Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 05:39

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017 13:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Diegene die Heilig is heeft zichzelf geen eenmaal Heilig geacht.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017 17:55 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Diegene die Heilig is heeft zichzelf geen eenmaal Heilig geacht.


Wat bedoel je precies, Jimmy?

Maar zoals Hij Die u geroepen heeft, heilig is, word zo ook zelf heilig in heel uw levenswandel, want er staat geschreven: Wees heilig, want Ik ben heilig, zegt God in 1 Petrus.

Goed om eens over na te denken, en van gedachten over te wisselen?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017 20:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Als je jezelf Heilig acht dan ben je niet Heilig.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017 21:09 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Als je jezelf Heilig acht dan ben je niet Heilig.


Ok. Ik dacht dat je bedoelde dat God Zichzelf geen eenmaal Heilig heeft geacht, maar dat is dus niet zo. God acht Zichzelf natuurlijk wel Heilig, bijvoorbeeld:

Ezechiël 36
Ik zal mijn grote naam, die door jullie bij die volken is ontwijd, weer aanzien verschaffen. Die volken zullen beseffen dat ik de HEER ben - spreekt God, de HEER. Ik zal ze laten zien dat ik heilig ben.

Maar, Jimmy, wat versta jij onder "heilig"? Wat wordt bijvoorbeeld bedoeld met Leviticus 20 waar God zegt:

Wees ​heilig​ omwille van Mij, want Ik, de HEER, ben ​heilig​ en Ik heb jullie van de andere volken onderscheiden om Mijn volk te zijn.

We moeten onszelf niet heilig achten, God acht ons Heilig, en dan zijn we heilig omwille van Hem. Of vergis ik me?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 07:03 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
We moeten onszelf niet heilig achten, God acht ons Heilig, en dan zijn we heilig omwille van Hem. Of vergis ik me?


Nee ik zie het ook zo. Ik zou nooit van mezelf dat ik heilig ben, maar God spreekt over ons als de Heiligen in Christus Jezus, of over de Geheiligden in Christus.
Of de Heiligen in Rome, in Korinth enz.
En bij de Heiligen of Geheiligden in Christus Jezus mag ik ook horen. Prijs de Heer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 10:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wie Heilig is verafschuwt de zonde, maar ieder zondigt, ook de Heilige zondigt soms maar niet veel. Maar daardoor, doordat hij zondigt, zal een Heilige van zichzelf nooit zeggen dat hij Heilig is. Al heeft hij maar 1 kleine zonde. Als hij zichzelf wel Heilig zou achten dan zou hij dat helemaal niet zijn. God en Jezus vragen ons om naar de Heiligheid te groeien, zeker en vast en een deel van de Heiligheid is rechtvaardigheid en nederigheid. Daardoor kan iemand dat zondigt niet van zichzelf zeggen dat hij Heilig is en dat maakt hem Heilig. Het is misschien ingewikkeld dat kan, sorry als ik het niet beter kan uitleggen.

Jezus zegt toch ook van zichzelf dat Hij heilig is denk ik? Dus waarom mogen wij het niet zeggen? Was Jezus dan niet Heilig? Maar Jezus mocht zeggen dat Hij heilig was want Hij heeft geen eenmaal gezondigd. Wij kunnen niet zoals Jezus volledig zijn want wij zijn er gekomen door zwanger vlees maar Jezus is zwanger gemaakt door de Heilige geest.

Velen zeggen dat wij zoals Jezus kunnen zijn, en daardoor ook kunnen zeggen dat we Heilig zijn maar er is een groot verschil tussen Jezus en ons. Wij zijn geboren uit het zondige vlees, Jezus is geboren uit de volmaakte Geest.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 11:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Velen zeggen dat wij zoals Jezus kunnen zijn, en daardoor ook kunnen zeggen dat we Heilig zijn maar er is een groot verschil tussen Jezus en ons. Wij zijn geboren uit het zondige vlees, Jezus is geboren uit de volmaakte Geest.



Helemaal mee eens. Wij, vanuit ons vlees kunnen nooit heilig zijn. Maar God ziet ons in Christus Jezus als heilig aan, omdat Hij Zijn Zoon ziet.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 11:33 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Laat ik beginnen jou te groeten, Jimmy. En, ik spreek een zegen over jou uit! Mag ik dat doen met de woorden uit Filippenzen 4?

Groet elke heilige in Christus Jezus. U groeten de broeders die bij mij zijn. Al de heiligen groeten u en vooral die van het huis van de keizer zijn. De genade van onze Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.

Je bent dus een heilige in Christus Jezus. Ik kom er later in dit bericht op terug.

Jimmy schreef:
Wie Heilig is verafschuwt de zonde, maar ieder zondigt, ook de Heilige zondigt soms maar niet veel.


Dat ben ik met je eens, Jimmy. En, als het goed is, verafschuwen wij de zonde. Dat betekent niet dat we niet zondigen.

Jimmy schreef:
Maar daardoor, doordat hij zondigt, zal een Heilige van zichzelf nooit zeggen dat hij Heilig is. Al heeft hij maar 1 kleine zonde. Als hij zichzelf wel Heilig zou achten dan zou hij dat helemaal niet zijn. God en Jezus vragen ons om naar de Heiligheid te groeien, zeker en vast en een deel van de Heiligheid is rechtvaardigheid en nederigheid. Daardoor kan iemand dat zondigt niet van zichzelf zeggen dat hij Heilig is en dat maakt hem Heilig. Het is misschien ingewikkeld dat kan, sorry als ik het niet beter kan uitleggen.


Is heilig volgens jou "zonder zonde"? Als dat zo is, dan ben ik het met je eens. Maar, stel dat "heilig" betekent "apart gezet". Wat ik dus bedoel is dat we wel heilig zijn in de zin van "apart gezet". Daarom spreekt de Bijbel ook over heiligen in Christus. Jij en ik zijn dus heiligen in Christus, omdat Jezus alles voor ons gedaan heeft. Maar, we zijn niet heilig in de zin van "foutloos". Want, en dat beweer jij ook, we zondigen allemaal nog. Dus er is een verschil tussen heilig zijn in Christus (dat is een moment, een feit) en het proces van heiliging, dat ons hele leven duurt. Denk je niet?

Jimmy schreef:
Velen zeggen dat wij zoals Jezus kunnen zijn, en daardoor ook kunnen zeggen dat we Heilig zijn maar er is een groot verschil tussen Jezus en ons. Wij zijn geboren uit het zondige vlees, Jezus is geboren uit de volmaakte Geest.


Volledig met je eens. We kunnen niet zo zijn als Jezus. Maar, God ziet ons wel door Jezus, mits we Hem aangenomen hebben als Verlosser. Dus, als God naar ons kijkt, kijkt Hij naar Jezus. Daarom zijn we heilig in Christus. Niet omdat wij heilig zijn, maar omdat Jezus heilig is. Als God dus naar ons (zondaren) kijkt, doet Hij dat door Jezus Christus, die heilig is. Daarom herinnert God onze zonden ook niet meer. Daarom klaagt God ons ook niet meer aan, omdat iedere zonde direct onder het bloed van Jezus Christus gedekt is, omdat we direct schoon gewassen worden door het bloed van Jezus Christus.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 11:37 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
In mijn ogen, de titel zegt het zelf: wie acht IK heilig, kan niemand Heilig zijn die zichzelf Heilig acht terwijl hij zonde heeft.
Zondigen en zichzelf toch Heilig achten dan ben je in mijn ogen helemaal niet Heilig.
Maar diegene die zichzelf niet Heilig acht omdat hij zonden heeft, is in mijn ogen Heiliger.
Ik bedoel met de Heiligheid dezelfde Heiligheid als die van God, waar Hij ons voor oproept, zoals je laat zien Dirk. De volmaaktheid. Wij kunnen niet dezelfde Heiligheid als God en Jezus verkrijgen, want God en Jezus zijn er niet gekomen door vlees dat ander vlees bezwangerd maar wij kunnen wel groeien naar de volmaaktheid, Heiligheid.
Heilig zijn is in mijn ogen Volmaakt zijn. Daarom kan in werkelijkheid niemand zeggen dat hij of zij Heilig is. Want diegene die het zeggen zondigen en zijn het niet, en diegene die het zijn, zondigen en zeggen het niet.

Dat kan wat je zegt Kongingsdochter, maar er staat ook geschreven dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Als het klopt wat je zegt is niet iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden? Want we kijken dan naar Jezus zijn daden alleen. Voor de redding kunnen wij niet anders maar de weg naar volmaaktheid, Heiligheid, die moeten wij zelf begaan. Jezus spreekt duidelijk van twee wegen. Als het zo is dat wij Heilig zijn in Christus, waarom moeten wij dan nog verantwoordelijk afleggen voor onze doen, zelfs voor onze woorden? En waarom spreekt Christus dan over twee wegen?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 11:45 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik begrijp wat je wilt zeggen Dirk, misschien heb ik dan niet genoeg kennis om te beseffen dat er twee soorten Heiligheid zijn. Ik kan dat niet van mezelf zeggen. Ik vind dat onrechtvaardig. Ik zal een ander idee hebben dan over wat Heilig zijn is...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 11:48 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Dat kan wat je zegt Kongingsdochter, maar er staat ook geschreven dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Als het klopt wat je zegt is niet iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden? Want we kijken dan naar Jezus zijn daden alleen. Voor de redding kunnen wij niet anders maar de weg naar volmaaktheid, Heiligheid, die moeten wij zelf begaan. Jezus spreekt duidelijk van twee wegen. Als het zo is dat wij Heilig zijn in Christus, waarom moeten wij dan nog verantwoordelijk afleggen voor onze doen, zelfs voor onze woorden? En waarom spreekt Christus dan over twee wegen?


Ik begrijp wat je bedoelt, Jimmy. Inderdaad, niemand kan zeggen dat hij of zij perfect is, zonder enige zonde. Dat is helemaal waar. Toch heeft Koningsdochter gelijk. God ziet ons door Jezus, dat is de genade die Hij ons geschonken heeft. Als Hij dat NIET zou doen, Jimmy, zouden we allemaal naar de hel gaan. God is immers zo perfect dat het kleinste foutje al fataal is. Gelukkig zie Hij ons door Jezus. Is dat dan een excuus om onze verantwoordelijkheid maar af te schuiven? Nee, zeker niet. Als het goed is wil iedere Christen de smalle weg bewandelen, de weg van heiliging. En, hoe vaak falen we? De vraag is dan of we het accepteren dat Jezus ons weer de smalle weg op trekt, of dat we op de brede weg blijven? We zijn dus heilig in Jezus Christus, maar, we zijn verre van perfect. Gelukkig ziet God ons door Jezus, gelukkig maar. Als dat niet zo zou zijn, dan zouden we een enorm groot probleem hebben.

Dus, Jimmy, je bent heilig in de zin van heilig in Jezus Christus, omdat we in Hem zijn. Maar, je bent niet heilig als persoon, zonder Christus. Als het goed is, willen we nog altijd de smalle weg lopen, de weg van heiliging, en die weg duurt ons hele leven. Ofwel:

1. Heilig zijn = het moment dat we Jezus als Verlosser aanvaarden.
2. Heiliging = het proces dat ons hele leven duurt.

In de zin van (1) kunnen we zeggen dat we heilig zijn, in de zin van (2) kunnen we inderdaad nooit zeggen dat we heilig zijn. We zijn hooguit een beetje op weg. Kan je daarmee instemmen?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 12:02 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik weet het niet Dirk of ik daarmee kan instemmen. Ik denk het niet. Ik begrijp wat je zegt en ik ga akkoord dat we allen Jezus nodig hebben. Wij zijn daarom niet gered, zoals jij denk ik beweerd, omdat wij Heilig zijn in Christus, wij zijn gered omdat God barmhartig en genadevol is. Wij hoeven niet Heilig te zijn om gered te worden. Wij moeten daarvoor rekenen op Christus en God. Niet omdat deze ons zogezegd Heilig maken maar omdat deze een losprijs voor ons betaald hebben opdat wij van onze wegen zouden afkeren en naar de echte Heilgheid zouden groeien. Als ik het zo bekijk kan men nooit Heilig worden zonder Christus maar men kan pas op de weg van Heiliging zitten nadat men Christus heeft aangenomen. Men word daardoor niet Heilig maar men word wel op de weg gezet naar de Heiligheid toe? Wij hebben Christus dus zeker nodig, zowel voor de redding als voor het bereiken van een zekere vorm van Heilgheid. U zegt dat men Heilig is zodra men Jezus aanvaard en gelovig word, ik zeg dat u dan enkel kan beginnen met naar de ware Heiligheid te groeien.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 14:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij zijn gered door genade. Om genade te ontvangen moet men niet Heilig zijn. Dat wij dus als Heilig verklaard worden door Christus zijn Heiligheid is niet iets dat nodig is voor de redding, want dan zou God niet genadevol of barmhartig zijn?
Wij zijn gered door de Heiligheid van Christus en daardoor hebben wij ook een soort van Heiligheid verkregen, maar geen Heiligheid uit onszelf maar die van Christus. Dat kan mogelijk zijn, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat de term Heilig te veel misbruikt word, ik geloof niet dat wij allen Heilig zijn, als wij al Heilig zouden zijn volgens jullie uitleg, dan bewijst dat eens te meer dat wij niet Heilig zijn maar Christus.
Dus zelfs als ik verder ga op wat jullie zeggen dan bewijst dat eens te meer dat wij niet Heilig zijn? Want het is de Heiligheid van Christus die ons toegerekend word?
Wel als dat zo is, wat zitten wij dan nog te discussiëren over al dan niet Heilig zijn als jullie, zonder het te beseffen, mij gelijk geven en de Heiligheid enkel aan Christus toewijzen.
U zegt het zelf: God ziet ons niet maar Jezus. Weer laat u zien dat wij niet Heilig zijn maar Christus wel. Wij rekenen ons de Heiligheid van Christus te vlug aan. Waarom? Denken jullie Heilig te moeten zijn om gered te worden? Waarom moet er dan nog genade zijn?
Als wij beseffen dat wij niet Heilig moeten zijn om gered te worden dan vraag ik mij af waarom in onze plaats Jezus moet komen te staan? Wij zijn nooit gered geweest omdat wij zo goed op Jezus lijken of omdat wij zogezegd Heilig zijn. Wij zijn gered omdat God Heilig is. Goed en barmhartig. Wij zijn niet gered om daarna te kunnen zeggen: Wij zijn Heilig in Christus! Nee we zijn gered om daarna te zeggen: wat een liefde van God voor ons! Wij zijn zondaars en waren zijn vijanden. En toch heeft Hij ons gered opdat wij ons zouden kunnen bekeren van onze weg en de weg opgaan, naar de Heiligheid toe.
Voor Jezus was het helemaal niet mogelijk om Heilig te zijn, na Jezus wel.
Dat komt niet omdat God Jezus ziet inplaats van ons, want als dat zo was dan mochten wij doen wat wij willen, door ons geloof zou God Jezus zien en niet ons.
Maar ik betwijfel of dat zo is, want er staat geschreven dat ieder verantwoording zal moeten afleggen voor elk nutteloos woord dat zij gesproken hebben.
Als God ons niet ziet maar Jezus, waarom moeten wij dan nog verantwoording afleggen voor sommige zaken?
Verwacht God dan dat Jezus verantwoording aflegt voor onze daden? Er staat nochtans geschreven dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden.

Wat wel zo is is dat Jezus ons verdedigt bij God. Wat ook zo is is dat God niets te zeggen meer heeft over ons, dat Jezus nu alles te zeggen heeft over ons. Want er staat geschreven dat alles en iedereen onderworpen is aan Christus, maar dat God dan niets meer te zeggen heeft en dat daarom, wanneer de tijd er is, Jezus zich zal onderwerpen aan God zodat God terug controle over alles heeft.

Als wij Heilig zijn door Christus, waarom verdedigt Jezus ons dan nog? Als God Jezus ziet wanneer wij sterven en voor Hem komen te staan, waarom staat er dan geschreven dat alle knieeen zullen buigen voor Jezus?

Wanneer wij sterven, komen we dan werkelijk bij God uit? Of bij Christus? Wie is onze Heer?

Wanneer wij sterven komen wij bij Christus uit denk ik. Want Hij heeft de authoriteit gekregen over ons en de wereld. Hij is de baas geworden, daarom dat Hij zich zal onderwerpen aan God, zodat die terug baas over ons allen word. Als wij dus bij Christus uitkomen, dan zal Christus zichzelf zien?
Als ik uw uitleg goed begrijp toch? Maar als Christus, of God, Jezus ziet inplaats van ons, waarom staat er dan geschreven dat er naar de harten word gekeken? Als ik u goed begrijp moet dat niet, want als wij Christus aanvaardden en geloof stellen in Hem zijn we ineens Heilig. Waarom moet er dan nog naar de harten gekeken worden?

Als wij Heilig zijn omdat Christus Heilig is, waarom zal CHristus dan tegen velen zeggen: ga weg, ik ken u niet. Terwijl zij duidelijk geloof in Hem hadden en Hem aanvaardden want zij hebben wonderen gedaan in Zijn naam.
Wel waarom worden zij dan niet als Heilig geacht? Want zij geloven toch in Christus?
Het is niet omdat ze niet geloven in Hem dat Christus zegt: ga weg, het is omdat ze enkel hun eigen zin hebben gedaan. Maar als ik u goed begrijp maakt dat allemaal niet uit want hun geloof in Christus heeft hen Heilig gemaakt.
Toch zal Christus zeggen: ga weg. Ookal hebben ze geloof in Hem gehad en hebben ze wonderen in Zijn naam gedaan.
Wel als wij Heilig zijn omdat wij Christus aanvaardden en geloof hebben in Hem, dan is het onmogelijk dat Christus bepaalde gelovigen zal weg sturen met de woorden: ga weg, ik ken u niet?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 14:22 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Maar misschien ben ik verkeerd dat kan.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wie acht ik Heilig?
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2017 17:07 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Maar misschien ben ik verkeerd dat kan.


Valt wel mee, Jimmy. Zo verkeerd is het niet. Ik begrijp wat je bedoelt. Denk eens over het volgende na:

God is HEILIG. Hij is zo HEILIG dat HIJ de kleinste zonde niet kan toelaten. Bij HEM is geen enkele zonde. In de hemel is alles heilig en perfect. Alleen iets of iemand dat volkomen heilig is, kan in ZIJN nabijheid zijn of komen. Hoe kunnen mensen in de hemel komen? Worden of zijn ze dan heilig? Het zijn een paar gedachten en vragen om eens over na te denken.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.