Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 05:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 04:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Willen jullie bidden voor mij want ik ben aan het proberen te stoppen met roken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 04:54 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik mag daarvoor niet bidden , want ik rook zelf en momenteel zit het er niet in dat ik kan stoppen ,
of een poging daartoe .
Maar ik wens je heel veel succes Jimmy !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 08:03 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Ik bid voor je Jimmy. En, Franny, jij mag ook voor Jimmy bidden, in alle vrijmoedigheid. Het gaat niet om wat wij doen, het gaat om wat Jezus voor ons gedaan heeft!

Gods Zegen, Jimmy!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 08:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk ook dat je zeker mag bidden maar als je het niet oprecht kan doen dan is het inderdaad misschien beter dat je het niet doet want dan haalt het niet veel uit denk ik. Ik wil ieder dat voor me bid bedanken. Bedankt Dirk en bedankt aan al diegene die mij willen helpen door te bidden tot God. Moge Zijn Vrede en Liefde bij u allen zijn!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 10:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
k ga morgen naar dokter gaan want ik kan niet stoppen. Ik weet dat jullie gebeden geholpen hebben want de Heilige Geest moedigt mij constant aan maar ik kan het niet mensen... ik ga hulp inschaffen van medicatie, ben in het verleden daar al mee gestopt geweest maar deze kost veel en wou het dus eerst zo proberen want ik heb niet veel geld. Maar ik moet. Ik kan het niet zelf. Ik ben te zwak van wil. Ookal wil ik stoppen ik kan het niet...Bedankt voor jullie gebeden mensen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 10:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
k ga morgen naar dokter gaan want ik kan niet stoppen. Ik weet dat jullie gebeden geholpen hebben want de Heilige Geest moedigt mij constant aan maar ik kan het niet mensen... ik ga hulp inschaffen van medicatie, ben in het verleden daar al mee gestopt geweest maar deze kost veel en wou het dus eerst zo proberen want ik heb niet veel geld. Maar ik moet. Ik kan het niet zelf. Ik ben te zwak van wil. Ookal wil ik stoppen ik kan het niet...Bedankt voor jullie gebeden mensen.


Ik denk inderdaad dat je het niet "zelf" kunt, en dus van genade moet hebben. Zoek Gods Koninkrijk en gerechtigheid, en alle andere dingen zullen je toegeworpen worden. Jezus is ook gestorven voor jouw verslaving. Het is logisch, en je weet het ook, Jimmy, maar, soms moeten we het opnieuw beseffen. Jezus is jouw medicijn! Zeg tegen God "Ik kan het niet, U moet het voor mij doen", en het zal lukken in Naam van Jezus Christus. HIJ heeft het al voor jou gedaan, Jimmy! Onze wil is inderdaad te zwak. De Wil van Jezus is nooit te zwak. Laat Zijn Wil geschieden, en het zal gebeuren, Jimmy. Ik weet het zeker! Ik wens je Gods Zegen en Zijn Kracht. Door Zijn Kracht zal jij gaan stoppen met roken!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 12:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt maar ik heb al een afspraak gemaakt voor morgen bij de dokter. Met die medicatie zal het zeker wel lukken.
God heeft mij serieus geholpen, maar het vlees is te sterk. Ik ga een hulpmiddel gebruiken.
Ik ben zeker dat God dat niet erg vind want het zal mij helpen. En dan heb ik Hem nog altijd nodig, maar zal het vlees minder sterk zijn.
Bedankt voor je bemoedigingen Dirk!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017 13:48 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Bedankt maar ik heb al een afspraak gemaakt voor morgen bij de dokter. Met die medicatie zal het zeker wel lukken. God heeft mij serieus geholpen, maar het vlees is te sterk. Ik ga een hulpmiddel gebruiken. Ik ben zeker dat God dat niet erg vind want het zal mij helpen. En dan heb ik Hem nog altijd nodig, maar zal het vlees minder sterk zijn. Bedankt voor je bemoedigingen Dirk!


Een mens mag gewoon medicijnen of hulpmiddelen gebruiken. En, het is juist goed om te erkennen dat we zwak zijn, de Bijbel beweert immers niets voor niets:

In mijn zwakheid ben ik sterk en:

Hij geeft de vermoeide kracht, de machteloze geeft Hij macht in overvloed. (Jesaja 40) en:

Maar de Heer is trouw, Hij zal u kracht geven en u tegen het kwaad beschermen. (2 Tessalonicenzen 3) en:

Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van Zijn macht. (Efeziërs 6)

Ik wens je die Kracht en Macht toe! Ik bid voor je, Jimmy, en met of zonder medicatie (jij kiest voor medicatie, en dat mag je gewoon doen), ben je al een overwinnaar in Jezus Christus! Ik wens je Gods Zegen!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 09:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb eergisteren gevraagd, want ik zit in budgetbeheer vrijwillig (ik heb geen schulden maar kan niet goed met geld omgaan) of ze geld wilde storten voor de medicatie. Maar mijn beheerder was op verlof en had een briefje achtergelaten dat niks boven de 50€ mocht en ook niet van de spaarrekening.
Ik was teleur gesteld. Ik moet nog twee weken minstens wachten tot hij terug is en ik het aan hem persoonlijk kan vragen.
Ik heb besloten geen twee weken te wachten en op God te proberen te vertrouwen en ermee te stoppen, zonder hulpmiddel.
Ik heb om half 9 de laatste sigaret gerookt en heb gebeden voor kracht en iemand anders heeft ook gebeden.
Tot nu toe gaat het verbazend goed. Blijf bidden voor mij aub en ik ben ervan overtuigd dat het dan wel zal lukken.
Bedankt aan ieder dat mij wilt helpen door te bidden tot God!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 09:54 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik heb eergisteren gevraagd, want ik zit in budgetbeheer vrijwillig (ik heb geen schulden maar kan niet goed met geld omgaan) of ze geld wilde storten voor de medicatie. Maar mijn beheerder was op verlof en had een briefje achtergelaten dat niks boven de 50€ mocht en ook niet van de spaarrekening.
Ik was teleur gesteld. Ik moet nog twee weken minstens wachten tot hij terug is en ik het aan hem persoonlijk kan vragen. Ik heb besloten geen twee weken te wachten en op God te proberen te vertrouwen en ermee te stoppen, zonder hulpmiddel. Ik heb om half 9 de laatste sigaret gerookt en heb gebeden voor kracht en iemand anders heeft ook gebeden. Tot nu toe gaat het verbazend goed. Blijf bidden voor mij aub en ik ben ervan overtuigd dat het dan wel zal lukken. Bedankt aan ieder dat mij wilt helpen door te bidden tot God!


Beste Jimmy,

Je bent me net voor. Ik wilde net vragen hoe het met je ging. Ik blijf voor jou bidden. Als je merkt dat je zwak wordt, ga dan een stuk wandelen, zonder sigaretten, en praat met God. Vertel Hem dat je het niet kunt, en dat Hij het voor jou moet doen. Ik denk dat de zin weg gaat, en naar verloop van tijd ga je zelfs een afkeer krijgen van roken! Het gaat je trouwens ook heel veel geld opleveren, roken kost immers geld.

Ik wens jou het allerbeste, ik wens je Gods Zegen en Zijn Kracht! En, mail mij gerust, als je dat wilt.

Met God ben je sterk, Jimmy. In jouw zwakte, maakt Hij jou sterk. God houdt van jou en is met jou!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 10:05 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt Dirk, ik zal jullie proberen op de hoogte te houden van hoe de dingen gaan.
Ja als ik zin krijg dan bid ik altijd het gebed van Jezus en dan gaat het over tot nu toe.
Maar ik weet ook dat ik deze morgen nog gerookt heb dus het zit nog een beetje in mijn systeem.
Het zal waarschijnlijk nog een pak erger worden wanneer het eruit is en men lichaam echt de nicotine wilt hebben.
Maar ik ga mijn best doen te vertrouwen op God en te geloven dat het wel zal lukken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 10:38 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Bedankt Dirk, ik zal jullie proberen op de hoogte te houden van hoe de dingen gaan.
Ja als ik zin krijg dan bid ik altijd het gebed van Jezus en dan gaat het over tot nu toe. Maar ik weet ook dat ik deze morgen nog gerookt heb dus het zit nog een beetje in mijn systeem. Het zal waarschijnlijk nog een pak erger worden wanneer het eruit is en men lichaam echt de nicotine wilt hebben. Maar ik ga mijn best doen te vertrouwen op God en te geloven dat het wel zal lukken.


De lichamelijke verslaving schijnt na drie dagen helemaal verdwenen te zijn. Over blijft het "geestelijke" deel. Besef dat je in Christus een nieuwe schepping bent. Omdat de mens geest is, en een ziel (waar onze emoties en denken in te vinden zijn) en een lichaam heeft, volgt na de wedergeboorte (de geest is dan wedergeboren en een nieuwe schepping) een proces plaats dat het "vernieuwen van het denken" inhoudt.

In jouw geval: je bent dus een nieuw mens (geest) in Christus. Jouw oude denken moet veranderen (dat moet bij iedere Christen en is een proces dat het hele leven duurt). Je kunt het zien als een computer die opnieuw geprogrammeerd moet worden. Roken maakt onderdeel uit van het oude denken. Je kunt dus - uit de geest - tegen jouw gedachten (ziel) zeggen dat het tijd wordt dit onderdeel te vernieuwen. In jouw nieuwe denken is dan geen plaats meer voor roken. Het gevolg is dat je het gaat afwijzen, eerst met je verstand, later ook met je gevoel. Je gaat er zelfs een afkeer van krijgen. Het is soms even door de zure appel heenbijten, maar ik verzeker je, Jimmy, dat als jij volgende week nog steeds niet rookt, jij je veel beter voelt dan als je volgende week wel rookt. Kijk dus niet naar het "moment" (het roken van een sigaret) dat jou even een momentje van plezier geeft, maar kijk over dit moment heen. Denk daaraan. Denk eraan hoe jij je voelt als je iedere keer weer NEE zegt tegen die sigaret. Op die manier ga jij je gedachten opnieuw programmeren en ook trainen.

Boven alles zal de Kracht van God komen. De Heilige Geest draagt vrucht, dat blijkt ook jouw bijdrages, iedere keer weer. Die vrucht zal zo sterk worden dat geen enkele andere kracht nog iets kan bereiken. Alle eer komt Jezus Christus toe. HIJ is met jou. Ik bid voor je, Jimmy. Ik weet dat het jou gaat lukken, dankzij onze Verlosser, Jezus Christus. Ook de last van verslavingen heeft Hij voor jou gedragen. Geef het aan Hem, dan ben je verlost. Het werk van Christus gaat veel verder dan de redding, maar dat weet je natuurlijk ook!

Ik wens je Gods Zegen en Wijsheid!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 11:42 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
wat fijn dat je ons op de hoogte houd , want het interessert mij ook en hoop dat je volhoud .
De eerste dagen zijn het moeilijkst , maar daarna gaat het steeds beter .
Grtjs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 11:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Oh maar Dirk, ik heb al veel laten vallen van mijn oude leven hoor, maar zoals je duidelijk maakt is dit er ook deel van.
Bedankt Dirk en Franny voor de bemoedigingen. Alles zal wel goed komen, daar ben ik zeker van.
Ik ga in ieder geval men best doen en blijven vertrouwen op God. Meer kan ik niet doen, voor de rest leg ik het in Zijn handen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 11:54 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Oh maar Dirk, ik heb al veel laten vallen van mijn oude leven hoor, maar zoals je duidelijk maakt is dit er ook deel van. Bedankt Dirk en Franny voor de bemoedigingen. Alles zal wel goed komen, daar ben ik zeker van. Ik ga in ieder geval men best doen en blijven vertrouwen op God. Meer kan ik niet doen, voor de rest leg ik het in Zijn handen.


Dat weet ik, Jimmy. Voor mij is het niet anders. Alles ligt in Gods Handen. Strijd niet voor een overwinning, maar strijd VANUIT de overwinning. In HEM zijn we immers overwinnaars!

Nogmaals het allesbeste, en Gods Zegen en Wijsheid gewenst!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.