Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 02:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 14:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Noodzaken in het leven & Menselijk Denkpatroon.

1
Het lijkt of geld wel alleen bestaat zodat je het niet zou hebben.

Wij kunnen de wereld niet verbeteren want hoe wij de wereld op dit moment bewonen gaat hij er gewoon aan via dingen waar je nog geen eens besef van hebt, of willen hebben. Geld is al zo iets, pure vuiligheid, geld had nooit moeten bestaan. Het lijkt of geld wel alleen bestaat zodat je het niet zou kunnen hebben. De enige reden waarom geld echt hoeft te bestaan is zodat er verscheidenheid tussen de mensen kan komen. Niemand denkt er echt bij na maar het bestaat. Het is het kwaad dat op aarde is. We moeten leren delen, de planeet kan genoeg geven voor iedereen. En als dat niet zo is, DAN kunnen we met ons raket is naar een ander planeet vliegen om daar aan UITBREIDING te doen. Iedere mens zou recht moeten hebben op hetzelfde als zijn naaste. Geld hoeft niet te bestaan, noem mij is 1 dier op dat gevoederd moet worden met een geld biljet of munt? Ja, je moet daarmee het eten kopen maar hoef je dat geld werkelijk aan het dier te geven zodat het overleeft? Moeten we het in die zin ook werkelijk aan een boom of plant geven zodat deze zou overleven? We zouden moeten leren delen, maar onze emoties en gedachtegang laten dat niet toe. Dit is altijd zo geweest, en zal altijd zo zijn in deze wereld. De mens wil te vrij zijn in zijn vrije wil. Vrij zijn in hun doen en laten. Doch is deze denkwijze niet altijd goed voor iedereen. Sommige mensen willen simpele dingen zoals gitaar spelen bijvoorbeeld, dingen die niet veel ophef maken. Anderen willen bijvoorbeeld macht,velen daarvan willen geld en allen daarvan krijgen geld. Als ieder doet wat hij/zij wilt zal alles fout gaan, alles is dan uit balans. In dat zijn we uniek, maar dat zou niet zo moeten zijn. We zijn zo trots om uniek te zijn op een niet universele manier dat ook wij niet volmaakt zijn. Volmaakt is 1 vorm. Volmaakt is eenheid. Volmaakt is gelijk. Volmaakt is 1. Ieder heeft zijn talent en ieder is anders op zekere goede manieren maar spijtig genoeg ook slechte manieren. Werkelijk ieder van ons. Het talent maakt ons uniek op een geheel andere manier dan we “uniek” nu omvatten. Wat “uniek” nu betekent. Enkel ons talent zou uniek moeten zijn en in de rest zouden we een vorm van gelijkdenken moeten bezitten. Er zal dan veel minder conflict zijn. Dit zal nooit zijn in deze wereld. De mens zal dit nooit toelaten. Zelfs als de mens dat in deze wereld zou bereiken zou het enkel misbruikt worden. Deze wereld is werkelijk rot. Geef een bacterie iets dat ze wil overheersen en bewijs mij dat het niet gebeurt. Hoe kan de mens dan goed zijn als zijn leefomgeving niet goed is? Hoe kan een mens werkelijk volmaakt zijn in een wereld die verre van volmaakt is? Kunnen we werkelijk iets aan de dingen van vandaag doen of kunnen we enkel trachten ons geweten te sussen? Is het in deze wereld dan echt normaal geworden om oogkleppen op te zette om het onrecht niet te zien? Als ik dit aan mensen vraag zeggen ze me simpel dat je dat moet doen om te voorkomen dat je gek word. Snapt die mens dan niet dat hij/zij zelf de werkelijke dwaas is? We leren liegen vanaf de moment dat we ons bewust worden dat er nog andere als ons zijn. Vanaf het moment dat communicatie tussen soortgelijke mogelijk is leren we om te liegen. Vanaf kleins af aan dus. We weten niet beter maar zelfs als we de waarheid zouden weten zouden we ze in deze wereld nooit aanvaarden. Wij lijken enkel leugens te kunnen aanvaarden. Wij zijn daar bijna letterlijke op getraind. Niet dat de ouderen onder ons zoveel beter zijn. We vinden het als ouders zelfs leuk om ons kind te misleiden met te zeggen dat figuren zoals de Kerstman/ sinterklaas, paashaas bestaan. We vinden het schattig om ons kind te laten uitkijken naar iets dat niet waar is. We vinden liegen al schattig. Nu zullen velen zeggen dat dit niet zo erg is, dat er over ergere dingen worden gelogen, maar die denkwijze ligt aan de basis van de problematiek in deze wereld: we denken dat het allemaal niet zo erg is.
Wat in ieder geval heel duidelijk is voor mij, is dat we niet zoveel aan onszelf zouden moeten denken en ook eens aan degene die bij ons zijn op de gehele planeet. Als we dat zouden doen zou er geen geld hoeven te bestaan en zou iedereen gelukkig zijn. Je kan denken dat geld wel degelijk nodig is om mensen aan het werk te zetten. Je kan die theorie zelfs staven door te zeggen dat veel mensen niet graag naar hun werk gaan en wel degelijk iets moeten krijgen om te werken, is het niet geld dan is het wel iets anders. Maar ik zeg u dat als je ieder mens zou laten doen wat hij/zij in zich heeft om te doen, deze mens het gratis zou doen en voor niets. Hij zou er plezier aan beleven en het zelfstandig doen waardoor de mens werkelijk vrij is in tegenstelling tot wat we nu vrijheid noemen. Ga opzoek naar het talent in ieder mens en laat de mens dat talent ontwikkelen. Ieder mens zou als beroep kunnen doen wat hij/zij wilt, en alle jobs zouden worden ingevuld. Alle echt noodzakelijke jobs, geen jobs die alleen maar dienen om 1 mens (en zijn gezin/familie) rijk te maken zoals fabrieken voor dingen waarvan we nog geen eens besef hebben dat ze niet goed zijn voor ons, zoals plastic verpakkingen bijvoorbeeld. Jobs waar de mens zijn talent niet kan benutten en gewoon ervoor moet zorgen dat haar/zijn baas veel geld verdient. Geld zou niet hoeven te bestaan maar sommige onder ons denken daar anders over. Enkel en alleen zodat al dat geld voor hun zou zijn en ze zich zo zouden kunnen verhogen en tonen als een ander/beter mens. Misleid is de mens veel en soms denk ik dat deze er nog duidelijk voor kiest. De mens is zelfs zo misleid en belust op geld dat hij werkelijk een moord zou plegen om het zijne bij hem te houden. Wat zou jij doen als er een inbreker bij je binnenkomt? Hem zijn gang laten gaan of er tegen in gaan? De mens heeft het materiële zoveel waarde gegeven dat het onmisbaar lijkt in zijn/haar leven en het grappige is dat een aantal jaar later sommige materialistische zaken verouderd zijn en niets meer waard zijn in hun ogen. Zo onmisbaar zijn onze materiële zaken. Ze beveiligen hun auto, hun huis en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze met het pistool onder hun hoofdkussen slapen. De mens zou een ander mens doden zodat deze niet met zijn persoonlijke bezittingen zou gaan lopen. Is een leven echt evenveel waard als je tv? Zelfs als deze mens niet vermoord word door jouw hand of van de politie, is die tv of zelfs heel je inboedel echt waard dat deze man zijn verdere leven in gevangenschap moet uitzitten? Waarom is het woord rechtvaardigheid enkel maar een mooier woord voor wraak? We lijden nochtans allebei aan dezelfde ziekte, zowel de inbreker als de brave burger. Die ziekte noemt egoïsme. Zo niet zou de inbreker niet in jouw huis inbreken. En als jij als burger niet egoïstisch zou zijn zou je simpelweg alles afgeven dat de inbreker nodig heeft. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen uitnodiging om bij me te komen inbreken. Ik zal je zeker verhinderen om al mijn o zo materialistische dingen mee te nemen. Ik ben, tenslotte, ook nog altijd een mens. Ben ik dan hypocriet? Men excuses in dat geval, ik was alweer eens vergeten dat het beter is om je eigen daden allemaal goed te keuren en enkel op anderen te vitten. Jullie hebben wel een mooi leven precies. Een makkelijk leven. Een leven zonder besef en enkel zelf belang. Een leven vol egoïsme en trots. En daar maak ik deel van uit, erger nog, ik heb ook mijn eigen fouten. Beschaafd, zou ik ons zeker al niet noemen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 17:09 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Interessant dat je met ons deelt wa je gedachtes zijn over de wereld.
Ik wil wel vasthouden dat wij, als kinderen van God niet meer van deze wereld zijn.
Bv.: Johannes 17,13: nu kom Ik bij U. Ik zeg dit allemaal terwijl Ik nog in de wereld ben, omdat Ik wil dat zij vol zullen zijn van de blijdschap die Ik heb.
14 Ik heb hun doorgegeven wat U verteld hebt. De wereld haat hen omdat zij, net als Ik, niet bij de wereld horen.
15 Ik vraag U niet hen uit de wereld weg te nemen, maar hen te beschermen tegen de duivel.
16 Zij horen net zo min bij de wereld als Ik.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Laatst gewijzigd door Koningsdochter op vr 04 aug 2017 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 17:11 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Geld is al zo iets, pure vuiligheid, geld had nooit moeten bestaan


Ook daar ben ik het niet helemaal mee eens. Geld op zich is neutraal. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 17:34 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Ook daar ben ik het niet helemaal mee eens. Geld op zich is neutraal. Hoe je ermee omgaat maakt het verschil.


Ik denk dat 1 Timotheüs 6 duidelijk is. We lezen daar letterlijk:

Want geldzucht is een wortel van alle kwaad.

Ten eerste is het een wortel, dus niet de wortel en ten tweede is niet geld, maar geldzucht een wortel van het kwaad. Daarnaast zegent God ons ook, soms zelfs met geld. Het verhaal over de talenten is een duidelijk voorbeeld. Een talent was in dit geval "geld", waar iets mee gedaan moet worden. We moeten ons geld niet begraven of verspillen. Een oproep aan rijken, en die zijn er dus wel degelijk:

ook om goed te doen, rijk te zijn in goede werken, vrijgevig te zijn en bereid om samen te delen.

Wat zegt de Bijbel verder over geld?

Hebreeën 13
Laat uw leven niet beheersen door geldzucht

Spreuken 3
Eer de HEER met al je rijkdom, met het beste van de oogst.
(We moeten God dus zelfs eren met het beste van de oogst, met onze rijkdom - geld)

Matteüs 25
Zijn heer zei tegen hem: 'Voortreffelijk, je bent een goede en betrouwbare dienaar. Omdat je betrouwbaar bent gebleken in het beheer van een klein bedrag, zal ik je over veel meer aanstellen. Wees welkom bij het feestmaal van je heer.'

Deuteronomium 15
Dan zal de HEER, uw God, u zeker zegenen, zoals hij beloofd heeft. U zult aan veel volken leningen verstrekken, maar zelf hoeft u niet te lenen. U zult over veel volken macht uitoefenen, maar zij niet over u.

Spreuken 22
Een rijke heeft macht over armen, wie leent, is de slaaf van wie uitleent.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 18:24 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt om het te lezen maar vergeet deze verzen niet:

‘‘Als u volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis en verkoop alles wat u hebt. Geef uw geld aan de armen en u zult rijk zijn in de hemel. Kom dan terug om Mij te volgen.’’
‭‭Mattheüs‬ ‭19:21‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.19.21.htb
Hier spreekt Jezus duidelijk over alles verkopen en aan de armen geven

Verder zegt Jezus ook geen cent mee te nemen aan zijn volgelingen:
‘Maak zieken gezond. Laat doden weer levend worden. Genees melaatsen. Verdrijf boze geesten. Jullie mogen er niets voor vragen, omdat je het zelf ook voor niets hebt gekregen. Neem geen geld mee, geen reistas met extra kleren en sandalen. Zelfs geen wandelstok. Want je zult krijgen wat je nodig hebt.’
‭‭Mattheüs‬ ‭10:8-10‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.10.8-10.htb

‘‘Geld heb ik niet,’ zei Petrus, ‘maar wat ik heb, geef ik u. In de naam van Jezus Christus uit Nazareth, sta op en loop!’’
‭‭Handelingen‬ ‭3:6‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/act.3.6.htb


‘Daarna vroeg Jezus zijn leerlingen: ‘Ik heb jullie er eens zonder geld, tas of extra kleren op uit gestuurd om de mensen het goede nieuws te brengen. Kwamen jullie toen iets tekort?’ ‘Nee, niets,’ antwoordden ze.’
‭‭Lucas‬ ‭22:35‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/luk.22.35.htb

Geld is vuiligheid, het is voor niets nodig. Alles op de gehele wereld behoort aan ieder mens toe. Wij hoeven geen geld te hebben, wij moeten leren delen en op God vertrouwen:

‘U kunt niet twee heren dienen. Want u zult de ene haten en de andere liefhebben, of omgekeerd. Zo kunt u ook niet God dienen en tegelijk uw hart op het geld zetten.’
‭‭Mattheüs‬ ‭6:24‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.6.24.htb

‘Ik sta op het punt voor de derde keer naar u toe te komen en ik zal u weer niets kosten. Want ik wil uw geld niet, ik wil u zelf! U bent uiteindelijk mijn kinderen en kinderen moeten niet voor hun ouders zorgen, maar ouders voor hun kinderen.’
‭‭2 Korinthiërs‬ ‭12:14‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/2co.12.14.htb

Ik dacht dat zelfs Paulus ook gezegd had dat geld vuiligheid was. Ik blijf bij wat ik heb gezegd. Geld brengt enkel problemen mee en hoeft niet te bestaan om in leven te blijven. Sterker nog, dankzij dat geld bestaat moeten nu velen het leven laten omdat ze het niet hebben om eten te kopen. We moeten leren delen. En op God vertrouwen.

Het doet me denken aan een verhaaltje over een Heilige. Toen hij op weg was naar een afgelegen plaats zodat hij niemand zou lastig vallen kwam hij opeens een gouden staaf tegen. Hij liep er met een boog omheen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 20:15 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Bedankt om het te lezen maar vergeet deze verzen niet


Geen dank, Jimmy. Ik ga even kort in op de verzen die je citeert:

Jimmy schreef:
‘‘Als u volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis en verkoop alles wat u hebt. Geef uw geld aan de armen en u zult rijk zijn in de hemel. Kom dan terug om Mij te volgen.’’
‭‭Mattheüs‬ ‭19:21‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.19.21.htb
Hier spreekt Jezus duidelijk over alles verkopen en aan de armen geven


Ik denk dat je dit niet goed ziet. De rijke jongeling vroeg aan Jezus wat hij moest DOEN om het eeuwige leven te ontvangen. Jezus antwoordde: "houd de geboden", waarop de jongeman antwoordde dat jij dat deed. Jezus hield hem toen een spiegel voor door te zeggen dat hij zijn bezit moest verkopen. De jongeman plaatste zijn bezit boven God en overtrad daarmee het eerste gebod. Jezus houdt ons allen een spiegel voor, wanneer we denken dat we door eigen inspanningen iets kunnen bereiken! Overigens vind ik het wel goed om geld aan armen te geven, en niet aan bezit te hangen!

Jimmy schreef:
Verder zegt Jezus ook geen cent mee te nemen aan zijn volgelingen:
‘Maak zieken gezond. Laat doden weer levend worden. Genees melaatsen. Verdrijf boze geesten. Jullie mogen er niets voor vragen, omdat je het zelf ook voor niets hebt gekregen. Neem geen geld mee, geen reistas met extra kleren en sandalen. Zelfs geen wandelstok. Want je zult krijgen wat je nodig hebt.’
‭‭Mattheüs‬ ‭10:8-10‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.10.8-10.htb


Prachtige tekst! Het is inderdaad onze taak. God zal in alles voorzien!

Jimmy schreef:
‘‘Geld heb ik niet,’ zei Petrus, ‘maar wat ik heb, geef ik u. In de naam van Jezus Christus uit Nazareth, sta op en loop!’’
‭‭Handelingen‬ ‭3:6‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/act.3.6.htb


Ook prachtig! Doen we dit nog steeds?!

Jimmy schreef:
‘Daarna vroeg Jezus zijn leerlingen: ‘Ik heb jullie er eens zonder geld, tas of extra kleren op uit gestuurd om de mensen het goede nieuws te brengen. Kwamen jullie toen iets tekort?’ ‘Nee, niets,’ antwoordden ze.’
‭‭Lucas‬ ‭22:35‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/luk.22.35.htb


Dat geloof ik ook. We komen niks tekort. God voorziet inderdaad in alles.

Jimmy schreef:
Geld is vuiligheid, het is voor niets nodig. Alles op de gehele wereld behoort aan ieder mens toe. Wij hoeven geen geld te hebben, wij moeten leren delen en op God vertrouwen:


Ik wil het met je eens zijn. Helaas is de werkelijkheid anders. In een perfecte wereld delen we alles, en wat de een tekort heeft ruilt ontvangt hij of zij van een ander, en andersom. Dat heet "ruilhandel". Zo is geld ontstaan.

Jimmy schreef:
‘U kunt niet twee heren dienen. Want u zult de ene haten en de andere liefhebben, of omgekeerd. Zo kunt u ook niet God dienen en tegelijk uw hart op het geld zetten.’
‭‭Mattheüs‬ ‭6:24‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.6.24.htb


In een andere vertaling lezen we ook wel "U kunt niet God dienen en de mammon", maar goed, je kunt het ook zo zien. Het is fout om ons hart op het geld te zetten. We mogen geld niet dienen. Maar, we mogen ook de natuur niet verafgoden, of onze familie. Wie zijn broer of zus, zijn vader of moeder niet haat om Zijn wil, is Hem niet waardig. Hoe vatten we dat op? We mogen niks boven God zetten. Geld niet, onze familie niet, ons werk niet, de natuur niet.

Jimmy schreef:
Ik dacht dat zelfs Paulus ook gezegd had dat geld vuiligheid was. Ik blijf bij wat ik heb gezegd. Geld brengt enkel problemen mee en hoeft niet te bestaan om in leven te blijven. Sterker nog, dankzij dat geld bestaat moeten nu velen het leven laten omdat ze het niet hebben om eten te kopen. We moeten leren delen. En op God vertrouwen.


Het is een utopie. Hoe wil je een energierekening betalen? Hoe moet onderwijs betaald worden? Het werkt alleen maar als vrijwel iedereen eraan meewerkt. Een mooi uitgangspunt, maar helaas niet uitvoerbaar. We zouden er samen uitkomen, Jimmy, misschien met nog tien mensen, misschien honderd, maar zeker niet met zeven miljard....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 22:26 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zi dat u zegt dat dat niet in deze wereld is?
U begrijpt het dan toch zonder het te beseffen.
Ik heb het over een andere wereld.

Ja inderdaad zo is het ontstaan, ruilhandel maar wij moeten beseffen dat wij elkaar moeten dienen en op die manier alles delen met elkaar. Wij moeten als broeder en zus zijn. En wij zijn allen broeders en zusters. Zo zal het in het Koninkrijk zijn. Wij zullen ten dienste van elkaar staan en God zal ons in alles voorzien. Wij zullen eten krijgen van anderen en eten geven. Wij zullen andere helpen en geholpen worden. De wereld zal volmaakt zijn en nooit van men leven geloof ik dat er zoiets als geld zal zijn. Dat zal helemaal niet nodig zijn wanneer er eindelijk echte liefde is...

Ik weet dat dat niet in deze wereld zal zijn, het is maar naïef en dwaas wat ik zeg. Ik begrijp dat wel. Immers was dwaas is voor de wereld, is wijs voor God. Ja ik spreek over een andere wereld. Ik spreek over deze wereld en over het Koninkrijk. Hoe ik geloofde, en nog steeds op zekere vlakken geloof, dat dat is. Ik mag dat, er staat zelfs geschreven dat je naar het Koninkrijk als eerste moet zoeken, en dat de rest u gegeven zal worden.

Geld hoeft helemaal niet te bestaan. Ik noem de fouten duidelijk op. Ik schrijf in deze documenten hoe ik de wereld zie. U spreekt van een spiegel voorhouden, ik doe met deze documenten niet anders. Daarom dat mensen er niet op reageren.

En ja, wat zeg ik allemaal, ergens schrijf ik dat de mens onsterfelijk kan zijn door zich aan voorschriften te houden en goede voeding te nuttigen. Ik zeg maar gekke dingen. Maar als wij de Bijbel geloven dan is het duidelijk dat in den beginnen de mens onsterfelijk was. Want hij was nar het beeld van God geschapen. Maar door van de boom te eten, zijn ze sterfelijk geworden. Maar toen werden ze nog altijd eeuwen oud. De leeftijd is ingekort. Over de millennia heen is de mens verder en verder van God afgeweken. Door hun doen en laten. Daardoor sterven zij vlugger. God zegt zelf dat wij onsterfelijk kunnen zijn. Jezus heeft dat meermaals bewezen door doden tot leven te wekken. Is wat ik dan zeg zo raar? Dat wij onsterfelijk kunnen zijn is duidelijk, en ik ben zeker dat er veel afhangt van onze manier van leven.

Maar goed ik begrijp het. Ik zal toch doorgaan en de rest posten voor diegene die toch interesse zouden hebben al weet ik dat het er niet veel zullen zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 08:04 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Er word Mattheus 6: 24 aangehaald .
Als ik het hele hoofdstuk lees , gaat het over het verborgene , de hemelse Vader en nog veel meer .
__________
Wat wil zeggen wat aalmoes betreft : laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet ?
Spontaniteit bij geven ? Niet via , via maar rechtstreeks iets geven , waar het nodig is ? Kan ook je buur zijn of zo , of een bedelaar die je tegenkomt .
___________
Geld verkoopt leugens .
Waarom betaald men veel om je kinderen iets te laten leren ? Jaren achter de schoolbanken ?
Leert dat de kinderen liefde ? Neen dat leert de kinderen : dat dat nodig is om later een goede job te hebben .
Een goede job om geld te verdienen uiteraard .
Is het daarom dat de beiden ouders van huis weg zijn , doordat ze geld moeten verdienen om hun kinderen , hun huis , hun wagen , hun tuin , hun tv , hun internet , hun hobby s , hun sport enz..... enz.....te onderhouden en vast te houden ?
Neen :ouders moeten van God zelf voor hun kinderen zorgen en ze niet in een kinderopvang of zo
plaatsten .
Misschien komen de kinderen daardoor liefde en aandacht te kort .En denken de kinderen : och ik heb vrienden en kameraadjes :die in dezelfde situatie zitten .En wij hebben toch veel gemeen .
Sport , spelcomputers , uitgaan , enz..............
Sinterklaasspeelgoed , paaseieren , paascadeautjes , verjaardagsfeestjes , en sportschoenen enz...
Waar gaat het gesprek bij deze kinderen vooral over ?
Welk merk schoenen heb jij , welk spel is in , waar laat jij je haar fixen , in welke winkel ga jij schoppen ?
Enz.........
Al gauw sluiten ze kinderen uit die niet mee kunnen in hun fantasiewereld .
Want dat is het .Zeker als men daartegenover Gods woord legt .
---
Waarom moet een student latijn kennen ?
Een student die later pastoor wil worden , moet bovenop zijn lager en middelbaar : 7 jaar studeren ?
Kost pakken geld en inzet en moeite .Om tenslotte gehoor te geven aan de bisschop .
Die het op zijn beurt ook allemaal niet zo goed weet en doet .
Kan men dan niet meer in waarheid zeggen dat in het algemeen gaat om het dienen van geld .
______________________
Men is de weg kwijt en volgt meestal opgedrongen , misleidende maatschappij gericht denken .
Waardoor de liefde op de tweede plaatst komt .
Daarom is het ook dat veel mensen niet kunnen ademen in deze wereld .
De lucht is vervuilt in denken , volgen en doen .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp dat gelovigen om te overleven soms denken : ik ben gered , God zal mijn kinderen bewaren ,
ik bid , ik geef aalmoezen , ik ben bij een gemeenschap van broeders en zussen , ik ga regelmatig naar de kerk , ik denk dat ik Gods wil doe (? )
Of zelfs , ik doe dat zo niet allemaal , maar ik geloof .

Ik leef onder de genade .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar waarom is er dan zo weinig opgelost met geld te dienen ?
Waarom is er zoveel haat , hoogmoed en competitie , onder de kinderen .
Verdriet , eenzaamheid , pesterijen ,enz.....
( Niet overal gelukkig , maar wel merendeels )


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 10:24 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat dat is omdat kinderen letterlijk niet beseffen wat ze doen. Kinderen denken niet na, sterker nog, ik ben pas echt beginnen nadenken over mijn daden na mijn 20ste... als je onder de 20 bent ben je nog een kind, boven de 20 kan je je al jongvolwassen noemen. Wat is het verschil? Wel bij mij is het allemaal nog niet zo lang geleden en ik weet nog goed dat ik voor mijn 20 ste, en dus ook als kind, meer impulsief reageerde. Je dacht niet echt na over de dingen, je deed het gewoon.
Ik geloof dat daarom kinderen zoiezo vergeven zijn want ze denken niet na. Het gaat er niet om dat een kind niks verkeerd doet, want dat doet het wel, het gaat erom of dat het kind beter weet. En dat is niet zo.
Pas wanneer wij ouder worden beginnen wij te zondigen terwijl wij er over nadenken. Dat is vele erger dan was wij als kind doen.
In ieder geval, toen ik een kind was toen dacht ik niet na, en ik herrinner me dat op een gegeven moment ik dat wel ben beginnen doen, en dat ik mijn gedrag serieus heb aangepast.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 11:47 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Als kind ben je veel te afhankelijk van ouderen ,
en omgeving .
Zij kunnen er niet aan doen dat anderen hun denken voeden met wereldse zaken , en hun liever in een fantasiewereld werpen . .
Jammer dat je ouder moet zijn om Gods wegen lief te krijgen .
Dat je inzicht krijgt en leert wat God liefheeft en niet de mens .
__________________
Waarom hun om te beginnen iets verkeerd aanleren : fantasie en niet de Waarheid ?
Iets wat krom is , word moeilijker om recht te maken .
En ik doe NIET MEER mee : iets goed slecht te noemen en andersom evenzo .
Plus kinderen iets verkeerd aanleren is niet goed te praten , een onschuldig kind .
_________________
Vergeven kan je gelukkig , steeds maar weer !
En kinderen ? Kinderen hebben een beschermengel .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 20:10 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Plus kinderen iets verkeerd aanleren is niet goed te praten , een onschuldig kind .


Om gezag te hebben, moet jezelf onder gezag staan. Dit principe geldt voor de relaties binnen het gezin. Als de echtgenoot (zoals beschreven staat in Efeze 5) onder de autoriteit van Christus staat, dan heeft hij de autoriteit van Christus. Wanneer de vrouw onder de autoriteit van haar man staat, dan heeft zij de autoriteit van de man in het gezin, wat in feite dus eveneens de autoriteit van Christus is. Maar wordt deze trap van autoriteit ergens doorbroken, dan verbrokkelt ook de autoriteit in dat gezin. Hier herkennen we een groot probleem dat speelt in vele gezinnen vandaag de dag, in veel Westerse landen. Er is gebrek aan autoriteit, omdat de trap van autoriteit wordt doorbroken. Ofwel de man onderwerpt zich niet aan Christus, of de vrouw onderwerpt zich niet aan haar man – en vaak is er sprake van allebei. Het resultaat: chaos, geen geestelijke harmonie, en rebellie.

Er is door de eeuwen heen veel geschreven over de onderwerping van de vrouw in het gezin. Veel christenvrouwen nemen aanstoot aan dit onderwijs, omdat het ze een gevoel geeft ‘minder’ te zijn dan hun man. Dit komt echter doordat men de basis van de relatie tussen man en vrouw niet werkelijk begrijpt.

De relatie tussen Jezus de Zoon en de Vader

Jezus heeft drie dingen gezegd over zijn relatie met de Vader, en alle drie gelden eveneens voor de relatie tussen man en vrouw. Ten eerste zei Hij: “Ik en mijn Vader zijn één” (Johannes 10:30). Er was volledige eenheid tussen Jezus en zijn Vader. Het één zijn met zijn Vader betekende ook dat Jezus gelijk was aan de Vader. Filippenzen 2:6 zegt ons dat Hij het goddelijk recht had om ‘gelijk aan God’ te zijn. Hij was God. Op dezelfde manier zijn man en vrouw één. De bijbel zegt ons dat zij ‘één vlees’ zijn (Genesis 2:24; Mattheüs 19:5-6). Eén deel van iemands vlees kan niet minderwaardiger zijn dan een ander deel; alle delen zijn gelijkwaardig. Het ondergeschikt zijn van de vrouw aan de man betekent dus absoluut niet dat ze minder waard is. De bijbel zegt duidelijk dat God man en vrouw gelijkschat in het Lichaam van Christus (Galaten 3:28).

Het tweede wat Jezus zei over zijn relatie met de Vader is dat God ernaar verlangt dat ‘iedereen de Zoon eer betuigt zoals men de Vader eert’ (Johannes 5:23). De Vader zelf heeft de Zoon geëerd door alles onder zijn voeten te stellen (Efeze 1:22 NBG). De Vader heeft er behagen in de Zoon te verhogen (Filippenzen 2: 9-11). Hij verlangt ernaar om Hem te verhogen en alles onder Hem (onder zijn gezag) te plaatsen. Er wordt nooit iets gezegd over de Vader die zijn Zoon ‘naar beneden haalt’ of probeert om meer eer te krijgen dan zijn Zoon. Het is het verlangen van de Vader om Jezus te eren, Hem te verhogen en de gehele schepping in Hem te grondvesten.

De houding van de man naar zijn vrouw zou de houding van de Vader naar Jezus moeten reflecteren. De man zou zich erin moeten verheugen om zijn vrouw te eren en haar te verhogen. Hij zou alles moeten doen wat in zijn vermogen ligt om ervoor te zorgen dat zij zich gerespecteerd, geëerd, geprezen en waardevol voelt. God de Vader zal geen enkele belediging over Jezus tolereren! De houding van de man tegenover zijn vrouw zou precies hetzelfde moeten zijn. De vrouw moet niet bezig zijn haar eigen eer te zoeken of haar eigen positie te bepalen; haar man moet haar verhogen. Op deze manier valt elke vorm van minderwaardigheid weg.

Wat zou er gebeuren als wij mannen onze vrouwen voortdurend op deze manier zouden behandelen? In de meeste gevallen zouden ze opgewekt en zonder bezwaar aanvaarden dat de man het hoofd is, want zijn hoofdschap betekent veiligheid voor hen. Ze zouden niet langer de behoefte hebben om te vechten voor erkenning en onafhankelijkheid. In Hebreeën 1:3 vertelt de schrijver ons dat ‘in Jezus Gods luister schittert’. In 1 Korinthe 11:7 schrijft Paulus dat ‘de vrouw (echtgenote) de heerlijkheid van haar man is’. Ook dit is een overeenkomst tussen de relatie van God de Vader met Jezus en de relatie tussen een getrouwde man en zijn vrouw. De Vader openbaart zijn heerlijkheid in de persoon van Jezus. En de man openbaart zijn heerlijkheid in zijn vrouw. Als een vrouw rustig, veilig en tevreden is, dan brengt dit haar man vreugde. Het laat zien dat haar man haar behandelt zoals het hoort. Maar als een vrouw bitter en haatdragend is tegenover haar man en zich onveilig voelt, dan berokkent hem dit schande. Daaruit blijkt dat hij faalt in verantwoordelijkheid die hij ten opzichte van haar heeft. Een bekende spreker kreeg eens de vraag of een bepaald iemand bekend stond als een goede christen. Zijn antwoord was: “Dat weet ik niet; ik heb zijn vrouw nog niet ontmoet. Als ik haar gesproken heb, kan ik het je vertellen!”

Dit brengt ons bij het derde facet dat Jezus noemde over zijn relatie met de Vader. Jezus zei: ‘De Vader is meer dan ik…’ (Johannes 14:28). Dit is een schijnbare tegenstelling: Jezus is gelijk aan de Vader, maar tegelijkertijd zegt Jezus dat de Vader meer is. We zagen al eerder dat Jezus ‘zich er niet aan heeft willen vastklampen gelijk aan God te zijn’ (Filippenzen 2:6 WV). Hij heeft niet gevochten om erkenning of autoriteit, maar Hij heeft zich vrijwillig aan de Vader onderworpen, zodat de Vader terecht zijn plaats van autoriteit kon innemen. Door zich te blijven onderwerpen aan zijn Vader, is de eenheid in de Godheid (de goddelijke drieënheid) blijven bestaan. Als Jezus zich niet vrijwillig had onderworpen, zou de eenheid in de Godheid gebroken zijn.
Op eenzelfde manier geldt dat ook voor de vrouw. Ondanks dat de vrouw één is met haar man, en dus ook gelijk aan hem, roept God haar op zich te onderwerpen aan haar man om op deze manier de eenheid en harmonie in het gezin te bewaren. Als ze weigert dit te doen, zal de eenheid in het gezin worden gebroken en is wanorde het gevolg. Duizenden gelukkige christelijke vrouwen kunnen getuigen dat de plaats van bescherming en bedekking, onder de autoriteit van hun echtgenoot, inderdaad een door God bedachte plaats van veiligheid en vrede is.

Dit legt echter een enorme verantwoordelijkheid op de vrouw. Het betekent dat geen enkele man werkelijk het hoofd van het gezin kan zijn, tenzij zijn vrouw toestaat dat hij de autoriteit heeft. Geen enkel hoofd kan functioneren zonder een nek die het hoofd rechtop houdt; en geen enkele man kan werkelijk hoofd van het gezin zijn, zonder de vrijwillige onderwerping en de ondersteuning van zijn vrouw.

Wat gebeurt er als een van de partners de plaats die God hem/haar gegeven heeft niet inneemt? Vervalt daarmee de verantwoordelijkheid van de andere partner? Nee! De uiteindelijke verantwoordelijkheid van elke partner berust bij God, niet bij een ander. Ieder moet God gehoorzamen, en de houding van de partner (hoe verkeerd die soms ook kan zijn) verandert daar niets aan. Ik heb eens een prachtige illustratie gehoord van dit principe, aan de hand van een rechtszaak die ging over een snelheidsovertreding. De rechter vroeg de man die een bekeuring had gekregen: “Reed u harder dan de toegestane snelheid?”
De man antwoordde: “Andere auto’s reden nog harder dan ik.” Waarop de rechter reageerde: “Hoe hard andere auto’s rijden is niet uw verantwoordelijkheid. U bent alleen verantwoordelijk voor de auto die ú bestuurde. Reed u harder dan de toegestane snelheid?” Met tegenzin gaf de man toe dat hij te hard had gereden.

Zo is het ook tussen man en vrouw. Op een dag moeten ‘we allemaal voor de rechterstoel van Christus verschijnen’ (2 Korintiërs 5:10). Op die dag zal de man niet worden gevraagd naar de houding van zijn vrouw, en de vrouw niet naar het optreden van haar man. Elke partner zal rechtstreeks verantwoording aan de Heer moeten afleggen over de plaats die hij of zij heeft ingenomen in zijn of haar gezin.

De functies van de vader

In de vorige onderwijsbrief wees ik erop dat de vader eerst verantwoordelijk is om te zorgen dat het gezin een thuis is en goed functioneert. Alleen als de vader zijn plaats inneemt, zijn verantwoordelijkheden oppakt en zijn rol als hoofd en veiligheid van het gezin vervult zoals God het heeft bedoeld, zal Gods plan voor het gezin werken. Als de vader zijn gezag niet op de juiste manier invult, vervalt het gezin in wanorde.

In zijn relatie tot de Kerk, bekleedt Christus drie belangrijke ambten die aan Hem zijn gegeven door God de Vader. Hij is priester, profeet en koning (oftewel regeerder). In ieder gezin staat de vader in een soortgelijke rol naar zijn gezinsleden. Er zijn drie belangrijke ambten of functies die door goddelijke autoriteit aan elke vader zijn toebedeeld, en die hij in Gods ogen nooit mag laten liggen. Elke vader, in iedere periode van de geschiedenis, is door God geroepen om priester, profeet en koning te zijn voor zijn gezin.

1. Als priester vertegenwoordigt hij zijn gezin bij God.
2. Als profeet doet hij het omgekeerde, hij vertegenwoordigt God bij zijn gezin.
3. Als koning regeert hij zijn gezin namens God.

Als priester wordt een beroep op hem gedaan als voorbidder; hij brengt hun noden in gebed bij God, en bidt om Gods bescherming en zegen over zijn gezin. Dit kan hij allemaal niet doen zonder geloof. Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de man is geloof te oefenen voor zijn gezin. Een beeld hiervan vinden we in het Oude Testament, in de instelling van het avondmaal. In elk gezin moest de vader het offerlam slachten en het bloed ervan smeren op de dorpel en de twee deurposten van het huis (Exodus 12:3-7). Door deze daad van geloof en gehoorzaamheid, ontving hij de bescherming van God voor zijn hele gezin.

Hetzelfde principe vinden we prachtig geïllustreerd in het Nieuwe Testament, in Markus 9:20-27, waar de vader van een demonisch onderdrukte jongen naar Jezus toekomt. Vragend om hulp voor het kind, zegt de man: ,,Als U ook maar iets kunt doen, heb dan genade met ons en help ons.’’ Jezus reageert door onmiddellijk de verantwoordelijkheid voor het kind terug te leggen bij de vader en zegt: ,,Als jij kunt geloven, alles is mogelijk voor degene die gelooft.’’ De bevrijding van deze jongen was blijkbaar afhankelijk van zijn vaders geloof! Een vader heeft zowel het recht als de verantwoordelijkheid om te geloven voor zijn kinderen.’’

Het tweede ambt dat aan elke vader gegeven is door God, is de functie van profeet – hij wordt geacht zijn gezin bij God te vertegenwoordigen. Een vader vervult deze functie altijd, of hij het zich nu realiseert of niet, en of het nu een goede vertegenwoordiging is of niet. De meeste mensen die betrokken zijn bij kinderwerk, zullen bevestigen dat kinderen hun meest fundamentele beeld van God baseren op één belangrijke bron: hun eigen vader. Is het dan zo raar dat veel van onze jongeren vandaag niet zoveel meer van God willen weten?

Terwijl de vader eerst als priester in de stilte is geweest bij God en zijn gezin in gebed heeft opgedragen, ontvangt hij van God wijsheid en richting om als profeet namens God tot zijn gezin te spreken.

Het derde ambt van de vader in zijn gezin is de functie van koning. Als koning wordt de vader geacht zijn familie te besturen, te ‘regeren’ namens God. Als Paulus de eisen voor een leider in de gemeente beschrijft, zegt hij specifiek dat het iemand moet zijn die ‘zijn eigen huis goed bestuurt’ (1 Timoteüs 3:4). Het woord ‘regeren’ doet denken aan bestuurlijk gezag. Er bestaat een directe relatie tussen leiderschap in een gezin en leiderschap in de gemeente. Het gezin is de eerste plaats waar leiderschap in het leven en de bediening van iedere man moet worden bewezen. Laten we een eenvoudige, objectieve regel goed in onze oren knopen: als onze godsdienst niet werkt in ons gezin, werkt ze nergens! In ’s hemelsnaam, laten we niet proberen datgene over te brengen naar anderen en naar de wereld, wat in ons eigen gezin niet werkt! De wereld heeft al genoeg wanorde en persoonlijke ambitie. Dat heeft ze echt niet meer nodig.

De tragiek van veel Westerse gezinnen vandaag zijn afwezige vaders, vaders die gevlucht zijn voor hun verantwoordelijkheden. Sommige mannen zullen het woord ‘gevlucht’ wat overdreven vinden. Toch gebruik ik het bewust, want heel veel vaders in de Westerse samenleving lijken wel te zijn weggerend (druk als ze zijn met hun persoonlijke carrières, ambities en zelfverwerkelijking), ze zijn weggevlucht van hun drie belangrijkste verantwoordelijkheden – als echtgenoten, vaders en geestelijke leiders. En dat heeft ons een maatschappij opgeleverd waarin de veiligheid van vaderschap ontbreekt.

In de periode dat ik fulltime in de bediening stond, heb ik vaak gezien dat de moeder het overgrote deel van de geloofsopvoeding van de kinderen ter hand nam. Wie doet in veel gezinnen het avondgebed met de kinderen, voor ze naar bed gaan? Wie brengt ze naar de zondagschool? Wie leest ze bijbelverhalen voor? Wie bidt er voor een kind als het ziek is? In mijn ervaring is dat heel vaak de moeder, en lang niet altijd omdat de vader werkt of andere bezigheden vervult. Begrijp me niet verkeerd, de moeder moet natuurlijk de geestelijke groei van de kinderen stimuleren (want als zij zich onderwerpt aan haar man, ontvangt zij hiervoor dezelfde autoriteit), maar de vader wordt hiervoor in de eerste plaats door God verantwoordelijk gehouden. Hij moet het initiatief nemen en de toon zetten in het geestelijk leven van zijn gezin. Als een kind afdwaalt van de juiste weg, dan zijn we soms geneigd om de kerk de schuld te geven, of de school, of de maatschappij… iedereen behalve degene die in de eerste plaats de schuld heeft – namelijk de vader. Het is een feit dat in het algemeen jongens wat moeilijker te bereiken zijn met het evangelie dan meisjes, en het zou me niet verbazen dat de oorzaak hiervan ligt in het feit dat vaders te weinig betrokkenheid tonen bij het evangelie. Kleine Jantje groeit op en denkt bij zichzelf: ik wil later net zo worden als pappa. Maar in het ‘worden als pappa’ laat hij de principes van God links liggen, wat met name het ‘zwakkere geslacht’ betreft (1 Petrus 3:7). Maar eerlijk is eerlijk, als kleine Jantje uiteindelijk mislukt in het leven – als hij op school ‘uitvalt’, of misschien zelfs crimineel wordt – dan is het eigenlijk niet eens Jantje die mislukt is, maar zijn vader. In zekere zin bestaan er eigenlijk geen ‘jeugddelinquenten’, alleen maar volwassen delinquenten. Het zijn feitelijk niet de kinderen die ‘uitvallen’, maar hun ouders – en in de eerste plaats de vaders. Zij vallen uit hun rol als opvoeder en overbrenger van Gods orde, gezag en zegen.

Mag ik je vragen, beste vriend: Hoe doe jij het persoonlijk, als echtgenoot en vader? Misschien ben je heel succesvol in je beroep, populair onder je vakgenoten, misschien ben je heel geslaagd in zaken, of munt je uit in sport, maar als je faalt als man en vader, dan ben je in Gods ogen een mislukking. Besluit vandaag nog het prachtige en zeer belangrijke ambt van vaderschap nieuwe invulling te gaan geven. Je gezin en de hele samenleving om je heen, heeft je nodig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 21:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb geen vrouw noch kinderen. Maar zou mijn moeder meer moete, helpen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 05:43 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Beste Bijbelonderzoeker ,
Ook al is alles wat je beschrijft over gezag en autoriteit : aanwezig is in een gezin !
De man neemt zijn verantwoordelijkheid , de vrouw en de onschuldige kinderen varen erbij : MAAR !
Wat als :
- je zoon of dochter worstelt met gevoelens voor hetzelfde geslacht ( 10 j. of ouder ) en kan niet anders dan zijn of haar gevoelens volgen .Dat kan ook gewoon liefdegevoelens zijn en daarom niet alleen gebaseerd op
lust .
-Je onschuldig kind door een pedofiel misbruikt word .( meestal wel ziekelijke lust )
-Je als man denkt dat je goed doet in geloofsdenken en handelen , maar misleid word .
-Je vrouw kan een dramatische gebeurtenis niet verwerken en gaat aan de drank , en kan er niet meer vanaf blijven enz.... enz....
_________
Wat waar Jezus zegt :
Er zijn mannen die alleen blijven door Gods wil , maar er zijn mannen die alleen blijven vanwege de mens hun toedoen .
_________
Ik beweer niet dat wat jij schrijft onwaar is , dat wel .
Maar ik vind wel dat jij de lat heel hoog legt op papier .
Omdat je niets beschrijft waar het werkelijk om moet gaan .Het hart dat doorgrond word .
-------------
Als ik 2 Korinthiers 6 lees moet men zich ergens apart houden .
Niet bij ongelovigen en onreinen , afgoden bezig houden enz...
Staande in geloof en gerechtigheid bij beproeving .
- Jij legt snel de schuld bij de man , toch bedienaars kunnen ook vallen en zelfs niet meer opstaan .
- En ja , ik vind dat : de maatschappij , scholen , de economie , media , instanties ,enz... die op GELD !,
afgoderij , fantasie , leugens , schijnheiligheid , mensen die God eren met hun lippen en niet met daden enz...
de ergste schuld treft .
Zeker wat betreft onschuldige kinderen .
______
Tenslotte leeft men in een gebroken wereld , vol chaos , misleiding , leugens , bedrog , fantasie , oorlog , hardheid onder mekaar .
Maar waar kijkt Jezus naar :
Je hart en je nieren !
Het hart vertegenwoordigt : liefde voor een ander , ( zelfs je vijand )liefde voor God bovenal !
De nieren vertegenwoordigen : filtering en zuivering .Dingen wegdoen .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 06:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Bijbelonderzoeker schreef: Begrijp me niet verkeerd, de moeder moet natuurlijk de geestelijke groei van de kinderen stimuleren (want als zij zich onderwerpt aan haar man, ontvangt zij hiervoor dezelfde autoriteit), maar de vader wordt hiervoor in de eerste plaats door God verantwoordelijk gehouden. Hij moet het initiatief nemen en de toon zetten in het geestelijk leven van zijn gezin.


Ik ben het helemaal eens met je stukje, hoe het in een ideale situatie zou moeten zijn. Maar ook bij mij werpt het vragen op.
Want je schrijft nu over een situatie waarin allebij de ouders gelovig zijn. Wat als er maar één deel gelovig is? Ik ben 36 jaar geleden, met 38, gelovig geworden en gelukkig zijn nu 3 van de 4 kinderen ook gelovig. Ik durf best iets persoonlijks prijs te geven. Mijn man was niet alleen niet gelovig maar hij was absoluut afwezig voor de kinderen omdat hij een alkoholist is.(droog sinds 5 jaar)
Dus alles viel op mij, de opvoeding, het er zijn voor de kinderen. alles. Het is voor de kinderen een trauma geweest hoe mijn man me behandelde. Maar ze en ook ik hebben hem vergeven.

Maar mijn vraag is eigenlijk, je schrijft: want als zij zich onderwerpt aan haar man, ontvangt zij hiervoor dezelfde autoriteit Hoe zie je dat, zich te onderwerpen aan een man die eigenlijk niet in staat is nuchter (in de ware zin van het woord) na te denken of te praten over dingen die aan de orde zijn. Ik heb hem ondanks alles altijd gerespecteerd en nooit slecht gemaakt voor de kinderen, maar ze waren niet blind.
Niet dat ik het verkeerd vind wat je schrijft want het zou zo moeten zijn. Maar het is dus dikwijls anders. En ik moest noodgedrongen de rol van vader ook op me nemen. Wat natuurlijk nooit goed lukt.

Ook de dingen die Franny schrijft zijn stolperstenen in een christelijk gezin/opvoeding.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2017 13:24 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Ik ben het helemaal eens met je stukje, hoe het in een ideale situatie zou moeten zijn. Maar ook bij mij werpt het vragen op. Want je schrijft nu over een situatie waarin allebij de ouders gelovig zijn. Wat als er maar één deel gelovig is? Ik ben 36 jaar geleden, met 38, gelovig geworden en gelukkig zijn nu 3 van de 4 kinderen ook gelovig. Ik durf best iets persoonlijks prijs te geven. Mijn man was niet alleen niet gelovig maar hij was absoluut afwezig voor de kinderen omdat hij een alkoholist is.(droog sinds 5 jaar)
Dus alles viel op mij, de opvoeding, het er zijn voor de kinderen. alles. Het is voor de kinderen een trauma geweest hoe mijn man me behandelde. Maar ze en ook ik hebben hem vergeven.

Maar mijn vraag is eigenlijk, je schrijft: want als zij zich onderwerpt aan haar man, ontvangt zij hiervoor dezelfde autoriteit Hoe zie je dat, zich te onderwerpen aan een man die eigenlijk niet in staat is nuchter (in de ware zin van het woord) na te denken of te praten over dingen die aan de orde zijn. Ik heb hem ondanks alles altijd gerespecteerd en nooit slecht gemaakt voor de kinderen, maar ze waren niet blind.
Niet dat ik het verkeerd vind wat je schrijft want het zou zo moeten zijn. Maar het is dus dikwijls anders. En ik moest noodgedrongen de rol van vader ook op me nemen. Wat natuurlijk nooit goed lukt.

Ook de dingen die Franny schrijft zijn stolperstenen in een christelijk gezin/opvoeding.


Er is inderdaad een verschil tussen hoe iets moet zijn en hoe het is. Als iemand niet gelovig is, kan dit helaas niet op die persoon toegepast worden. Overigens geloof ik wel dat God van jouw man houdt. Helaas weet jouw man het niet. Enige dat je kunt doen is de liefde van God aan hem tonen, door goed te beseffen dat God van jou houdt, Koningsdochter. Alleen dan kunnen wij liefhebben. God heeft ons immers eerst lief.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.