Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 01:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2017 10:29 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Begrijpen wij nog goed wat het Kruis betekent mensen? Jezus heeft het nochtans zelfs toen Hij eraan hing nog eens duidelijk gemaakt. Wij smijten met voorschriften naar elkaar en met wetten en zeggen dat andere die moeten volgen. Het is goed mogelijk dat dat zo is, maar alleen wanneer Jezus u het bevel ervoor geeft doormiddel van de Heilige Geest. Laat niemand de baas over u zijn in verband met voorschriften en wetten. Van welke aard dan ook! Want ik zal u duidelijk maken wat de Heilige Geest mij heetft getoond. Wat het Kruis betekent. En ik kan het bewijzen door Jezus zijn daad aan het Kruis. Toen Jezus aan het Kruis hing voor ons allen, toen hing er een crimineel naast Christus. Hij zei: Dat wij hier hangen is normaal maar dat U hier hangt, dat is ongehoord! Die man, was die gedoopt? Waarschijnlijk niet want hij was een crimineel. Je moest denk ik al erge dingen gedaan hebben alvoor je aan een kruis genageld werd, dus de wet zal hij ook wel niet zo goed gehouden hebben. Maar deze man geloofde dat CHristus de Here was. En Christus vergaf hem en zei: gij zult deze avond nog bij Mij in het Koninkrijk zijn. DAT is er aan het Kruis gebeurt mensen! Letterlijk en figuurlijk! Jezus heeft het allemaal aan het Kruis zelve NOG eens duidelijk gemaakt. Dat Hij de Baas is. En dat Hij beslist. Voorschriften en geboden zijn NIET de baas over u. Christus is de Baas over u. En als Christus u iets vraagt door de Heilige Geest, doe uw best dan op het te doen. Maar als iemand anders u iets vraagt, zogezegd door de Heilige Geest of door wat ze gelezen hebben in de Bijbel, houd dan uw vertrouwen op uw Heer. En als uw Heer verlangt dat ge die dingen doet, dan zal Hij dat ZELF duidelijk maken doormiddel van de Heilige Geest en DAN PAS horen wij te gehoorzamen.
Mensen, denk aan wat er aan het Kruis gebeurd is! Niet hetgeen waar iedereen aan denkt, dat CHristus gestorven is voor onze zonden. Want dat is de betekenis van het Kruis voor velen, en dat is waarheid. Maar denk wat er gebeurt is toen de crimineel Christus aanvaardde als Heer. Aan dat zelfde Kruis. De Crimineeel die misschien helemaal niet gedoopt was, die zich waarschijnlijk geheel niet aan de Wet hield maar enkel Christus aanvaardde als Heer. Zijn geloof heeft hem gered, net zoals tijdens het leven Jezus tegen velen zei als ze genezen werden: uw geloof heeft u gered. Mensen stop met elkaar te beoordelen op wetten en voorschriften, want zodra de crimineel de indruk gaf dat hij geloofde dat de Christus de Heer was. was hij vergeven. DAT is er gebeurd aan het Kruis! Voor de crimineel, maar ook voor ons allen!!!!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 04:45 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Helemaal waar Jimmy, we moeten nooit iets doen omdat andere het ons zeggen, maar de Heilige Geest in ons zal ons de weg laten zien. Jezus is voor de zieken gekomen, niet voor de rechtvaardige,
Toch is het niet alles wat er aan het kruis gebeurde. In Jes. 53 staat wat er nog meer gebeurde.
.
Jes. 53 4 Maar het was ons leed dat Hij droeg, ons lijden drukte Hem neer. Wij dachten dat Zijn lijden een straf van God was voor Zijn eigen zonden!
5 Maar Hij werd doorstoken en verbrijzeld terwille van onze zonden. Hij werd zwaar gestraft zodat wij vrede konden hebben; Hij werd geslagen en daardoor werden wij genezen!

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 10:27 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wou dit maar even duidelijk maken dat CHristus de Baas is want ik merk onder de gelovigen velen op die andere veroordelen omdat ze niet gedaan hebben wat ze zelf gedaan hebben.
Daarom nam ik het voorbeeld van de crimineel die helemaal NIETS gedaan had, en door CHristus vergeven werd.
Ik wou duidelijk maken aan iedereen dat wij niet horen te oordelen want dat God genade geeft aan wie Hij wilt.
Dat staat ook geschreven.
Ik wou gewoon de mensen laten inzien dat wij onze hoop niet moeten vestigen op geboden en voorschriften maar op Hem. En dat wij dan niet moeten oordelen over anderen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017 10:40 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik wou dit maar even duidelijk maken dat CHristus de Baas is want ik merk onder de gelovigen velen op die andere veroordelen omdat ze niet gedaan hebben wat ze zelf gedaan hebben. Daarom nam ik het voorbeeld van de crimineel die helemaal NIETS gedaan had, en door CHristus vergeven werd. Ik wou duidelijk maken aan iedereen dat wij niet horen te oordelen want dat God genade geeft aan wie Hij wilt. Dat staat ook geschreven. Ik wou gewoon de mensen laten inzien dat wij onze hoop niet moeten vestigen op geboden en voorschriften maar op Hem. En dat wij dan niet moeten oordelen over anderen.


Inderdaad, we moeten elkaar niet oordelen, zoals men de overspelige vrouw wilde oordelen. Jezus oordeelde haar niet. Ik geloof wel dat God de Genade voor iedereen beschikbaar stelt, als het ware als een soort reddingsboei. Mensen hoeven de reddingsboei slechts te pakken (dus de Genade aan te nemen). Ieder mens kan dus zelf bepalen of hij of zij de Genade (Jezus Christus) aanneemt of afwijst. Er is dus geen enkel mens die verloren gaat, omdat God dat wil. Het is niet Gods Wil dat mensen verloren gaan. Immers:

God, onze Zaligmaker; Welke wil dat alle mensen zalig worden (1 Timotheüs 2)

De Heere vertraagt de belofte niet ... niet willende dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

God wil dus dat ieder mens gered wordt. Niet ieder mens zal gered worden, omdat er mensen zijn die de Genade afwijzen of niet aannemen. Ik geloof dat ieder mens mogelijkheden krijgt om JA tegen Christus te zeggen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017 07:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nog een stukje tekst dat bewijst dat Christus/God uiteindelijk de Baas is:

Romeinen 9 13Want er staat in de Boeken dat God gezegd heeft: ‘Jakob heb Ik liefgehad, maar Esau heb Ik gehaat.’ Voor God stond dat al vast, hoewel zij nog niet eens geboren waren en geen goed of kwaad hadden gedaan. Daardoor is duidelijk dat God nooit iemand uitkiest op grond van diens daden, maar omdat Hij hem roept.
14Is God dan onrechtvaardig? Geen sprake van! 15Denk maar eens aan wat Hij tegen Mozes zei: ‘Ik ben genadig voor wie Ik genadig wil zijn en Ik ontferm Mij over wie Ik Mij wil ontfermen.’ 16Het hangt er dus niet van af of u graag wilt of erg uw best doet. Nee, het hangt af van God, die het goede met ons voorheeft.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.