Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 01:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 17:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
3
We zijn anders omdat we anders willen zijn.

Waarom liggen er zoveel emoties aan de basis van vele hedendaagse problemen? Soms denk ik dat vele van onze emoties niet echt noodzakelijk zijn en zo wel, in beperkte mate. Zo kan trots op een bepaalde manier niet slecht voor de wereld zijn. Fier zijn op je werk bijvoorbeeld of op iets dat je in je leven bereikt hebt. Maar trots kan ons ook weerhouden om toe te geven in momenten dat we misschien fout zijn, trots kan ons vele malen heel kwaad laten worden wat meestal resulteert in ruzie of conflict in enige vorm. Misschien moeten we ons eens gaan verdiepen in onze emoties. Eventjes stoppen met onze vingers in de aarde te graven en onze hersenen gebruiken om in ons zelf te graven. Misschien dat dan de wereld ook een betere plaats zou zijn, maar wie ben ik, een mens net als jij. Mijn gedacht is evenwaardig aan jouw gedacht en daarvoor geen discussie waard. We zijn het al teveel oneens over zovele zaken. We zijn toch zo graag uniek en elk “speciaal” op onze manier. Blijkbaar beseffen we niet dat dit gedrag tot conflict leid. Conflicten die dagelijks gebeuren en op de mens zijn psyche & lichaam hun wonden achterlaten. Als puntje bij paaltje komt moet je toegeven dat er altijd maar 1 waarheid is. 1. Meestal zullen we die waarheid nooit te weten komen. We zijn anders omdat we anders willen zijn. In werkelijkheid zijn we allemaal gelijk. Aan de Hitlers onder mijn lezers zeg ik dit: Wees niet misleid, de wereld waar ik over praat zal nooit bestaan in dit tijdperk. De mens is te ver ontwikkelt naar een staat van onvolmaaktheid. En we zullen ons wel degelijk verder ontwikkelen, maar zelden tot nooit op de goede manier. Ik wil niet dat iemand ooit me verkeerd begrijpt en bijvoorbeeld het Derde Rijk weer wilt boven halen. Zulke zaken en pogingen tot “een betere wereld” zullen nooit waarlijk goed zijn in deze wereld. Ze lijken enkel maar zo. Soms denk ik dat we in het Derde Rijk zitten. Iedereen vind het leven mooi terwijl het dat enkel voor hen zelf is. Ik ben ook gelukkig maar ik vind het leven toch niet mooi. Ik kan niet tegen onrecht. Zelfs al is het aan de andere kant van de wereld,
We hebben allemaal een hart en hersenen. We hebben allen voedsel, drank, kleding en onderdak nodig. We zijn allemaal gelijk. Enkel onze gedachtegang is anders.
Wie zal het ons zeggen hoe we moeten omgaan met zulke zaken. Zijn gedachten dan niet belangrijk? Is weten hoeveel pi in het kwadraat is, werkelijk belangrijker dan te weten wat een goede beslissing en wat een slechte zou zijn? Zou het niet beter zijn om te weten naar welke gedachten we moeten luisteren, en naar welke beter niet? Zou dit niet meer waard zijn dan al het goud dat te vinden is op de aarde? Zou er niet beter een handleiding zitten bij dit leven? Hoe je moet omgaan in bepaalde situaties en hoe je met jezelf moet omgaan? Hoe je met elkaar moet omgaan. Zulke handleiding zou leuk zijn doch interesseert ons dit in het geheel niet. We zouden een deel van onze vrije wil moeten opofferen voor het groter goed. Een deel dat we geheel niet willen opofferen. We zijn zo graag uniek en toch wenen we elk op een begrafenis van een bekende. Niet wetende dat de echte oorzaak van alle dood wijzelf zijn. Soms denk ik, dat dat nog niet zo slecht is.
Uiteindelijk is dit allemaal ook maar een gedachte, die ontstaan is in het menselijk brein. Zodoende is die gedachte evenwaardig aan de uwe. Dit om enige discussie te voorkomen.
Ik kan enkel maar proberen uit te drukken wat voor mezelf o zo logisch is. Ik ben ook maar een mens, net als jij. Ieder zijn waarheid en zoals de titel al zegt, dit is de mijne.

Bedankt aan diegene die dit gelezen hebben

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 06:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Fijn om te lezen !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 20:58 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 22 jun 2009 16:42
Berichten: 9
Jimmy schreef:
We zijn anders omdat we anders willen zijn.


Je eerste zin is de beste. Wie zijn we en waarom zijn we anders?

_________________
Ri 6,24b De HEERE is vrede!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.