Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 07:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 17:17 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wie niet elke dag de doop probeert te ondergaan moet vrezen voor de redding. Wie begrijpt wat ik wil zeggen? Ik zal het u uitleggen aan de hand van een Bijbelvers:1 Kor 10 1Broeders en zusters, in dit verband wil ik u herinneren aan wat onze voorouders hebben meegemaakt. Zij werden allemaal door de wolk van God geleid en liepen dwars door de Rode Zee. 2Die ervaring was hun doop als het volk van Mozes.
Nu wat wil ik nu zeggen? Toen zij voor de Rode Zee stonden moesten zij op God vertrouwen en Hem gehoorzamen en door de Zee gaan die op een woeste zee geleek. DAT was hun doop! Ze lieten zien dat ze God vertrouwde en gehoorzaamde!
Nu spreken velen over een doop en ze denken dat als ze een keertje onder water gaan, wat ze zelf zo uitdrukken alsof het niks is want het is ook helemaal niks! Maar als ge niet elke dag uw doop ondergaat en vertrouwt op God en Hem gehoorzaamt dan zult gij niet gered worden. Al bent gij als volwassene gedoopt. Dat is wat anders eh? Stop met van elkaar te verwachten dat ieder doet wat ge zelf doet want er staat geschreven dat God voor ieder apart een doel heeft! Er staat geschreven dat de ene anders handelt dan de andere maar dat dat komt omdat zij andere gaven hebben en andere doeleinden!
De doop is een teken van vertrouwen en geloof MAAR er zijn elke dag momenten van vertrouwen en geloof! Als gij maar is een keertje kopje onder gaat en dan geen eenmaal nog een daad van vertrouwen en geloof doet dan betekent dat helemaal niks! Mensen, beroem u niet op wat uzelf doet maar beroem u op wat God doet. Vertrouw elke dag op hem, ook al zijn er andere mensen met andere visies: ik ken uw zorgen! Want ik zit zelf in de situatie, waar ik elke dag gedoopt word, opnieuw en opnieuw, door mijn vertrouwen te tonen in onze Heer Jezus CHristus en te geloven in wat Hij me zegt! Elke keer een ander mij zegt niet gered te zijn word ik gedoopt! Want ik houd vast aan wat God mij zegt, ik vertrouw Hem en gehoorzaam Hem! Mensen, als u niet probeert om elke dag opnieuw de doop te ondergaan dan betekent uw fysieke doop helemaal niks!!!!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 18:30 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Een Christen "moet" zich iedere dag bewust zijn van de doop. Voor sommigen is de doop maar een ritueel. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de doop reddend is, of dat de doop noodzakelijk is voor de redding.

De doop is een teken, en ik ben van mening dat we ons zeker moeten laten dopen uit gehoorzaamheid. Echter, voor iemand die zich niet bewust is van de werkelijke betekenis, heeft de doop geen enkele zin.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 18:37 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat je het spijtig genoeg niet begrijpt...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 18:44 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Als wij ons laten dopen uit eigen inspanning dan vallen wij niet meer onder Abraham want er staat geschreven: Romeinen 4 3In de Boeken staat het zo: ‘Abraham geloofde God en daarom beschouwde God hem als een rechtvaardig mens.’ 4Wie werkt voor een beloning, krijgt die niet omdat het een gunst is, maar omdat hij er recht op heeft. 5Als iemand zich echter zonder eigen inspanning toevertrouwt aan God, die de goddeloze vrijspreekt, verklaart Hij hem onschuldig op grond van zijn vertrouwen in Hem. 6David zegt toch ook dat u gelukkig bent als God u vrijspreekt zonder dat u er iets voor hebt gedaan. 7‘Gelukkig is hij wiens misstap vergeven en wiens zonden niet meer gezien worden,’ staat er. 8‘Gelukkig is hij aan wie de Here zijn zonde niet toerekent.

Als u dus zelf kiest voor de doop word het een eigen inspanning. De doop als volwassene bereikt enkel zijn ware betekenis als de Heilige Geest u het bevel geeft om u te laten dopen. Wanneer u Hem dan vertrouwt en gelooft, en het doet, dan spreken wij over een geloofsdaad.

Nu zijn er dagelijks geloofsdaden dat wij moeten vertrouwen op wat God zegt en geloven in het Goede Nieuws. Telkens wij dat doen worden wij als het ware opnieuw gedoopt.
Want telkens doen wij een geloofsdaad.

Het is dus onnodig om van andere te verlangen dat zij gedoopt worden als volwassene. Er staat ook geschreven dat wij moeten stoppen met van elkaar te verwachten dat wij hetzelfde functioneren. Een arm doet ook niet wat een been doet.
Ze doen ieder iets anders maar allen doen ze wat het hoofd wilt.
Zo staat Christus aan het hoofd van ons lichaam en al doen wij niet allen hetzelfde, wij doen wat het hoofd wilt.

Daarom laat de ene zich dopen als volwassene en de andere niet. WIj hebben daar geheel niets over te zeggen want het is de Heilige Geest normaal die het bevel geeft. In deze wereld geven wij elkaar het bevel, maar zo werkt het niet. Dan betekent het helemaal niets...

Toen noach de boot bouwde was dat zijn doop. Een doop is nodig, maar die van de Kerk is ook goed. Mensen zijn aan het vechten tegenwoordig om u te dopen. Maar in de Grote Wijsheid van God heeft Hij ervoor gezorgd dat zo goed als iedereeen gedoopt is! Je moet je zelfs laten ontdopen als je niet gedoopt wilt zijn! De doop van de Kerk is goed, anders zouden er teveel verloren gaan. Dat laat God niet toe.

Wij kunnen op andere manieren, dan kopje onder gaan, ook geloofsdaden doen. En DAAR gaat het om. Dat u doet wat God wil. Niet wat een ander u zegt dat God wilt.
Als u zulke daden doet, die God u vraagt om te doen, waarin ge Hem moet vertrouwen en geloven, dan word gij op dat moment gedoopt.

De vers die ik gedeeld heb laat duidelijk zien dat men zonder eigen inspanning moet zijn en enkel vertrouwen moet hebben. Als u kiest voor de doop, hebt u een eigen inspanning gedaan.
Wilt dit zeggen dat wij maar moeten op zondigen? Geheel niet! Want de Heilige Geest laat ons goede dingen doen! Maar daar kunnen wij ons niet op roemen. Zo kunnen wij goede dingen doen en toch onder Abraham vallen die enkel maar vertrouwen had. Want de goede dingen die wij doen zijn helemaal geen inspanningen. Het is Gods Wil die geschied door de Heilige Geest.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 18:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En daarom is het HEEL belangrijk dat als u zich wilt laten dopen als volwassenen dat u dat doet omdat de Heilige Geest u dat vraagt.

En niet ik of iemand anders.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 21:01 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik denk dat je het spijtig genoeg niet begrijpt...


Begrijp je het zelf zo goed, Jimmy? Het lijkt erop dat je jezelf tegenspreekt. Lees nog maar eens goed door wat je beweert.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 21:12 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: zo 30 jul 2017 18:03
Berichten: 1
Waarom vrezen om je redding? Waarom "proberen" de doop te ondergaan? Zelfs dat is een "eigen inspanning". Het komt heel krampachtig en "wijs" over. De doop mogen we accepteren als teken. Accepteer het als een kind, geloof en gehoorzaam als een kind. Hoewel er zeker een kern van waarheid in jouw verhaal zit, komt het krampachtig over. Het zal vast niet de bedoeling zijn. Misschien moet je het beter uitleggen? De doop hoeven we niet iedere dag weer proberen te ondergaan. We hoeven ook niet iedere dag Jezus weer aan te nemen. We doen dit eenmaal. Als het iedere dag opnieuw moet, maken we onszelf belachelijk.

Jimmy schreef:
Wie niet elke dag de doop probeert te ondergaan moet vrezen voor de redding. Wie begrijpt wat ik wil zeggen? Ik zal het u uitleggen aan de hand van een Bijbelvers:1 Kor 10 1Broeders en zusters, in dit verband wil ik u herinneren aan wat onze voorouders hebben meegemaakt. Zij werden allemaal door de wolk van God geleid en liepen dwars door de Rode Zee. 2Die ervaring was hun doop als het volk van Mozes.
Nu wat wil ik nu zeggen? Toen zij voor de Rode Zee stonden moesten zij op God vertrouwen en Hem gehoorzamen en door de Zee gaan die op een woeste zee geleek. DAT was hun doop! Ze lieten zien dat ze God vertrouwde en gehoorzaamde!
Nu spreken velen over een doop en ze denken dat als ze een keertje onder water gaan, wat ze zelf zo uitdrukken alsof het niks is want het is ook helemaal niks! Maar als ge niet elke dag uw doop ondergaat en vertrouwt op God en Hem gehoorzaamt dan zult gij niet gered worden. Al bent gij als volwassene gedoopt. Dat is wat anders eh? Stop met van elkaar te verwachten dat ieder doet wat ge zelf doet want er staat geschreven dat God voor ieder apart een doel heeft! Er staat geschreven dat de ene anders handelt dan de andere maar dat dat komt omdat zij andere gaven hebben en andere doeleinden!
De doop is een teken van vertrouwen en geloof MAAR er zijn elke dag momenten van vertrouwen en geloof! Als gij maar is een keertje kopje onder gaat en dan geen eenmaal nog een daad van vertrouwen en geloof doet dan betekent dat helemaal niks! Mensen, beroem u niet op wat uzelf doet maar beroem u op wat God doet. Vertrouw elke dag op hem, ook al zijn er andere mensen met andere visies: ik ken uw zorgen! Want ik zit zelf in de situatie, waar ik elke dag gedoopt word, opnieuw en opnieuw, door mijn vertrouwen te tonen in onze Heer Jezus CHristus en te geloven in wat Hij me zegt! Elke keer een ander mij zegt niet gered te zijn word ik gedoopt! Want ik houd vast aan wat God mij zegt, ik vertrouw Hem en gehoorzaam Hem! Mensen, als u niet probeert om elke dag opnieuw de doop te ondergaan dan betekent uw fysieke doop helemaal niks!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 21:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Over de doop kunnen we veel zeggen. In ieder geval hoeven we die niet elke dag proberen te ondergaan, en, vrezen hoeven we zeker niet.

Na de eerste stap: Bekeert u… is de tweede stap die Johannes en Jezus predikten: Laat u dopen…
Het werkwoord dopen is rechtstreeks afgeleid van een Grieks woord dat betekent: ‘indompelen’ of ‘onderdompelen’, onder de oppervlakte van water of een andere vloeistof. In de tijd van Jezus praktiseerde het Joodse volk al bepaalde godsdienstige ceremonies, waaronder de doop. De doop speelde bovendien een centrale rol in de bediening van Johannes de Doper. Als mensen ingingen op zijn appèl tot bekering, dan wilde hij dat ze zich lieten dopen in de Jordaan. De doop van Johannes was dan ook een publieke erkenning dat iemand zich had bekeerd van zijn zonden, maar zijn doop ging niet verder dan dat. Jezus zelf onderwierp zich aan Johannes’ doop toen Hij zijn eigen bediening begon. Maar de doop van Jezus was geen erkenning of belijdenis van zonden, omdat Jezus geen zonden had begaan. In Mattheüs 3:15 verklaart Jezus waarom Hij gedoopt werd: Want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Door zich te onderwerpen aan de doop van Johannes vervulde – of completeerde – Jezus door een uiterlijke daad de innerlijke gerechtigheid die Hij al van eeuwigheid bezat. Het was de deur waardoor Hij binnentrad in zijn eigen openbare bediening.
De bediening van Johannes de Doper was echter tijdelijk. Het sloot de bediening van de oudtestamentische profeten af en opende de weg voor de bediening van Jezus en voor het evangelie. Toen Jezus eenmaal zijn aardse bediening had afgerond en de prijs voor onze zonden had betaald, was de doop van Johannes niet langer geldig. In Handelingen 19:1-5 zien we hoe Paulus in Efeze bepaalde discipelen van Johannes de Doper ontmoet en hen de volledige boodschap van het evangelie uitlegt, waarbij hij de dood en de opstanding van Jezus centraal stelt. Daarna werden deze volgelingen van Johannes gedoopt met de christelijke doop in de naam van de Heer Jezus.

Het onderscheidende kenmerk van de christelijke doop is dat het een doop is waarmee de dopeling zichzelf openlijk identificeert met Jezus in zijn dood, zijn begrafenis en zijn opstanding. Paulus herinnert de christenen in Kolosse eraan dat ze met Hem waren begraven in de doop en mede opgewekt door het geloof aan de werking Gods, die Hem uit de doden heeft opgewekt (Col. 2:12). In navolging van Gods bedoeling met het evangelie werden degenen die hun redding opeisten door het geloof in het verzoeningswerk van Jezus gevraagd daarvan openlijk getuigenis te geven door de daad van de doop. Dit was een kenmerkend teken dat ze zichzelf als discipelen toewijdden aan Jezus.

De term ‘mede opgewekt’ uit Paulus brief aan de christenen in Kolosse openbaart ons een adembenemend geheim. Jij en ik zijn door onze doop niet alleen samen met Jezus gestorven aan onze oude mens, maar we zijn ‘mede opgewekt’, maar we zijn ook samen met Jezus uit de dood opgestaan in een totaal nieuw leven, dat we mogen leven tot Zijn eer!

Heer Jezus, dank U wel voor die geweldige genade, dat mijn oude ‘ik’ in Uw kruisdood mede gekruisigd is, maar ook samen met U is opgestaan in een heel nieuw leven! Wat ben ik U hiervoor dankbaar Heer! Amen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 22:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Jullie doen dat normaal ook.
Hebben jullie dan zo weinig vertrouwen en geloof in God dat jullie mij niet begrijpen?
Laat mij dan maar eens zien waar ik me tegenspreek Dirk.
Het is ook zo dat deze post uiteindelijk meer gericht is aan mensen die beweren dat een volwassene doop geldig is en een kinderdoop niet.
Met deze post laat ik zien dat toen Mozes voor de Zee stond zij ook een doop moesten ondergaan.
Dat was hun doop.
Ik ben er zeker van dat Noach ook een doop had wanneer Hij op God vertrouwde en Hem geloofde.
Daarom wou ik die voorstanders van de volwassene doop die de kinderdoop afkeuren op zijn plek zetten. En als die hier zitten wil ik ze ook op hun plek zetten.
En als u er eentje van bent, die de kinderdoop niet geldig genoeg vind om welke reden dan ook, dan wil ik u er ook mee op u plek zetten.
EN als dat zo is, dan mag u vrezen zeker en vast. Want alle dopen zijn geldig en wij hebben niemand te oordelen.
Want er staat 1 regel in de Bijbel en die gaat als: Ik ben genadig aan wie IK genadig wil zijn. EN CHristus heeft dat bewezen aan het Kruis. Letterlijk aan het kruis. Toen hij de crimineel het Koninkrijk binnen liet terwijl die waarschijnlijk tot aan het kruis gezondigd had. Jezus nam Hem mee. Want de man geloofde in Hem. Zijn geloof had hem gered. Jezus zegt het zo vaak. Als de mensen genezen werden. Telkens weer. Uw geloof heeft u gered.

Mensen ik was die zever over die doop gewoon beu. Ik heb vertrouwen. IK had het beter hier niet gedeeld. Het spijt mij dat ik voor deze toestand heb gezorgd.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 08:08 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Een groot schip vergaat in een storm. De opvarenden komen in het water terecht, waar ze het ongeveer 15 minuten kunnen volhouden. Dan komen er blauwe reddingsboten aan. De mensen beginnen te discussieren over de kleur van de reddingsboten. Sommigen beweren dat ze blauw zijn, en hebben dus gelijk. Anderen denken dat ze rood ze, maar, ze vergissen zich. Een deel van de mensen stapt in de reddingsboten, waar de discussie verder gaat. Een ander deel van de mensen weigert in de reddingsboten te stappen en discussieert verder in het water. Degenen in het water die denken dat de boten blauw zijn, hebben gelijk, maar, ze verdrinken wel. De mensen in de boot die denken dat de boten rood zijn, hebben ongelijk, maar, ze zijn wel gered, net zoals de mensen in de boten die inzien dat de boten blauw zijn.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 11:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ah maar daar zit het hem Dirk! Ik vertrouw op God. En daarom zal ik op het water gaan samen met CHristus. Ik heb helemaal niemands boot nodig. Ik heb CHristus.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 11:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat is het punt van uw verhaal? Want ik kan het op meerdere manieren opnemen en vraag het u liever.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.