Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 05:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 22:50 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik ga u allen ook nog iets vertellen dat de Heilige Geest mij laten inzien heeft. De boom word herkent aan de vruchten. Niet aan de zonden. Dus gij kunt zoveel wetten volgen en voorschriften als ge wilt. Als ge de vruchten van de Geest niet hebt dan word ge omgekapt en in het vuur gegooid zegt Jezus. MAAR uiteindelijk hebben wij niks te zeggen over oordelen door die ENE regel: God zegt: Ik ben genadig aan wie IK genadig wil zijn. Ik ontferm mij over wie IK mij wil ontfermen. Dat liet Jezus ook zien, door de crimineel die tot aan het kruis had gezondigd, toe te laten in Zijn Koninkrijk. Maar als wij op Jezus moeten verder gaan dan zegt Hij dat iedere boom dat geen goede vruchten draagt omgekapt zal worden. Staar u niet blind op u zonde, Christus is voor ze gestorven! Kijk naar u vruchten. Word u gesnoeid? Hebt u opeens meer vruchten? De vruchten zijn
Galaten 5:22 (HTB)

Maar de Heilige Geest brengt ons tot betere dingen: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing. Wel hoe groeit u daarin? Word u gesnoeid, hebt u momenten dat u minder vrucht lijkt te dragen, periodes dat uw geloof minder is, u minder vriendelijk bent of minder jezelf kan beheersen? Er bestaat een kans dat je dan gesnoeid word door God! Als een paar dagen of weken later je opeens op merkt dat je nu nog wel kalmer bent geworden, en beleefder. EN je jaagt je minder op. Kortom, je was beter dan ervoor! Dat doet God mensen! Hij snoeit u en de Heilige Geest zijn vruchten worden talrijker! En dat allemaal zodat wij ons op niets kunnen beroemen als wij voor Zijn troon staan want al het waarlijk goede dat wij gedaan hebben, kwam in feite altijd al van God in de eerste plaats. Denkt ge echt dat God het lot van u ziel in u handen gaat leggen? Word eens wijzer. Gij bent waardevol in Zijn ogen. Hij heeft altijd alles gedaan zodat ge gered zou worden. Altijd hebt ge voor alles op Hem mogen rekenen! Nog altijd!God ziet ons zo graag dat Hij eerst zijn Zoon stuurdde, om voor onze zonde te sterven en daarna de Heilige Geest zond zodat wij aan de voorwaarde die voor ieder mens door God bepaald word en door Hem alleen (Ik ben genadig aan wie ik genadig wil zijn) voldoen. Wees dus blij met al deze geschenken van God!

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017 19:53 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Amen Jimmy.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.