Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 04:55

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 17:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Gesprek tussen mij en twee leden van organisatie die doop naar voren schuiven als reddingsmiddel. God heeft mij hier door geloodst want al werd ik vele malen bestookt dat ik niet gered was, ik werd geen enkel moment toorning en hield het bij waarschuwingen. Ik heb geen eenmaal geoordeeld. Mensen, u weet dat ik slechte dingen doe. Hier kan u de grootsheid van God zien:

Dennis Mokiem Jesus christus zegt wie niet bekeerd is en gedoopt is in de heilige geest en in water komt vadergod koningrijk niet binnen <3

Jimmy Eyckmans Het is beter om naar hart en geloof te kijken, en daden, dan naar een doop. Ik zeg: Ieder die de WIl van God doet zal het Koninkrijk zien. Ik zeg u niet de volledige WIl te doen, dat kan niemand, maar ieder kan het op zijn manier. Wij moeten daarom stoppen met elkaar te veroordelen omdat wij niet elkaars Wil van God delen. Ik begrijp nu dat de Wil van God te groot is om in 1 persoon te zitten. Dat kan een mens niet aan. Daarom zit God in ieder van ons en wij doen Zijn wil, door de Heilige Geest, ieder op onze manier. Daarom moeten wij niet zeggen van een ander dat die niet gered is, het is immers de satan die dat wilt laten geloven in mijn ogen, opdat het werk aan het Kruis niks zou betekenen. Het is goed van mensen dat ze zich laten dopen voor Christus. Daar gaat het om, dat u door geloof iets voor CHristus doet. Ik zeg: Ieder die zulke dingen doet zal het Koninkrijk van God zien. Maar er zijn ook andere dingen. Wat is een doop wanneer je je naaste niet lief hebt. De doop is een serieus discussie onderwerp en het zou niet nodig moeten zijn. Met al hun zever altijd.Het is net zoals Paulus zegt: De ene zegt ik hoor bij Apollo de ander ik hoor bij (kweet het niet meer). Al maar geluk dat ik zo goed als niemand gedoopt hebt, of ze konden nog zeggen dat ze bij mij horen. Mensen staren zich blind op Gods Wil en sluiten daarmee andere uit. En daardoor falen ze zelf om Gods Wil te doen

Dennis Mokiem Broeder ik verkondig het evangelie van het koninkrijk van vadergod hier op aarde leer Jesus christus kennen bouw een relatie met Jesus christus dan leer jij Jou vadergod kennen <3 Jesus oordeelt ik verkondig het evangelie van het koninkrijk van vadergod hier op aarde Jesus christus zegt wie niet bekeerd is en gedoopt is in de heilige geest en in water komt vadergod koningrijk niet binnen <3 injesusnaam amen <3

Jimmy Eyckmans Ja dat weten we al lang wat gij zegt, het is altijd hetzelfde. Nu weet ge wat ik zeg.

Dennis Mokiem Ik hou van jou broeder jimmy eyckmans het is jou ziel <3 het is jou verbond met vadergod <3

Jimmy Eyckmans Ja inderdaad. Doe maar voorts Gods WIl, maar denk aan wat ik u gezegd heb.

Dennis Mokiem Jimmy redt jezelf <3

Jimmy Eyckmans Hoeft niet, Jezus heeft mij gered!

Dennis Mokiem Jimmy wij hebben hier vaak over gehad <3 satan houdt jou tegen, broeder volg Jesus christus jou redder jou verlosser Jesus heeft jouw duur vrij gekocht <3 Jesus christus zeg wie niet bekeerd is en gedoopt is in de heilige geest en in water komt vadergod koningrijk niet binnen in Jesus naam amen <3

Dennis Mokiem Jij mag herboren worden <3 anders heb jij geen eeuwige leven <3

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans gehoorzaam Jesus christus <3

Jimmy Eyckmans Nee hoor satan wilt mijn vertrouwen wegneme. Ge zegt het zelf; red uzelf! Dat betekent de doop voor u, ge red uzelf ermee. Dat is geheel verkeerd. De doop gaat helemaal niet om wat gij denkt te krijgen maar om wat gij aan God geeft. Het gaat over een geloofsdaad voor God. Ge kunt uzelf helemaal niet redden Dennis. Jezus heeft ons alreeds gered. Ga nu weg in Jezus Christus naam

Michel Trioen De doop betekent de zonden weg wassen

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans het evangelie is hardt <3

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij bent een zondaar <3 Jesus christus zeg wie niet bekeerd is en gedoopt is in de heilige geest en in water komt vadergod koningrijk niet binnen <3

Michel Trioen De doop is maar 1 keer het is water beste mensen ik heb dat ook gedaan

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij bent in het vlees geboren <3

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij mag in de heilige geest geboren worden <3
Jimmy Eyckmans 1 Petrus 3:21 (HTB)

Als contrast daarmee wordt u dan ook gered door de doop. De doop betekent niet dat het vuil van uw lichaam wordt afgewassen, maar het is een gebed tot God om een goed geweten door de opstanding van Jezus Christus.

Jimmy Eyckmans Mattheüs 3:11 (HTB)

Ik doop met water als teken van de bekering. Na mij komt er Iemand die belangrijker is dan ik. Ik ben het niet eens waard zijn sandalen te dragen. Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur.

Jimmy Eyckmans
Jimmy Eyckmans Ik ben door CHristus zelve gedoopt met de Heilige Geest. Nog een fijne avond aan ieder, ook aan diegene die mijn vertrouwen willen schaden. Het is spijtig, ik heb besloten een stap naar alle geloofsbronnen te zetten, maar als ze me zo behandelen, dan ga ik toch even nadenken.

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij bent niet gered <3

Michel Trioen Een vraag dan waarom staat er geschreven over de doop kan je dat vertellen broeder Jemmy ?

Jimmy Eyckmans Ik zegen u in de naam van CHristus

Jimmy Eyckmans Ik ben gedoopt, jullie vinden mijn doop gewoon niet geldig. Ik hoop dat uw geloofsgroep wijzere mensen bevat want als ze zo zijn als deze dan wens ik ze liever niet te kennen.

Michel Trioen Ben je gedoopt ok.

Jimmy Eyckmans Ja als kind maar dat vinden jullie niet geldig, ik ga daar mij niet over uitspreken verder. Als jullie er over willen discusieren, doe het dan maar onder elkaar

Michel Trioen Heb ik dat gezegd dat niet geldig is ?

Jimmy Eyckmans Nee maar Dennis zijn organisatie wel want die is tegen de Kerk

Michel Trioen Ik ben tegen de kerk er zijn kerken die niet goed zijn.

Jimmy Eyckmans Wel dan hoop ik dat u wijzer mag worden. En net zoals mij zult proberen om geen deel te zijn van een geloofsgroep maar wel elke geloofsgroep te leren kennen en respecteren

Michel Trioen Gaan de kerken het evangelie verkondigen ?

Jimmy Eyckmans Ja zeker

Jimmy Eyckmans Zustertjes in het klooster doen dat, de pastoor in de kerk doet dat
Leuk
Jimmy Eyckmans Maar ik ga niet spreken hierover met u. Als er iemand wijzer is dan mag deze altijd spreken met mij over hun organisatie en dan zal ik hen proberen te leren kennen.

Jimmy Eyckmans Maar op deze manier doe ik niet mee

Michel Trioen OK doe wat je wil.

Jimmy Eyckmans Bedankt. Ik wens u de zegen van onze Heer Jezus Christus toe

Michel Trioen Je doet niet goed ga en verkondig het evangelie ga.

Jimmy Eyckmans IK doe niet goed?

Jimmy Eyckmans Wat weet jij nu van wat ik doe? Dus als ik uw doop niet gehad heb dan doe ik niks anders goeds ook niet?

Michel Trioen Ja maar doe je dat het evangelie verkondigen ?

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans Jesus christus is gestorven voor jou en opgestaan om een kerk in jou te bouwen <3 jij bent het koninkrijk van vadergod hier op aarde jimmy eyckmans vadergod heeft zijn zoon gestuurd om jou vrij temaken van de zonde <3 vadergod wil dat jij het beeld wordt van Jesus christus <3 jimmy eyckmans sterf samen met Adam en sta op met Jesus christus <3
Leuk

Jimmy Eyckmans Ik doe dat zeker. Denkt u dat dat u gaat redden?

Jimmy Eyckmans Dennis, als gij door gaat gaan er erge dingen gebeuren

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans wat is het evangelie <3

Jimmy Eyckmans De genade

Michel Trioen Zeg het eens broeder genade en de doop dan ?

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans sterf samen met Adam en sta op met Jesus christus <3

Jimmy Eyckmans Willen jullie beide op houden de profeet uit te hangen?

Jimmy Eyckmans Denkt gij het recht te hebben over de dingen die ge beweert en zegt te mogen zeggen over mij?

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans wij willen jou het evangelie verkondigen van het koninkrijk van vadergod hier op aarde

Michel Trioen De duivel zegt zeker stop nu het is net begonnen we moeten de mensen redden nog de tijd dringt want Jezus komt terug

Jimmy Eyckmans U hebt geen eenmaal gesproken over genade, u hebt dus ook geen eenmal gesproken over het ware Evangelie

Dennis Mokiem Jesus christus zegt wie niet bekeerd is en gedoopt is in de heilige geest en in water komt vadergod koningrijk niet binnen <3

Jimmy Eyckmans En ik zeg: Ieder dat de Wil van God doet zal het Koninkrijk zien

Jimmy Eyckmans .Nog een fijne avond heren, en doe eens wat aan jullie manieren ;)

Dennis Mokiem Jij bent zo niet gered broeder <3

Michel Trioen Dat klopt broeder de doop is zeer belangrijk dat is triest.

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik zal voor jou bidden in Jesus naam amen <3

Michel Trioen Bidden zeker.

Jimmy Eyckmans Bid voor jullie zelf, dat ge manieren moogt krijgen huichelaars

Dennis Mokiem Michel Trioen Jesus christus oordeelt hem <3 wij verkondig het evangelie van het koninkrijk van vadergod hier op aarde

Michel Trioen Dat klopt Jezus oordeelt niet wij maar bidden dat mag

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans wij gaan voor jou bidden

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik leg jou ziel op Jesus christus schouders Jesus christus heeft jou veroordeeld <3

Dennis Mokiem Jesus christus kent jou al voor dat jij geboren was <3

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik hoop voor jou dat jij gered wordt <3 in Jesus naam amen <3

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik hou van jou broeder <3

Jimmy Eyckmans Jij zal spijt krijgen van wat jij allemaal in Christus zijn naam gezegd hebt Dennis.

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik ben al gered <3

Jimmy Eyckmans Daar zal Christus over oordelen. Nog een fijne avond

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij klinkt als een Jehova getuige

Jimmy Eyckmans En jij klinkt als de satan

Dennis Mokiem Hahaha jimmy eyckmans ik hou van jou broeder <3
Leuk

Jimmy Eyckmans Ja lach er maar mee. Maar ik heb u al van in begin door wie gij werkelijk bent.

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans Jehova is Jesus christus <3

Jimmy Eyckmans Wie heeft u gezegd dat ik getuige ben, De Heilige Geest?

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans ik hou van jou broeder <3

Jimmy Eyckmans Wel als ge me waarlijk graag ziet antwoord mij dan, wie heeft u dat gezegd dat ik getuige ben?

Jimmy Eyckmans Moet je even nadenken Dennis?

Dennis Mokiem Een christen is bekeerd en gedoopt in de heilige geest en in water anders kom jij niet in het koninkrijk van vadergod <3

Jimmy Eyckmans Bedankt om de vraag te omzeilen

Jimmy Eyckmans Ik hoop dat het nu duidelijk is voor iedereen

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij bent geen christen

Jimmy Eyckmans Je ziet me niet graag, ik heb u de kans gegeven om u woorden van liefde te bewijzen, al dat ge moest doen was antwoordden op mijn vraag

Dennis Mokiem Bekeer en laat je dopen in de heilige geest en in water anders kom jij niet in het koninkrijk van vadergod <3

Jimmy Eyckmans maar dat kunt ge niet. En dat maakt alles duidelijk. Ik wens ieder de zegen van onze Heer Christus toe

Dennis Mokiem Ik wil jou met liefde vertellen volg Jesus christus jou redder jou verlosser Jesus heeft jouw duur vrij gekocht <3

Jimmy Eyckmans Wie heeft u gezegd dat ik getuige ben? Hoeveel keer hebt gij mij al van dingen beschuldigt?

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans redt jezelf injesusnaam amen <3

Dennis Mokiem Als jij in christus geloof <3 sterf samen met Adam en sta op met Jesus christus <3

Jimmy Eyckmans En gij denkt dat ik u niet ken? Gij zegt dat ik het evangelie niet breng maar ge spreekt geen eenmaal over genade zelf maar over uw doop als reddingsmiddel. Ik geloof in onze Heer Christus als reddingsmiddel. Ik geloof in de genade. DAT is het evangelie. Het ware Evangelie

Jimmy Eyckmans Nu zou ik graag hebben dat jullie stoppen met mijn tijd te verdoen Want als ik wil horen dat ik niet gered ben, dan luister ik wel naar satan.

Dennis Mokiem Lees de Bijbel <3

Jimmy Eyckmans Wie zegt u dat ik die niet gelezen heb? Waar haalt gij al uw informatie die gebaseerd is op leugens? Waarom moet ik nog 1 woord geloven als gij al meermaal gelogen hebt? Want ik ben geen getuige, ik heb de Bijbel gelezen. Wie vertelt u deze leugens, IK heb het u daarstraks al gevraagd maar daar kunt ge niet op antwoorden. Want als ge zegt dat het God is dan kan dat niet want het zijn leugens, maar als je zegt dat jij het zegt dan oordeel jij en niet CHristus en dat mag ook niet.. Denkt ge mij in een val te lokken? Zie maar dat ge er niet zelf in valt. En nu ga ik jullie laten want Dennis, ik ken u liever niet.

Jimmy Eyckmans Weet je wat, noem mij nog eens broeder en zeg nog eens dat je van me houd en vertel dan nog maar wat meer leugens over mij

Jimmy Eyckmans Ik niet goed bezig? Ik ben de enige die hier in werkelijkheid geen eenmaal geoordeeld heeft! Oh wat ben ik verheugd want God heeft mij doormiddel van de Heilige Geest door jullie aanvallen geloodst! Ik ben een slecht mens, het is waar! Ik was het vergeten maar jullie maken het nog eens duidelijk. Ik heb daar een video over gemaakt. Het is waar! Net als Paulus, beroem ik mij op mijn zwakheden want daardoor word de grootsheid van God tentoontgesteld! Ja ik ben een zondaar, ik ben waarlijk geen goed mens, jullie hebben gelijk! Maar jullie kunnen niets anders doen dan brandende pijlen naar mij schieten, en ze deren mij niet. Want ik heb het pantser aan en het schild word door Christus doormiddel van de Heilige Geest daar gehouden waar uw pijlen komen! Ja ik ben niet goed. Ja ik ben een zondaar. Maar ik doe goede dingen! En dat is God, die door de Heilige Geest in mij werkzaam is. Jullie hebben gelijk, ik zal de video hier delen! Ik heb hier een hele video over gemaakt over u beroemen op uw zwakheden. Bedankt om mij er aan te herrinneren. Moge Gods zegen over jullie zijn.

Jimmy Eyckmans https://www.youtube.com/watch?v=xidnKqCDtZ4
Beroem u op u zwakheden

Michel Trioen Ben je van België ik ook.

Michel Trioen OK ik kijk niet je bent niet gedoopt ik wil mensen die goed zijn ik wil niet me verleiden door iemand.

Jimmy Eyckmans Geen probleem, nog een fijne avond gewenst!

Michel Trioen Jezus zegt wie niet gedoopt is ik zeg niets er staat bij Dennis dus we gaan bidden.

Michel Trioen Ik zit liever bij de juiste mensen

Jimmy Eyckmans Doe dat, maar het is hier duidelijk, al lang voor mij althans, bij wie de grootste is. Want ik ben iemand die vlug kwaad word maar heb u geen eenmaal toornig geantwoord. Ik heb geen eenmaal geoordeeld over u allen al hebt ge mij allebei wel goed uitgedaagd door te blijven zeggen dat ik niet gered ben. Maar ik heb mij kunnen beheersen, doormiddel van de Heilige Geest. IK heb God tentoongesteld, want ik heb het zeer goed gedaan en ik leg alle eer bij God en dank God! Ik zit liever bij de mensen die een medicijnman nodig hebben! Maar ik wil bij iedereen zitten. Ik nodig iedereen uit aan mijn tafel.

Michel Trioen OK het is duidelijk.

Dennis Mokiem Jimmy eyckmans jij bent niet gered broeder <3

Michel Trioen Jammer eigenlijk

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 20:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ze hebben mij nog altijd niet gerust gelaten maar nu zet ik er een punt achter met dit:

Jimmy Eyckmans 1 Korinthiërs 12:3 (HTB)

Daarom wil ik u erop wijzen dat niemand die door de Geest van God geleid wordt, kan zeggen dat Jezus vervloekt is. En evenmin kan iemand oprecht zeggen dat Jezus de Heer is, behalve als hij door de Heilige Geest geleid wordt.

Michel Trioen Arme broeder.

Jimmy Eyckmans Kan jij het oprecht zeggen?

Jimmy Eyckmans Ik wel, dus ik word geleid door de Heilige Geest, of klopt de Bijbel niet?
Leuk
· Beantwoorden · 12 minuten

Jimmy Eyckmans Dus nu markeren jullie mijn comments al als spam ook?

Jimmy Eyckmans Heer, heb genade over hen.

Michel Trioen En voor jou broeder ❤️

Jimmy Eyckmans Ik kan zeggen dat Jezus de Heer is maar kunnen jullie het oprecht zeggen?

Jimmy Eyckmans Wel als ik dat kan zeggen word ik volgens de Bijbel geleid door de Heilige Geest

Jimmy Eyckmans maar blijkbaar is dat stuk niet waar?

Michel Trioen Maar blijkbaar is dat stuk wel waar broeder.

Jimmy Eyckmans Jezus is de Heer

Jimmy Eyckmans Laat het bij deze klaar en duidelijk zijn voor ieder

Michel Trioen Bekeer en laat je dopen.

Jimmy Eyckmans Ik hoef echt niets meer te zeggen nu, het is klaar en duidelijk

Jimmy Eyckmans Jullie zijn overwonnen

Michel Trioen Bekeer en laat je dopen.

Jimmy Eyckmans Ik heb 4 woorden voor u: Jezus. IS. DE. HEER

Michel Trioen Bekeer en laat je dopen en lees dan wat er staat bij broeder Dennis.

Jimmy Eyckmans Daarom wil ik u erop wijzen dat niemand die door de Geest van God geleid wordt, kan zeggen dat Jezus vervloekt is. En evenmin kan iemand oprecht zeggen dat Jezus de Heer is, behalve als hij door de Heilige Geest geleid wordt.

Jimmy Eyckmans en dat dan? Kijk, ik zeg als enigste van jullie drie oprecht: Jezus is de Heer

Jimmy Eyckmans Jullie zijn al te laat, zelfs als jullie het nu zouden zeggen zou het duidelijk zijn dat het niet oprecht is! Mijn Heer heeft jullie overwonnen!

Jimmy Eyckmans Alle Eer aan God!

Michel Trioen Dopen is zeer belangrijk natuurlijk jij bent niet gedoopt dus jij kan het niet weten.

Jimmy Eyckmans Jezus is de Heer kunnen zeggen is NOG belangrijker!!!!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 20:24 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Michel Trioen De doop is belangrijk.
Jimmy Eyckmans Zo mooi hoe jij het echt niet kan oprecht zeggen, Wat is God groot!

Michel Trioen Dus Dennis heeft gelijk en ik oordeelt niet over jou.

Jimmy Eyckmans Halleluja Jezus is Heer!

Michel Trioen Dus jij zegt dat de doop niet belangrijk is.

Jimmy Eyckmans De Bijbel zegt dat men enkel doormiddel van de Heilige Geest kan oprecht zeggen dat Jezus de Heer is. En dat kan ik maar jullie niet? Hoe kan dat?


Jimmy Eyckmans Hoe kan ik dat zeggen als de Heilige Geest niet in mij is?

Jimmy Eyckmans Welke geest is dan in u dat jij het niet oprecht kan zeggen want dan had je het direct gezegd?

Jimmy Eyckmans Want daarmee kon ge bewijzen dat de Heilige Geest in u zit

Jimmy Eyckmans Maar dat is nu te laat, want dan zegt ge het daarvoor en dan is het niet oprecht

Jimmy Eyckmans Roep maar door, maar jullie zijn allang overwonnen

Michel Trioen Ik ga niet antwoorden jij speel gewoon een spel en ik doe geen spel mee.

Jimmy Eyckmans Helemaal geen spel

Jimmy Eyckmans Ge valt door de mand jongen

Jimmy Eyckmans Jezus heeft u overwonnen aan het Kruis. Waar is uw broeder Dennis nu?

Jimmy Eyckmans Ik hoor die ook niet hard meer nu?

Jimmy Eyckmans Wat kunt ge nu nog zeggen als het duidelijk is dat ik kan zeggen dat Jezus de Heer is en jullie het nog geen eenmaal gezegd hebben

Jimmy Eyckmans Wat kunt ge dan nog doen? Misleid uzelf maar verder. Nog een fijne avond

Michel Trioen Ik ga jou lief hebben ook een fijne avond en voor iedereen



Ik hoop dat ze nu zwijgen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 22:11 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wil jullie hier niet van onthouden, ik ben blij, ik heb tot eentje kunnen doordringen denk ik...

Jimmy Eyckmans Gij kunt zoveel zeggen wat ge wilt, bewijs het maar. Maar hetgeen dat de Heilige Geest alleen, oprecht, kan zeggen, dat kunt ge niet. Dus ga maar door. Ge zou beter zwijgen... al dat ge laat zien is dat ge het niet oprecht kunt zeggen. Natuurlijk niet,...Meer bekijken

Michel Trioen Ame je bent verwart.

Jimmy Eyckmans Dat zal het zijn. Laten we dan nu stoppen en ieder onze weg gaan?

Jimmy Eyckmans En laat ons. Proberen elkaar niet te veel meer te beledigen onder weg

Michel Trioen Ik ga verder doen het evangelie verkondigen en zeggen dat de doop zeer belangrijk is.

Jimmy Eyckmans Dan wens ik u de genade van God toe

Jimmy Eyckmans En onze Heer Jezus Christus


Jimmy Eyckmans Zeker! Sorry ik zit vol energie! Maar probeer er toch nog een leuke avond van te maken!

Michel Trioen En ik niet maar dat is jou wil.

Jimmy Eyckmans Dat is de wil van mijn Heer inderdaad!

Michel Trioen Dopen ligt aan joe jij wil niet gered worden.

Jimmy Eyckmans Ik ben alreeds gered door Christus!

Jimmy Eyckmans Was jij niet moe?

Michel Trioen Nee niet voor dat.

Jimmy Eyckmans Ik kan nog wel even doorgaan hoor. Vrucht van de Heilige Geest: vreugde

Michel Trioen Moe is van deze aarde.

Jimmy Eyckmans Ja en een giraffe heeft de wildernis

Michel Trioen Ik ben niet van hier.

Michel Trioen Ik ben al dood voor de wereld.

Jimmy Eyckmans ja dat kan allemaal goed en wel zijn maar als je niet oprecht kan zeggen dat Jezus de Heer is dan ja, dan betekent dat niet veel, sorry...

Jimmy Eyckmans Weet je hoe je de Heilige Geest kan krijgen?

Jimmy Eyckmans Ik wil het je wel vertellen hoor?

Michel Trioen JEZUS IS DE HEER JIJ MOET NIET WAT IK DOE JIJ BENT VAN DEZE AARDE DUIDELIJK.

Jimmy Eyckmans Was dat oprecht?

Jimmy Eyckmans En probeer je even te beheersen aub

Jimmy Eyckmans Nu, was dat oprecht?

Michel Trioen Nee ik ga me niet rustige zijn voor jou dom kerk ik ben niet van de kerk.

Jimmy Eyckmans Nee niet echt oprecht eh

Jimmy Eyckmans Je word er een beetje kwaad van

Michel Trioen Jij ook niet meneer.

Jimmy Eyckmans Maar ik kan het met vreugde zeggen!

Jimmy Eyckmans Jawel Halleluja Jezus is de Heer!

Michel Trioen WAKE UP

Jimmy Eyckmans We zullen zien hoe oprecht het is, maar je was al vrij geirriteerd omdat je het moest zeggen

Jimmy Eyckmans wat weer veel bewijst in mijn ogen

Michel Trioen Je hebt geen macht ook niet over mij satan.

Jimmy Eyckmans maar kom ik geef u nog een kans, (ik heb hen tot nu toe al 4 kansen gegeven om oprecht te zeggen dat Jezus de Heer is. Behalve de kwade keer die je hebt gelezen hebben ze het geen eenmaal gezegd)

Michel Trioen Ik drink en eet dus ik ben niet bang voor jou satan.

Jimmy Eyckmans Hoe kan ik zien, behalve aan de rest van uw reactie, dat het oprecht is mensen, hoe kan u het zien? Ik zal het u zeggen

Jimmy Eyckmans Is Jezus God of onze Heer?

Michel Trioen Jezus is onze Heer en God.

Michel Trioen Sommigen zeggen dat Jezus geen God is voor mij is Jezus wel God hij komt er aan.

Jimmy Eyckmans Ja maar wie is Jezus?

Michel Trioen De Heer.

Jimmy Eyckmans :)

Michel Trioen De Christus.

Jimmy Eyckmans Je weet het allemaal niet goed meer eh?
Leuk

Michel Trioen Jezus is wel God.

Jimmy Eyckmans Kijk, Jezus is de Heer maar Hij is niet God op zichzelf. Want Jezus zal zich onderwerpen aan God staat er geschreven

Jimmy Eyckmans Maar Jezus en de Vader en de Heilige Geest VORMEN samen God

Jimmy Eyckmans Daarom is Jezus de Heer

Jimmy Eyckmans God heeft de zoon Meester gemaakt over ons

Jimmy Eyckmans Geloof jij in die drie vuldigheid?

Jimmy Eyckmans Wist jij dat?

Jimmy Eyckmans Of is het nu tijd dat je weggaat voor ik je zogezegd ga misleiden?

Michel Trioen Nee ik was beter ze schrijf mij.

Jimmy Eyckmans Geloof jij in de drie vuldigheid?

Michel Trioen Ja

Jimmy Eyckmans Maar je bent tegen de Kerk?

Michel Trioen Ja zeker en nu ook.

Jimmy Eyckmans Maar je gelooft wel wat ze zeggen

Jimmy Eyckmans Ondankbaar kind

Jimmy Eyckmans IK ben niet bij de Kerk

Jimmy Eyckmans ik heb gezegd dat mijn voorkeur daar naaruit gaat

Jimmy Eyckmans Maar ik ga mij afscheidde van alle geloofsbronnen, en zoals ik al gezegd heb ze allemaal leren kennen en diegene die mij welkom heten zal ik leren kennen

Michel Trioen Nee zeker ik haat en vandaag hoorde ze oordeelt over mij.

Jimmy Eyckmans jullie zijn geen goede vertegenwoordigers van jullie organisatie vind ik

Michel Trioen Ik ga niet meer naar een kerk fort ze mag zeggen wat ze willen.

Jimmy Eyckmans Dat hoeft ook niet

Jimmy Eyckmans Je moet dat alleen doen als je daar iets aan hebt

Jimmy Eyckmans Dat gaat je niet redden hoor naar de kerk gaan

Jimmy Eyckmans Dat heeft de pastoor vroeger zelf tegen mijn vader gezegd

Jimmy Eyckmans En dat is waar

Jimmy Eyckmans Genade red u

Jimmy Eyckmans EN die wens ik u toe want ik denk niet dat u een slecht persoon bent

Michel Trioen Jawel ik ben een slechte persoon in hun domme kerk en mijn uitlachen ik ga niet meer gedaan.

Jimmy Eyckmans Wil je daar meer uitleg over geven?

Michel Trioen Ze kan nog geen Sabbat houden.

Jimmy Eyckmans Ik heb zelf niet zulke kerk, dat zijn goede mensen

Michel Trioen Jij gaat naar een kerk.

Jimmy Eyckmans Is het niet beter de sabbat te houden wanneer Christus onder u is?
Leuk

Jimmy Eyckmans Jezus deed dat toch ook met zijn dicipels?

Jimmy Eyckmans Dus het is goed wanneer Hij er bij is toch?
Leuk
· Beantwoorden · 17 minuten

Michel Trioen Sabbat is belangrijk.

Jimmy Eyckmans Zeker

Jimmy Eyckmans Maar wat is je antwoord?

Michel Trioen Ik doe hele dagen aan Jezus denken niet allen in het weekend.

Jimmy Eyckmans Ik vind het goed als Jezus erbij is

Jimmy Eyckmans Jij niet?

Michel Trioen Ja zeker.

Jimmy Eyckmans Weet je wanneer Jezus erbij is?

Michel Trioen In het kostbaar bloed.

Jimmy Eyckmans Wanneer er twee of drie in Zijn naam samen zijn gekomen, is Hij erbij. En in een kerk zit het vol mensen die bijeenkomen in Zijn naam.

Jimmy Eyckmans Dus het is beter de sabbat op zondag te houden, samen met Christus

Michel Trioen Dus ook thuis kan het dan.

Jimmy Eyckmans Maar als u hem op zaterdag wilt houden voor God dan mag u dat zeker doen!

Michel Trioen De zondag fout de vrijdag tot zaterdag heb ik gehoord.

Jimmy Eyckmans Op zondag is de kerkdienst meestal

Jimmy Eyckmans dan is Hij erbij

Jimmy Eyckmans want dan zij er twee of drie minstens samen in Zijn naam

Jimmy Eyckmans Snap je?

Jimmy Eyckmans Dus kies jij maar wanneer

Jimmy Eyckmans als je het maar voor God doet

Michel Trioen Thuis ook er weinig kerken bij mij in België bij West-Vlaanderen.

Jimmy Eyckmans Ja maar dat moet ook niet, ik ga ook niet elke week naar de Kerk

Jimmy Eyckmans Maar de Kerk waar ik ga is dan een goede Kerk zeker

Michel Trioen Ze hebben mij geoordeeld heb ik gehoord .

Jimmy Eyckmans er word enkel het evangelie verkondigt en ik ben het altijd eens met wat ze zeggen wanneer ik eens ga

Jimmy Eyckmans Waarom?

Michel Trioen Dat weet ik niet mijn broeder heeft gezegd hij ga misschien ook niet meer gaan ?

Jimmy Eyckmans Ja uw broeder

Jimmy Eyckmans welke broeder?

Michel Trioen Niet Dennis.

Jimmy Eyckmans In welke organisatie zit je nu?

Michel Trioen Franky.

Jimmy Eyckmans Je bent belangrijk voor God. Het spijt mij dat de Kerk u slecht heeft behandeld dan

Michel Trioen Nergens zit ik nu nee gedaan.

Jimmy Eyckmans Ik verontschuldig mij in hun naam.

Jimmy Eyckmans Uiteindelijk hoef je niet naar een Kerk te gaan, enkel als je daar behoefte aan hebt

Michel Trioen Ik heb veel gedaan en dan ik moet dan een lange broek aan doen het was warme dat weet ik nog.

Jimmy Eyckmans Wel ik verzeker u dat er voor u zeker een plaats is in Gods Koninkrijk

Michel Trioen Ik ga proberen meer te lezen.

Jimmy Eyckmans Mag ik u zeggen hoe ik geloof dat men de Heilige Geest krijgt?

Michel Trioen zeg maar ik ga dan in mijn bed broeder.

Jimmy Eyckmans We weten nu hoe jij het gelooft? Ik kan u ook een paar verzen laten zien, en dan stoppen we voor vandaag. Je bent geen slechte kerel.

Michel Trioen Ja een leerling nog.

Jimmy Eyckmans Wel men krijgt de Heilige Geest door het goede nieuws te geloven en te geloven dat Christus de Heer is. Bid deze nacht vriend dat God u de Heilige Geest mag geven en ik zal er ook voor bidden zodat het eensgezind is. Als je gelooft Hem al te hebben, dan kan het geen kwaad en als je Hem nog niet hebt, kan je Hem enkel misschien winnen? En we zijn allen een leerling

Jimmy Eyckmans We blijven ten alle tijden leerling van Christus

Jimmy Eyckmans Zie dit is leuker praten vind je niet zelf?

Michel Trioen Ja zeker.

Jimmy Eyckmans Ik ga nu direct voor je bidden en bid jij ook maar straks mijn vriend. En dan zijn wij morgen als broeders en kan jij oprecht zeggen Jezus is de Heer!

Jimmy Eyckmans Als wij nu zouden zeggen dat wij elkaar liefhebben

Jimmy Eyckmans dan zou dat veel duidelijker zijn dan hoe wij dat daarstraks zeiden is het niet?

Jimmy Eyckmans Slaapwel Michel. Jezus ziet u graag

Michel Trioen Wist je dat je kan ook je laten dopen onder de kraan of in bad broeder.

Jimmy Eyckmans Ja maar we hebben daar andere ideeen over vriend

Jimmy Eyckmans laten die ideeen onze eensgezindheid niet verbreken

Michel Trioen Een gezegende nacht broeder ok

Jimmy Eyckmans Slaapwel broeder

Michel Trioen Nu gaan slapen saai.

Michel Trioen Het is vakantie voor mij.

Jimmy Eyckmans Het is al laat ook

Jimmy Eyckmans Geniet maar van je vakantie dan!

Michel Trioen Dank je het is bijna weer school niet aan denken ben jij van Nederland als ik het mag vragen ik ben van België.

Jimmy Eyckmans Ik ben ook van Belgie van Vlaams Brabant

De laatste 30 comments van mij vond hij allemaal leuk. Mooi toch hoe het eindigt. Ik denk dat ik die jonge ga toevoegen! Vele uren in gekropen, maar geduld loont.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 11:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Een dag later na dit voorval. Ik heb geslapen, ben nu wakker en nog is alles herlezen. Heb ook nog met de jonge man gesproken.
De andere heeft niks meer van zich laten horen. Het was echt een strijd. Deze heeft 4-5 uur geduurd waar jullie maar een klein deel van gezien hebben. Het was een strijd maar ik heb overwonnen op een zekere manier. Zonder eigen kracht. Het was net wanneer ik de kracht van de Heilige Geest liet zien door te zeggen Jezus is de Heer, oprecht dat ik overwon!

Ben ik nu bezig met deze jongen te bekeren? Hij stelt vragen aan mij of zijn Bijbel wel goed is. Als je het gelezen hebt zie je dat hij men filmpje eerst niet wilde zien want ik was niet gedoopt als volwassene en hij wilde enkel bij de juiste mensen zitten, hij zei me nu dat hij al een stukje gezien had.

En ik bidde tot God en ik wil dat u allen dat ook doen voor mij, dat ik deze jonge op het juiste pad zou mogen zetten naar God toe.

Waarom deed ik dat? Was dat de Heilige Geest?

Nu begin ik alles duidelijker te zien waarbij al deze dingen eigenlijk in een flits gebeurd zijn. Ik heb het gevoel gekregen nu een verantwoordelijkheid te hebben gekregen en ik zou u allen willen ervoor te bidden dat als dat zo zou zijn, ik het op de juiste manier kan doen. Want ik ben daar allemaal niet zo goed in. Bid dat de Heilige Geest veel zijn werk mag doen door mij.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 13:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb er nu zeker een uur mee gesproken en het word niet gemakkelijk, ik vermoed dat ze een dwaalgeest in hem hebben gestopt.
Alles ging goed, we praatte rustig, tot ik over het Goede Nieuws begon. En hem toonde dat daar in geloven je redding was.
Ik had hem al uitgelegd dat Paulus ook spreekt over een evangelie dat er geen is. En dat sommige dat verkondigen. Daar had hij nog niet over gehoord.
Ik probeerde hem rustig uit te leggen dat het boek Handelingen, waar de doop in besproken word, geen evangelie is.
Je moet weten mensen, dat verkondigt hij, door die andere man, dat is zijn mentor denk ik ofzoiets.
Hij verkondigt dat mensen zich moeten laten dopen om gered te worden. Maar dat is niet het Goede Nieuws. Het Goede Nieuws staat niet in handelingen maar in de 4 evangelieen. Ik probeerde hem dit duidelijk te maken en hij zei niets maar bleef ook rustig.
Tot ik probeerde te laten inzien dat die mentor eigenlijk een evangelie verkondigde dat er geen was...
Toen kwam daar opeens iemand geheel anders. Hij begon te spreken zoals de mentor sprak, verviel terug in zijn oude natuur.
Vanaf toen beschuldigde hij me terug, dat ik de Heilige Geest niet had, ik liet zien dat je die door het Goede Nieuws te horen en te gelove kreeg, ik heb hem altijd alle verzen laten zien. van alles. Toen ik hem vroeg of hij het Goede Nieuws geloofde, antwoordde hij niet. En beledigde mij maar verder. Ik heb het meermaals gevraagd.
Maar hij was er precies nietmeer. Neen, hier zat terug een clone van de mentor die hem in de steek liet.
Ik heb een zware taak gekregen en ik ga ze niet aankunnen, bid voor mij aub.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 14:18 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Jimmy,

Ik kan weer mijn visie geven, maar, het is dan weer hetzelfde antwoord. Het gaat om de redding, en, je kent mijn visie? GELOOF is de enige voorwaarde.

Het betekent niet dat de doop niet belangrijk is. Het betekent ook niet dat het avondmaal niet belangrijk is, of naastenliefde. Het betekent ook niet dat vrucht dragen niet belangrijk is, of het streven naar de geestelijke gaven. Het zijn allemaal belangrijke zaken. Ik heb zeker de mening dat God van ons verwacht dat we ons laten dopen. Ik denk zelfs dat de doop door onderdompeling de enige juiste doop is. Maar, de redding staat hier naar mijn mening geheel los van.

De Bijbel leert ons dat we niet moeten twisten over het Woord, we zouden vissers van mensen moeten zijn.

Een ieder die Jezus Christus als persoonlijke Verlosser aanvaardt, is gered. Zo eenvoudig is het.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 14:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat ik aan het vissen ben op het moment

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 14:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Je moet alles maar eens lezen als je tijd hebt

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 15:24 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik heb er nu zeker een uur mee gesproken en het word niet gemakkelijk, ik vermoed dat ze een dwaalgeest in hem hebben gestopt.
Alles ging goed, we praatte rustig, tot ik over het Goede Nieuws begon. En hem toonde dat daar in geloven je redding was.
Ik had hem al uitgelegd dat Paulus ook spreekt over een evangelie dat er geen is. En dat sommige dat verkondigen. Daar had hij nog niet over gehoord.
Ik probeerde hem rustig uit te leggen dat het boek Handelingen, waar de doop in besproken word, geen evangelie is.
Je moet weten mensen, dat verkondigt hij, door die andere man, dat is zijn mentor denk ik ofzoiets.
Hij verkondigt dat mensen zich moeten laten dopen om gered te worden. Maar dat is niet het Goede Nieuws. Het Goede Nieuws staat niet in handelingen maar in de 4 evangelieen. Ik probeerde hem dit duidelijk te maken en hij zei niets maar bleef ook rustig.
Tot ik probeerde te laten inzien dat die mentor eigenlijk een evangelie verkondigde dat er geen was...
Toen kwam daar opeens iemand geheel anders. Hij begon te spreken zoals de mentor sprak, verviel terug in zijn oude natuur.
Vanaf toen beschuldigde hij me terug, dat ik de Heilige Geest niet had, ik liet zien dat je die door het Goede Nieuws te horen en te gelove kreeg, ik heb hem altijd alle verzen laten zien. van alles. Toen ik hem vroeg of hij het Goede Nieuws geloofde, antwoordde hij niet. En beledigde mij maar verder. Ik heb het meermaals gevraagd.
Maar hij was er precies nietmeer. Neen, hier zat terug een clone van de mentor die hem in de steek liet.
Ik heb een zware taak gekregen en ik ga ze niet aankunnen, bid voor mij aub.

Oei , onenigheid , dat is jammer Jimmy : want ik denk dat jullie beiden fijne jongens zijn .
En allebei zoekenden .De jongen moet zijn keuze misschien nog maken wat betreft het dopen en jij wilt je eventuele
roeping nog uitbreiden .Terwijl er anderen zijn die zeggen dat de doop tot onderdompeling van God ergens moet .
----
Ik weet dat er mensen zijn die roemen dat ze als baby gedoopt zijn , en mensen die roemen omdat ze als volwassene door onderdompeling hun beter voelen .
Maar er zijn ook mensen die ervaren dat Jezus-Christus doopt met de H.Geest en hun daarbij heel gelukkig voelen .
Ik vind dan ook dat als Gods liefde je gelukkig maakt , en je daadwerkelijk gelooft in Zijn Zoon , en HEM volgt :
de ander bestes in zijn keuze laat wat betreft de doop .
Omdat er over getwist word ,( al is het van ene kant ) .
Misschien is het , het beste dat je het even laat rusten , wat die jongen betreft
En misschien kan je meer de richting uitgaan : richting mensen die Jezus nog niet kennen .
___
Wat vissen betreft : de ene vang je snel , de ander duurd wat langer en nog een ander zwemt ergens anders heen .
Grtjs en voor jou ook een gezegende dag .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 17:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
IK ga deze jongen zo goed mogelijk proberen te helpen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.