Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 02:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 20:00 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik ga mijn best proberen te doen, maar ik zal moeten rekenen hiervoor op de Heilige Geest want het is niet wat ik wil doen om te denken dat iedere geloofsbron is het de RKK, protestante, alverzoening, last reformation, getuige van jehova en al de andere mogelijke groepen die er zijn, verkeerd zijn op een zekere manier en daarom dwalen maar dat zij misschien ook waarheid hebben en allen een deel van het lichaam zijn. Ja er Word gesproken over dwaalleer in de Bijbel, ge moet het mij niet moeilijker maken dan het is. Het zal al moeilijk genoeg zijn. Ik wil hen niet meer bestempelen en ik wil hen leren kennen. Ik wil een deel van allen zijn waar dat mogelijk is. Ik kan dit enkel doen als ik er van uit gaan dat ieder zen fouten heeft en dus moet ik niet alles zo maar aanvaardden. Maar ik moet wel meer open staan om hen te leren kennen. Willen jullie hiervoor eensgezind bidden voor mij aub?

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 06:12 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Het lijkt wel of niemand je hiermee wil of kan helpen .
En intussen heeft de H.Geest je misschien verder geholpen .
_______
Wat dwaalleer betreft kan ik alleen maar zeggen dat je dicht bij Jezus Leer moet blijven en die van Zijn apostelen .
---
Mijn persoonlijke mening is hieromtrent dat je niet met iedereen bevriend of zo moet zijn .
Ook al is er geen ene gemeente of kerk zonder fout .
Net zoals ieder voor zich : niet zonder fouten door het leven gaat .
Daarom om jezelf te vrijwaren en te bewaken is het goed , dat men het niet te ver gaat zoeken .
Ook niet op plaatsen komen waar je verleid kan worden .
Het allerbelangrijkste is IN Jezus liefde te blijven .
Johannes 15 (en 16 )
-----
ps . Ik hoop dat ik je geholpen heb , maar nog meer hoop ik dat de H.Geest je geholpen heeft .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 10:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zal hier veel moeite moeten voor doen want het is niet wat ik wil maar toch wil ik het als je het kan begrijpen. Het is alsof mijn verstand in de weg zit...
Mijn verstand zegt mij, maar het is dwaalleer, en ergens is dat goed want dat zorgt ervoor dat ik het kan beseffen, maar iets anders zegt mij hen leren respectvoller te behandelen en niet als een dwaalleerganger te beschouwen.

Ik heb tot deze conclusie gekomen nadat ik iemand van de last reformation in Nederland had toegevoegd. Ik wist dit niet.
Ik voegde hem toe omdat ik een heel klein beetje geld kon geven aan een goed doel en ik werd door een medewerker in dat lang ook gevraagd die andere man toe te voegen.
Ik wist niet wie hij was toen. IK heb het dan gedaan. Het goed doel is voor weeskinderen in India en ze leren er ook over Christus.
De man die ik moest toevoegen had het goed doel zelf opgezet. Toen ik over zijn facebookprofiel ging zag ik links van die thorben of hoe noemt hij staan.
Daarmee vroeg ik of hij bij de last reformation was gelinkt. Hij zei daar wel iets mee te maken te hebben.
Toen ben ik beginnen nadenken, want hij deed goed werk met dat goed doel. En toen ben ik tot het besluit gekomen te proberen, wat waarschijnlijk niet zal lukken want ik denk dat dat tegen mijn natuur in gaan is, om open te staan voor alle geloofsbronnen die met Christus te maken hebben. IK wil hen allen beter leren kennen en als het mogelijk is wil ik een deel uit maken van hun groep, maar zonder mijn eigen geloof opzij te zetten. Bij de last reformation wilt dat dus zeggen dat ik me niet laat dopen door hen. Maar ik moet hen voor de rest beter leren kennen. De getuige van jehova bv, wil ik beter leren kennen, maar niet om in het clubje te komen. Ik heb men eigen geloof.
Daarom dat ik nu ook mezelf moet vertellen dat iedereen fouten heeft, zodat ik niet misleid zou worden.
Als ik nog altijd 1 geloofdsbron moet uitkiezen zal het nog steeds de RKK zijn maar ik ga mijn proberen om de andere te ontdekken.
Bedankt voor je interesse te tonen Franny

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gebed gevraagd
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 14:09 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Het is goed om ergens bij te horen .En jij bent opzoek naar welke .
Ja ieder heeft fouten zoals gezegd .
Daarom moeten we luisteren naar wat Petrus zegt , na een discussie over de besnijdenis enz...
Handelingen 21 :17-26 Vooral :25
Tot slot zegt Petrus dat de heidenen ( Paulus volgelingen ) zich moeten onthouden van vlees waar bloed in is ,
van hetgeen spijzen die aan afgoden geofferd zijn , van wat verstikt is en van ontucht .
Dus deze 4 ontleden is goed .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.