk. Paulus zegt dit: 1 Korinthiers 19Want hoewel ik een vrij man ben, heb ik mij aan alle mensen ondergeschikt gemaakt om er zo veel mogelijk voor Christus te winnen. 20Als ik bij Joden ben, leef ik als een Jood om hen voor Christus te winnen. Als ik bij mensen ben die zich aan de wet van Mozes houden, houd ik mij er ook aan omdat ik hen voor Christus wil winnen. 21Als ik bij mensen ben die niet volgens de wet van Mozes leven, houd ik mij er ook niet aan, omdat ik hen voor Christus wil winnen. Maar dat wil niet zeggen dat ik zonder Gods wet leef. 22Voor mij geldt de wet van Christus. Als ik bij zwakke mensen ben, laat ik niet merken dat ik sterk ben, om hen voor Christus te winnen. Ik heb mij aan al die mensen aangepast om in ieder geval enkelen van hen te redden. 23Ik doe het allemaal ter wille van het goede nieuws, ik wil samen met vele anderen de zegen ervan hebben.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 21:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb daar al aan gedacht vele malen omdat te doen omdat ik toch werkloos ben maar ik ben te egoïstisch en steek men tijd liever in zaken zoals computerspelletjes spelen...
Maar ik doe wel men best met op facebook bv in christelijke groepen dagelijks Bijbelteksten te delen en als ze betrekking hebben op de ongelovige ook (zoals het Goede Nieuws) deze te delen voor mijn ongelovige kennissen op men facebook.
Ik denk dat daar niks mis mee is en eigenlijk zou ik dat moeten doen van deur tot deur ja.
Maar daar ben ik een beetje te egoïstisch voor...
Wie weet wat de tijd brengt. Maar nu ben ik daar zeker niet klaar voor.
Ik zou ook enkel Bijbelteksten willen verkondigen en zo weinig mogelijk uit het eigen verstand.
Eigenlijk zou dat allemaal aan de deur kunnen gebeuren, ik zou nog niet binnen moeten gaan, gewoon hen het Goede Nieuws vertellen en naar de volgende gaan.
Misschien met de jaren dat ik daar naartoe groei, maar nu zit dat er helemaal nog niet in

Waarom vraag je dat? Nee, ik ben geen getuige van Jehova...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017 07:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Andere voor Christus winnen kun je op verschillende manieren .
Zoals jij het ( voorlopig ) doet vind ik heel mooi .
Ik denk dat het belangrijk is om te overdenken wat Gods wil is in deze .
En zien bij jezelf wat je gekregen hebt om door te geven .
Soms denken mensen , ook christenen dat wat ze doen , goed bevonden is door God .
Maar eigenlijk gaan ze teveel op hun eigen denken van goedheid verder .
Ze zien ( nog ) niet , waar de ander echt bij geholpen word .
En missen daardoor de kans om iemand te doen verwonderen , waardoor er achteraf vragen komen :
- zoals bv. waar haal jij die wijsheid en liefde vandaan .
Naar Wie kijk jij op .
Daarom is het belangrijk om jezelf te vernederen , verloochenen , en dingen te doen voor een ander :
die tegen je eigen zijn in gaan .
Of die jij op dat moment belangrijk vind .
___________
Ik denk dan vooral aan Jezus woorden , over de barmhartige Samaritaan .
Ook vergeven , kalm blijven enz.....
___________
Ook vind ik dat iedere christen gewoon moet uitkomen dat je christen bent .
Niet beschaamd zijn om Jezus-Christus Naam te vermelden , waar je ook bent .
En te vermelden dat wat je doet , en wat je zegt : je dat allemaal doet omdat je in Jezus-christus
gelooft .

Of in huis de Bijbel in het zicht te leggen .

________________________________________________________________
Ik denk vaak en hoop dat ik een voorbeeld mag zijn voor anderen , opdat ook zij de Heer
mogen leren kennen .
Maar iedere gelovige mag Jezus-Christus dienen en liefhebben op de manier dat hij of zij gekregen heeft .
En dat kan reeds in je omgeving zijn .Of op een missie .
Maar ik denk zo wie zo dat de een niet meer is dan de ander , en dat veel laatsten de eerste zullen zijn
Ook niet jaloers zijn daarop : want de laatste arbeiders kregen evenveel dan diegene die het eerst begonnen te werken .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017 07:43 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dat is waar Franny, het hoeven zeker geen grote daden te zijn.
En zelfs een mosterdplant, begint als een klein zaadje ;)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.