Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 07:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Kan iemand mij deze dingen uitleggen waarom ze op oude religieuze schilderijen staan?


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:30 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Kan iemand mij deze dingen uitleggen waarom ze op oude religieuze schilderijen staan?


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


De afbeeldingen werken niet. Wat ufo's betreft, ook op oude schilderijen: de mens heeft een rijke fantasie. Daarnaast gingen mensen in de oudheid er ook al van uit dat er een moment zou komen dat men kon vliegen en het heelal kon ontdekken. Denk maar eens aan wetenschappers als Newton, maar ook schilders als Da Vinci. Niks bijzonders. UFO's in de zin van ruimteschepen met buitenaardse wezens, bestaan niet. Overigens geloof ik wel dat het een plan van satan is de mens hierin te laten geloven, zodat er een verklaring is wanneer de Christenen opgenomen worden!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:31 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Es kommt nur dies:
Leider ist dieser Inhalt derzeit nicht verfügbar
Der von dir angeklickte Link ist abgelaufen oder die Seite ist nur für eine Zielgruppe sichtbar, in der du nicht enthalten bist.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
ja dat dacht ik al... ik zal de namen van de schilderijen dan geven dan kan je het googlen?:

The crucifixtion schilder Visoki Decani: staan twee bollen op men op mensen gelijkende wezens in.

The Madonna with Saint Giovannino schilder Domenico Ghirlandaio
op de achtergrond vraag ik me af wat het moet voorstellen, lijkt op een kroon?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:42 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Afbeelding

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:44 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
In het vorig bericht een afbeelding. Het wordt door sommigen gebruikt om "aliens" te bewijzen. Tja, aliens bestaan, in de zin van engelen en demonen, maar, daar houdt het dan ook wel op.

Ufo's komen in de Bijbel niet voor. In het Christendom horen ze ook geen rol te spelen. Ik denk wel dat ufo's een rol zullen spelen in de verklaring voor het plotselinge verdwijnen van grote groepen mensen. Sommige niet-gelovigen zullen misschien denken dat het om een "ontvoering" door aliens gaat. Grote onzin, maar, de duivel moet een plan hebben.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:48 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Maar er staat toch ook geschreven dat Jezus terug komt op een wolk? Wat als dat in een ufo is?
Velen zien ufos, ik heb er nog geen gezien, en denken aan buitenaards leven.
Ik geloof zeker, zoals u zegt dat ook de satan hier gebruik van neemt, maar zagen de drie wijzen ook geen ster die hen leidde naar het Kindeke Jezus.
Laat ons eerlijk zijn een ster blijft normaal op zijn plek staan. Was het een ster, of was het een lichtbron?
Kijk, ik vind het dwaas om dingen af te schrijven die velen lijken te zien, omdat we ze zelf niet gezien hebben.
Dan moeten we geen Christen zijn, want het gehele christen ding is geloven in dat wat ge niet ziet.

Waarom zou Jezus niet in een ufo kunnen terug komen? Waar is Christus zijn lichaam gebleven? Is dat ooit terug gevonden? Hoe is Jezus naar de Hemel gegaan? Staat er niet geschreven; gelukkig, ofzoiets, is diegene die naar boven kijkt. zoiets in de aard?

Ik weet het allemaal niet, maar ik vraag me gewoon af wat die dingen moeten voorstellen en ik zou het kunnen geloven dat zulke onbekende objecten met het geestelijk, God en/of satan, te maken heeft.

Als Jezus terug komt voor de opname van de gemeente, hoe gaat hij deze dan naar boven krijgen? Gaan wij vliegen? Vliegen wij naar boven? Gaat ons lichaam mee? Of enkel onze Geest? Als ons lichaam meegaat, vliegen wij dan? Als wij nu ergens moeten zijn nemen wij nochtans een voertuig zoals een trein of auto.
Waarom schrijven mensen andere transport middelen die niet van deze wereld zijn af, gewoonweg omdat ze niet van deze wereld zijn? Is God dan van deze wereld? Is God niet buitenaards op een zekere manier? Was Christus niet buitenaards? Was hij op een menselijke manier geboren? Of is hij zwanger gemaakt door de Heilige Geest die niet op deze wereld was? Vraagt Christus ons niet om niet van deze wereld te zijn? Is dat niet een uitnodiging om de Heilige Geest te ontvangen? Zijn wij wanneer wij deze ontvangen hebben nog van deze wereld? Zijn wij dan niet buitenaards?

Ja dat kunnen allemaal zeer domme vragen zijn in sommige hun ogen, maar ik acht het niet onmogelijk dat ook Christus iets met ufos kan te maken hebben. Maar het kan even goed zijn dat het helemaal niet zo is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat als het net de satan is die u wilt duidelijk maken dat dat buitenaards leven is. Als er films zijn van buitenaards leven wat gebeurt er dan? Die komen ons vernietigen, wij moeten tegen hen vechten.
Wat als onze gedachten zo worden klaargestoomd dat wanneer CHristus terugkomt vele zullen denken dat het buitenaards leven is en Hem zullen aanvallen?
Waarom in zo goed als alle films zijn buitenaards leven altijd de slechterikken.
Laat ons het simpel zeggen: waarom zijn diegene die uit de wolken komen altijd diegene die ons komen vernietigen en waar wij ons moeten tegen verdedigen?

Het lijkt mij net eerder dat wij klaargestoomd worden om te geloven, dat als er iets vanuit de kosmos door de wolken komt, wij schrik moeten krijgen voor ons leven, vluchten of aanvallen.

Net hetzelfde met levende doden, er staat geschreven dat de doden terug levend zullen worden. Alle films met levende doden, zombies in, hebben te maken met die zombies afmaken.
Maar er staat geschreven dat God de doden terug levend zal maken, maar als dat gebeurt, denkt iedereen gewoon aan zombies.

Ik hoop dat wij slimmer zullen zijn en ons niet laten leiden door de media.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 15:54 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Maar er staat toch ook geschreven dat Jezus terug komt op een wolk? Wat als dat in een ufo is?


Jezus komt terug zoals HIJ ook ten hemel gevaren is. HIJ is niet in een ufo vertrokken. Er zijn getuigen die dit gezien hebben. Jezus heeft geen ufo nodig? Of denk je dat er ergens in het heelal een ruimteschip klaar staat voor Jezus?

Jimmy schreef:
Velen zien ufos, ik heb er nog geen gezien, en denken aan buitenaards leven.


Dat klopt. Het komt omdat mensen zich niet kunnen voorstellen dat ze "alleen" zijn. Mensen die Jezus niet hebben, mensen die Jezus niet kennen, zoeken dus naar iets anders, zoals de evolutieleer, buitenaards leven, ufo's....

Jimmy schreef:
Ik geloof zeker, zoals u zegt dat ook de satan hier gebruik van neemt, maar zagen de drie wijzen ook geen ster die hen leidde naar het Kindeke Jezus.


Klopt. Dat was gewoon een komeet of een supernova of een ander natuurverschijnsel.

Jimmy schreef:
Laat ons eerlijk zijn een ster blijft normaal op zijn plek staan. Was het een ster, of was het een lichtbron? Kijk, ik vind het dwaas om dingen af te schrijven die velen lijken te zien, omdat we ze zelf niet gezien hebben.


God heeft ook de zon stil laten staan.

Jimmy schreef:
Waarom zou Jezus niet in een ufo kunnen terug komen? Waar is Christus zijn lichaam gebleven? Is dat ooit terug gevonden? Hoe is Jezus naar de Hemel gegaan? Staat er niet geschreven; gelukkig, ofzoiets, is diegene die naar boven kijkt. zoiets in de aard?


Het staat gewoon in de Bijbel. Geloof het als een kind, ook als het ons verstand te boven gaat.

Jimmy schreef:
Als Jezus terug komt voor de opname van de gemeente, hoe gaat hij deze dan naar boven krijgen? Gaan wij vliegen? Vliegen wij naar boven? Gaat ons lichaam mee? Of enkel onze Geest? Als ons lichaam meegaat, vliegen wij dan?


We zullen in de Geest worden opgenomen. Of ons lichaam meegaat? Ik denk het wel, ons lichaam zal direct veranderd worden in een perfect lichaam. Het gebeurt in een ondeelbaar moment. Ik vraag me verder niet af hoe HIJ dat gaat doen. Ik weet DAT HIJ dit gaat doen, dat is voor mij genoeg. HIJ gaat in ieder geval niet in een ruimteschip ons ophalen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 16:11 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ok u weet het dan hoe het niet zal gebeuren, ik weet het niet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 16:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Maar wat het dan moet voorstellen weet ik nog altijd niet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 16:28 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Maar wat het dan moet voorstellen weet ik nog altijd niet.


We hoeven ook niet alles te weten, zolang we het belangrijkste maar weten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 16:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Oh jawel ik wil het weten, want de ene zal op de akker blijven staan en de andere niet. de ene zal terug gaan voor een hemd en de andere niet. Ik wil niet die andere zijn Dirk als ik het nog zou moeten meemaken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 17:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Oh jawel ik wil het weten, want de ene zal op de akker blijven staan en de andere niet. de ene zal terug gaan voor een hemd en de andere niet. Ik wil niet die andere zijn Dirk als ik het nog zou moeten meemaken.


Je zult niet die ander zijn, Jimmy!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Ufo's in het Christendom?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 17:45 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Het staat gewoon in de bijbel hoe. 1. thess. 4 ,15: Wat wij hier zeggen, is het woord van de Here: Wij die bij de terugkeer van de Here nog leven, zullen Hem niet eerder tegemoet gaan dan de gestorvenen.
16 Want als het bevel klinkt, als één van de voornaamste engelen zijn stem laat horen en de trompet van God schalt, zal de Here Zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen de gestorven christenen eerst opstaan
17 en daarna zullen wij die op dat moment nog leven, met hen in de wolken worden opgenomen om de Here in de lucht te ontmoeten en altijd bij Hem te zijn.
18 Met dit nieuws kunt u elkaar troosten en bemoedigen.
--------------------------------------------------------

En als er staat in de wolken dan is dat voor mij gewoon mijn lichaam wat in of door de wolken opgenomen wordt.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.