Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 10:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 12:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er word hier veel gediscussieerd en veel grote woorden gebruikt maar we zullen eens zien hoe het hier zit.

Jakobus 5:16 (HTB)

Beken daarom uw zonden aan elkaar en bid voor elkaar, zodat u genezen wordt. Want als een goed en rechtvaardig mens God om iets bidt, heeft dat een geweldige uitwerking.


En ik zal eerst gaan:
-Ik durf te liegen om mijn zin te krijgen: ik zit bv in budgetbeheer en als ik iets extra van geld wil, voor een Playstation spelletje ofzo, dan moet ik dat vragen want ik moet met 60€ de week toekomen. Dat lukt wel want ik woon nog bij men moeder. Maar in het verleden zat ik aan de marihuana en ging al mijn geld daaraan op. Als ik iets extra wou loog ik vaak want als het altijd voor een spelletje was dan zou de beheerder zeggen dat ik dat maar van men weekgeld moest betalen. Dus loog ik en zei ik bv dat ik naar de dokter moest. Soms lieg ik ook om andere niet te kwetsen. Als iemand vraagt of ze me lastig vallen wanneer ze al drie uur aan een stuk met mij aan het praten zijn dan zeg ik nee hoor, het was leuk. Maar ik ben niet zo een grote prater en ik doe dat ook niet graag uren aan een stuk.

-Ik ben verslaafd geweest aan marihuana maar ben daar nu gelukkig weer mee gestopt. Toch is er altijd een kans dat ik herval.

-Ik heb lang aan zelfbevrediging gedaan omdat ik geen vriendin heb of vrouw maar daar ben ik nu ook al een weekje of twee met gestopt.

-Ik help mijn moeder veel te weinig, maar daar lijkt nu ook verandering in te komen, toch kan ik haar nog harder helpen maar ik ben soms lui en egoïstisch.

-Ik houd de sabbat zelden op zaterdag en zondags ga ik zelden naar de Kerk, maar daar wil ik ook verandering in brengen

-Ik kan soms heel irritant zijn en mensen op de zenuwen werken. Ik word soms vlug kwaad omdat ik vlug geïrriteerd kan zijn.

Ik denk dat dat het zowat is, ik denk dat het meer dan genoeg is zeker? Ik ben zeker dat niemand van u meer zonden kan hebben dan ik, dus biecht ze nu eens op? Laat nu eens zien wie hier groot is. Want als ik sommige hun posts lees dan lijkt het alsof ze geestelijk al verzadigd zijn en al zitten te regeren samen met Christus die op de troon aan de rechterhand van God zit. Maar nu hebt u de kans om uzelf echt te bewijzen. Ik hoef hier geen berichten te lezen die mij vergeven, God heeft mij allang vergeven. Daarom dat ik ze ook kan zeggen tegen u, want al wilt ge me ermee oordelen, God heeft mij vrijgesproken. Als ge mij ermee oordeelt dan interesseert mij dat dus helemaal niks. Weet dat ge enkel uzelf veroordeeld ermee.
Wel, de Bijbel zegt om uw zonden aan elkaar op te biechten. Ik ben eens nieuwsgierig.
Wat je wel mag doen is bidden voor vergeving van mijn zonden, en dan zal ik dat zeker ook doen als u beslist uw zonden op te biechten voor uw broeders en zusters.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 18:24 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Ik denk dat jij persoonlijk in je gebedsleven met God en Jezus al je zonden al hebt beleden elke dag weer.
Om ze dan ook nog publiekelijk bekend te maken op een forum, is dan toch niet nodig?

Als je het echter toch wilt doen, belijd ze dan aan een christen in jou gemeente, iemand die je vertrouwen heeft en die je kan helpen met het overwinnen ervan.

Dit is niet om je de les te lezen of te corrigeren, maar is gewoon een vriendelijke raad van een oudere broeder die om je geeft en als broeder van je houdt.

Een broederlijke groet,
Elle

Jimmy schreef:
Er word hier veel gediscussieerd en veel grote woorden gebruikt maar we zullen eens zien hoe het hier zit.

Jakobus 5:16 (HTB)

Beken daarom uw zonden aan elkaar en bid voor elkaar, zodat u genezen wordt. Want als een goed en rechtvaardig mens God om iets bidt, heeft dat een geweldige uitwerking.


En ik zal eerst gaan:
-Ik durf te liegen om mijn zin te krijgen: ik zit bv in budgetbeheer en als ik iets extra van geld wil, voor een Playstation spelletje ofzo, dan moet ik dat vragen want ik moet met 60€ de week toekomen. Dat lukt wel want ik woon nog bij men moeder. Maar in het verleden zat ik aan de marihuana en ging al mijn geld daaraan op. Als ik iets extra wou loog ik vaak want als het altijd voor een spelletje was dan zou de beheerder zeggen dat ik dat maar van men weekgeld moest betalen. Dus loog ik en zei ik bv dat ik naar de dokter moest. Soms lieg ik ook om andere niet te kwetsen. Als iemand vraagt of ze me lastig vallen wanneer ze al drie uur aan een stuk met mij aan het praten zijn dan zeg ik nee hoor, het was leuk. Maar ik ben niet zo een grote prater en ik doe dat ook niet graag uren aan een stuk.

-Ik ben verslaafd geweest aan marihuana maar ben daar nu gelukkig weer mee gestopt. Toch is er altijd een kans dat ik herval.

-Ik heb lang aan zelfbevrediging gedaan omdat ik geen vriendin heb of vrouw maar daar ben ik nu ook al een weekje of twee met gestopt.

-Ik help mijn moeder veel te weinig, maar daar lijkt nu ook verandering in te komen, toch kan ik haar nog harder helpen maar ik ben soms lui en egoïstisch.

-Ik houd de sabbat zelden op zaterdag en zondags ga ik zelden naar de Kerk, maar daar wil ik ook verandering in brengen

-Ik kan soms heel irritant zijn en mensen op de zenuwen werken. Ik word soms vlug kwaad omdat ik vlug geïrriteerd kan zijn.

Ik denk dat dat het zowat is, ik denk dat het meer dan genoeg is zeker? Ik ben zeker dat niemand van u meer zonden kan hebben dan ik, dus biecht ze nu eens op? Laat nu eens zien wie hier groot is. Want als ik sommige hun posts lees dan lijkt het alsof ze geestelijk al verzadigd zijn en al zitten te regeren samen met Christus die op de troon aan de rechterhand van God zit. Maar nu hebt u de kans om uzelf echt te bewijzen. Ik hoef hier geen berichten te lezen die mij vergeven, God heeft mij allang vergeven. Daarom dat ik ze ook kan zeggen tegen u, want al wilt ge me ermee oordelen, God heeft mij vrijgesproken. Als ge mij ermee oordeelt dan interesseert mij dat dus helemaal niks. Weet dat ge enkel uzelf veroordeeld ermee.
Wel, de Bijbel zegt om uw zonden aan elkaar op te biechten. Ik ben eens nieuwsgierig.
Wat je wel mag doen is bidden voor vergeving van mijn zonden, en dan zal ik dat zeker ook doen als u beslist uw zonden op te biechten voor uw broeders en zusters.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 19:22 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom? Omdat jij het niet doet? Er is ons gevraagd om onze zonde aan elkaar op te biechten. Het is niet omdat niemand dat wilt doen dat het opeens niet goed is? Het laat enkel uw ware aard maar zien. Dat je niet veel vertrouwen hebt. Dat je je teveel aantrekt van wat andere denken. Al dat je moest doen was je zonden bekennen, je mag mij kennen, ik ben niet bang van het licht. Denk maar eens goed na Elle en als je er klaar voor bent kom,dan samen met mij in het licht staan.

Ik weiger dat je een verkeerd beeld van mij krijgt, ik spreek veel over God en Jezus, je zou nog kunnen beginnen denken dat ik goed ben! Terwijl dat niet zo is!

Toch doe ik goede dingen ook, dat is dan de Heilige Geest. Ik zal mij met plezier op mijn zwakheden beroemen opdat de kracht van God in mij tentoongesteld zal worden door de goede dingen die ik doe. Weet je hoe vrij ik ben? Ben jij vrij? Je durft je zonden nog niet op biechten uit angst dat iemand ze tegen je gaat gebruiken? Is dat vrijheid? Dan ben je nog altijd gebonden aan je zonden. Ik ben vrij. Ik zit er niks mee in ze je te vertellen. Ik houd van de Waarheid.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 19:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En ik zit niet in een gemeente: ieder dat Christus aanvaard en de dingen doet die God wilt is mijn broeder en zuster.

Maar ik begrijp je bezorgdheid, de eerste keer dit doen was heel moeilijk voor mij maar nu gaat het alsof het niks is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017 20:50 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Mijn overtuiging is dat ik niet aan iedereen die zegt christen te zijn die ik toevallig tegenkom, op stel en sprong, gelijk hup, al mijn zonden die ik inderdaad net als ieder mens en iedere christen heb en bega, hoef of moet gaan zitten vertellen. Dat ik vind dat ik dat niet moet doen, heeft niets te maken met iets niet durven, of dat ik mijn ware aard niet zou durven tonen of niet veel vertrouwen heb, maar met voorzichtigheid. Daarom schreef ik ook: "Als je het echter toch wilt doen, belijd ze dan aan een christen in jou gemeente, iemand die je vertrouwen heeft en die je kan helpen met het overwinnen ervan". Ik bedoel dus een volwassen geestelijk rijpe christen. Maar zoals je schreef, je hebt geen vaste gemeente. Ik weet niet wat de reden daarvan is, en dat hoef ik ook niet te weten. Mijn ervaring is dat je in een gemeente meer opgebouwd wordt en meer interactie hebt dan in je eentje. Maar ook dat is verschillend. Naast de kleine huisgemeente bij mij thuis, doe ik persoonlijk ook veel bijbelstudie en het nadenken/mediteren daarover, iets wat jij misschien ook doet.

Dus zo maar plotsklaps alles aan iedereen die zegt christen te zijn, vertellen wat je aan lichte en/of zware zonden begaat, is niet mijn manier van doen.

Groet,
Elle



Jimmy schreef:
En ik zit niet in een gemeente: ieder dat Christus aanvaard en de dingen doet die God wilt is mijn broeder en zuster.

Maar ik begrijp je bezorgdheid, de eerste keer dit doen was heel moeilijk voor mij maar nu gaat het alsof het niks is.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 04:14 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Dus zo maar plotsklaps alles aan iedereen die zegt christen te zijn, vertellen wat je aan lichte en/of zware zonden begaat, is niet mijn manier van doen.


Dank je, het is ook niet de mijne. Als het werkelijk nodig is dan kan ook ik inderdaad in mijn gemeente met iemand praten, biechten, bidden of hoe je het wilt noemen.
Ik zou niet weten waarom ik hier een "zondenbekentenis" zou moeten aflggen. Die trouwens vergeven zijn zoals je zelf schrijft Jimmy.

Maar als het jou helpt dit wel hier te schrijven is het goed.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 04:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja ja, denk daar maar aan als ge nog eens allemaal grote woorden wilt gebruiken. Denk dan maar eens aan deze post waar niemand durft zijn zonden op te biechten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 05:45 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wou met deze post sommige mensen gewoon terug met de voeten op de grond zetten. Maar misschien had ik dat inderdaad beter niet gedaan want het kan ook hoogmoedig zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 06:34 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Ik wou met deze post sommige mensen gewoon terug met de voeten op de grond zetten. Maar misschien had ik dat inderdaad beter niet gedaan want het kan ook hoogmoedig zijn.


Jimmy waarom denk je dat ik /we niet met onze voeten op de grond staan?

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 06:50 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Omdat sommige hoogdravende woorden gebruiken. Maar ik zal wel verkeerd zijn hierin. Maakt niet uit. De waarheid is dat ik nadat ik de post heb gemaakt hem wou verwijderen omdat het waarschijnlijk gewoon hoogmoed van mezelf is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 07:23 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Omdat sommige hoogdravende woorden gebruiken. Maar ik zal wel verkeerd zijn hierin. Maakt niet uit. De waarheid is dat ik nadat ik de post heb gemaakt hem wou verwijderen omdat het waarschijnlijk gewoon hoogmoed van mezelf is.


Denk je niet dat dat ook een groeiproces kan zijn? Iemand gewoon veel meer gegroeid is sinds hij of zij tot geloof gekomen is.
Als ik aan de jaren terug denk waar ik tot geloof kwam, 36 jaar geleden, en nu, dan heb ik gewoon veel meer zekerheid erover hoe God is.
Niet dat ik Hem in volle omvang ken, dat kan niemand. Maar de zekerheid erover dat God goed is, alleen maar goed en altijd goed, is met de jaren gegroeid.
Ook de zekerheid dat ik in een voortdurende "reinigings" proces ben. Ik mag iedere dag weer het bloed Jesu roemen over mijn gedachtes, mijn daden en ook over de dingen die niet zo zijn als ze zouden moeten zijn.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 09:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Laat ons het dan maar erop houden dat het hoogmoedig was van mezelf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 10:51 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Laat ons het dan maar erop houden dat het hoogmoedig was van mezelf.


Ik zou niet weten waarom het hoogmoedig zou zijn van je, Jimmy.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beken uw zonden aan elkaar
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 11:53 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Jimmy,

Ik beschouw het ook niet als hoogmoed, maar eerder aan het trouw willen zijn aan wat Jacobus zegt, en daar is op zich niks hoogmoedigs en niks verkeerds aan.
Integendeel, je hebt je van je kwetsbare zijde laten zien, en dat is juist het tegenovergestelde van hoogmoed. Het toont je liefde voor God en voor de Schrift.
Je denkt over je zelf niet meer dan nodig is. Maar in Gods ogen ben je geliefd en uitverkoren om een kind van hem te zijn, mét al je goede en minder goede hebbelijk- en onhebbelijkheden, net als ieder ander kind van onze hemelse Vader. Jij denkt niet méér en hóger van jezelf dan dat je bent in eigen ogen, en dat is alleen maar te prijzen.
In Gods ogen ben je echter omkleedt en bedekt met Jezus, en God ziet slechts Jezus als hij jou aankijkt. Je mag je geborgen en geliefd weten in Gods ogen en gedachten.

Groet,
Elle

Jimmy schreef:
Laat ons het dan maar erop houden dat het hoogmoedig was van mezelf.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.