Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 05:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 14:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is beter om naar hart en geloof te kijken, en daden, dan naar een doop. Ik zeg: Ieder die de WIl van God doet zal het Koninkrijk zien. Ik zeg u niet de volledige WIl te doen, dat kan niemand, maar ieder kan het op zijn manier. Wij moeten daarom stoppen met elkaar te veroordelen omdat wij niet elkaars Wil van God delen. Ik begrijp nu dat de Wil van God te groot is om in 1 persoon te zitten. Dat kan een mens niet aan. Daarom zit God in ieder van ons en wij doen Zijn wil, door de Heilige Geest, ieder op onze manier. Daarom moeten wij niet zeggen van een ander dat die niet gered is, het is immers de satan die dat wilt laten geloven in mijn ogen, opdat het werk aan het Kruis niks zou betekenen. Het is goed van mensen dat ze zich laten dopen voor Christus. Daar gaat het om, dat u door geloof iets voor CHristus doet. Ik zeg: Ieder die zulke dingen doet zal het Koninkrijk van God zien. Maar er zijn ook andere dingen. Wat is een doop wanneer je je naaste niet lief hebt. De doop is een serieus discussie onderwerp en het zou niet nodig moeten zijn. Met al hun zever altijd.Het is net zoals Paulus zegt: De ene zegt ik hoor bij Apollo de ander ik hoor bij (kweet het niet meer). Al maar geluk dat ik zo goed als niemand gedoopt hebt, of ze konden nog zeggen dat ze bij mij horen. Mensen staren zich blind op Gods Wil en sluiten daarmee andere uit. En daardoor falen ze zelf om Gods Wil te doen

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 08:35 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wat de doop betreft , ik ben als baby gedoopt en kom dus uit ouders die eigenlijk het katholiek geloof in de opvoeding meegaven , ook in de scholen enz... werd dat doorgetrokken .
Mijn moeder meer rkk ( ik bedoel Maria devotie ) en mijn vader leerde uit de Bijbel ( Jezus devotie )
Toch als kind verbleef ik meer bij mijn grootouders , omdat mijn grootmoeder graag mee hielp in de zorg van de kinderen en alzo haar niet eenzaam voelde .Wij waren met 11 kinderen thuis .
Een heel verhaal , dus ik zal het in korten en terug naar de doop gaan .
_____
Als kind mij zeker niet druk gemaakt over de doop en dat tot ongeveer 5 jaar geleden .Dan ben ik op geloofsforums terecht gekomen , omdat ik vragen had over het geloof .Logisch !
( maar ook omdat Jezus mij
ongeveer in 2009 een bemoediging gaf )
Op geloofsforums ,
kwam veel ter sprake , ook de doop .
Sommigen zeiden , als je niet gedoopt bent op de juiste manier , door onderdompeling kun je geen gemeenschap met de H.Geest hebben , anderen beweerden , je moet bij een gemeenschap aangesloten worden en kom bij de onze .Niet in zo een woorden , maar het kwam er toch op neer .
________
Ik begon de Bijbel nogmaals te raadplegen :
- het Nieuw testament ,
en vandaaruit :
vroeg ik aan mijn gemeenschap van toen ,( eerst rkk ) en laatste christengemeente .Daar , de laatste vroeg ik of zij mensen doopten via wateronderdompeling .
Ze zeiden van ja , maar verder gebeurde er niets .Ze waren te druk bezig met de organisatie van die dag !
Dan las ik in het nieuw testament dat Filippus de ontmande doopte in een meer .
Ik bad tot God :
Vader als het Jou wil is , wil je dan iemand op mijn pad sturen , die zoals Filippus met de ontmande handelde .
_____
Er gebeurde niets en dit over een langere periode gesproken .
---
Nu weet ik met zekerheid dat Jezus-Christus doopt met de H.Geest .
Iets wat ik ervoren ook ergens wel wist , maar ik was in de war geraakt door geloofsforums .
Niet dat ik hen wil oordelen of zo , maar ik vind het jammer dat er zoveel gedachten , ja zelfs opdringerij
is van zo is ht het beste enz....
Johannes de Doper zegt duidelijk : ik doop je met water en Jezus jullie ,met de H.Geest .
------
Viola !
En ik wil er nog aan toevoegen , dat men moet beseffen dat Jezus alles nieuw gemaakt heeft .
Dit voor de Jood en de heiden : voor iedereen !
En Jimmy , je hebt gelijk vooral met uw beginzin !maar ook met de rest .
De H.Geest overtuigd je van zonde , gerechtigheid en oordeel .
Logisch dat er verdeeldheid onstaat of eengezindheid , liefde Gods of het zwaard .
Liefde Gods als je Jezus-Christus volgt , het zwaard als je de satan volgt en blijft volgen .
En dat kan zelfs in een gezin voorkomen die verdeeldheid , of op het werk , in een ziekenhuis , in de politiek
enz.... zelfs binnen in je .
Iedereen moet vroeg of laat kiezen wie je volgt , je bekeren tot Jezus-Christus , Mensenzoon en Gods Zoon
is de eerste stap om verder in heiliging te groeien en Gods Koninkrijk te zien en te voelen .
Daar waar liefde , geloof en eensgezindheid heerst .
Bekeer u zei Johannes de Doper en maak de weg vrij voor IEMAND DIE GROTER IS dan ik .
------
En ja satan zorgt voor chaos , verwarring , leugens en al wat bij hem hoort .
Daarom : geen verdeeldheid , opdringerij , leugens , misleiding enz....
_____________________________________________________________________________________
- Maar de Weg , de Waarheid en het Leven .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
XXX Jezus-Christus XXX
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De liefde van God , de genade van Jezus-Christus en de gemeenschap van de Heilige Geest .
Geloof , hoop en liefde : waarvan de liefde het grootste is .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 11:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb gisteren een gesprek gedeeld hier met zo iemand die de doop verkondigt als reddingsmiddel. Hij had een jonger iemand bij zich dat hij al bevuild had met zijn leugens. Wij hebben "gesproken" lees: hij heeft duizend maal geoordeeld dat Jezus zijn oordeel over mij is dat ik niet gered ben. Ik heb mij rustig gehouden. Na een tijdje liep de hoofdman gewoon weg en liet de jongen achter. De jongen bleef trouw en bleef de man zijn ideologie verdedigen. Tot ik hem vroeg om te zeggen dat Jezus de Heer is. Ik liet zien dat ik dat oprecht kon zeggen en er staat geschreven dat je dat enkel oprecht kan zeggen als de Heilige Geest in u is. Tot 4 maal heb ik een kans moeten geven, de jongen noch de andere man kon het zeggen. Toen opeens werd de jongen heel kwaad en riep Jezus is de Heer, maar jij kan mij niet laten doen wat je wilt! Jij bent de satan!
Toen opeens begon het gesprek een andere kant op te gaan nadat hij dat zo boos had geroepen. Wij begonnen opeens op een normale manier met elkaar te spreke,! Hij riep niet meer op de man, die hem in de steek liet, om hem te helpen. Nee hij praattte op een normale manier met mij. Ik zei: is dit nu niet leuker praten dan daarstraks? Ja zei hij. Ik vroeg of ik mocht zeggen, hoe je volgens mij de Heilige Geest kreeg en dit maal liet hij het toe. Alvoor hij Jezus is de Heer had geroepen wou hij niks van me weten!
Dus ik legde Hem uit dat wij de Heilige Geest krijgen doormiddel van in het Goede Nieuws te geloven en Christus te aanvaardden. Ik heb gevraagd om te bidden om de Heilige Geest te mogen krijgen en dat ik dan dan ook zou doen. Veel van het gesprek is terug te vinden, maar niet alles want deze strijd heeft 4-5 uur geduurd maar uiteindelijk was ik overwinnaar dankzij Christus! Ik heb de jongen toegevoegd en nu spreken wij gewoon met elkaar, hij stelt mij vragen.

Willen jullie bidden, ik heb er ook voor gebeden, dat ik deze jonge op het juiste pad mag zetten. Dat als ik misleid ben dat ik enkel mezelf dan misleid maar niet deze jongen. Want hij heeft een heel goed hart. Maar ik ben bang dat ik een belangrijke rol ga spelen in zijn leven. En ik weet niet of ik dat aankan. Maar ik mag hem niet in de steek laten, en dat ga ik ook niet doen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 11:41 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy , even een kort antwoord ,
ik moet dadelijk eweg .
Lieve Jimmy , je mag geen angst hebben dat je misleid bent ( zeker niet door wat ik geschreven heb )( hoop ik )
voor de opdracht die jij gekregen hebt .
En ja ik ga voor je bidden dat de H.Geest je verder begeleid en je sterkt .
Grtjs en later wil ik zeker er dieper op in gaan , als je wil


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017 11:44 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Natuurlijk mag je dat. Doe het maar wanneer je tijd hebt Franny en een gezegend dag toegewenst!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.